Beantwoord

DDNS configureren Zyxel modem en Synology NAS

  • 7 December 2020
  • 6 reacties
  • 1288 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Hallo mede forumummers,

Ik probeer sinds enige tijd mijn router zo in te stellen dat ik mijn Synology NAS van buiten kan benaderen. En dat lukt me niet.

Het vreemde vind ik dat ik wél toegang heb tot mijn NAS via QuickConnect en de Android apps van Synology, maar met m'n laptop kan ik niet bij DSM komen als ik buitenshuis ben.
Ik vermoed dat ik bij het invullen van de instellingsgegevens iets verkeerd doe.
Hierbij een plaatje van de het invulscherm.

Wie kan mij even helpen?

Bij voorbaat mijn dank!!
Bert

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 10 December 2020, 13:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @Bkop Er zwerven een aantal topics rond over het configureren van een NAS, mogelijk helpen deze je op weg: T-Mobile Thuis en NAS, portforwarding en VPN/NAS, NAS (draytek)

Reputatie 7
Badge +3

@Bkop 

Quickconnect is juist bedoeld om op een eenvoudige manier, zonder je LAN bloot te stellen voor ‘foute lui’ , je NAS bereikbaar te maken.

Als je quickconnect instelt met een account bij Synology, is je NAS op jouw LAN een client device via de DDNS van Synology zelf.

Dus wat wil je anders dan wat je met quickconnect al kan, behalve poorten openzetten voor ‘verkeerd’ verkeer?

Reputatie 2

@Pieter_B 

Bedankt voor je reactie.
Als QC werkt, en dat doet het bij mij om m'n mobiele Android telefoon met de Synology apps prima, is het voor mij goed.
Waar ik verleden week tegenaan liep dat ik met m'n laptop (WIN) vanaf een ander adres de NAS niet kon benaderen, ook niet met QC. Ik ben aan het zoeken waar dat aan kan liggen en daarom zit ik ook naar de DDNS instellingen te kijken op de router. Te meer daar we een paar maanden geleden zijn overgestapt van Ziggo zakelijk (met toen nog vast IP-adres) naar T-Mobile Thuis. 

Reputatie 2

@Brian 
 

Bedankt, ik ga even kijken of ik er wat aan heb.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Bkop 

Omdat je NAS een client is, zal hij dus contact blijven houden met Synology zelf. Als je IP verandert, zal de client via een ander IP bij Synology binnen komen. Synology DDNS past dan zijn referentie IP aan, dat maakt DDNS zo handig met een dynamic IP.

DDNS - Dynamic DNS Explained

Reputatie 2

@Pieter_B 
Ter info:
Nu bij m'n schoonouders en ik kan hier wel met m'n QuickConnect ID inloggen op DSM van de NAS. Ook met de Adroid Apps. 
Dan hoef ik niets meer te wijzigen in de router instellingen. Bedankt voor het mee denken.

Groeten,

Bert

Reageer