Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1968 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben een nieuwe klant met een Zyxel T56 router. Voorheen bij KPN, kon prima met mijn Remarkable (digitaal notitieblok) connecten met wifi. Sinds de overstap naar Odido lukt dat niet meer. Alle andere apparaten (iOS en Macbook, windows laptop, Apple TV) kunnen prima verbinden en functioneren, alleen de Remarkable weigert dienst. Device vindt wel het kanaal (SSID) maar kan niet verbinden.
De wifi-functie doet het: op het werk geen probleem, Het lijkt dus een communicatie-probleem tussen Remarkable en het modem te zijn.

Twee vragen:
1. Iemand een suggestie welke standaard-instelling van het modem de boosdoener kan zijn?
2. Is er een (goedkope) extender/access point die functioneert met de router? Ik kreeg de suggestie van iemand dat dit wel zou kunnen werken zonder diep in de instellingen te hoeven duiken.

Met dank,
Bas
 

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

Bekijk origineel

110 reacties

Reputatie 1

@Tommie van Odido heeft nieuwe firmware naar mijn modem gepushed. Daarmee is bij mij het probleem met de Remarkable verholpen.

Succes allen!

@Sven-Odido Bedankt voor de snelle reactie. Het werkt!

Reputatie 2

Excuus! Ik begrijp jullie sentiment. Het is niet perse dat wij moeten wachten tot Tommie terug is van zijn verlof, momenteel is de nieuwe firmware datum nog niet bekend. Weten we deze, dan delen we dit meteen in dit topic. Sorry voor het wachten. Ook wij moderators willen dat dit zo snel mogelijk weer werkt en houden dit in de gaten!

Dank voor je reactie. Het ligt ook niet aan jullie als moderators. Het ligt hogerop bij degene die de keus maakt dit niet als hotfix op te pakken maar blijkbaar in een reguliere release mee te nemen. Het is respectloos t.o.v. al die mensen die problemen ervaren met apparatuur die afhankelijk is van fouten in de firmware. Dit zou hoogste prio moeten hebben en dat heeft het blijkbaar niet want dit speelt al maanden.

Jazeker - merci! Heb deze firmware versie gisteren ook gepusht gekregen en inmiddels krijgt reMarkable2 wel verbinding met wifi 👍🏽

Goedenavond,

 

Ik ben het hier wel mee eens. Het is niet dat we te maken hebben met een verbinding die soms iets minder snel werkt. Het gaat erom dat je een abonnement bij iets neemt, waarvan je verwacht dat het dat levert wat het beloofd, en vervolgens werken vrij essentiële apparaten niet door een of ander defect. Apparaten die benodigd zijn voor werk of om een huis fatsoenlijk te bedienen.
 

Ik verwacht dan ook op zeer korte termijn een oplossing of ik zal een klacht indienen of mijn contract laten ontbinden. 
 

Ik, en anderen hier, zien graag een spoedige reactie tegemoet.
 

groet, Simon 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @florislw, @broem71, @Dagobec & @tjeerdm77, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 

@Erikp77, zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw modem ook op de lijst zetten. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido een collega van je heeft de firmware al voor me geupdatet, vanuit een ander topic. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @henkdeleeuw, de firmware update is nog niet vrijgegeven. Dit is een andere agent update die de ping oplost! 

 

Hi @Jan Nieuwenweg & @JPutman, welkom op onze Community!

Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden naar het modem. Het modem zal deze uit zichzelf uitvoeren, dan wordt de internetverbinding tijdelijk onderbroken. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido

Hi Sven, ik heb hetzelfde probleem met mijn HK speaker. Zou ik ook de update kunnen ontvangen?

 

alvast bedankt 

Update is gepushed

Reputatie 4
Badge

Meld je even aan in deze draad:
 

(ik had hier nog een heel verhaal met uitleg getypt, maar toen ik het verstuurde was het “something has gone wrong” en was ik alles kwijt. Fijn. Maar misschien ook maar beter.)

Reputatie 7
Badge +4

@rv71 update is gepushed

@Sven-Odido oeps, ik denk dat ik het klantnummer van mobiel er in had gezet. Zou nu moeten kloppen. Alvast bedankt voor de moeite

Top! Update is gepushed! 

Badankt voor de snelle service @Sven-Odido! Het werkt!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @HenkG, ik heb je gelijk op de lijst gezet om de nieuwe firmware te ontvangen. Deze zal spoedig naar je gepusht worden! 

@FernandoE scroll even iets omhoog naar berichtje van henkdeleeuw aan mij: als je in dat topic verder leest vind je namen van Tommie en Sven die mij en een hoop anderen aan een firmware upgrade hebben geholpen - succes!

Yep dat stemt mij hoopvol op een hopelijk binnenkort succesvolle koppeling met mijn reMarkable

Reputatie 7
Badge +6

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Reputatie 4
Badge

Ik heb ook problemen met het verbinden met mijn remarkable. Zouden jullie ook een firmware update naar mijn modem kunnen sturen?

Update is voor iedereen vrijgegeven. Gewoon T-56 even 30 seconden van de stroom halen, en hij zou vanzelf moeten installeren.
Zie deze post:

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JeffDH, dat gaan we doen! Ik meld je meteen aan op de lijst en je zal naar verwachting dinsdag of woensdag de update ontvangen. 

Ik duik hier voor je in, je boxen zullen snel weer als muziek in je oren klinken! 😃

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Dank voor de update. Goed om te weten 
Gr 
Ewan 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @LucP2024, zeker! Dit zal zo snel mogelijk gebeuren. Voor nu wens ik je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @JeffDH, dat gaan we doen! Ik meld je meteen aan op de lijst en je zal naar verwachting dinsdag of woensdag de update ontvangen. 

Ik duik hier voor je in, je boxen zullen snel weer als muziek in je oren klinken! 😃

Dank!

Nora, het is gelukt, heb weer verbinding. Hartelijk dank hiervoor. Groet! Henk

Reputatie 2

Hoi @simon_f, als ik me niet vergis, wordt het probleem waarbij de T-56 sommige apparaten (zoals deurbellen en andere routers) niet herkent, opgelost in een volgende firmware update. Wanneer deze firmware ronde wordt toegepast, durf ik echter niet te zeggen. Onze huisexpert Tommie zit hier bovenop. Ik vraag het aan hem zodra hij terug is van zijn zeer welverdiende verlof!

Dit is toch te gek voor woorden. Er staan al tijden meerdere topics (tientallen??) met dit onderwerp, overal wordt even gesust met "we werken eraan” en nu gaan we even wachten tot huisexpert Tommie terug is van zijn welverdiende verlof. Overal door het land zitten mensen te proberen tientallen keren hun niet langer functionerende apparaten via allerlei workarounds alsnog aan de praat te krijgen. Odido, plaats nu eerste even op jullie hoofdpagina een bericht dat er fouten in de huidige firmware van de T56 zitten, dat er met man en macht gewerkt wordt aan een oplossing en dat de geplande releasedatum ..-..-…. , (ja wanneer eigenlijk?) is. En ook de chatbot mag wel even een hint geven als iemand de vraag daarin stelt hoe het toch komt dat zijn wireless speakers, zijn Remarkable, zijn thermostaat, zijn weerstation of wat dan ook niet te koppelen is met de wifi. Kom op Odido, dit kan beter! Intussen is ook Radar een onderzoek gestart. Niet te geloven dit. En ik mag toch hopen dat dit alles niet, en op zijn minst ook niet de informatie, afhankelijk is van Tommy zijn welverdiende verlof.

Reputatie 7
Badge +4

@Annelies209 @TvanAalst De update is gepushed

Reputatie 6
Badge +2

@Sven-Odido Wil je de update ook uitsturen naar @FernandoE? Alvast bedankt! 

@Annelies209 @TvanAalst De update is gepushed

Thanks - mijn Remarkable is nu met de wifi verbonden!

 

Zou het niet handig zijn dat update voor alle Odido klanten te pushen?

Reageer