Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1962 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben een nieuwe klant met een Zyxel T56 router. Voorheen bij KPN, kon prima met mijn Remarkable (digitaal notitieblok) connecten met wifi. Sinds de overstap naar Odido lukt dat niet meer. Alle andere apparaten (iOS en Macbook, windows laptop, Apple TV) kunnen prima verbinden en functioneren, alleen de Remarkable weigert dienst. Device vindt wel het kanaal (SSID) maar kan niet verbinden.
De wifi-functie doet het: op het werk geen probleem, Het lijkt dus een communicatie-probleem tussen Remarkable en het modem te zijn.

Twee vragen:
1. Iemand een suggestie welke standaard-instelling van het modem de boosdoener kan zijn?
2. Is er een (goedkope) extender/access point die functioneert met de router? Ik kreeg de suggestie van iemand dat dit wel zou kunnen werken zonder diep in de instellingen te hoeven duiken.

Met dank,
Bas
 

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

Bekijk origineel

110 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @LucP2024, zeker! Dit zal zo snel mogelijk gebeuren. Voor nu wens ik je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hi @Nora van Odido mijn HK citation speaker werkt ook niet, kan ik meegenomen worden in de update?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Wimme95, ik heb je op de lijst gezet om de update te ontvangen, deze zal spoedig naar je modem gepusht worden. Tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Hierna staat de update op het modem en kan je weer zonder problemen verbinding maken! 

Zou de update ook naar mijn modem gepushd kunnen worden, mijn boxen willen ook niet meer connecten 😄

Hoi @JeffDH, dat gaan we doen! Ik meld je meteen aan op de lijst en je zal naar verwachting dinsdag of woensdag de update ontvangen. 

Ik duik hier voor je in, je boxen zullen snel weer als muziek in je oren klinken! 😃

Dank!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JeffDH, dat gaan we doen! Ik meld je meteen aan op de lijst en je zal naar verwachting dinsdag of woensdag de update ontvangen. 

Ik duik hier voor je in, je boxen zullen snel weer als muziek in je oren klinken! 😃

Ik lees dat als je je hier meldt een firmware update kan krijgen voor je modem? Mijn boxen willen sinds mijn overstap naar Odido ook niet meer verbinden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bromkes en @SarahVredeveld, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten uitvallen!  

 

@Sven-Odido of @Tommie van Odido Zou een van jullie de firmware ook naar mijn modem kunnen pushen? Ik krijg ook geen verbinding met mijn Remarkable.

Hallo mensen van Odido,

 

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Harman Kardon speaker, deze wil niet connecten met Wifi.

 

Willen jullie naar ons ook de nieuwe firmware sturen??

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eddiespeed70 en @belkees, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hoi @Marloes2492, zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je op de lijst zetten. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Goedemiddag, 

wij kunnen ook onze remarkable 2 niet op de wifi krijgen, willen jullie ons ook de firmware-update sturen? Alvast bedankt!

edwin haverkamp

Reputatie 4
Badge

@Marloes2492 

Welkom bij Odido en hier in het forum!

Gewoon klantnummer in je profiel hier invullen en @Tommie van Odido of @Sven-Odido vragen om je op de versnelde lijst voor een update te zetten. Redelijk bizar dat de klantenservice je nog steeds allerlei dingen laat proberen die gegarandeerd niet helpen. Sinds twee een een halve maand zouden ze moeten weten dat alleen een firmware update of een andere router werkt als je connectie problemen hebt met Harman Kardon, JBL, Remarkable, Wiim Pro Plus en nog een lijstje andere merken. Ik heb ze een aantal keer gevraagd om dat eindelijk ook eens aan de klantenservice door te geven, (minimaal een maand terug al), maar dat lijkt als ik jou hoor nog steeds onmogelijk.

Als je een andere router hebt die wel met jullie WiFi versterkers overweeg kan dan is dat wellicht een betere optie. Ik ben met als jij (gok ik zo) overgestapt van Tweak naar Odido, en met mijn eigen Fritz box heb ik geen problemen.

Met een eigen router is wat lastiger als je ook vaste telefonie van Odido hebt, maar ook dat is te fixen.

Test wel even goed of je internet ook 's avonds zonder problemen werkt. Hier in Enschede draait het bij mij als een zonnetje, maar er zijn gebieden waar het met name 's avonds vastloopt. Ze laten je dan allerlei tests doen die niets oplossen, maar er wel voor zorgen dat je proefperiode voorbij is.

Als je aan gamen doet is een firmware update of andere router een must. Lees ook andere posts hier in het forum.

Al met al ben ik hier behoorlijk tevreden met de snelheid van het internet en de prijs die ik daarvoor betaal. De klantenservice werkt hard, maar volledig volgens script, ook als de omstandigheden veranderen en het script niet meer werkt. 

Sinds deze week een zyxel t56 router.

Sinds deze router door een monteur is geïnstalleerd werkt onze hk citzon one luidspreker niet meer.

We wouden deze router al liever niet hebben, omdat onze WiFi versterkers hier niet mee werken.. maar hoe krijg ik mijn luidspreker weet aan de slag.

Ik heb het netwerk al gesplits en weer samengevoegd en weer gesplitst. De box heb ik gereset. De app opnieuw geïnstalleerd... en mijn laatste optie schijnt dit forum te zijn.. iets met software updaten van mijn routwr.. wat alleen via hier schijnt te kunnen als je gelukt hebt. Bij de klantenservice lopen we in iedergeval tegen een muur aan..

Helaas is onze vorige aanbieder op gegaan in odido.. maar als dit zo blijft is het overwegen van een nieuwe aanbieder van internet het zeker waard!

Reputatie 2

Hi Tommy en Sven,

 

Kunnen jullie mij aub ook op de updatelijst zetten, ervaar problemen met het verbinden van mij harman kardon citation.

 

Alvast bedankt.

Groet Erna

Nora, het is gelukt, heb weer verbinding. Hartelijk dank hiervoor. Groet! Henk

Reputatie 5
Badge +4

Hi @HenkG, ik heb je gelijk op de lijst gezet om de nieuwe firmware te ontvangen. Deze zal spoedig naar je gepusht worden! 

Hallo @Tommie van Odido, ik heb dezelfde probleem met mijn HK Citation 200 wil niet connecten met Wifi.

Wil je naar ons ook de nieuwe firmware sturen??

Alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Adriaan Hoogendoorn, ik zal het meteen voor je aanvragen! Binnen enkele werkdagen zal het erop staan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Beste @Tommie van Odido 

Ook wij willen graag de firmware zodat de reMarkable het weer doet. 
Groeten, Adriaan

@Erikve Geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet! 

Dankjewel Nora! Fijn weekend! 

Reputatie 5
Badge +4

@Erikve Geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet! 

Hi @Sven-Odido, zou jij dit voor @Marijke de Lange willen regelen? 

@Sven-Odido zou je mij misschien ook nog mee willen nemen? Ik denk dat Tommie me per ongeluk over het hoofd heeft gezien. 😬

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Sven-Odido, zou jij dit voor @Marijke de Lange willen regelen? 

Beste @Tommie van Odido 

Wij willen ook graag de firmware zodat de reMarkable het weer doet. Hoe regelen we dat?
 

groetjes Marijke 

Reageer