Beantwoord

Vandaag nieuw modem geïnstalleerd, telefoon werkt (nog) niet

  • 15 December 2021
  • 50 reacties
  • 680 Bekeken

Reputatie 1

vandaag nieuw modem (ZYXEL) geïnstalleerd. 3 vragen:

  1. telefoon nog "dood”. Lampje modem telefonie brandt niet. kabel aangesloten op tel. 1 ingang
  2. moet een hub voor luxaflex aansluiten op wifi (wifi werkt) maar wil niet lukken. Eis voor deze hub is wel dat het alleen werkt op band 2,8 GHz wifi netwerken. Maar iedere keer gaat het mis??
  3. Ik had twee wifiversterkers (zyxel) om dat jullie in het verleden mij niet wilde voorzien van een ZYXEL modem. Nu dat er zit heb ik 1 versterker niet meer nodig. (betaal ik nu voor per maand!!) Hoe kan ik die laten vervallen? Terugsturen?
icon

Beste antwoord door Waqqas 15 December 2021, 23:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

50 reacties

Reputatie 1

Boris, prima! Krijg wel een mail als het menens wordt! Prettige Kerstdagen

Reputatie 1

Hoi Boris, 2x tvbox ontvangen. Heb nu eerst de 2de tvbox (is box zonder opname en boven op slaapkamer) vervangen door de nieuwe. Alles lijkt te werken, ga opnemen nog even uitproberen. Ben benieuwd of jullie nu ook deze actieve aansluiting zien! (LAN3 of LAN4)

De 2de box is voor vervanging beneden (huidige TVbox is met opnemen) Hier wacht ik even mee, totdat ik antwoord zie op bovenstaand. Tevens moeten we even checken of we alle opnamen hebben gezien, want die vervallen volledig zo begrijp ik.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jolo1946, bedankt voor je update en super dat alles nu lijkt te werken; goed nieuws zo vlak voor de jaarwisseling! 🎉

Ik zie de TV Box in LAN-poort 4 aangesloten, dus dat is extra goed nieuws. De opnames vervallen inderdaad zodra je een andere TV Box aansluit en de recorder niet meer gebruikt. 

Ik kan erover heen gelezen hebben, zo ja: mijn nederige excuses, maar zal ik de versnelde migratie naar het nieuwe tv-platform al in werking stellen of wacht je liever nog tot je alle opnames bekeken hebt?

Reputatie 1

Jason, even wachten s.v.p. moeten even de opnamen checken. Meldt me als je kunt omschakelen.

 

Reputatie 7

Helemaal super @jolo1946! Neem je tijd en zodra jij het seintje geeft, dan gaan wij voor je aan de slag. Voor nu alvast een prachtig 2022! 🎇

Reputatie 1

Hoi, wilde de nieuwe tvbox beneden aansluiten, maar heb daar ingang voor geluidsbar nodig. Die is nu aangesloten met optische kabel, maar die ingang zit niet op de door mij ontvangen tvbox? Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo jolo1946,

Als je tv een optische aansluiting heeft dan kan je hem daarop aansluiten. Stel in de instellingen van je tv dan het geluid in op optisch ipv tv speaker.

Heeft je tv deze uitgang niet dan kan je eventueel een kabel met "minijack" aansluitingen gebruiken. (Koptelefoon aansluitingen)

Mvg. Marcel

Reputatie 1

Hoi Marcel, probleem, die aansluiting gebruik ik al want ik heb gehoorapparaten en daar heb ik een kastje voor (smart transmitter) die het geluid naar mijn gehoorapparaten "stuurt". De optische aansluiting TV is dus niet beschikbaar. Ook mijn soundbar heeft optische uitgang!. Is er geen nieuwe tvbox (nieuw netwerk)  die wel optische aansluiting heeft? Dan wil ik graag ruilen!

Reputatie 7
Badge +2

De tv-boxen die T-mobile gebruikt hebben geen optische uitgang meer helaas.

Reputatie 1

Marcel,

 

Ik heb tvbox (nieuwe netwerk) nu beneden ook aangesloten. Dus nu moet bij jullie zichtbaar zijn, dat 2 boxen actief zijn (LAN3 en LAN4 nieuw modem)

Kan jij checken of dat klopt en zo ja mij dan overzetten naar nieuw netwerk!

Betekent dat dan ook dat ik nu kan gaan opnemen?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo jolo1946,

Ik ben medeklant en kan dit dus niet zien. Wacht even op een reactie van een moderator.

Mvg.

Marcel

 

Reputatie 7

Hi @jolo1946 ,

Thanks voor je bericht! Ik ben meteen gaan kijken, maar zie enkel de TV Box in LAN poort 3 terug. Ben je in de mogelijkheid die van LAN poort 4 in LAN poort 1 of 2 te steken. Hopelijk kan ik deze dan zien en kunnen we de aanvraag starten. Op dat moment gaan we er alles aan doen om je zo snel mogelijk over te zetten op het nieuwe platform. Wanneer je op het nieuwe platform bent, kan ook de functie ‘Cloud Opnemen’ worden geactiveerd. Op die manier kan je dan de programma's opnemen. Wil je ons een seintje geven? Ik hoor het graag.

Reputatie 1

Boris,  LAN poort 4 (een van de tvboxen) nu in LANpoort 2 gestopt.

Reputatie 1

wat is de status nu, TV's hebben noch steeds schichterig beeld. Tevens gaat de tv opeens terug naar eerder programma en is dan volledig geblokkeerd. We moeten dan de stroom eraf halen en opnieuw opstarten??

gaarne reactie

Reputatie 7

Hi @jolo1946, top dat je deze handeling hebt verricht! Ik zie nu beide TV Boxen terug en heb dan ook gelijk de aanvraag om naar het nieuwe tv platform over te gaan in orde gemaakt. Je wordt binnen twee weken overgezet naar het T-Mobile TV platform en zodra dit is gebeurd kun jij Cloud Opnemen aanzetten via je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Je ontvangt van ons een e-mail kort voordat we je gaan overzetten én je ontvangt van ons een sms'je één dag voordat we je overzetten. Op deze dag zal je opnieuw moeten inloggen, dit zijn dezelfde tv gegevens zoals je nu gebruikt. Ik hoop echt ontzettend dat jij van alle problemen af bent, zodra jij bent overgezet. 

Kan je nog iets meer context geven over het issue dat de tv teruggaat naar een eerder programma? Ervaar jij dit probleem bij Terug Kijken? Ik hoor het graag, want ik wil je hier met alle liefde bij helpen! 

Reputatie 1

Lisa, dank je wel en prettig nieuwe jaar trouwens! Blij dat nu de 2 TV boxen zichtbaar zijn. Laten we nu eerst maar afwachten tot we over zijn naar nieuwe netwerk en dan kijken hoe het TV beeld is en of deze nog steeds “spontaan” overspringt of opeens wel beeld geeft, maar de afstandbediening totaal "dood” is, met andere woorden moet dan TVbox even van stroom afhalen na opstarten is het probleem dan weer over.

Reputatie 7

Hi @jolo1946, voor jouw ook de beste wensen! Het mag nog net volgens mij haha. Helemaal super, dan wachten we dat eerst af. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van je zodra jij bent overgezet en hoop dat je dan gelijk verbetering merkt. Houd jij ons op de hoogte? En klop vooral weer aan als jij voor die tijd nog andere vragen hebt, want dan duik ik daar graag voor je in! 😁

Reputatie 1

Lisa, Gister gestart met het nieuwe netwerk en ingelogd met klantnummer en pincode.

Fantastisch beeeld, alle storingen zoals boven vermeld als sneeuw voor de zon verdwenen.

Heb de afstanbediening al redelijk onder controle.

Ga de mist in mijn personlijke profielen. Heb via account het adminprofiel een naampje gegeven, maar krijg het niet voorelkaar hoe ik nu aan dat profiel favoriete zenders moet toevoegen….???

Verder zeer tevreden!!

Reputatie 1

alhoewel er nu allerlei zenders zijn geblokkeerd, die ik moet ontgrendelen met mijn pincode, terwijl ze gewoon in mijn pakket zitten??  Waar ligt dat aan??  Zeer lastig.

Reputatie 7
Badge +4

@jolo1946 je moet de leeftijd niet op Alle leeftijden zetten deze heeft de meeste beperkingen. Op 18+ heb je de minste beperkingen

Reputatie 7

Hi @jolo1946, ik word helemaal vrolijk van deze update! Super om te lezen dat dit zo prettig werkt en de problemen zijn verdwenen. Ik ga je gelijk helpen om favoriete zenders toe te voegen. Dit doe je als volgt:

Je kunt in één keer meerdere favorieten toevoegen of verwijderen. Open daarvoor het TV-menu door op de menu-knop op je afstandsbediening te drukken. Navigeer naar het Account-menu en selecteer 'Mijn zenders'. Kies de zenders die je wilt toevoegen of verwijderen en selecteer het hartjes-icoon. Druk op de OK-knop op je afstandsbediening om de zender vervolgens toe te voegen of te verwijderen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top dat @Hidden.nld jou al helpt met jouw tweede vraag. Door de leeftijd aan te passen naar ‘18’ heb je dit probleem niet. Dit doe je als volgt:

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening. Ga naar de categorie 'Thuis' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'. Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16 en 18. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”. Wanneer je de leeftijd op 'AL' zet, kun je alleen programma's bekijken die geschikt zijn voor alle leeftijden. 

Laat je het weten of dit is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😁

Reputatie 1

Lisa, dank je wel.

Leeftijd gelukt

favoriete zenders kiezen gelukt

echter als ik nu tv box aanzet zie ik alleen de favoriete zenders in een vreemde volgorde. Zie maar 2 zenders in beeld (ned1 en ned2) en moet scrollen naar boven??? om de rest in beeld te krijgen (Precies omgekeerd als ik naar alle zenders schakel)

Ten tweede blijf ik op die favoriete zenders zitten als ik in menu naar “ op TV ” ga en gids vraag zie ik nog steeds alleen favoriete zenders?? en niet alle zenders??

 

Reputatie 7

Hi @jolo1946, helemaal super dat deze twee punten zijn gelukt! Om alle zenders zichtbaar te maken, moet je via de tv-gids via rode knop naar ‘opties'. Hier kan jij dit uitzetten. Met betrekking tot de favoriete zenders, hiervan kun je de volgorde aanpassen. Als je het bijvoorbeeld handig vindt om de meest bekeken zenders bovenaan te zetten of als je de zenders liever per omroep op een rijtje hebt. Je kiest dan voor ‘Wijzig volgorde’ en dan ‘Ok'. Selecteer de zender die je wilt verplaatsen en druk weer op ‘Ok'. Nu kun je de zender hoger of lager in de lijst zetten met de navigatiepijlen. Als de zender op de juiste plek staat, dan druk je op ‘Ok’ en activeer je de lijst. 

Geef je hier weer een korte udpate als ook dit is gelukt? Je kan het! 💪

 

 

Reputatie 1

Lisa,

Bedankt, ook dat is weer gelukt! Dus tot op heden zeer tevreden!!

ga nu andere mogelijkheden uitproberen (bijv terugkijken enz.)

Moet nog even nadenken of ik opnemen ga activeren. Eerst maar eens aan alles wennen.

groet jolo (staat voor JOse en LOuke….)

Reputatie 7

Heel graag gedaan @jolo1946! Top dat dit ook weer is gelukt, helemaal super. Leuk, veel plezier met testen en laat het vooral weer weten als je nog ergens hulp bij kan gebruiken. Ik snap helemaal dat je eerst even wilt wennen. Het handige is dat je de functie Cloud Opnemen op ieder gewenst moment aan kan zetten, dus denk er vooral rustig over na. Geniet van het weekend! 😁