Beantwoord

wifi storing

  • 2 August 2023
  • 23 reacties
  • 366 Bekeken

Sinds gisteravond geen WiFi meer, internet ligt eruit in postcode gebied 5482 Schijndel. Anderen in de buurt melden hetzelfde.

help

icon

Beste antwoord door René Adriaan van der Mark 2 September 2023, 08:34

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Brandhof  

Is de storing wel gemeld? Of was het onderhoud?
Algemeen onderwerp storing

Onderhoud in augustus  week 31, 33, 34 en 35 

 

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of Media Converter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

 

Er is geen algemene storing en volgens opgave is het onderhoud in week 31 snachts. Alle stappen volgens protocol ondernomen. Zowel op Zyxel modem als op converter (tussen glasvezel ingang en modem) brandt rode lampje respectievelijk 3e knopje (internet) op modem en 3e knopje (LO3 of LOS, onduidelijk te zien of t n 3 of n S is) op converter.

help!

Sinds vanmorgen ook geen internet & bellen hier (Mouterij). Contact opgenomen met T-Mobile en ze zeiden dat er wel een grote storing was. Ze zouden er mee bezig zijn om het te verhelpen, maar nu (22:30 uur) nog steeds geen internet & bellen mogelijk. Hoelang gaat dit nog duren T-Mobile?????

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Brandhof, welkom op onze Community!

Dit is inmiddels bij ons bekend. In dit topic houden we jullie hiervan op de hoogte:  

 

 

Hallo T mobile.

Sinds gisteren hele slechte WiFi verbinding. Heb de modem al gereset. Ook de extra WiFi punt van de stroom gehaald, voor paar minuten. Echter probleem blijft zich voordoen. Daarnaast ontvang ik ook steeds een melding dat de tv box herstart moet worden. Kortom slechte WiFi. Hoe kan dit opgelost worden?

groet, Stephen 

woonplaats Almere 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @StephenM, welkom op onze Community!

Ik wil natuurijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele wifi verbinding. Zou je de stappen in dit topic kunnen volgen? Heb je wel een stabiele bekabelde verbinding?

 

 

Als je nog steeds een slechte verbinding ervaart wil ik je vragen om een aantal testen uit te voeren:

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

Sinds gister eind middag geen wifi meer (in Oss), alles resetten al geprobeerd, werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vdcx 

Staat er misschien iets in je My T-Mobile account bij meer onder storingen over een storing op jouw adres?

Het herstarten van de mediaconverter en router kan ook helpen. Heb je de bekabeling ook gecontroleerd?

Er staat geen storing en ik heb alles al herstart, bekabeling zit goed.

Nog steeds geen internet, geen bellen en tv hier op de Mouterij in Schijndel (5482 LZ). Dit is al bijna 2 dagen zo. Ze zijn er mee bezig, ja tuurlijk. Je kan helemaal niks. Dat een storing zo lang moet duren????? Ongelofelijk, dit had toch al eerder opgelost moeten en kunnen zijn @T-Mobile????

Hallo T mobile.

Sinds gisteren hele slechte WiFi verbinding. Heb de modem al gereset. Ook de extra WiFi punt van de stroom gehaald, voor paar minuten. Echter probleem blijft zich voordoen. Daarnaast ontvang ik ook steeds een melding dat de tv box herstart moet worden. Kortom slechte WiFi. Hoe kan dit opgelost worden?

groet, Stephen 

woonplaats Almere 

@Tommie 

ik heb de stappen uitgevoerd.

waar kan ik de screenshots naar toe sturen?

wat betreft de bekabeling, is deze door jullie aangelegd. Ga er vanuit dat deze dan ook niet het probleem is.

 

ik hoor graag van je.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@StephenM bedankt voor het uitvoeren van alle stappen! De screenshots mag je hier in het topic delen, dan zal ik er een blik op werpen.

 

@Raymond19071976 er is een monteur op locatie, ze zijn druk bezig met het onderzoeken van het probleem. 

@Tommie 

zie bijgaand 

ik heb ook extra WiFi punt via jullie staan.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @StephenM, test 1 en 2 zien er goed uit. Test 3 wat minder, ben je daar verder weg van het modem of wifi punt? 

1000 Mbit/s zou je bijna niet kunnen halen op wifi en wordt ook niet gegarandeerd. Dit garanderen we alleen op een bekabelde aansluiting. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om de 2.4 GHz en de 5 GHz frequentie van elkaar los te halen. Dit kun je aanpassen in het modem. De inloggegevens staan op de achterkant van het modem.

@Tommie 
 

de afstand tussen WiFi punt en plaats is niet groot. 
de WiFi punt is ook bekabeld, door jullie gedaan.

ik snap dat je niet volle internet kan krijgen. Maar helemaal geen bereik, dat vind ik verbazing.

omdat dit precies de reden is geweest om een extra WiFi punt te nemen.

Heeft het heel lang goed gedaan, echter sinds enkele dagen bijna geen tot geen signaal !

 

 

 

 

Dit is nu al de 3e dag zonder verbinding. Duurt wel erg lang zeg voordat dit opgelost wordt zeg. 

Reputatie 7
Badge +9

@StephenM wat is de afstand van het wifi punt naar het modem? Ik kan het wifi punt namelijk helemaal niet uitlezen. Heb je deze draadloos aangesloten? Zo ja, kan je deze bekabeld aansluiten en het wifi punt op een juiste afstand plaatsen en kijken of dit je verbinding vergroot.

@Tommie 

Deze wifi punt is door jullie aangesloten en geheel bekabeld.

De modem staat in de meterkast begane grond en wifi punt staat tussen de 1e en 2e etage. Zeg maar op de overloop.

Alles is bekabeld.

Ter verduidelijking, ik heb zelf niks aangesloten. Alles is door jullie gedaan…

groet,

 Stephen 

 

@Tommie : Gelukkig heb ik zojuist gemerkt dat hier (Mouterij, 5482 LZ in Schijndel) het Internet weer werkt & ook de TV werkt weer (Hopelijk blijft die het doen 😉).

Helaas werkt mijn vaste telefoonverbinding nog niet (Ik kan daarmee dus niet bellen of gebeld worden), maar hopelijk werkt dat ook spoedig weer.

En hopelijk is het spoedig voor iedereen weer opgelost & blijft alles weer goed werken.

Ik ben alleen benieuwd wat voor storing het nu is of was, want dit was/is toch een vrij lange. 

Maar ik ben blij als alles het weer doet straks & nu maar hopen dat zulke lange storingen niet meer voorkomen.

 

MvG, Raymond

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@StephenM na een nieuwe lijnmeting gedaan te hebben komt de WAP wel tevoorschijn. Zou je het modem en wifi punt kunnen voorzien van een factory reset?

 

Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Voor het wifi punt geldt dezelfde methode.

 

@Raymond19071976 dat is goed om te horen! Ik heb nog geen update hierover teruggekregen. Ik weet wel dat er een stuk hardware kapot was in de wijkcentrale en dat er vandaag een monteur langs zou komen om dit te vervangen. Daarna zou iedereen als het goed is weer online moeten komen.

 

 

Is er op dit moment een WiFi storing voor T-mobile thuis in Rosmalen? Heb de modem al gereset maar geen succes nog…

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @René Adriaan van der Mark 

De storing in Rosmalen zou opgelost moeten zijn, kan je de router en eventueel de mediaconverter herstarten?

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Hallo @René Adriaan van der Mark 

De storing in Rosmalen zou opgelost moeten zijn, kan je de router en eventueel de mediaconverter herstarten?

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

 

@Waqqas hij doet het weer, dankjewel😊

Reageer