Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

239 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Dan staat er nog een verkeerde firmwareversie op. B1 wordt niet automatisch geüpdatet. Ik tag @Sven-TMT even. Hij kan dit handmatig voor je regelen. Houd het wifipunt wel aangesloten zodat hij erbij kan.

Reputatie 2

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Het klopt dat je de Zyxel-SSID niet kunt vinden. Het wifipunt neemt namelijk de SSID en wachtwoord van de T54 over. Vandaar dat je maar 1 netwerk ziet.

Voor het IP-adres van de WX kun je het beste de MPro Mesh-app downloaden. Daar kun je op inloggen met de gegevens van de T54. Als je vervolgens op de WX5600 drukt, zie je het IP-adres.

@TMTV Ik had hem alweer naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar deze had ik al geprobeerd en nogmaals opnieuw geprobeerd, maar ik kan hem niet bereiken op 192.168.178.9 (vast ip gegeven via DHCP) 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.178.9 reageert.

Nog andere opties?

 

Update:

Ik zie nu dat hier in de ProMesch ook de firmware versie bij staat. Deze staat op V5.70(ACDW.0)b1 dus die loopt achter. Kan ik deze forceren?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Het klopt dat je de Zyxel-SSID niet kunt vinden. Het wifipunt neemt namelijk de SSID en wachtwoord van de T54 over. Vandaar dat je maar 1 netwerk ziet.

Voor het IP-adres van de WX kun je het beste de MPro Mesh-app downloaden. Daar kun je op inloggen met de gegevens van de T54. Als je vervolgens op de WX5600 drukt, zie je het IP-adres.

Reputatie 2

Hoi @K-1-2,

Welkom op de Community!

Welke firmwareversie staat er op de WX5600? Die zou moeten eindigen met ‘b6’. Vanaf die versie zou alles conform de handleiding moeten werken. Met de oudere software gaat het iets anders. Als de WX nog niet geüpdatet is, laat hem dan een nachtje aangesloten. Meestal wordt 's nachts automatisch de update verstuurd.

De 2,4 en 5GHz uit elkaar halen kan een goed idee zijn. Niet alle apparaten kunnen daarmee overweg, maar als alles werkt, is er geen reden om dit op voorhand al te doen.

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Reputatie 2

@K-1-2  

Onderstaand issue heb ik ook. Nog niet ontdekt hoe dit op te lossen. Wanneer gevonden post ik het hier.

54 modem de instellingen die ik opgeef voor de namen van apparaten steeds weer vergeet, niet allemaal tegelijk en willekeurig. De gekozen icoontjes worden wel netjes vastgehouden in de meeste gevallen ook. Vaste IP adressen blijven ook opgeslagen.

Irritant en ik kan niet ontdekken waar dat aan kan liggen. Iemand een idee?

Reputatie 2

@Cal Ik heb echter 2 nieuwe WiFi punten opgestuurd gekregen, ik stuur deze dan samen met de oude in 1 zending terug. Zorg jij dan voor de juiste administratie daarvan? Alvast bedankt.

Reputatie 2

@Cal op dit moment heb ik het nieuwe WiFi punt succesvol werken. Inderdaad betere dekking en snelheid dan met de oude in combinatie met de 54 router. Top! Installatie was 1 minuut, waarschijnlijk had deze al de laatste firmware.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @K-1-2,

Welkom op de Community!

Welke firmwareversie staat er op de WX5600? Die zou moeten eindigen met ‘b6’. Vanaf die versie zou alles conform de handleiding moeten werken. Met de oudere software gaat het iets anders. Als de WX nog niet geüpdatet is, laat hem dan een nachtje aangesloten. Meestal wordt 's nachts automatisch de update verstuurd.

De 2,4 en 5GHz uit elkaar halen kan een goed idee zijn. Niet alle apparaten kunnen daarmee overweg, maar als alles werkt, is er geen reden om dit op voorhand al te doen.

Reputatie 2

Goedemorgen allen,

Bij de verkoop van de T-mob glasvezel werd mij verzekerd dat het nieuwe modem zo goed was dat mij 3 TP-link deco M4 echt niet meer nodig waren. De wifi dekking was minstens zo goed werd mij bezworen. Dit zelfs nadat ik ik het in twijfel trok en ze nog eens probeerde uit te leggen hoe wifi werkt. Nu ben IK niet zo achterlijk itt de verkopers dus mijn verwachting lag iets lager. Maar toch eerst even alleen de T-54 proberen. Dit bleek goed, maar toch niet zo geweldig als het verkoop verhaal. De deco's waren beter voor een totale dekking, maar niet sneller.

Ruim twee weken terug het wifi plus punt WX 5600 dus maar besteld en eergisteren (na 3x nabellen!) het wifi plus punt WX 5600 eindelijk gekregen. Hier had ik hoge verwachtingen van. Even een UTP kabeltje erin, stroom erop en de boel gaat in sync met mijn T-54 modem. Als het powerlampje oranje is afkoppelen en plaatsen op de locatie waar gewenst in bereik van de wifi van de T-54. Althans, dat beloofde de handleiding. Dat oranje lampje kwam maar niet. Drie lampjes gingen continue groen branden.

Terug naar fabrieksinstellingen, bovenop het modem leggen, nog een keer proberen, en nog een keer, en nog een keer.

Vervolgens geprobeerd met de WPS knop, maar niets. Ook met de MPro-mesh app geprobeerd via draadloos installeren en daarna via bedraad installeren. Draadloos levert helemaal geen connectie, bedraad wel, maar loskoppelen gaat niet.

Bellen met T-mob, zelfde handelingen, router terug naar fabrieksinstellingen, nog even wat tweaken op de T-54, vervolgens een hoop gedoe want internet kwam via wifi niet meer beschikbaar en uiteindelijk kwamen we er helemaal niet meer uit. Ik zou na een plechtige belofte en controle van alle gegevens de volgende dag teruggebeld worden door een expert, maar dat gebeurd ook niet ….. 

Ik heb wel mijn standaardgateway aangepast van de standaard 192.168.1.1 naar 192.168.178.1, en mijn apparaten vaste IP adressen gegeven. Lijkt mij een heel normale optie in een router om te kunnen gebruiken, maar lijkt mij goed dit nog even te vermelden.

Iemand hier een idee wat ik nog kan doen?

 

Opvallend: Nu ligt de WX 5600 met een kabel bedraad dwars door het huis en de meeste apparaten lijken de WX 5600 te negeren en gewoon naar het modem te connecten. Zwakke signalen blijven (ook na uit- en aanschakelen van de apparaten) terug komen op de T-54 terwijl de vrije weg naar de WX 5600 veel korter is / minder obstakels bevat.

Ik ben de TP links deco4 gewend en moet zeggen dat ik die deco app vooralsnog veel prettiger vond qua interface. Via de ProMesh app krijg je weinig directe info wat nu waar naar connect.

 

 

Dat was het eerste issue. Een tweede issue is dat het T-54 modem de instellingen die ik opgeef voor de namen van apparaten steeds weer vergeet, niet allemaal tegelijk en willekeurig. De gekozen icoontjes worden wel netjes vastgehouden in de meeste gevallen ook. Vaste IP adressen blijven ook opgeslagen.

Irritant en ik kan niet ontdekken waar dat aan kan liggen. Iemand een idee?

 

Dan nog een vraag:

De T-mob medewerker die ik aan de lijn heb gehad was ervan overtuigd dat het beter was de 5G en 2,4G netwerken uit elkaar te trekken (dus instellingen niet gelijk houden en separate namen voor de netwerken). Het modem waarschuwt dan echter dat de mesh werking niet meer fungeert. Lijkt mij dus niet optimaal en gezien 2,4G verder reikt is het wel lekker als een mobiel niet handmatig omgeschakeld hoeft te worden naar het meest optimale netwerk. Kan iemand aangeven wat nu wijs is om te doen?

 

Ik hoop hier iemand te vinden die mij verder kan helpen want ik begin inmiddels spijt te krijgen dat ik mij door glasveel heb laten verleiden en niet gewoon bij Ziggo ben gebleven waar alles de laatste tijd vlekkeloos werkte…..

Reputatie 2

@Cal ja, super. Ik zag het pas later inderdaad in de email, helemaal duidelijk nu.

Fijn dat je de korting door kan laten lopen. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Just Spoor, logische vragen! Het klopt inderdaad dat er zowel installatie als retourinstructies bij het nieuwe Wifi-punt zitten. Deze hebben wij je ook per email toegestuurd. Daarnaast heb ik ook de kortingscode voor je toegepast op het nieuwe Wifi-punt zodat je deze ook 12 maanden gratis mag gebruiken.

Geef het gerust aan als je nog andere vragen hebt, ik helder het graag voor je op! 🙂

Reputatie 2

@Cal dank je wel.

Momenteel heb ik dus nog het oude WiFi punt staan. Ik neem aan dat bij het ontvangen van de nieuwe er ook instructies, etc. bij zitten voor het terugsturen? Daarnaast neem ik aan dat ik het nieuwe WiFi punt onder dezelfde voorwaarden mag gebruiken, namelijk de eerste 12 maanden nog gratis? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Just Spoor, super leuk om te horen dat het je zo goed is bevallen! 😃 Ik ga er zeker voor zorgen dat je snel het nieuwe Wifi-punt thuis hebt staan. Ik zal alle administratie voor je in orde maken en vervolgens ontvang je van mij nog een email ter bevestiging.

Ik wens je alvast heel veel plezier toe met je super-snelle Wifi netwerk! 

Reputatie 2

@Demi kun jij dit hier voor ons regelen of moet ik toch zelf actie ondernemen? Alvast bedankt.

Reputatie 2

@Demi wij zijn over! De installatie verliep super snel en in 1x goed. Ik ben erg tevreden over de snelheid van het vaste internet en de WiFi van de T54. Daarom zou ik graag de oude WiFi extender om willen ruilen voor het nieuwe model zoals jij enkele weken bij de introductie daarvan aanbood.

alvast bedankt!

Tmtv,

 

Bedankt voor je reactie. 

 

Ja, dat zou een hoop verklaren.

Inmiddels doen ze het en behaal ik snelheden van 2.2 / 2.4 gbps afhankelijk van waar ik sta. Dus ze doen het in iedergeval veeel beter dan de oude wifipunten! 👌

 

Mvg,

B&B

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Black and the Beast,

Welkom op de Community!

In eerste instantie ging het koppelen iets anders, maar met een update is dat aangepast. De handleiding is gebaseerd op die update, maar omdat de versterkers al een tijdje in de doos zitten, waren ze misschien nog niet voorzien van de laatste versie. Door ze een tijdje aangesloten te laten, zijn ze inmiddels geüpdatet en zou het koppelen vanaf nu volgens de handleiding moeten verlopen.

Zaterdag 8 april, de nieuwe "Zyxel WX5600" wifipunten ontvangen. Voor de T54 OF T56 modem. De handleiding laat een belangrijke stuk informatie weg, wat verwarring en twijfel kan creëeren.

In de handleiding, wordt er bij "stap 1." Uitgelegd dat je de wifipunten met de modem moet verbinden en dat het 'aan en uit' symbool lampje groen gaat knipperen, wat maximaal 5 min duurt volgens de handleiding. Er staat dan ook 'blijf dicht bij je modem'.

'Stap 1.6' vervolgens moet de modem verbinding maken met het wifipunt zodat het wifipunt de gegevens kan overnemen van de modem. Het lampje van de verbindingssterkte, drie verticale streepjes van klein naar groot, gaat knipperen terwijl er wordt gezocht naar verbinding met de modem. Maximaal 10 volgens de handleiding. Direct na deze zin staat er, wacht tot het 'aan en uit' symbool constant oranje brand. En hier wordt er geen tijd aangeduidt. Dit is waarschijnlijk voor je eigen invullen, denk ik...

doe maar eens een gok wat zal het zijn.…

 

Na heel lang in de wachtrij te hebben gestaan bij de tmobile chat en meerdere keren van de 1e wachtende, terug gezet naar 4e wachtende in de rij en inmiddels al een dik uur verder te zijn. Besloot ik maar te bellen. Want wij waren al een uur verder en mijn lampje brandde nog steeds niet CONSTANT oranje.

Ik kreeg een dame aan de lijn en zij wist direct al waar ik over sprak. Want ik zou al de zoveelste klant zijn met dit probleem. Wat zij zei klonk zo absurd maar het werkte wel. Zij gaf dan aan dat de wifipunt 4 tot 5 uur of langer moest laden voordat het werkte. Ik betwijfel of het laden is of dat ze bedoeld dat de gegevens moeten worden "ingeladen". Maar het werkte, uiteindelijk. Met iets meer geduld dan ik voor ogen had...

Ik heb twee wifipunten en de ene heeft er iets langer dan 24uur over gedaan en de andere deed niks. Die heb ik moeten resetten en opnieuw aan de "lading" gezet. Die was er met een korte nacht, klaar mee en er brandde een constante oranje lampje. Jeeejeee....

Voor iets wat zo lang duurt, tmobile, mag er best wel een headsup worden genoteerd of worden vermeld. Zeker aangezien jullie meerdere klanten hebben met dit soort klachten.

 

Fijn paasweekend. Zonder internet heb je toch meer aandacht voor elkaar tochhh.... !?

Reputatie 2

Hi @ladigue, bedankt voor je update! Als je voortgang hebt geboekt in de situatie, zou je het hier dan willen laten weten? Erg benieuwd wat er uitkomt.

Natuurlijk @Tommie!Heb even gespeeld met de locatie van de versterker op de 1ste verdieping en heb de sweet spot gevonden. Goede verbinding met de T54 en ook de versterker op de 2e verdieping heeft goed bereik. Alles goed voor elkaar dus nu 💪 (alleen nog de vpn op synology instellen dan)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ladigue, bedankt voor je update! Als je voortgang hebt geboekt in de situatie, zou je het hier dan willen laten weten? Erg benieuwd wat er uitkomt.

Reputatie 2

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Thanks. Nu lukt het inderdaad. Alleen zit deze info ook netjes geprint in de doos 🙂 dacht misschien is er nog een algemene handleiding, van de fabrikant. Maar begrijp van @TMTV dat wat ik wil niet 123 kan. Dus ga nu mijn bedachte workaround proberen. Ik kom in de lucht zodra ik het geprobeerd heb. 

Update. Helaas geen succes. De WX5600 verbinden niet met de Netgear nadat ze de instellingen hebben overgenomen van de T54, hier had ik de SSID en wachtwoord gelijk met de Netgear wifi instellingen. 

 

Nu de Netgear vervangen voor de T54. VPN ga ik via Synology nas doen. 

Extra punten heb ik op verdieping 1 en 2 gezet. Zag wel op verdieping 1 al een rood signaalsterkte lampje. Wat me zorgen baart over de kwaliteit van de WX5600 want zoveel afstand zit er niet tussen. Zit een trapgat tussen, dus niet eens een betonnen vloer. Ga daar nog even mee spelen. 

Reputatie 2

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Thanks. Nu lukt het inderdaad. Alleen zit deze info ook netjes geprint in de doos 🙂 dacht misschien is er nog een algemene handleiding, van de fabrikant. Maar begrijp van @TMTV dat wat ik wil niet 123 kan. Dus ga nu mijn bedachte workaround proberen. Ik kom in de lucht zodra ik het geprobeerd heb. 

Reputatie 7
Badge +6

Ah helder. Ik wil graag de vpn service op de Netgear gebruiken, vandaar de keuze eigen router. 
 

Wat ik ga proberen is om op de T54 de SSID en wachtwoord van de Netgear te zetten en vervolgens de WX5600 daarmee te configureren. Of zeg je of voorhand dat is kansloos? 😁

Haha, zo had ik het nog niet bekeken. Dat klinkt als een goed idee. Ik voorzie in elk geval geen problemen, maar ben wel benieuwd of het werkt.

Reputatie 7
Badge +9

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Reputatie 2

Hi @ladigue, als je op deze link klikt, download je de handleiding. @Sven-TMT zou jij hier een blik op kunnen werpen als het installeren niet lukt met de handleiding?

Kan de handleiding nog op een andere manier aangeboden worden? Krijg de melding acces denied. 

Reageer