Beantwoord

geen internet tv en telefoon in apeldoorn. wijk osseveld oost


Sinds een half uur geen internet of wat dan ook meer. Hebben er meer mensen last van  een storing in Apeldoorn?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 July 2021, 16:52

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 2

Heel vervelend is dat ik zowel op de storingspagina van de community als in My T-Mobile deze storing nog steeds niet gemeld zie (lokatie is de wijk Zuidbroek), zelfs na vragen of dit geregeld kon worden. Iets met informatievoorziening naar degenen die je brood betalen.

Daarnaast is een SLA van 3+ dagen (inderdaad, niet werkdagen, maar dagen) op het repareren van je internetlijnen ook wel behoorlijk lang.

Ondertussen inderdaad thuiswerken met 2 personen hier, waarbij die ene T-Mobile hotspot via mobiel in een nieuwbouwhuis met goede isolatie ook niet echt denderend werkt, aangezien onze PCs op verschillende verdiepingen zijn. 

Updates van wat er te verwachten valt qua tijdsduur zou toch echt wel op prijs gesteld worden, na 84 uur storing, anders dan de inschatting “na het weekend”.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemiddag all, goed nieuws! Vanavond vinden omstreeks 19:00 weer herstelwerkzaamheden plaats op locatie. We hebben nu dieper geanalyseerd en er wordt ook naar een andere centrale in de wijk gekeken. Ook heeft de netwerkbeheerder werkzaamheden gedaan om het aan hun kant op te lossen. We houden jullie op de hoogte.

Reputatie 3

Goedemorgen @Jason kan je ons van een nieuwe update voorzien?

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Jason kan je ons van een nieuwe update voorzien?

Er lopen twee topics over hetzelfde onderwerp. In het andere topic is een update geplaatst.

 

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

We houden dit topic in de gaten. Hier kun je van ons een update verwachten. Ik heb zojuist navraag gedaan, maar er is nog geen update te melden. Het enige dat bekend is dat er een glasvezelbreuk is in het netwerk. Gelukkig gaat het om een zeer klein gebied, maar dat maakt het niet minder vervelend als je hierdoor geen internet hebt.

 

Mijn verzoek: stel je vraag hier in dit topic, de telefonische klantenservice heeft niet meer informatie of mogelijkheden dan de community heeft. 

 

Ik zie dat sommigen een voucher hebben ontvangen om internet te ontvangen via 4G/5G. Voor degenen met een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement die hier interesse in hebben, kunnen dat in dit topic aangeven. 

 

Dank voor je reactie, dit komt toch wel over als ‘gelukkig is het geen klein gebied, dus heeft het ook niet de prioriteit.’ Ik moet zeggen dat de unlimited bundel prettig is, maar echt niet werkt voor wat grotere zaken. Denk aan het constant moeten ‘uploaden’ en andere meer intense zaken waar snel internet voor nodig is, bijvoorbeeld zakelijk, maar ook gaming of streamdiensten. Mobiel-internet heeft terecht een andere naam omdat het thuis internet echt niet kan vervangen.

Ik ga er vanuit dat het begin deze week wel in orde moet zijn, maandag/dinsdag, dat is wat de klantenservice ook aangaf, dit begint toch echt storend te worden, ook dat er geen indicatie komt of er een belofte gedaan kan worden vind ik jammer, maar goed… Het zal wel de norm zijn.

Krijgen we, als dit langer duurt dan het begin van deze week, ook een geplaatste vervanger? Daar bedoel ik mee, daadwerkelijk vast internet, desnoods over koperdraad of een goede 5G-modem? En ik neem aan dat we voor deze diensten ook niet meer hoeven te betalen?

 

Ben benieuwd naar de update op de maandag, graafploeg gestuurd, lassers paraat, eind van de middag weer internet? Dan is er niets aan de hand wat mij betreft, maar beweging in de zaak mag er wel een keer komen ipv te blijven hangen op ‘hé wat jammer nou, een kabelbreuk.’ Constateren is één ding, maar erg mag wel beweging komen zo na een internetloos weekend...

Reputatie 1

Ik heb via een andere weg van T-Mobile bericht dat de breuk in de lijn van KPN zit, en dat zij ook nog op terugkoppeling wachten. Dit doet me denken aan een spreekwoord, iets met een kast die naar de muur wordt gestuurd 🤔. 
 

Kom op, voer de druk op. Er zijn volgens mij inmiddels heel wat klanten in Apeldoorn zonder internet. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @erwin19742 en all, we hebben meldingen ontvangen die aangeven dat er voor een zeer kleine groep klanten in Apeldoorn momenteel inderdaad geen Internet, TV en Vast Bellen mogelijk is. Sorry voor het ongemak! We zijn naarstig op zoek naar de oplossing zodat dit verholpen wordt. Zodra er een update mogelijk is, zullen we die in dit topic geven. Bedankt voor jullie geduld!

Reputatie 1

Hier hetzelfde. Ik heb sinds 23:00 gisterenavond geen internet meer van T-Mobile. Hebben jullie inmiddels een indicatie op welke termijn het weer gaat werken?

 

@Jason 

Reputatie 1

Ik woon in de wijk Zuidbroek en heb er ook last van. Ik hoop dat het snel wordt verholpen en ik hoop op compensatie.

De klant kan er echter ook niets aan doen maar betaald wel voor iets wat ze niet geleverd hebben gekregen.

@Jason 

wij hier op Zuidbroek nog steeds geen verbinding helaas! Ook al vanaf donderdagavond niets…

Reputatie 3

Die zogenaamde verschillende constateringen die rondgaan komt omdat jullie(T-mobile) zo ontzettend weinig doen aan updates. 

 

Er zijn al meerdere mensen die het hebben aangegeven dat de storing nergens op jullie website staat. Jullie doen geen moeite om een pagina online te gooien waarop wij het volledige proces van herstel kunnen volgen.

 

De klantenservice helpt ons ook niet verder. We zijn afhankelijk van jouw berichten en zelfs daar hebben we lang op moeten wachten. We zitten inmiddels op dag 5 zonder internet voor de meesten hier; ondanks dat het nu in een andere wijk wel werkt - werkt het voor de meerderheid nog niet.

Reputatie 3

@Jason @Sander @KevinJK88 goed verhaal dit weer. Het enige wat TMO hoeft te doen is begrip kweken bij haar klanten, door met correcte en juiste informatie te komen. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op en is niet de eerste keer. Het is al de 6e keer meerdere  dagen in 6 maanden tijd. Doe aub iets aan de kwaliteit van jullie aannemers. 

Oh en je vroeg nog om info; heb gevraagd wat er allemaal is uitgevoerd; maar dat kon de medewerker niet vertellen. Hij gaf wel aan dat het probleem nu bij een 4e partij lag.

 

Dus van TMO → KPN → AANNEMER → Specialist 

 

Meer informatie krijgen ze blijkbaar niet. Storing had ook geen hoge prioriteit meer wat ik al helemaal belachelijk vond.

Die aannemer mag wel weer even terug naar Dirksen opleidingen in Maarssen. 16e een vezel breuk constateren en nu nog steeds niet gefixt. 

Reputatie 1

@Jason @Sander @KevinJK88 goed verhaal dit weer. Het enige wat TMO hoeft te doen is begrip kweken bij haar klanten, door met correcte en juiste informatie te komen. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op en is niet de eerste keer. Het is al de 6e keer meerdere  dagen in 6 maanden tijd. Doe aub iets aan de kwaliteit van jullie aannemers. 

Oh en je vroeg nog om info; heb gevraagd wat er allemaal is uitgevoerd; maar dat kon de medewerker niet vertellen. Hij gaf wel aan dat het probleem nu bij een 4e partij lag.

 

Dus van TMO → KPN → AANNEMER → Specialist 

 

Meer informatie krijgen ze blijkbaar niet. Storing had ook geen hoge prioriteit meer wat ik al helemaal belachelijk vond.

 

Ben benieuwd naar de update morgenochtend van @Jason :). Ga ervanuit dat het met het huidige tempo toch morgen echt wel geregeld moet zijn. 

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

We houden dit topic in de gaten. Hier kun je van ons een update verwachten. Ik heb zojuist navraag gedaan, maar er is nog geen update te melden. Het enige dat bekend is dat er een glasvezelbreuk is in het netwerk. Gelukkig gaat het om een zeer klein gebied, maar dat maakt het niet minder vervelend als je hierdoor geen internet hebt.

 

Mijn verzoek: stel je vraag hier in dit topic, de telefonische klantenservice heeft niet meer informatie of mogelijkheden dan de community heeft. 

 

Ik zie dat sommigen een voucher hebben ontvangen om internet te ontvangen via 4G/5G. Voor degenen met een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement die hier interesse in hebben, kunnen dat in dit topic aangeven. 

Reputatie 3

Dag allemaal, 

 

We houden dit topic in de gaten. Hier kun je van ons een update verwachten. Ik heb zojuist navraag gedaan, maar er is nog geen update te melden. Het enige dat bekend is dat er een glasvezelbreuk is in het netwerk. Gelukkig gaat het om een zeer klein gebied, maar dat maakt het niet minder vervelend als je hierdoor geen internet hebt.

 

Mijn verzoek: stel je vraag hier in dit topic, de telefonische klantenservice heeft niet meer informatie of mogelijkheden dan de community heeft. 

 

Ik zie dat sommigen een voucher hebben ontvangen om internet te ontvangen via 4G/5G. Voor degenen met een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement die hier interesse in hebben, kunnen dat in dit topic aangeven. 

En wat gaan jullie doen voor de mensen die geen tele2 of tmobile abonnement hebben? Ons laten jullie al stikken sinds donderdag avond.

 

Thuiswerken is onmogelijk. Überhaupt klant zijn van jullie is onmogelijk. 

Reputatie 7

Hoi @KevinJK88,

 

Voor diegenen zonder Tele2 en T-Mobile abonnement werken we uiteraard net zo hard om het onderliggende probleem op te lossen. Weet dat wij, net zoals jij, deze breuk het liefst zo snel mogelijk hersteld hebben. Daar doen we momenteel alles voor!

Reputatie 3

Hoi @KevinJK88,

 

Voor diegenen zonder Tele2 en T-Mobile abonnement werken we uiteraard net zo hard om het onderliggende probleem op te lossen. Weet dat wij, net zoals jij, deze breuk het liefst zo snel mogelijk hersteld hebben. Daar doen we momenteel alles voor!

En wat gaan jullie er aan doen aan het feit dat ik morgen wederom geen internet heb om te kunnen thuiswerken? We zitten inmiddels al op 9 dagen dat ik in totaal niet heb kunnen thuiswerken. 

 

9x9 uur waar ik gedeeltelijk verlof voor heb moeten opnemen omdat jullie de zaken niet op orde hebben. 

 

En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle problemen die k heb gehad sinds dat ik klant ben bij jullie. Tot 2 maal toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen. 

 

Monteurs die binnenkomen - aangestuurd door jullie waarvan ik te horen krijg “er zijn hier geen problemen; de klantenservice weet niet waar ze over praten” en weg zijn ze.

 

Jullie hebben werkelijk waar echt geen besef wat er aan de hand is voor meerdere van jullie klanten. Ik heb de community is goed doorgelezen en zie toch wel meer mensen die tegen hetzelfde aanlopen als waar ik tegen aanloop en gewoon geen ondersteuning van jullie krijgen.

Sinds donderdagnacht/vrijdagochtend is er ook geen internet in de wijk Zevenhuizen in Apeldoorn. Vrijdag gebeld met de klantenservice, maar die kunnen niet meer zeggen dan dat ze eraan werken.

Vrijdag waren ze wel de hele dag aan het graven hier in de straat, maar het probleem is niet opgelost. Wij werken ook thuis en het is super vervelend. Ik hoop dat het zsm opgelost gaat worden. 4g via de telefoon is leuk, maar als je met z'n tweeën werkt vanuit huis en zware bestanden gaat downloaden en verbindingen wilt maken met servers dan is bekabeld internet vele malen beter. 

Reputatie 7

UPDATE: Graag verwijs ik jullie naar het onderstaande topic, waar @eric ook al naar linkte. Om de communciatie overzichtelijk op één plek te houden, delen wij in dit topic alle updates omtrent dit issue. Zodra wij nieuwe updates ontvangen, dan geven wij die in dit topic direct aan jullie door!

 

Reputatie 7

Hi guys,

Goed nieuws! Zojuist hebben wij het bericht gekregen dat klanten uit Apeldoorn weer online zijn. De monteur heeft het probleem op locatie opgelost. Indien je nog geen diensten ervaart, voer dan een herstart van het modem uit. In dit artikel lees jij hoe je dat kunt doen. Ik hoor heel graag in het andere topic of jullie verbinding weer up and running is! 💪

 Ja, van 23:26 t/m 02:01 lag het er helemaal uit. Niets meer na de ONT.

 

Van T-Mobile geen verklaring te vinden.

 

Hier in Zuidbroek zelfde probleem, sinds 23.30u gisteren OPNIEUW geen internet. 2x in een week. 5e keer in 5 maanden. En klantenservice onbereikbaar, verbinding wordt steeds verbroken na doorlopen irritante standaardberichten. Om hopeloos van te worden. Ik ga ze in gebreke stellen, kostenloze ontbinding contract eisen en schadevergoeding eisen. Dit kan echt niet meer!

Vorige week heb ik meermaals aan de telefoon gehangen met klantenservice en 1 medewerker vermeldde mij dat op de switch in de wijkcentrale hij bij 10 van de 18 aansluitingen geen contact wist te krijgen met de modem. Lijkt me een structureel probleem in de centrale te zijn, op basis hiervan. Gevraagd om terugkoppeling wanneer het probleem was verholpen. Maar zoals altijd nooit meer iets gehoord, ook niet toen het na een dag weer werkte.

Reputatie 3

Tot op heden nog steeds geen update gehad. Zojuist gebeld met de klantenservice om te vragen of ze wat meer kunnen vertellen: “Nee dit is helaas niet mogelijk meneer, ik heb het even nagevraagd en dit kan nog wel een aantal dagen duren”.

 

Ik mag toch hopen dat mevrouw een grapje maakt aan de telefoon. Tijd dat jullie is wat werk gaan verzetten T-Mobile. 

Reputatie 3

Verbinding ligt er nog steeds uit. Klantenservice geeft aan dat er vanaf 0900 pas iemand na de problemen uit Apeldoorn gaat kijken omdat er tot die tijd geen “technische mensen” werken.

Reageer