Beantwoord

Keuzemenu gebelde centrale werkt niet.

  • 11 September 2022
  • 88 reacties
  • 1373 Bekeken


Toon eerste reactie

88 reacties

Reputatie 7

Hi @Shilka, helemaal top! Ik heb meteen de kosten voor je vergoed. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Yes, perfect. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 3

Hi @Shilka, goede vraag van je! Ik kan je gelukkig geruststellen. Het plaatsen van een nieuw modem zorgt niet automatisch voor een nieuw IP-adres. Mocht dit zich toch voordoen, dan gebruiken we alleen beveiligde IP-pools en ranges. Een eventueel nieuw IP-adres zorgt zeker niet voor een buitenlandse locatie. Ik heb dit ook bij mijn collega's gecheckt en ook zij geven aan dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. 

Hi @AlyZo, woops - excuses voor de verwarring! Ik heb net mijn eerdere bericht aangepast, want ik bedoelde dat het Draytek modem voor een Zyxel modem gewisseld gaat worden. Ik zie nu alleen dat mijn verzoek (nog) niet is goedgekeurd. Mijn collega van de technische dienst vraagt of je eerst nog een factory reset uit kunt voeren. In het onderstaande topic lees je hoe je dit kunt uitvoeren:

Kun je aangeven of het probleem hierna is verdwenen? 🤞

@Lisa , sorry, het heeft even wat langer geduurd maar ik heb het modem nu gereset en 1 keer een nummer met een menu gebeld. Dit ging goed!  Dus, wat mij betreft problem solved, Als blijkt dat het bij andere nummers toch weer fout gaat, neem ik wel weer contact op.

Dank voor de inspanning!

Reputatie 7

Hi @AlyZo, yay - super fijn om dit te lezen! 💪 Perfect en top dat je hier weer aan de bel trekt als je ergens hulp bij kunt gebruiken. Ook voor jou heb ik de vergoeding gelijk in orde gemaakt. Die kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van! 

Reputatie 3

Helaas @Lisa (of collega), het gaat toch niet goed. Gisteren onze huisarts gebeld, maar die hoorde mij niet, had wel mijn nummer in beeld. Aan mijn kant hoorde ik, na het menu, ook niets.

Misschien dan toch maar een nieuwe modem?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @AlyZo, ik hoop dat je de huisarts nog wel hebt kunnen bereiken! Ik heb gelijk een modem swap in gang gezet. Zodra de nieuwe modem onderweg is krijg je daar bericht over.

Reputatie 3

Dag @Tommie , ja, de huisarts belde terug. Het was ook niet iets dringends. Verder dank voord de uitgezette actie. Maar mijn vrouw krijgt nu ineens SMS’jes van Guidion met de mededeling dat ze een afspraak moet maken om weer zo snel mogelijk te kunnen genieten van t-mobilethuis diensten. Ik begrijp niet hoe ze aan dat telefoonnummer komen en ging er in eerste instantie van uit dat het phishing was en ga dus ook niet op de link klikken. Maar uit een ander draadje ( 

) begrijp ik dat het wel te maken heeft met het vervangen van de modem. Ik vind dit soort SMS’jes ongepast en verzoek jullie hier zo snel mogelijk mee te stoppen. Mijn email en vast telefoonnummer is bij jullie bekend en dan hoef ik geen SMS’jes. (Ik heb er nu 4 gehad)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AlyZo, dat sms’je is bedoeld om de afspraaktool toe te sturen zodat jullie een installatieafspraak met Guidion kunnen afstemmen. Dit doen we per sms en per e-mail. Ik snap dat het als ongewenst kan overkomen, maar omdat lang niet iedereen de e-mail leest, heeft Guidion ervoor gekozen dit ook per sms te versturen. Ik hoop dat je dat begrijpt!

Reputatie 3

Duidelijk, alleen heb ik nooit om een afspraak gevraagd en verwacht dat ook niet nodig te hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AlyZo, ik snap de verwarring. Omdat het installeren van apparatuur erg fragiel is op Glasvezel, laten we dit altijd door een monteur installeren. Stel er gaat iets mis, dan vervalt de servicegarantie. De monteur zorgt ervoor dat alles nauwkeurig geinstalleerd wordt, dan hoef je je verder geen zorgen te maken. 

Edit, babylonische spraakverwarring, hahaha.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Shilka ,
Volgens mij gaat het om een Draytek en volgens mij zit hier de glasvezel rechtstreeks op aangesloten dus moet er een ONT/Mediaconvertor geplaats worden en dus ook gelijk de nieuwe T50/T54.
Vandaar dat er een monteur afspraak gemaakt is.😉

Ah dank je wel soepkip, ik begreep er al even niks meer van!

Ik hoop trouwens dat de verwarring bij AlyZo niet identiek is en dat het ook duidelijk is dat er ook een ONT geplaatst moet worden waarvoor ook een extra stroompunt beschikbaar zal moeten zijn op de plek waar het ONT geplaatst gaat worden. Dat was mij eigenlijk ook alleen maar toevallig via het forum duidelijk geworden.

Reageer