Beantwoord

Modem start opnieuw op

  • 3 February 2020
  • 37 reacties
  • 881 Bekeken

Reputatie 4
  • is een Master Poster
  • 41 reacties

Hi to all

 

new client tmobiel thuis ..een week maar

modem geinstaleerd aan de slag  wat vraagjes

is het normale dat de model zomaar opniuwe opstaart !?!? (behalve als hij een opdracht heeft gekregen van de hoofdkantor)

 

wat is de best wat betreft de wifi instelingen beiden automatish gebruiken of alleen maar de 2.4 of de 5 GHZ  en waarom 1? 

Huidige Wifi-kanaal 2.4GHz: Auto (5)

Huidige Wifi-kanaal 5GHz:

Auto (52)
icon

Beste antwoord door TAVL 3 February 2020, 15:16

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @LG4,

Welkom bij T-Mobile Thuis. 

Het is niet normaal dat het modem zelf opnieuw opstart. Dit behoort enkel te gebeuren als de gebruiker dit in gang zet. Heb je al eens geprobeerd om het modem een fabrieksreset te geven door met een dun voorwerp in de daarvoor bedoelde inkeping te steken?

 

2,4Ghz heeft een groter bereik. Het heeft als nadeel dat het gevoeliger is doordat de frequenties vaak druk bezet zijn. Ieder modem gebruikt deze, waardoor het vertragend kan werken. Je kunt hem op auto laten staan, dan zoekt hij een rustig kanaal op. Ik heb zelf met een WIFI analyzer app gekeken wat de rustigste frequenties zijn. Stel het modem bij voorkeur in op 20Mhz bandbreedte. Vaak wordt aangeraden om het kanaal in te regelen op 1, 6 of 11.

5Ghz heeft meer bandbreedte en het is veel rustiger. De reikwijdte is wel minder en het heeft meer moeite met obstakels, zoals betonnen muren. Doordat minder mensen gebruik maken van 5Ghz is het vaak lekker snel.

Reputatie 7
Badge +15

Hey @LG4 

Welkom bij T-Mobile!

Zijn alle kabels goed aangesloten en niet iets dat los zit ofzo waardoor de verbinding wordt verbroken?

Bij wifi is het een beetje kijken welke instelling het best voor jou werkt. Ik heb bijvoorbeeld het Mesh systeem volledig uit gezet en 2,4 GHz en 5 GHz een vast kanaal gegeven. Kanaal 1, 6 en 11 zijn het best voor 2,4 GHz omdat deze elkaar niet overlappen. Kanaal 11 is beschikbaar bij bandbreedte 20 MHz. Bij 5 GHz maakt het niet echt uit op welke kanaal je zit omdat 5 GHz weinig wordt gebruikt en een minimale storingsfactor heeft. Dit allemaal kun je instellen in je modem interface, menu, netwerkverbindingen, draadloos.

Reputatie 4

Hi 

 

bedankt voor jullie reaktie

een cold reset  was gedaan na de eerst instalatie van de modem .

Oke ga ik wat mee stoien wat betreft de instelingen van de wifi ..

 

Gr

 

Reputatie 7
Badge +4

Succes! Laat je weten wat de resultaten zijn? 

Reputatie 4

thanks  

 

quoi wifi tot nu toe is oke

maar dat de internet spontan uitval ..heb ik nog steeds last van 

heb die aangemeld bij Tmobile ...wachten 5 werkdagen voor dat ik een trug koppeling krijg 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LG4,

 

Wat goed dat je actie ondernomen hebt door de technische dienst in te schakelen! Ik weet zeker dat zij er alles aan zullen doen om je te helpen met het wegvallende internet. Als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community. :relaxed:

Reputatie 4

thanks jason

wacht ik op de reaktie ,binnen 5 werkdagen…..

new instalatie=new modem   

Reputatie 4

Krijg this email net van tmobile

 

Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.
 

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet: 
 
 snap niks van ,,ben niet trug gebeld  !!!?wat is opgeklost!!?over gesproken !!!?

 

maar puzzelen zeg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 4

krijg zo een email ...na 5 dagen

Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.
 

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

 

kan toch niet  zo een houding !!!!

wat is opgelost !!!!,met wie gesproken !!!!

 

heb new abonnment  new modem !!!!!!

Reputatie 4

Vandag  weer gebeld en gesproken met medewerke van de ingehuurd call center van tmobile krijg dit te horen 

Beste Klant,
 
Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is bij ons in behandeling. Het kan 5 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt.

 

Maar tussen die tijd mijn bedenktijd is verlopen dus    1 jaar vast gebonden aan Tmobile 

 

Reputatie 7

Hey @LG4,

Ik zie inderdaad dat mijn collega opnieuw onze technische dienst heeft aangestuurd. De laatste keer hebben onze techneuten geen probleem kunnen vinden in jouw verbinding, vandaar dat je die e-mail hebt ontvangen met de melding dat het was opgelost. Je hoeft je geen zorgen te maken, we gaan er alles aan doen om je probleem op te lossen. Zodra er een update komt, ontvang je een bericht van ons. :relaxed:

Reputatie 4

oke ...ja is sporadish ...na die 5 dagen was weer gebeurt ...new aansluiting   new modem ..de bekend tijd is verlopen …

bedankt voor jou feedback Piot    .

ik kan merken dat tegenwoordig anno 2020 de privacy is verdwijnnen !!!!!

Reputatie 4

Hello 

krijg weer zo een email 

 

Klantenservice T-Mobile Thuis <noreply@t-mobilethuis.nl>

Vr 14-2-2020 12:59

 

 

Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.
 

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet: 
 
 

Website: t-mobile.nl/thuis/klantenservice
Forum: forum.t-mobile.nl/#t-mobile_thuis
My T-Mobile Thuis: https://thuis.t-mobile.nl/my



Wist je dat T-Mobile nu ook al je vragen via chat beantwoordt? Je vindt de chatbutton op https://thuisservice.t-mobile.nl/#chat-ons

 

Is zo een email om de klant te benaderen en de issue te bespreken !!!!!!!!!!!!!!!!!??

 

Gr

Reputatie 4

rond 21:00uur  14.02.2020

weeeeeer mijn internet spontan uitgevalen…..weer moest ik de modem opniuwe rebooten om verbinding te krijgen   met internet  en wat doet de callcenter van tmobile mij dit sturen 

Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.
 

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet: 

 

en blijf ik maar aangeven /en bellen …..new abo.  new modem bedenk tijd verlopen  zo hang ik een jaar met dit ellende !!!!!!

 

Gr

Reputatie 4

on phone met een mederwerker van de callcenter  van tmobile  35mn...nog steeds wachten…..moet ze even met colegua overleggen 

Reputatie 4

Na 48mn gesproken te hebben ...conclusie wordt binnen per dagen trug gebeld door de technish afdeling 

 

Fijne weekend 

Reputatie 7

Hi @LG4, dat zal je altijd zien! Tussen het moment van de melding en de e-mail die jij hebt ontvangen zagen mijn collega’s geen wegval op de verbinding, vandaar dat ze aangeven dat het probleem leek te zijn opgelost. Ik laat de nieuwe opdracht met voorrang oppakken en ik verwacht dat je morgen weer bericht krijgt. We gaan voor je aan de slag!

Reputatie 4

dankje Brian voor de trug koppeling ...

Reputatie 4

Hi

 

nog steeds issue niet opgelost    hoe lan nog !!!! tto mijn conract verlopen is dus na bijna een jaar!!!

 

4 cases aangemaakt  altijd het zelfde antwoord 

 

zit ik weer met de issue en kan niet meer ruilen met een andere provider 

new aansluiting  end december ,new modem 

nu is 06.03.20   probleem nog steeds !!!!en niet komen met ik kan mij voorstelen ……….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LG4, bedankt voor je terugkoppeling! Sorry dat je tot op heden geen oplossing hebt gekregen, ik beloof je dat we er wel echt alles aan doen. Gelukkig zie ik dat het gelukt is om een afspraak in te plannen met een monteur. Mag ik je een voucher aanbieden zodat je de komende 7 dagen Unlimited Internet kunt gebruiken op je T-Mobile mobiele abonnement? Dan kun je in ieder geval via de hotspot met een pc of laptop werken. Is dat een idee?

Reputatie 4

Bedankt jason…..ja klopt is een bezoekje geplant voor volgende week van een monteur.

ik ben beetje de dupe van deze issue sinds de begin van de abonment  dus end December 

 

Groeten

Reputatie 7
Badge +16

 @LG4 Het is inderdaad nog geen overtuigde start geweest, maar geen zorgen ik weet zeker dat de monteur er alles aan doet om de wegvallende verbinding te herstellen. Wil je gebruik maken van de voucher? Laat het weten, dan zorg ik ervoor dat je de code in een PM ontvangt.

Reputatie 4

Bedankt voor de replay en de aanbod maar eerlijk gezegd hoef niet

...verlijken met mijn issue die sinds de begin is !!!!

Reputatie 7
Badge +16

Graag gedaan @LG4, mocht er toch iets zijn waarbij ik je kan helpen dan doe ik dat met alle liefde! Een prachtige week nog toegewenst, met de zon die weer volop schijnt, moet dat helemaal goed komen! :sun_with_face:

Reputatie 4

naast de virus zeker ..en 3 maanden afgerekent voor iets die ik niet 100% had

Reageer