Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MVD 040, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, de inloggegevens staan achter op het modem. 

 

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 

Kan je mij laten weten of het gelukt is?

Beste Odido,

Ik wil eigenlijk geen Zyxel WX5600 gaan huren, maar graag kopen. Zijn er winkels/webshops waar deze te koop worden aangeboden? Ik kan me niet voorstellen dat deze uitsluitend via Odido gehuurd kunnen worden?

Reputatie 2

Hey @K-1-2, ik heb het doorgezet naar een collega van het CPE-team. Hij heeft alles onderzocht en heeft opgemerkt dat jouw meters geen bandsteering ondersteunen en daardoor met het modem verbinden. Vandaar de hoge RSSI waardes. We hebben wat settings aangepast maar ze lijken toch de voorkeur van het modem te houden. Op dit moment hebben we hier geen oplossing voor. Wellicht is het een optie om het modem op een andere plek te zetten zodat de meters een betere verbinding hebben. 

@Tommie van Odido Het modem verplaatsen is geen optie zonder kabels dwars door het huis. Het idee was juist dat het access point het netwerk kon vergroten naar deze plek. Mogelijk krijg ik dan ook weer issues op andere plekken. 

Als ik dit zo lees dan zou het access point dus niet echt een uitbreiding van het wifi netwerk zijn en is in mijn optiek wel een dikke teleurstelling. Voorheen heb ik met  de TP-Link Deco M4 van Ziggo hier overigens nooit problemen mee gehad. Daarmee was de ontvangst van deze meters wel uitstekend.

Ik snap overigens niet hoe het dan wel kan dat er af en toe wel van het access point gebruik wordt gemaakt door diezelfde apparaten als ze er niet mee zouden kunnen verbinden doordat ze geen band steering ondersteunen. Band steering stuurt zover mij bekend tussen 2,4 en 5 GHz band afhankelijk van signaalsterkte. Deze apparaten zijn alle 2,4 GHz dus valt er niet op dat vlak niet veel te sturen. Ze moeten gewoon het sterkste 2,4 GHz signaal pakken lijkt mij en dan lijkt het mij dat ze het access point pakken.

Ik hoop dus eigenlijk niet dat dit de eindconclusie is want dan is de slotsom dat ik dus al zo'n jaar lang een access point voor niets heb afgenomen. ik heb nog steeds de hoop dat dit access point een maandagochtend modelletje is ook omdat ik niet kan inloggen op het access point en het in bedrade toestand niet lijkt te connecten met apparatuur terwijl dat via de wifi verbinding wel gebeurd.

Als we door de opties heen zijn misschien toch een omruil actie doen voordat we een spelt in een hooiberg zoeken? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @evdp777, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

De WAP werkt namelijk niet heel goed met de T-54 samen. Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je zult hier spoedig een bericht over ontvangen. Als het nieuwe wifi punt verzonden is, kun je de zending volgen in Mijn Odido! 

Hoi Tommie, bedankt voor je reactie en actie

Zie het graag tegemoet 

Ik bedoelde eigenlijk van de wifipunten, maar daar werkt het wachtwoord wat achterop de wifipunten staat😀.

Kunnen jullie iets met de led's doen, deze zijn behoorlijk fel, ik zou zeggen dat deze uit moeten kunnen.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Reputatie 2

Mijn Zyxel WX56000-77959 lijkt aardig stof te vangen voor niets. Ik heb deze speciaal erbij gezet om in de kelder wifi te voorzien voor mijn homewizard meters die daar zitten. Echter willen deze alleen maar met slecht signaal naar de T54 2 verdiepingen hoger. 

De connectie tussen de T54 en WX is goed. Als ik met een iphone oid in de buurt kom dan pakt die wel direct op maar de meters waar het om gaat dus niet zonder meer. Nu had ik afgelopen 24 uur één van de meters wel aangesloten, maar deze gaf nog steeds een slecht RSSI van -82.

De vrije lijn van de WX naar de meter is ong 3 mtr. en naar andere meter ook. Die verbind met de T54 met een RSSI van -84 door aluminium gecoate isolatieplaten en gewapende betonvloer heen.

De RSSI van de WX is -63 en alles is groen. 

Wat kan hier aan de hand zijn?

Goedenavond ook ik ben iets te voorbarig geweest ik heb namelijk net via de site mijn WiFi punt opgezegd omdat ik dacht dat ik er gelijk 2 nieuwe kon bestellen 

Is dit nog te regelen door jullie.

Bedankt voor je reactie @Ishana van Odido , maar denk je dat ik de vraag gesteld had als het zo gemakkelijk was als je voorstelt? Odido zal ze ook via een bepaald kanaal betrekken, wellicht dat dat kanaal ook een routing heeft voor consumenten?

Overigens is het geen bruikleen, maar huur. Als het bruikleen was, zou het gratis zijn, net zoals Ziggo de Deco M4's gratis ter beschikking stelt als je het op de juiste manier vraagt. 😉

Deze lijkt er weliswaar op, maar heet WX3100 en geen WX5600. Een zoektocht op WX5600 op de Zyxel website geeft 0 hits.

@TMTV 

Bedankt voor de tip, maar dan moet ik afscheid nemen van WiFi-6, een voordeel voor de T-56 router. Ik heb hier nog de TP-Link Deco M4 3-pack van mijn vorige provider liggen. Ik ga sowieso eens bellen wat deze nog moeten kosten als ik ze overneem. Helaas ondersteunen die geen Wifi-6 en ze zijn vrij groot, maar het werkt wel goed.

Volgens mij zijn de specs niet zo heel veel minder overigens. De WX3100 zou ook Wifi-6 moeten ondersteunen. Ik ga de specs eens goed naast elkaar leggen. Misschien kan iemand van Odido eens een reactie geven waarom ik beter zou kunnen wachten op de WX5600.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kester 

Welke router/modem heb je? Indien je de Zyxel-T50 hebt dan krijg je de Zyxel WAP6807 en als je de Zyxel-T54 hebt dan krijg je de Zyxel WX5600.

Wij hebben de Zyxel-T54 en dan zouden we graag 2x de Zyxel WX5600 willen hebben we hebben nu de WAP6807 1x dus deze omruilen voor 2x de Zyxel WX5600 

thnx

Reageer