Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1955 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben een nieuwe klant met een Zyxel T56 router. Voorheen bij KPN, kon prima met mijn Remarkable (digitaal notitieblok) connecten met wifi. Sinds de overstap naar Odido lukt dat niet meer. Alle andere apparaten (iOS en Macbook, windows laptop, Apple TV) kunnen prima verbinden en functioneren, alleen de Remarkable weigert dienst. Device vindt wel het kanaal (SSID) maar kan niet verbinden.
De wifi-functie doet het: op het werk geen probleem, Het lijkt dus een communicatie-probleem tussen Remarkable en het modem te zijn.

Twee vragen:
1. Iemand een suggestie welke standaard-instelling van het modem de boosdoener kan zijn?
2. Is er een (goedkope) extender/access point die functioneert met de router? Ik kreeg de suggestie van iemand dat dit wel zou kunnen werken zonder diep in de instellingen te hoeven duiken.

Met dank,
Bas
 

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

Bekijk origineel

110 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Annelies209 @TvanAalst De update is gepushed

@Annelies209 @TvanAalst De update is gepushed

Thanks - mijn Remarkable is nu met de wifi verbonden!

 

Zou het niet handig zijn dat update voor alle Odido klanten te pushen?

@Sven-Odido wil je mij ook de update toesturen? Ik wacht al enige tijd op een oplossing voor mijn Remarkble2. Dank. Groet, Simon 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido wil je mij ook de update toesturen? Ik wacht al enige tijd op een oplossing voor mijn Remarkble2. Dank. Groet, Simon 

Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we dat zeker doen ;) 

Zou het niet handig zijn dat update voor alle Odido klanten te pushen?

Daar wordt aangewerkt, maar dat gaat zo snel als we altijd zouden willen. In de tussentijd doen we het even zo. 

@Sven-Odido Klantnummer is toegevoegd. 

Reputatie 1

@Sven-Odido  wil je mij ook toevoegen svp

Reputatie 7
Badge +4

@simon_f @Erikp77 De update is gepushed

@Sven-Odido 

Hi Sven, ik heb hetzelfde probleem met mijn HK speaker. Zou ik ook de update kunnen ontvangen?

 

alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido

Hi Sven, ik heb hetzelfde probleem met mijn HK speaker. Zou ik ook de update kunnen ontvangen?

 

alvast bedankt 

Update is gepushed

Ik heb ook problemen met het verbinden met mijn remarkable. Zouden jullie ook een firmware update naar mijn modem kunnen sturen?

Reputatie 4
Badge

Ik heb ook problemen met het verbinden met mijn remarkable. Zouden jullie ook een firmware update naar mijn modem kunnen sturen?

Update is voor iedereen vrijgegeven. Gewoon T-56 even 30 seconden van de stroom halen, en hij zou vanzelf moeten installeren.
Zie deze post:

 

@Tommie van Odido en @Sven-Odido Graag wil ook ik ook deze firmware gepusht krijgen om zo mijn remarkable te kunnen koppelen aan de wifi.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @henkdeleeuw, de firmware update is nog niet vrijgegeven. Dit is een andere agent update die de ping oplost! 

 

Hi @Jan Nieuwenweg & @JPutman, welkom op onze Community!

Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden naar het modem. Het modem zal deze uit zichzelf uitvoeren, dan wordt de internetverbinding tijdelijk onderbroken. 

 

 

@Tommie van Odido en@Sven-Odido 

Graag wil ook ik ook deze firmware gepusht krijgen om zo mijn remarkable te kunnen koppelen aan de wifi.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jwillink, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig een upgrade ontvangen. 

Beste @Tommie van Odido ik heb ook hetzelfde probleem met de Remarkable ben ik achter gekomen.

Als je ook voor mij de nieuwe firmware zou willen pushen, dan heel graag :-D

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DAF575, welkom op onze Community!

Goed dat je dit topic gevonden hebt. Ik heb je op de lijst gezet. De nieuwe firmware zal spoedig gepushed worden naar het modem. 

Hi @DAF575, welkom op onze Community!

Goed dat je dit topic gevonden hebt. Ik heb je op de lijst gezet. De nieuwe firmware zal spoedig gepushed worden naar het modem. 

Helemaal top! ik heb nu de V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 en mijn Remarkable connect gelijk :-D Heel blij. 

Hi @Tommie van Odido

 

Wij hebben ook hetzelfde probleem met onze harman kardon speaker.

Zou je naar ons ook de nieuwe firmware willen sturen?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @Philip123!

Ik heb jouw modem ook toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig plaatsvinden. 

Goeienavond @Tommie van Odido ,
Ook ik heb dezelfde problemen met mijn Remarkable. Ik heb dit ook telefonisch vorige week doorgegeven.
Als je ook naar mij alvast de nieuwe frimware wilt pushen, heel graag!
Alvast veel dank

Reputatie 7
Badge +9

Hi @connyb, welkom op onze Community!

Ik heb jouw modem ook op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden. Het modem zal een minuut of vijf bezig zijn met updaten, het internet zal dan tijdelijk wegvallen. 

Goedemorgen @Tommie van Odido , ik heb hetzelfde probleem met mijn hk citation 200. Zou ik ook de update mogen? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roofie, welkom op onze Community!

Ik heb jouw modem ook toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig plaatsvinden.  

Dag
Ik heb een Remarkable 2. Koppelen met WiFi lukt niet. Kunnen jullie de nieuwste firmware voor mij pushen. Dat schijnt te werken zo lees ik in deze topic.

Alvast bedankt.

Reageer