Beantwoord

Veel gebeld door 0970 nummers en buitenlandse nummers

  • 8 December 2022
  • 4 reacties
  • 7419 Bekeken

Ik wordt al een aantal jaar gebeld door diverse buitenlandse nummer. Voornamelijk +44 (Engeland) maar ook steeds ook meer andere lande (bv. Zweden, Tanzania, Tsjechië). 

 

De laatste tijd wordt ik ook steeds vaker door 06 en 0970 nummer gebeld. Vandaag zelfs met een tussenpose van 2 a 3 minuten. Ik neem tegenwoordig mijn telefoon niet meer op als ik door een onbekende gebeld wordt. Ik ga er namelijk vanuit dat ze mn voicemail inspreken of me een berichtje sturen/nog een keer met hetzelfde nummer bellen. Maar het is iedere keer een net ander nummer. Het blokkeren heeft weinig zin omdat er telkens dus een ander nummer belt.

Ik wordt er echt schijtziek van dat ik zo’n 5 keer per dag gebeld wordt door dit soort nummers (0970 en buitenlandse) Ik vind mijn telefoonnummer fijn en wil deze eigenlijk niet veranderen, maar ik ben bijna bang dat ik geen andere keuze heb, gezien ik steeds meer het gevoel heb dat mijn nummer gelekt is en dit nog wel even door blijft gaan.

 

Iemand een optie die zou kunnen werken zonder een nieuw nummer te nemen?

icon

Beste antwoord door Cristien 8 December 2022, 18:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @ElineH Ik zou bijna zeggen welkom bij de club. 
ik blokkeer die nummers gelijk maar je komt er maar moeizaam vanaf 

Een nieuw nummer zal weinig helpen voor dat je het weet ben je weer slachtoffer 

Lees eens Hier misschien staan er nog tips tussen.

Groetjes

Hi @ElineH, ik snap héél goed dat je niet zit te wachten op telefoontjes van onbekenden - ik ga je hier dan ook meer uitleg over geven!

Zoals @CrisTien aangaf is het handig om inderdaad de telefoonnummers te gaan blokkeren, zodat zij jou hier niet meer mee kunnen bellen. Vaak stopt het bellen/lastig vallen dan ook binnen een aantal weken en kan jij gewoon jouw telefoonnummer behouden zonder dat jij gebeld wordt door onbekende telefoonnummers.

Mocht dit niet helpen? Dan kunnen wij je alleen maar adviseren om jouw telefoonnummer te gaan wijzigen. Hiermee hebben ze jouw telefoonnummer niet meer en zullen zij jou ook niet meer kunnen lastig vallen!

Groetjes,
Manouk 

Ik werd er zelf ook niet goed van, 0970 nummers..  heb maar in een app geschreven voor de Iphone,  die blokt gewoon alle 0970 nummers, aangezien die toch niet gebruikt kunnen worden om mee gebeld te  worden :-)

 

Gerwin

Reputatie 6
Badge +6

Ik werd er zelf ook niet goed van, 0970 nummers..  heb maar in een app geschreven voor de Iphone,  die blokt gewoon alle 0970 nummers, aangezien die toch niet gebruikt kunnen worden om mee gebeld te  worden :-)

 

Gerwin

Hallo @gerwin.reuling, dat is inderdaad een erg goed idee en bedankt voor het delen! Zo kunnen andere klanten dit ook gebruiken, erg waardevol! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer