Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

239 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Anthal, ik heb dit meteen voor je in gang gezet! Ze komen zo snel mogelijk jouw kant op en alle informatie hierover volgt per e-mail. Fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Goedemorgen, 

Ik heb hier ongeveer 1,5 maand geleden een aanvraag gedaan om mijn oude wifipunten om te ruilen voor de nieuwe.  Een week of 3 geleden heb ik hier om een statusupdate gevraagd en toen werd er gezegd, omdat mijn telefoonnummer niet in mijn profiel stond, de order niet doorliep. Nu zijn we weer 3 weken en heb ik ze nog steeds niet ontvangen! 

Zij  die dingen überhaupt wel leverbaar?

 

 

Beste, 30 oktober mijn nieuwe modem gekregen, de T-54. Alleen hetzelfde, mijn oude wifipunten Zyxel WAP6807, graag omruilen voor de nieuwe Zyxel WX5600. 

Hoor het graag, dan hebben we weer op en top internet. 

Dank. 

Ook gezien ik net mijn wifi weer even aan en uit heb moeten doen om dit te versturen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Anthal, goed dat je hiervoor opnieuw aan de bel trekt.

Het telefoonnummer was niet goed doorgekomen waardoor de order nog steeds niet doorliep. Ik heb het telefoonnummer er nu goed ingezet en er voor gezorgd dat de order goed doorloopt! Je zult binnenkort de wifi punten ontvangen. Excuses voor het ongemak. 

Hi Community, 

Wat een topnieuws! Ik kom in aanmerking met mijn T-54 en mijn twee huidige (verouderde) Wifi plus punten.
Hoe zorg ik dat deze worden omgewisseld?

Gr Justin
 

Hi, ik heb een T54 modem met 1 oud WiFi punt. Redt het net niet tot de zolder, dus zou graag dat ene WAP WiFi punt inruilen voor 2 nieuwe WX5600? Kunnen jullie dat regelen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Weijerman, ik zie dat er nog een Draytek modem geregistreerd staat op jouw aansluiting. Dat is natuurlijk vreemd. Kun je het modem even van de stroom halen gedurende 20 seconden? Dan voer ik een reprovisie uit en moet de T54 daar online staan.

Reputatie 7
Badge +8

@rongraaf1 Ik heb je zojuist op jouw privébericht beantwoord. Kun je mij de missende gegevens daar nog sturen? Dan regel ik dit direct voor je!

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb nu één ‘oud’ Wifi-punt i.c.m. de T-54, maar zou graag een nieuw model willen ter vervanging van de oude en een tweede erbij (in totaal dus 2 Wifi-punten). Kunnen jullie dat in gang zetten?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Job

Goedemorgen,

Zoals omschreven in de topic, wil ik bij deze graag mijn oude Zyxel WAP6807 wifi-punt omruilen voor een nieuwe Zyxel WX5600.

Groeten Bart

Reputatie 7
Badge +9

Hi @joblamie, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De WAP werkt inderdaad niet zo lekker met de T-54. Ik heb deze daarom meteen voor je omgeruild en ook direct een tweede voor je aangevraagd. Dit kun je zometeen allemaal terugzien in Mijn Odido

Reputatie 2

@Tommie van Odido 

@Jason van Odido 

@Ishana van Odido 

Beste Odido’ers, Zouden jullie naar onderstaande willen kijken en als hier geen duidelijke aanpassing in de config voor te doen is het accespoint willen omruilen? Ik heb inmiddels een nieuwe watermeter ontvangen die weer precies hetzelfde probleem vertoond.

 

Mijn Zyxel WX56000-77959 lijkt aardig stof te vangen voor niets. Ik heb deze speciaal erbij gezet om in de kelder wifi te voorzien voor mijn homewizard meters die daar zitten. Echter willen deze alleen maar met slecht signaal naar de T54 2 verdiepingen hoger. 

De connectie tussen de T54 en WX is goed. Als ik met een iphone oid in de buurt kom dan pakt die wel direct op maar de meters waar het om gaat dus niet zonder meer. Nu had ik afgelopen 24 uur één van de meters wel aangesloten, maar deze gaf nog steeds een slecht RSSI van -82.

De vrije lijn van de WX naar de meter is ong 3 mtr. en naar andere meter ook. Die verbind met de T54 met een RSSI van -84 door aluminium gecoate isolatieplaten en gewapende betonvloer heen.

De RSSI van de WX is -63 en alles is groen. 

Wat kan hier aan de hand zijn?

Reputatie 2

Hey @K-1-2, ik heb het doorgezet naar een collega van het CPE-team. Hij heeft alles onderzocht en heeft opgemerkt dat jouw meters geen bandsteering ondersteunen en daardoor met het modem verbinden. Vandaar de hoge RSSI waardes. We hebben wat settings aangepast maar ze lijken toch de voorkeur van het modem te houden. Op dit moment hebben we hier geen oplossing voor. Wellicht is het een optie om het modem op een andere plek te zetten zodat de meters een betere verbinding hebben. 

@Tommie van Odido Het modem verplaatsen is geen optie zonder kabels dwars door het huis. Het idee was juist dat het access point het netwerk kon vergroten naar deze plek. Mogelijk krijg ik dan ook weer issues op andere plekken. 

Als ik dit zo lees dan zou het access point dus niet echt een uitbreiding van het wifi netwerk zijn en is in mijn optiek wel een dikke teleurstelling. Voorheen heb ik met  de TP-Link Deco M4 van Ziggo hier overigens nooit problemen mee gehad. Daarmee was de ontvangst van deze meters wel uitstekend.

Ik snap overigens niet hoe het dan wel kan dat er af en toe wel van het access point gebruik wordt gemaakt door diezelfde apparaten als ze er niet mee zouden kunnen verbinden doordat ze geen band steering ondersteunen. Band steering stuurt zover mij bekend tussen 2,4 en 5 GHz band afhankelijk van signaalsterkte. Deze apparaten zijn alle 2,4 GHz dus valt er niet op dat vlak niet veel te sturen. Ze moeten gewoon het sterkste 2,4 GHz signaal pakken lijkt mij en dan lijkt het mij dat ze het access point pakken.

Ik hoop dus eigenlijk niet dat dit de eindconclusie is want dan is de slotsom dat ik dus al zo'n jaar lang een access point voor niets heb afgenomen. ik heb nog steeds de hoop dat dit access point een maandagochtend modelletje is ook omdat ik niet kan inloggen op het access point en het in bedrade toestand niet lijkt te connecten met apparatuur terwijl dat via de wifi verbinding wel gebeurd.

Als we door de opties heen zijn misschien toch een omruil actie doen voordat we een spelt in een hooiberg zoeken? 

Hi @Tommie van Odido, welke stappen kunnen er nog worden genomen?

@Demi van Odido  Ik heb op dit moment 1 wap6807 en zou deze graag omwisselen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @driesdokter, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je direct een WX5600 opgestuurd. Je ontvangt hier zo een bericht over en dit is terug te zien in Mijn Odido! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @K-1-2,  ik weet echt niet waardoor dit komt. We kunnen altijd het wifipunt proberen uit te sluiten. Daarom heb ik je een nieuwe WX5600 opgestuurd. Hopelijk is dit de boosdoener en is het hierna opgelost. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het met een nieuw wifipunt wel werkt?

Hey @driesdokter, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je direct een WX5600 opgestuurd.

Je ontvangt hier zo een bericht over en dit is terug te zien in Mijn Odido! 

Dank je Tommie!

Ik zie  dat er in Mijn Oidio idd een 2e access point is toegevoegd, voor 2,50 per maand. Maar ik had de oude (die ik neem ik aan moet terugsturen) gratis door een introductie aanbieding. Wordt dat recht getrokken :-)

Ik kan niet terugvinden of deze vraag al gesteld is, dus excuses als dit wel het geval is.

Is het mogelijk dat als je het wifipunt aansluit met een UTP kabel, je op de andere in/uitgang een switch kan aansluiten om meerdere apparaten te voorzien van bekabeld internet?

Als je 2 wifipunten aansluit op je router, schakelt het systeem dan altijd over naar het het wifipunt die de beste verbinding met je toestel heeft?

 

Bedankt! 😀

Reputatie 7
Badge +9

Hey @driesdokter, je had inderdaad een actie voor de eerste 12 maanden een gratis wifi punt. Deze actie is op 01-10-2023 verlopen. Je oude wifi punt dient inderdaad retour te worden gestuurd. 

Hoi @Weijerman, ik zie dat er nog een Draytek modem geregistreerd staat op jouw aansluiting. Dat is natuurlijk vreemd. Kun je het modem even van de stroom halen gedurende 20 seconden? Dan voer ik een reprovisie uit en moet de T54 daar online staan.

Hoi Jason, zie dit nu pas, ik heb donderdag nog gebeld met Odido. Als het goed is krijg ik nieuwe wifi punten. Maar just in case zal ik de stekker eruit halen. want raar dat de oude nog gezien wordt. 

Hoop morgen of dag erna alles te ontvangen. Zo niet, meld ik me :-). 

Thanks. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @K-1-2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je wifi netwerk er maar eens bijgepakt. Hierop is inderdaad te zien dat je coverage niet bepaald goed is. Kan je mij vertellen waar je precies het modem hebt staan? Ik zie inderdaad dat er nog best veel apparaten die te ver weg staan of zoals je zegt met een obstructie er tussen die verbinden met het modem in plaats van met het wifipunt. Kan je het wifipunt eens bedraad aansluiten en op dezelfde plek laten staan? Ik ga er vanuit dat dit het voor je oplost! Op dit moment verbinden je apparaten soms met het modem en soms met het wifipunt terwijl ze met het wifipunt moeten verbinden.

Hey @driesdokter, je had inderdaad een actie voor de eerste 12 maanden een gratis wifi punt. Deze actie is op 01-10-2023 verlopen. Je oude wifi punt dient inderdaad retour te worden gestuurd. 

Mijn abbonement ging in op 25 mei, dus ik zit nog in die gratis maanden. Zou een beetje raar zijn als ik door t omwisselen ineens wel zou gaan betalen, toch? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @driesdokter, dat klopt inderdaad, ik zie het nu. De actie komt wel te vervallen door de wijziging. Ik kan je daarom wel het bedrag in 1x vergoeden voor de resterende maanden. Dat is nog 8x €2,50 tot aan mei 2024. Dit zal dan in 1x worden vergoed en worden verrekend op een volgend factuur, is dat goed? 

Hey @driesdokter, dat klopt inderdaad, ik zie het nu. De actie komt wel te vervallen door de wijziging. Ik kan je daarom wel het bedrag in 1x vergoeden voor de resterende maanden. Dat is nog 8x €2,50 tot aan mei 2024. Dit zal dan in 1x worden vergoed en worden verrekend op een volgend factuur, is dat goed? 

Dit vind ik een keurige oplossing, dank je wel

Reputatie 2

Hi @K-1-2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je wifi netwerk er maar eens bijgepakt. Hierop is inderdaad te zien dat je coverage niet bepaald goed is. Kan je mij vertellen waar je precies het modem hebt staan? Ik zie inderdaad dat er nog best veel apparaten die te ver weg staan of zoals je zegt met een obstructie er tussen die verbinden met het modem in plaats van met het wifipunt. Kan je het wifipunt eens bedraad aansluiten en op dezelfde plek laten staan? Ik ga er vanuit dat dit het voor je oplost! Op dit moment verbinden je apparaten soms met het modem en soms met het wifipunt terwijl ze met het wifipunt moeten verbinden.

@Tommie van Odido Het modem staat op de eerste verdieping centraal in het huis (jaren '30 houten vloeren) en acces point staat bovenaan de trap van de kelder met een betonnen vloer boven de kelder op de begane grond. In de rechte lijn naar de T-54 zit alleen een dunne bakstenen muur ertussen. Het acces point laat dan ook een goede verbinding zien (groen, good en RSSI -68). Op dit moment zie ik de TV verbonden (RSSI -85) met het acces point terwijl de T54 er 2,5 mtr naast staat in dezelfde ruimte. Bijzondere keuze om daar dan mee te connecten. Ook zie ik dat de meeste apparaten momenteel aangeven dat ze bekabeld verbonden zijn (zowel op T-54 als acces point) terwijl er geen kabel loopt. 

Als ik het acces point op ditzelfde punt met kabel verbind op LAN1 direct met de T-54 dan zie ik het acces point helemaal niet meer terug. Ook een herstart helpt niet. Alle apparaten gaan nu naar de T-54 en ze lijken allemaal bedraad aangesloten, In de Mpro mesh zie ik een ? verschijnen. Verbindingen met de Homewizard apparaten in de kelder zijn 18%, 32%, 12% en dat vinden ze niet leuk … Overigens recent het accespoint met deze kabel opnieuw gereset en gekoppeld. Inmiddels de kabel weer losgenomen en de wifi situatie hersteld. T-54 lijkt alles bedraad te zijn en het accespoint geeft ook apparatuur aan dat bedraad zou zijn.

Die apparaten waar het om gaat in de kelder staan ZONDER enige obstructie in lijn met het acces point, maar blijven bijzonder slechte verbinding daarmee maken, ze gaan vaak zelfs naar de T-54 met een ongeveer even slechte verbinding. Het hele idee van dat acces point in de kelder was voor die apparaten, er zit verder niemand te werken. Enige wat altijd goed lijkt te verbinden met het acces point zijn iphones. 

Reageer