Beantwoord

SIP poort 5060 met eigen modem op glasvezel

  • 13 November 2019
  • 36 reacties
  • 3550 Bekeken


Toon eerste reactie

36 reacties

  • ik zal een glasvezel Fritz Box 5590 gaan gebruiken zodra de internationale versie beschikbaar is. Zal dit werken met T-Mobile?
  • zal mijn Voipbuster sip account nog werken? Deze werkt standaard alleen op port 5060. Hebben jullie nog problemen achteraf gehad na jullie poort wijziging?
  • naast het sip account heb ik nog een 2e sip account, nl mijn vroegere vaste lijn nummer als mijn huidige provider standaard telefoonnummer. Kan ik deze overnemen naar T-Mobile?...of beter onder Cheap Connect onderbrengen (als dat kan)? Heb geen ervaring met Cheap Connect, maar ik wil wel de vaste DECT telefoontoestellen die ik nu op mijn Fritz Box aangesloten heb, blijven gebruiken! (dus geen gebruik van app / pc software voor het bellen)

 

  1. Ik zou niet wachten op de internationale versie maar gewoon de 5590 uit Duitsland laten komen, waarom, is hetzelfde als de toekomstige internationale en je krijgt er 2 SFP modulles bij, de AON en de G-Pon terwijl je bij de internationale vooralsnog alleen een AON zal krijgen en de G-Pon er extra bij moeten kopen als je deze nodig hebt, plus direct leverbaar.
  1. Voip Buster word een dingetje, T-Mobile zegt 5060 niet te reserveren, ik had een andere ervaring, enige is wel, degene die ik ken die er problemen mee hadden hadden daarvoor net als ik T-Mobile telefoon in het pakket, misschien dat de blokkering er lang over deed om er af te gaan.
  1. Je tweede nummer zou ik inderdaad bij cheap connect onderbrengen, goedkoper en je kan een andere poort pakken wil het niet werken op 5060.

Hier wordt door @airmaxx14 aangegeven dat T-mobile wel poort 5060 simpelweg blokkeert (met onderbouwing):

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eigen-voip-verbinding-312097/index2.html#post1516378

 

Maar lemonkid heeft het wel werkend gekregen op 5060 via een eigen ATA:

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eigen-voip-verbinding-312097#post1497648

 

Het lijkt dus ingewikkelder te liggen.

 

NB: Voip gaat als ik het goed begrijp ongeacht of deze van T-mobile of een 3rd party is overigens gewoon over 5060 (en niet 35).

Reputatie 7
Badge +16

@fiberrookie Dat klopt helemaal! Je hebt dan de converter die voeding behoeft én het modem, that's it, verder niets! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiberrookie 

Naast het glasvezelaansluitpunt of op het glasvezelaansluitpunt komt een mediaconverter, deze heeft ook stroom nodig. Vanuit de mediaconverter gaat een internetkabel naar de router. Je kan de internetkabel zelf vervangen door een langere internetkabel en de router op een andere plek plaatsen (de internetkabel mag tot 100 meter lang zijn met een CAT6 kabel) mocht deze door de monteur ook bij de mediaconverter geplaatst worden.

Reputatie 7
Badge +14

Je hoeft geen nieuw stopcontact aan te leggen hoor. Modem en ONT verbruiken niet zo veel, die kunnen op 1 stopcontact met iets als dit:

 

Dank voor alle hulp.

Wat mij nog even tegen houdt om T-Mobile te nemen is toch nog die geblokkeerde voip poort 5060. Aan de ene kant lees ik bij andere discussies dat het niet geblokkeerd is en aan de andere kant weer wel.

Voipbuster schijnt alleen op 5060 te werken (denk ik). Ik wil deze Voipbuster sip account blijven gebruiken voor uitbellen samen met mijn andere voip nummer die ik misschien bij CheapConnect, voor inbellen, ga onder brengen.

Bij voipbuster krijg ik nl gratis minuten erbij en doe ik er toch maanden bellen mee. Als iemand Voipbuster werkend heeft op een andere poort dan verneem ik dat van harte.

Ik zal evt de andere alternatieve prepaid voip websites die hier genoemd zijn ook nog met voipbuster vergelijken… ik heb een beetje het idee dat het allemaal beetje van hetzelfde is, maar dan onder een andere naam; de meesten maken ook gebruik van de MobileVoip app.

 

@ Doornekamp33 

Dank voor de waardevolle info.

  1. Ik wacht nog even met de aanschaf van de modem totdat KPN de glasvezel heeft aangelegd, dan weet ik of er een mediaconverter bij zit of niet .                                                                                                                           
  2. Op dit moment heb ik geen T-Mobile abo, dus hopelijk dan geen probleem met poort 5060 als het zover is bij het nemen van een glasvezel abo                                                                                                                                   
  3. Hoe is de kwaliteit van CheapConnect? Ik wilde het eerst uittesten door een willekeurige nummer te bestellen, maar als ik later nummerbehoud wil moet ik dus weer een nummer betalen + 5 euro voor nummerbehoud. Kosten voor mijn 1e test nummer, die ik niet meer gebruik, ben ik dan dus kwijt.

 

Nu zit ik ook met dit probleempje op de Fritz!box 5490, ik krijg CheapConnect niet geregistreerd, kan dit zijn omdat de poort dicht staan omdat mijn Telefonie pas op 12/9 is afgelopen of word poort 5060 gewoon altijd geblokkeerd.

Mijn nummer is al wel over genomen door CC, dus is al wel bereikbaar via hun.

Trouwens de 5490 is een lekker routertje, sneller dan de Huawei ooit is geweest en dat voor een paar tientjes, Ping is van 8/9 naar 6 en download snelheid ietjes hoger dan 150, upload meer dan 140 op een 100/100 lijn, goed uitgepakt dus.:sunglasses:

Reputatie 7
Badge +3

@Doornekamp33 

Heb hier ook CC voor inkomend op een N300A IP ATA en alles eigen spul, maar hier heb ik op poort 5060 geen problemen. Uit voorzorg ben ik wel naar 5070 gegaan, puur om eventuele issues te voorkomen.

Voordeel is dat CC gewoon alternatieve registratie poorten heeft, omdat hun uit ervaring ook hebben geleerd dat er providers zijn die 5060 ‘claimen’.

Dat is nu juist het probleem met de Fritzbox, je kan niet zomaar een andere poort instellen, ben nog even aan het zoeken, je moet een back-up maken en de poort daarin veranderen en dan de back-up terug, maar mijn Engels is niet zo best.

Daarom vroeg ik me ook af of 5060 nog geblokkeerd is omdat mijn nummer wel verdwenen is maar de telefonie nog tot 12/9 doorloopt.

Reputatie 7
Badge +3

@Doornekamp33 

Heb voor de zekerheid nog even alles voor CC op 5060 laten draaien, maar dat werkt gewoon zonder problemen hier.

 

Reageer