Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 2

@Demi kun jij dit hier voor ons regelen of moet ik toch zelf actie ondernemen? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Just Spoor, super leuk om te horen dat het je zo goed is bevallen! 😃 Ik ga er zeker voor zorgen dat je snel het nieuwe Wifi-punt thuis hebt staan. Ik zal alle administratie voor je in orde maken en vervolgens ontvang je van mij nog een email ter bevestiging.

Ik wens je alvast heel veel plezier toe met je super-snelle Wifi netwerk! 

Reputatie 2

@Cal dank je wel.

Momenteel heb ik dus nog het oude WiFi punt staan. Ik neem aan dat bij het ontvangen van de nieuwe er ook instructies, etc. bij zitten voor het terugsturen? Daarnaast neem ik aan dat ik het nieuwe WiFi punt onder dezelfde voorwaarden mag gebruiken, namelijk de eerste 12 maanden nog gratis? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Just Spoor, logische vragen! Het klopt inderdaad dat er zowel installatie als retourinstructies bij het nieuwe Wifi-punt zitten. Deze hebben wij je ook per email toegestuurd. Daarnaast heb ik ook de kortingscode voor je toegepast op het nieuwe Wifi-punt zodat je deze ook 12 maanden gratis mag gebruiken.

Geef het gerust aan als je nog andere vragen hebt, ik helder het graag voor je op! 🙂

Reputatie 2

@Cal ja, super. Ik zag het pas later inderdaad in de email, helemaal duidelijk nu.

Fijn dat je de korting door kan laten lopen. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 2

Goedemorgen allen,

Bij de verkoop van de T-mob glasvezel werd mij verzekerd dat het nieuwe modem zo goed was dat mij 3 TP-link deco M4 echt niet meer nodig waren. De wifi dekking was minstens zo goed werd mij bezworen. Dit zelfs nadat ik ik het in twijfel trok en ze nog eens probeerde uit te leggen hoe wifi werkt. Nu ben IK niet zo achterlijk itt de verkopers dus mijn verwachting lag iets lager. Maar toch eerst even alleen de T-54 proberen. Dit bleek goed, maar toch niet zo geweldig als het verkoop verhaal. De deco's waren beter voor een totale dekking, maar niet sneller.

Ruim twee weken terug het wifi plus punt WX 5600 dus maar besteld en eergisteren (na 3x nabellen!) het wifi plus punt WX 5600 eindelijk gekregen. Hier had ik hoge verwachtingen van. Even een UTP kabeltje erin, stroom erop en de boel gaat in sync met mijn T-54 modem. Als het powerlampje oranje is afkoppelen en plaatsen op de locatie waar gewenst in bereik van de wifi van de T-54. Althans, dat beloofde de handleiding. Dat oranje lampje kwam maar niet. Drie lampjes gingen continue groen branden.

Terug naar fabrieksinstellingen, bovenop het modem leggen, nog een keer proberen, en nog een keer, en nog een keer.

Vervolgens geprobeerd met de WPS knop, maar niets. Ook met de MPro-mesh app geprobeerd via draadloos installeren en daarna via bedraad installeren. Draadloos levert helemaal geen connectie, bedraad wel, maar loskoppelen gaat niet.

Bellen met T-mob, zelfde handelingen, router terug naar fabrieksinstellingen, nog even wat tweaken op de T-54, vervolgens een hoop gedoe want internet kwam via wifi niet meer beschikbaar en uiteindelijk kwamen we er helemaal niet meer uit. Ik zou na een plechtige belofte en controle van alle gegevens de volgende dag teruggebeld worden door een expert, maar dat gebeurd ook niet ….. 

Ik heb wel mijn standaardgateway aangepast van de standaard 192.168.1.1 naar 192.168.178.1, en mijn apparaten vaste IP adressen gegeven. Lijkt mij een heel normale optie in een router om te kunnen gebruiken, maar lijkt mij goed dit nog even te vermelden.

Iemand hier een idee wat ik nog kan doen?

 

Opvallend: Nu ligt de WX 5600 met een kabel bedraad dwars door het huis en de meeste apparaten lijken de WX 5600 te negeren en gewoon naar het modem te connecten. Zwakke signalen blijven (ook na uit- en aanschakelen van de apparaten) terug komen op de T-54 terwijl de vrije weg naar de WX 5600 veel korter is / minder obstakels bevat.

Ik ben de TP links deco4 gewend en moet zeggen dat ik die deco app vooralsnog veel prettiger vond qua interface. Via de ProMesh app krijg je weinig directe info wat nu waar naar connect.

 

 

Dat was het eerste issue. Een tweede issue is dat het T-54 modem de instellingen die ik opgeef voor de namen van apparaten steeds weer vergeet, niet allemaal tegelijk en willekeurig. De gekozen icoontjes worden wel netjes vastgehouden in de meeste gevallen ook. Vaste IP adressen blijven ook opgeslagen.

Irritant en ik kan niet ontdekken waar dat aan kan liggen. Iemand een idee?

 

Dan nog een vraag:

De T-mob medewerker die ik aan de lijn heb gehad was ervan overtuigd dat het beter was de 5G en 2,4G netwerken uit elkaar te trekken (dus instellingen niet gelijk houden en separate namen voor de netwerken). Het modem waarschuwt dan echter dat de mesh werking niet meer fungeert. Lijkt mij dus niet optimaal en gezien 2,4G verder reikt is het wel lekker als een mobiel niet handmatig omgeschakeld hoeft te worden naar het meest optimale netwerk. Kan iemand aangeven wat nu wijs is om te doen?

 

Ik hoop hier iemand te vinden die mij verder kan helpen want ik begin inmiddels spijt te krijgen dat ik mij door glasveel heb laten verleiden en niet gewoon bij Ziggo ben gebleven waar alles de laatste tijd vlekkeloos werkte…..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @K-1-2,

Welkom op de Community!

Welke firmwareversie staat er op de WX5600? Die zou moeten eindigen met ‘b6’. Vanaf die versie zou alles conform de handleiding moeten werken. Met de oudere software gaat het iets anders. Als de WX nog niet geüpdatet is, laat hem dan een nachtje aangesloten. Meestal wordt 's nachts automatisch de update verstuurd.

De 2,4 en 5GHz uit elkaar halen kan een goed idee zijn. Niet alle apparaten kunnen daarmee overweg, maar als alles werkt, is er geen reden om dit op voorhand al te doen.

Reputatie 2

@Cal op dit moment heb ik het nieuwe WiFi punt succesvol werken. Inderdaad betere dekking en snelheid dan met de oude in combinatie met de 54 router. Top! Installatie was 1 minuut, waarschijnlijk had deze al de laatste firmware.

Reputatie 2

@Cal Ik heb echter 2 nieuwe WiFi punten opgestuurd gekregen, ik stuur deze dan samen met de oude in 1 zending terug. Zorg jij dan voor de juiste administratie daarvan? Alvast bedankt.

Reputatie 2

@K-1-2  

Onderstaand issue heb ik ook. Nog niet ontdekt hoe dit op te lossen. Wanneer gevonden post ik het hier.

54 modem de instellingen die ik opgeef voor de namen van apparaten steeds weer vergeet, niet allemaal tegelijk en willekeurig. De gekozen icoontjes worden wel netjes vastgehouden in de meeste gevallen ook. Vaste IP adressen blijven ook opgeslagen.

Irritant en ik kan niet ontdekken waar dat aan kan liggen. Iemand een idee?

Reputatie 2

Hoi @K-1-2,

Welkom op de Community!

Welke firmwareversie staat er op de WX5600? Die zou moeten eindigen met ‘b6’. Vanaf die versie zou alles conform de handleiding moeten werken. Met de oudere software gaat het iets anders. Als de WX nog niet geüpdatet is, laat hem dan een nachtje aangesloten. Meestal wordt 's nachts automatisch de update verstuurd.

De 2,4 en 5GHz uit elkaar halen kan een goed idee zijn. Niet alle apparaten kunnen daarmee overweg, maar als alles werkt, is er geen reden om dit op voorhand al te doen.

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Het klopt dat je de Zyxel-SSID niet kunt vinden. Het wifipunt neemt namelijk de SSID en wachtwoord van de T54 over. Vandaar dat je maar 1 netwerk ziet.

Voor het IP-adres van de WX kun je het beste de MPro Mesh-app downloaden. Daar kun je op inloggen met de gegevens van de T54. Als je vervolgens op de WX5600 drukt, zie je het IP-adres.

Reputatie 2

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Het klopt dat je de Zyxel-SSID niet kunt vinden. Het wifipunt neemt namelijk de SSID en wachtwoord van de T54 over. Vandaar dat je maar 1 netwerk ziet.

Voor het IP-adres van de WX kun je het beste de MPro Mesh-app downloaden. Daar kun je op inloggen met de gegevens van de T54. Als je vervolgens op de WX5600 drukt, zie je het IP-adres.

@TMTV Ik had hem alweer naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar deze had ik al geprobeerd en nogmaals opnieuw geprobeerd, maar ik kan hem niet bereiken op 192.168.178.9 (vast ip gegeven via DHCP) 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.178.9 reageert.

Nog andere opties?

 

Update:

Ik zie nu dat hier in de ProMesch ook de firmware versie bij staat. Deze staat op V5.70(ACDW.0)b1 dus die loopt achter. Kan ik deze forceren?

 

Reputatie 7
Badge +6

Dan staat er nog een verkeerde firmwareversie op. B1 wordt niet automatisch geüpdatet. Ik tag @Sven-TMT even. Hij kan dit handmatig voor je regelen. Houd het wifipunt wel aangesloten zodat hij erbij kan.

Reputatie 1

Goedemorgen, hier eenzelfde probleem. 2x een WX5600 in gebruik. De eerste werd na het aansluiten op de T54 direct geüpdatet naar de meeste recente firmware, b6. De 2e blijft hangen op V5.70(ACDW.0)b1, ook na een harde reset en een nacht aan de T54. Zou @Sven-TMT ook deze handmatig kunnen pushen?

Reputatie 1

Waarschijnlijk te ongeduldig geweest. Ik herstartte zojuist het WifiPunt vanuit de MPro Mesh app en tada, firmware van dit exemplaar staat inmiddels ook op b6. @Sven-TMT er is geen actie meer nodig.

 

 

Reputatie 1

Ik heb een T54 modem en 2 WAP access points, zou deze graag omruilen voor het nieuwe type. 

Reputatie 2

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Het klopt dat je de Zyxel-SSID niet kunt vinden. Het wifipunt neemt namelijk de SSID en wachtwoord van de T54 over. Vandaar dat je maar 1 netwerk ziet.

Voor het IP-adres van de WX kun je het beste de MPro Mesh-app downloaden. Daar kun je op inloggen met de gegevens van de T54. Als je vervolgens op de WX5600 drukt, zie je het IP-adres.

@TMTV Ik had hem alweer naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar deze had ik al geprobeerd en nogmaals opnieuw geprobeerd, maar ik kan hem niet bereiken op 192.168.178.9 (vast ip gegeven via DHCP) 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.178.9 reageert.

Nog andere opties?

 

Update:

Ik zie nu dat hier in de ProMesch ook de firmware versie bij staat. Deze staat op V5.70(ACDW.0)b1 dus die loopt achter. Kan ik deze forceren?

 

@TMTV @Sven-TMT 

De update is doorgevoerd en de connectie is gemaakt. De WX5600 werkt nu draadloos. Alleen is de snelheid belabberd en zeer sterk wisselend. Verbinding met de T54 is wel goed 3x groen, een andere locatie of bedraad maakt geen verschil.

Ik zie dat het wifi lampje groen blijft knipperen terwijl dat continue groen behoord te zijn dus er lijkt nog iets niet ok. Wat kan ik daaraan doen?

Reputatie 7
Badge +6

@K-1-2 Heb je ook last van de lage/schommelende snelheid als je je computer bijvoorbeeld rechtstreeks bedraad op de T54 aansluit? In dat geval lijkt er iets mis te zijn met de binnenkomende verbinding en niet zozeer met de WX5600.

Reputatie 2

@K-1-2 Heb je ook last van de lage/schommelende snelheid als je je computer bijvoorbeeld rechtstreeks bedraad op de T54 aansluit? In dat geval lijkt er iets mis te zijn met de binnenkomende verbinding en niet zozeer met de WX5600.

@TMTV Bedraad is juiste erg goed en de draadloze verbindingen die op de T54 zitten zijn ook erg goed. Het knipperende wifi lampje op de WX5600 lijkt mij niet het juiste signaal te geven. 

Ik merkte ook op dat de WX5600 niet te benaderen is op het ip adres dat in de ProMesh wordt doorgegeven. Ik kan dus weinig info van de WX5600 zelf zien.

Heb sinds 29 maart internet en tv van T-Mobile. Heb een T54 modem en 2 ZYXel WAP6807 wifiplus versterkers gekregen. Lees hier nu dat die omgeruild kunnen worden voor de Zyxel WX5600 die wifi 6 ondersteunen. Ik kom daar graag voor in aanmerking.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Griber, welkom op onze Community!

Dat kan zeker, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan maak ik de swap in orde!

Hallo,

Vandaag een WX5600 ontvangen en deze proberen te installeren (T54 modem). Installatie meerdere malen uitgevoerd (ook tijdens telefonisch contact met klantenservice TM). Tevens modem en wifi punt terug naar factory instellingen.

 

Wifi punt heeft verbinding met het modem maar lijkt geen wifi signaal uit te sturen. Apparaten nabij het wifi punt blijven gewoon een zwak signaal hebben en lijken dus het signaal van het modem op te vangen. Wifi-icoon op het Wifi punt knippert ook snel en lijkt dus gewoon niet te werken.

Wifi punt zendt echter wel een eigen signaal uit onder netwerknaam: Zyxel_9873, maar verbinden met dit netwerk van resulteert in zeer lage snelheid en is voor sommige apparaten niet eens mogelijk.

Klantenservice kon mij ook niet verder helpen en sturen een nieuw wifi punt op.
Betekent dus weer een aantal dagen met zeer slechte wifi en maar hopen dat het nieuwe wifi punt wél werkt, dus ben benieuwd of hier iemand kan helpen met het punt dat ik nu toch nog in bezit heb.

Reputatie 1

Hoi @Griber, welkom op onze Community!

Dat kan zeker, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan maak ik de swap in orde!

Hi Tommie,

Wil je ook naar mijn verzoek kijken? Alvast bedankt :-)

Reputatie 2

Goedemorgen,

Weet iemand wat een groen knipperende wifi lampje op de WX5600 betekend? Dit lijkt mij niet het juiste signaal te geven gezien dit constant groen hoort te zijn. Signaal sterkte is nogal wisselend dus er lijkt mij een relatie te zijn.

Apparaten waarvan ik logischer wijs zou verwachten dat deze met de WX5600 zouden verbinden blijken erg graag naar de T54 te gaan, maar ik zie er ook wel die juist onlogisch de WX5600 vasthouden. (Easymesh staat aan en zo ook 2,4 en 5 GHz met dezelfde instellingen).

 

Het lijkt niet mogelijk de WX5600 te benaderen op het ip adres dat in de ProMesh / router wordt doorgegeven. SSID Zyxel_7959 is ook niet te vinden. Ik kan dus weinig info van de WX5600 zelf zien. Is er nog een andere manier om deze te bereiken?

 

Is de originele Zyxel type aanduiding voor de WX5600 bekend?

Reageer