Beantwoord

Misleidende email "We hebben een tip voor jou"

  • 8 December 2021
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

Vandaag ontving ik een email met als onderwerp "We hebben een tip voor jou" van T-Mobile. In deze mail werd een significante upgrade van internet (van 1GB naar 10GB, exclusief 2GB klantvoordeel) en bellen (van 120 minuten naar onbeperkt) aangeboden. Hierbij werd aangegeven dat de prijs slechts 1,49 per maand hoger zou zijn. 

 

Nu gebruik ik meestal riant minder dan wat ik als bundel had, maar voor zo'n klein extra bedragje vond ik de extra vrijheid en zekerheid wel fijn. Vervolgens blijkt mijn maandelijkse prijs echter van 24,- naar 34,49 te zijn gestegen, 9,49 i.p.v. 1,49 dus! 

 

Het lijkt me duidelijk dat dit bijzonder misleidend is. In de mail en op de bevestigingspagina wordt geen totale prijs genoemd, maar er wordt wel geïnsinueerd dat het een actie betreft. Ik vind dit echt niet kunnen en ik vind het heel irritant dat ik de wijziging niet direct terug kan draaien (ik mag pas volgende maand mijn pakket weer aanpassen).

 

Trouwens, ik vind het ook super klantonvriendelijk dat ik alleen via deze community, Twitter, telefoon en via chat om hulp kan vragen. Ik wil gewoon kunnen mailen. Als jullie mij zulke dingen mogen mailen, dan mag ik ook wel via de mail reageren toch?

 

 

icon

Beste antwoord door Chris4554 9 December 2021, 11:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Ik heb inmiddels al gebeld met de klantenservice en deze zou het hebben teruggedraaid, omdat de mail niet klopt. In mijn eerdere bericht stond dat het 9,49 duurder is, maar natuurlijk moet dit 10,49 zijn en waarschijnlijk is de 0 weggevallen, waardoor er 1,49 stond. Dit topic kan dus gesloten en verwijderd worden. 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Chris4554 Fijn dat het is opgelost.

Neem ook eens een kijkje in de groep FUN er is een leuke kerstactie op dit moment.

Met vriendelijk groet Cristien.🎁🧑‍🎄

Ik heb inmiddels al gebeld met de klantenservice en deze zou het hebben teruggedraaid, omdat de mail niet klopt. In mijn eerdere bericht stond dat het 9,49 duurder is, maar natuurlijk moet dit 10,49 zijn en waarschijnlijk is de 0 weggevallen, waardoor er 1,49 stond. Dit topic kan dus gesloten en verwijderd worden. 

Zelfs dan nog klopt het verschil als het goed is niet.

1GB (3GB) + 150min = € 11,00 ( € 12,00 bij 1-jarig )

8GB (10GB) + Onb Bellen = € 17,50 ( € 18,50 bij 1-jarig )

Verschil a € 6,50 excl. eventuele inflatiecorrecties.

 

Overigens… je hebt T-Mobile Thuis. Als je Internet Premium hebt (dus de snelste verbinding) dan ben je bij ieder abonnement hoger dan 1GB dief uit eigen portemonnee. Waarom?

T-Mobile Thuis kost bij de niet Unlimited Mobiel abonnementen € 35,00 en bij T-Mobile Unlimited € 25,00 (uitgaande van een 2-jarig contract). Een rekensom zegt dan dus;

 

(1GB) 3GB Mobiel + T-Mobile Thuis Premium = € 46,00 (€ 48,50 met Onbeperkt Bellen)

(8GB) 10GB Mobiel + T-Mobile Thuis Premium = € 50,00 (€ 52,50 met Onbeperkt Bellen)

(15GB) 17GB Mobiel + T-Mobile Thuis Premium = € 53,00 (€ 55,50 met Onbeperkt Bellen)

Unlimited Mobiel + T-Mobile Thuis Premium = € 50,00 (heeft alles onbeperkt)

 

Of te wel, qua meerprijs kan het ontzettend meevallen als je niet alleen kijkt naar je mobiele abonnement maar vooral ook kijkt naar wat je betaalt (of kan betalen) voor T-Mobile Thuis.

Gewoon regelrecht valse advertentie dit. Ik heb hem ook gekregen en ben er ook ingetuind.