Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 2

Hallo,

Vandaag een WX5600 ontvangen en deze proberen te installeren (T54 modem). Installatie meerdere malen uitgevoerd (ook tijdens telefonisch contact met klantenservice TM). Tevens modem en wifi punt terug naar factory instellingen.

 

Wifi punt heeft verbinding met het modem maar lijkt geen wifi signaal uit te sturen. Apparaten nabij het wifi punt blijven gewoon een zwak signaal hebben en lijken dus het signaal van het modem op te vangen. Wifi-icoon op het Wifi punt knippert ook snel en lijkt dus gewoon niet te werken.

Wifi punt zendt echter wel een eigen signaal uit onder netwerknaam: Zyxel_9873, maar verbinden met dit netwerk van resulteert in zeer lage snelheid en is voor sommige apparaten niet eens mogelijk.

Klantenservice kon mij ook niet verder helpen en sturen een nieuw wifi punt op.
Betekent dus weer een aantal dagen met zeer slechte wifi en maar hopen dat het nieuwe wifi punt wél werkt, dus ben benieuwd of hier iemand kan helpen met het punt dat ik nu toch nog in bezit heb.

De klantenservice heeft niet door dat de firmware versie niet op orde is 😴. Deze versie moet eindigen op b.6. Zelfde ellende gehad, uren aan de telefoon gehangen en geen resultaat. Door hem lang >48 uur via utp met modem te verbinden is de software vanzelf geüpdatet en installeert de WX5600 zichzelf. Bij mij echter nog een knipperend wifi lampje, onlogische verbindingen en zeer wisselende snelheden en de WX5600 zelf is niet benaderbaar via IP.

Maar de WX5600 is wel eindelijk alleen via wifi te gebruiken.

Evt. kan iemand hier ook de firmware pushen begreep ik.

Hallo,

Vandaag een WX5600 ontvangen en deze proberen te installeren (T54 modem). Installatie meerdere malen uitgevoerd (ook tijdens telefonisch contact met klantenservice TM). Tevens modem en wifi punt terug naar factory instellingen.

 

Wifi punt heeft verbinding met het modem maar lijkt geen wifi signaal uit te sturen. Apparaten nabij het wifi punt blijven gewoon een zwak signaal hebben en lijken dus het signaal van het modem op te vangen. Wifi-icoon op het Wifi punt knippert ook snel en lijkt dus gewoon niet te werken.

Wifi punt zendt echter wel een eigen signaal uit onder netwerknaam: Zyxel_9873, maar verbinden met dit netwerk van resulteert in zeer lage snelheid en is voor sommige apparaten niet eens mogelijk.

Klantenservice kon mij ook niet verder helpen en sturen een nieuw wifi punt op.
Betekent dus weer een aantal dagen met zeer slechte wifi en maar hopen dat het nieuwe wifi punt wél werkt, dus ben benieuwd of hier iemand kan helpen met het punt dat ik nu toch nog in bezit heb.

De klantenservice heeft niet door dat de firmware versie niet op orde is 😴. Deze versie moet eindigen op b.6. Zelfde ellende gehad, uren aan de telefoon gehangen en geen resultaat. Door hem lang >48 uur via utp met modem te verbinden is de software vanzelf geüpdatet en installeert de WX5600 zichzelf. Bij mij echter nog een knipperend wifi lampje, onlogische verbindingen en zeer wisselende snelheden en de WX5600 zelf is niet benaderbaar via IP.

Maar de WX5600 is wel eindelijk alleen via wifi te gebruiken.

Evt. kan iemand hier ook de firmware pushen begreep ik.

 

Firmware van mijn wifi punt zit wel op b.6. Heeft verbinding met het modem. Wifi icoon knippert heel snel. @Tommie : kan je mij hier mee helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @K-1-2, @maikelpeanut en @PieterP, ik heb @Sven-TMT een berichtje gedaan. Hij zal zo snel mogelijk reageren!

 

@Albers_barbara door alle ophef in het topic heb ik over je bericht heen gelezen, mijn excuses! Ik heb de omruiling in gang gezet, je ontvangt hier bericht over.

Reputatie 1

Hi @K-1-2@maikelpeanut en @PieterP, ik heb @Sven-TMT een berichtje gedaan. Hij zal zo snel mogelijk reageren!

 

@Albers_barbara door alle ophef in het topic heb ik over je bericht heen gelezen, mijn excuses! Ik heb de omruiling in gang gezet, je ontvangt hier bericht over.

Bij mij niet meer van toepassing, zie later bericht. Na herstart de volgende dag landde firmware b6 alsnog.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen,

Weet iemand wat een groen knipperende wifi lampje op de WX5600 betekend? Dit lijkt mij niet het juiste signaal te geven gezien dit constant groen hoort te zijn. Signaal sterkte is nogal wisselend dus er lijkt mij een relatie te zijn.

 

 

Firmware van mijn wifi punt zit wel op b.6. Heeft verbinding met het modem. Wifi icoon knippert heel snel. @Tommie : kan je mij hier mee helpen?

Het Wifi lampje hoort (snel) te knipperen. Dat betekend dat er devices mee verbonden zijn en internet gebruiken. 

Het lijkt niet mogelijk de WX5600 te benaderen op het ip adres dat in de ProMesh / router wordt doorgegeven. SSID Zyxel_7959 is ook niet te vinden. Ik kan dus weinig info van de WX5600 zelf zien. Is er nog een andere manier om deze te bereiken?

De WebGui is bereikbaar op https://IPvanWX5600. Het klopt dat de SSID niet zichbaar is. De SSID van het modem wordt overgenomen. 

Is de originele Zyxel type aanduiding voor de WX5600 bekend?

Ja, WX5600 😉

Apparaten waarvan ik logischer wijs zou verwachten dat deze met de WX5600 zouden verbinden blijken erg graag naar de T54 te gaan, maar ik zie er ook wel die juist onlogisch de WX5600 vasthouden. (Easymesh staat aan en zo ook 2,4 en 5 GHz met dezelfde instellingen).

Ik heb nog even verder gekeken, maar ik zie dat de meeste van de aangesloten devices geen 802.11v ondersteunen. Wat betekend dat we ze niet kunnen sturen naar het dichtbijzijnde/Beste AP. Dan is het aan de devices zelf om de er eentje te kiezen.

@Sven-TMT Inmiddels lijkt mij wifi punt te zijn gekoppeld met mijn modem (koppel lampje brand), uit eindelijk is dit gelukt via Mpro Mesh app. Mijn bestaande wifi netwerk (vanuit de T54) lijkt echter nog steeds niet uitgebreid. Wanneer ik dichtbij het wifi punt sta is mijn wifi bereik nog steeds slecht en haal ik slecht 20 mbps. 

Wanneer ik zoek tussen beschikbare wifi signalen zie ik mijn wifi punt ook als eigen wifi netwerk staan: Zyxel_9873. Met dit netwerk kan ik inmiddels ook gewoon verbinden en wifi bereik nabij het wifi punt is dan prima (80 mbps). 

Hoe krijg ik dit wifi punt werkend zoals het hoort, dus als uitbreiding op mijn bestaande wifi netwerk?

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT Inmiddels lijkt mij wifi punt te zijn gekoppeld met mijn modem (koppel lampje brand), uit eindelijk is dit gelukt via Mpro Mesh app. Mijn bestaande wifi netwerk (vanuit de T54) lijkt echter nog steeds niet uitgebreid. Wanneer ik dichtbij het wifi punt sta is mijn wifi bereik nog steeds slecht en haal ik slecht 20 mbps. 

Wanneer ik zoek tussen beschikbare wifi signalen zie ik mijn wifi punt ook als eigen wifi netwerk staan: Zyxel_9873. Met dit netwerk kan ik inmiddels ook gewoon verbinden en wifi bereik nabij het wifi punt is dan prima (80 mbps). 

Hoe krijg ik dit wifi punt werkend zoals het hoort, dus als uitbreiding op mijn bestaande wifi netwerk?

Ik zie het WIfi punt momenteel niet aangesloten. Kan je hem aansluiten zodat ik een blik kan werpen. 

Zet voor de zekerheid even je klantnummer in je profiel. 

 

@Sven-TMT Inmiddels lijkt mij wifi punt te zijn gekoppeld met mijn modem (koppel lampje brand), uit eindelijk is dit gelukt via Mpro Mesh app. Mijn bestaande wifi netwerk (vanuit de T54) lijkt echter nog steeds niet uitgebreid. Wanneer ik dichtbij het wifi punt sta is mijn wifi bereik nog steeds slecht en haal ik slecht 20 mbps. 

Wanneer ik zoek tussen beschikbare wifi signalen zie ik mijn wifi punt ook als eigen wifi netwerk staan: Zyxel_9873. Met dit netwerk kan ik inmiddels ook gewoon verbinden en wifi bereik nabij het wifi punt is dan prima (80 mbps). 

Hoe krijg ik dit wifi punt werkend zoals het hoort, dus als uitbreiding op mijn bestaande wifi netwerk?

Ik zie het WIfi punt momenteel niet aangesloten. Kan je hem aansluiten zodat ik een blik kan werpen. 

Zet voor de zekerheid even je klantnummer in je profiel. 

 

Het Wifi punt bleek vannacht zijn verbinding met het modem te hebben verloren (lijkt me ook niet de bedoeling). Zojuist het Wifi punt een reboot gegeven, zou nu weer zichtbaar moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Het Wifi punt bleek vannacht zijn verbinding met het modem te hebben verloren (lijkt me ook niet de bedoeling). Zojuist het Wifi punt een reboot gegeven, zou nu weer zichtbaar moeten zijn.

Fixed! 

Het komt omdat je voordat de WX5600 was aangesloten je Easymesh had uitstaan op het modem. Als deze achteraf wordt aangezet na het aansluiten van WX5600, heeft deze een zetje nodig om in de Mesh te komen. 

Zojuist meerdere pogingen gewaagd  om de WX5600 te koppelen, via netwerkkabel aan modem alle stappen doorlopen, deze krijgt dan een IP. dan kan ik inloggen op de WX en zie dat de firmware eindigd op b6. power is oranje andere 2 zijn groen. als ik het ding vervolgens ontkoppel en zonder netwerk kabel opstart, gaat het wifi lampje branden maar het lampje met de 3 balkjes blijft uit, geen verbinding met de T54 dus. meerdere malen gereset en stappen doorlopen, geen resultaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @R Raijmakers, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt, daarnaast heb je bandsteering uit staan op het modem. Zou je je eigen router/switch kunnen loskoppelen en bandsteering aan kunnen zetten? Dit kan er voor zorgen dat de WX5600 moeite heeft om verbinding te krijgen. Hoor graag of het gelukt is! 

Heb de T54 van jullie staan. Nadat ik easymesh weer heb aangezet werkt de wx5600. Alleen heeft mijn telefoon hier problemen mee. Mijn Xiaomi geeft wifi problemen als de 2.4 en 5 band samen gebruikt worden. Daarom maakte ik gebruik van 2 ssid's. Dus ben ik nu aan het bekijken wat de beste oplossing is voor mij.

Hallo, Ik heb een T54 router. Ik zou graag de nieuwe WX5600 ontvangen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @EvV21, leuk dat je graag je netwerk uitbreid met een Wifi-punt! 😃 Je kan eenvoudig je eerste Wifi-punt bestellen via jouw My T-Mobile Thuis account: Wifipunt bestellen.

Geef het gerust aan als ik je verder nog ergens mee kan helpen! 

Reputatie 2

Goedenmiddag,

Ik zou graag mijn wifi plus ruilen voor een nieuwe die wifi 6 aankan ik heb namelijk vaak dat ik geen verbinding krijg met de modem met een iphone ik ben sinds november bij t mobile heb een T 54 modem en kreeg een wifi plus WAP6807

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ben1953, goed dat je dit aankaart.

Ik heb meteen de omruiling voor je in gang gezet. Je ontvang hier nog een bericht van, de bestelling is te volgen in My T-Mobile.

Ik heb op 19-04-2023 wifi punt bestelt en nog niet ontvangen, vorige week woensdag nog gebeld en werd aangegeven dat het onderweg is en dat ik het vrijdag of zaterdag zou moeten krijgen.

maar ik zie nog steeds staan bij bestelling: bestelling is ontvangen, dus ik denk dat het gewoon ergens fout gaat, het kan toch nooit dat het zo lang duurt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MrIsmail, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de order is blijven hangen. Dit komt doordat er geen telefoonnummer beschikbaar is in mijn systeem. Kan je mij je telefoonnummer in een privébericht doorsturen? Dan kan ik die aan het abonnement toevoegen en de order door laten lopen! Hoor het graag. 

Reputatie 2

Ik heb de WX5600 nu een paar weken aan de praat, maar het verbaasd mij hoe weinig devices hiermee verbinding maken. De logica wanneer wel / niet een verbinding wordt opgezet ontgaat mij. Er zijn een aantal devices die steevast de T54 opzoeken, maar een slechte verbinding hebben en soms wegvallen (2,4Ghz apparaten) terwijl de WX5600 in vrijwel een directe lijn staat. Er valt zover ik kan nagaan niets te forceren of controleren op dit vlak. Ik zie in de T54 wel heel veel meldingen (om de paar seconden) met de volgende error langskomen, maar heb geen idee waar dit over gaat. 

warning mesh mesh: 1683014603 [ZSL] Input station mac is empty!!

 

Iemand enig idee hoe ik de effectiviteit van mijn WX5600 kan testen of wat bovenstaande error betekend?

Kan ik devices forceren naar de WX5600?

Is deze WX5600 überhaupt wel in orde en/of hoe zou ik dat kunnen testen?

Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen heb ik de WX5600 ontvangen. In RP mode werkt alles prima, alleen het lukt me niet om normale snelheden te halen in AP mode. AP mode zit rond de 10 Mbps terwijl RP mode bijna de volle 100 Mbps haalt. Alle lampjes hebben de juiste kleur ook. Enig idee wat ik nog kan proberen? Ik zie weinig andere opties dan om een vervaniging te vragen. Thanks!

Reputatie 7
Badge +9

@Sven-TMT, heb jij een idee voor @TJJonks en @K-1-2?  

Hallo,

 

Ik heb nu één ‘oud’ Wifi-punt i.c.m. de T-54, maar zou graag een nieuw model willen ter vervanging van de oude en een tweede erbij (in totaal dus 2 Wifi-punten). Kunnen jullie dat ook in gang zetten of moet dat op een andere manier?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Olger

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ooojeee, komt voor de bakker! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en je zal snel een email ter bevestiging ontvangen. Ik zorg ervoor dat er binnenkort iemand bij je op de deur klopt met twee nieuwe Wifi-punten.

Zo kan straks iedereen jaloers zijn op je Wifi-netwerk! 😏😃

Reputatie 2

Het nieuwe wifi punt werkt prima top👍👍

Hoi @ooojeee, komt voor de bakker! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en je zal snel een email ter bevestiging ontvangen. Ik zorg ervoor dat er binnenkort iemand bij je op de deur klopt met twee nieuwe Wifi-punten.

Zo kan straks iedereen jaloers zijn op je Wifi-netwerk! 😏😃

Bedankt! Ze komen vandaag binnen. 👍🏻

 

Reageer