4G voor thuis abonnemment

  • 6 October 2023
  • 27 reacties
  • 365 Bekeken

Bij het verlenging van mijn 4G voor thuis abonnement veranderd opeens de bundel van 500GB per maand naar 150GB per maand. Bij navraag wordt aangegeven dat het onbeperkt aan te vullen is, maar als de bundel op is moet ik elke dag aanvullen met 5GB, want dit is maar een dag geldig. Dit is erg omslachtig en vervelend, omdat ik elke dag in de gaten moet houden of de bundel al op is.

eric 6 maanden geleden

Elke 4GvT is unlimited, zowel nieuw als oud. Het verschil is de initiele bundel welke zonder bundelboosters kan worden verbruikt. er is geen 4GvT welke unlimited is zonder FUP / bundelboosters.

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 3

Verlengen? Waarom dat? Na de ooit afgesloten periode (zeg 1 jaar) is het abonnement per maand opzegbaar. Je hoeft nooit te verlengen!


U hebt nu om de een of andere reden een 4GvT abonnement met 500 Gb. bundel verlengd naar 150 Gb. bundel. Misschien omdat het abonnement met 500 Gb. bundel niet meer bestaat.

Een hele zure appel is dat de huidige abonnementsvorm van 4GvT Unlimited is. Als u het abonnement had opgezegd en opnieuw afgesloten had u Unlimited gehad.

Eerst oriënteren en dan handelen was erg verstandig geweest.

 

Reputatie 7
Badge +14

Elke 4GvT is unlimited, zowel nieuw als oud. Het verschil is de initiele bundel welke zonder bundelboosters kan worden verbruikt. er is geen 4GvT welke unlimited is zonder FUP / bundelboosters.

Reputatie 3

Ah,  al je nu naar de bestel pagina gaat dan lijkt het dat er geen sprake meer is van bundels. Maar dat is dus wel zo, je hebt helemaal gelijk.

Heel bijzonder is echter dat op de bestel pagina’s daar helemaal niets over te vinden is:

Wat is hier nu de bundel?

Bij verlenging ging ik minder betalen, vandaar de verlenging. Er werd echter nergens iets vermeld over een andere bundel. 

Ik heb 30 dagen bedenktijd. Hopelijk kan ik nog terug naar wat ik had. 

Reputatie 7
Badge +14

30 dagen bedenktijd? Dat klinkt wel heel bijzonder.  Staat dat in de bevestiging van je nieuwe contract?

30 dagen bedenktijd? Dat klinkt wel heel bijzonder.  Staat dat in de bevestiging van je nieuwe contract?

14 dagen zie ik nu. Dus dat kan ik nog proberen. 

Reputatie 4
Badge

Met welk abonnement heb je verlengd? 

Lijkt mij dat je de sim only heb genomen? Of extra snel met een nieuw modem?

Wat is je snelheid?

Volgens mij is verlenging niet mogelijk bij 4gvt. Je sluit dan een nieuwe abonnement af. Je zal dan ook een ander nummer hebben. Je oude abonnement zal dan afgesloten zijn. 

In het ergste beval zal je dit abonnement annuleren en overstappen op extra snel. Je zal dan wel weer een nieuw modem moeten aanschaffen. Extra snel kan je niet zonder modem afsluiten.

Ik had 4G voor thuis extra snel met buitenmodem. Nu een sim only die volgens de info met buitenmodem werkt. Ook geen nieuwe sim gekregen dat was niet nodig. Zelfde nummer gehouden. 

Reputatie 4
Badge

Als die sim only extra snel is is het nieuw dat ze dit doen. In het verleden kreeg ik dat niet voor elkaar. Heb je je snelheid gemeten?

Reputatie 4
Badge

@BramVerb Had je nog naar de snelheid gekeken van je verbinding?

 

@BramVerb Had je nog naar de snelheid gekeken van je verbinding?

 

Ik ben vanaf morgen weer thuis dan kan ik het nakijken. 

 

Net de speedtest gedaan. Ik haal niet de max snelheid van extra snel, maar meer dan de basis versie.

 

Uiteindelijk is het toch zo dat de sim in de buitenantenne ervoor zorgt dat de snelheid extra omhoog gaat? Als je geen buitenmodum hebt is de sim hetzelfde, maar heb je een lagere snelheid.

 

Reputatie 4
Badge

De sim in de buitenantenne zorgt niet voor extra snel. Ze hebben je abonnement gewijzigd tijdens de verlenging. Je nu het volgende abonnement:

 

Reputatie 4
Badge

Dit abonnement heeft niet de hoeveelheid data en snelheid als extra snel.

Reputatie 4
Badge

@BramVerb Al iets verder gekomen? Contact opgenomen met Odido?

Ik ben benieuwd en belangstellend naar het verloop. 😉

@BramVerb Al iets verder gekomen? Contact opgenomen met Odido?

Ik ben benieuwd en belangstellend naar het verloop. 😉

Ach ja je krijgt een telefoondienst aan de lijn die er weinig kaas van gegeten heeft en de vaste procedure volgt. Geeft aan dat ik het wel kan wijzigen, maar dan terug moet bellen na 1 november, want in oktober heb ik al iets gewijzigd… Ik ga een dezer dagen nog een keer bellen in de hoop iemand te treffen die het snapt.

Reputatie 4
Badge

Misschien dat een mod hier even in kan duiken? @Hajar van Odido Dit kan toch niet zomaar?

Verlengen is iets voortzetten met hetzelfde abonnement. Geen lager abonnement lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Bram, heb je nog een tweede keer contact opgenomen met mijn collega's van de klantenservice? Zo niet, dan duik ik er ook met alle plezier voor je in! Stuur me dan even een privébericht met je klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfes van je IBAN. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😊

Ik heb al een tijd (anderhalf jaar) 4G voor thuis en ben daar op zich erg tevreden over. 

Zojuist eens in “mijn Odido” gekeken. Ik krijg dan een verlengaanbod. Als ik dat zou doen, dan zou ik iets minder gaan betalen. Er staat echter nergens meer vermeld hoe groot je startbundel is. En dat vind ik niet aardig. 

Ik heb nu 500 Gb. startbundel. Klopt het dat dat  slechts 150 Gb. wordt, als ik zou verlengen?

Stel nou dat ik om welke reden ook zou overstappen naar 4G voor thuis Extra Snel. Wat wordt dan mijn startbundel? Ik kan dat nergens vinden.

Bij mij was dit hetzelfde probleem, er wordt nergens vermeld war de snelheid of bundel wordt of dat er iets in veranderd. Wel afgesloten en nu dus met een kleine langzame bundel. De 150 gb is nu al op dus elke dag 1a 2 keer bundel ophogen met 5GB. Erg vervelend. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wiend, fijn om te lezen dat je tevreden bent met 4G voor Thuis! Er is inderdaad niet te zien welke bundel je krijgt. Het systeem bepaalt aan de hand van de postcodecheck welke bundel je krijgt; 150GB of 500GB. Verlengen betekent dus niet per se dat je een bundel van 150GB krijgt. Dit ligt volledig aan de drukte op jouw locatie. In gebieden waar het rustiger is ontvang je 500GB, in drukte gebieden 150GB (met uiteraard onbeperkt aanvullen voor dezelfde prijs), om ons netwerk te beschermen.

Reputatie 4
Badge

Hi @Wiend, fijn om te lezen dat je tevreden bent met 4G voor Thuis! Er is inderdaad niet te zien welke bundel je krijgt. Het systeem bepaalt aan de hand van de postcodecheck welke bundel je krijgt; 150GB of 500GB. Verlengen betekent dus niet per se dat je een bundel van 150GB krijgt. Dit ligt volledig aan de drukte op jouw locatie. In gebieden waar het rustiger is ontvang je 500GB, in drukte gebieden 150GB (met uiteraard onbeperkt aanvullen voor dezelfde prijs), om ons netwerk te beschermen.

De vraag is nu, Extra snel is altijd een 500 GB bundel geweest. Wat is het nu? Nog steeds 500 GB?

500 GB en extra snel waren altijd gekoppeld aan elkaar. Er is nooit 150 GB en extra snel geweest.

Reageer