Haperende internetverbinding: Eindhoven 5643

  • 19 February 2024
  • 59 reacties
  • 686 Bekeken

Hoi Odido,

Sinds ~ twee weken hebben we en de buren veel last van een haperende internet verbinding.

Daarnaast is het in de avonden en weekenden ook meestal trager. Hebben we eerder gehad bij t-mobile en toen lag het aan de wijkcentrale (reset) en onvoldoende bandbreedte.

Ashley van de klantenservice heeft vandaag al een lijn analyse gedaan; modem, etc. zijn okee bevonden. En zoals met haar besproken hierbij mijn speedtest (die van de buren volgt)

 

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @RiekieMartin en @HJHome, ik wil jullie graag verder helpen zodat we hier een onderzoek voor kunnen opstarten! Zijn er ook al speedtesten uitgevoerd met een bekabelde verbinding? Zouden jullie allebei het modem en de Mediaconverter een powerflip willen geven en vervolgens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op het moment dat de problemen spelen? In dit topic kan je vinden hoe je een powerflip uitvoert: 

 

De instructies voor de bekabelde speedtest vind je op onze website:

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

59 reacties

 

Reputatie 5

Hierbij de speedtest van de buren (beiden hebben een enorm hoge ping: 805 en 660)
 


Kunnen jullie zo iets doen met de wijkcentrale reset of bandbreedte verhogen o.i.d.?

Alvast bedankt

Reputatie 5

En mochten er nog vragen zijn dan kunnen jullie contact opnemen met mij (de buren zijn aan het werk)

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RiekieMartin en @HJHome, ik wil jullie graag verder helpen zodat we hier een onderzoek voor kunnen opstarten! Zijn er ook al speedtesten uitgevoerd met een bekabelde verbinding? Zouden jullie allebei het modem en de Mediaconverter een powerflip willen geven en vervolgens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op het moment dat de problemen spelen? In dit topic kan je vinden hoe je een powerflip uitvoert: 

 

De instructies voor de bekabelde speedtest vind je op onze website:

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
Dankjewel voor je snelle reactie, fijn.
In antwoord op je vragen; ik heb in de afgelopen weken de powerflip gedaan en alle andere tests doorlopen. Dat is ook gister besproken met Ashley van de klantenservice.

Zij heeft een lijnmeting gedaan bij RiekieMartin en die was okee.

En omdat ik dezelfde problemen heb, is dit topic van ons aangemaakt zodat we de speedtests konden uploaden en de voortgang volgen.

De problemen zitten dus niet in de thuis apparatuur en lijn.

Heb je zo voldoende om na te (laten) gaan of er iets in de wijkcentrale moet worden gereset en/of er nu te weinig bandbreedte is?
 

 



 

Reputatie 5

Hallo Nora,
Het was even een goedtje om een lanverbinding te maken hier (alles is wifi), maar het is gelukt.

Ook bedraad geeft ie een ping van 429 en bv. de internet radio klapt er nog steeds uit


Kun je zo verder?

Reputatie 5

En die laatste bekabelde test is met het nieuwe modem wat jullie gister hebben geleverd

Hallo @Nora van Odido ,

Hier nr 11. Gister hebben ook wij het nieuwe modem aangesloten en vandaag bekabeld getest met de laptop. Dit is het resultaat: HIGH down: 7029, Up: 321

 

 

Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
Voor de zekerheid nog even de toevoeging hoe wij (nr. 9 & 11) de testen hebben uitgevoerd:

  1. Powerflip uitgevoerd
  2. Nieuwe modems geïnstalleerd
  3. Windows 10 laptop bekabeld aangesloten
  4. Ookla speedtest gerund met de app en in de browser

De in de handleiding genoemde server “ Speedtest app en selecteer bij het wereldbolicoon de T-Mobile Netherlands B.V” staat niet in de lijst om te selecteren. En in die resultaten was er maar 1 ping resultaat zichtbaar per Download en Upload test, zonder dat de high en low Ping en Jitter werd vermeld zoals de Ookla Android app dat wel aangeeft.

Daarop hebben we:

  1. allebei een account aangemaakt bij Ookla
  2. Op de telefoon in de Android app ingelogd met dat account
  3. Op de bekabelde laptop ingelogd bij de speedtest van Ookla in de browser
    (in de Windows app vonden wij geen mogelijkheid om bij Ookla in te loggen
  4. Testen opnieuw gedraaid op de bekabelde laptop
    * die laptop testen werden zichtbaar met de high en low Ping en Jitter op de telefoon in de Android app
  5. En zo hebben we met onze telefoons screenshots gemaakt van beide bekabelde laptop testen en aan dit berichtje toegevoegd
Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
En hierbij de in de handleiding gevraagde screenshots van nr. 9

Taskmanager:

 

En IPconfig / all (mac adres, etc. verwijderd)
 


De buren van nr. 11 weten niet hoe ze dit moeten doen.
Als het echt nodig is dat ook zij deze gegevens aanleveren, dan hoor ik dat graag/ga ik ze daarbij helpen.
Wil me dat laten weten?
 

Reputatie 5

​Hoi @Nora van Odido 

Verder gaf jij in jouw uitgelichte post aan: “….Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen….
Sindsdien proberen we zo goed mogelijk alle in die handleiding genoemde stappen te doorlopen, maar dat lukt ons dus niet.


Dit zijn voorbeelden waarom het niet lukt om alle genoemde stappen te doorlopen:

  1. M.b.t. de gevraagde bekabelde speedtest moet ik van de handleiding verbinding maken met “T-Mobile Netherlands B.V. server in Amsterdam” => die bestaat niet in de Ookla lijst

En dan zijn dit nog verdere beperkingen ten aanzien van de gevraagde test:

  • De Ookla Windows app geeft geen high/low/average ping resultaten weer en heeft geen mogelijkheid om in te loggen met een Ookla account
  • De Ookla Windows browser test ( https://www.speedtest.net/) geeft ook geen high/low/average ping resultaten weer, maar heeft wel mogelijkheid om in te loggen met een Ookla account
  • De Ookla Android app geeft wel high/low/average ping resultaten weer en heeft  mogelijkheid om in te loggen met een Ookla account

Die stap hebben we dus “afgerond” door een Ookla account aan te maken, op de Ookla Windows browser test in te loggen met Ookla account, de Windows browsertest te draaien op een bekabelde laptop en dan vervolgens die resultaten in de Android App uitgelezen/screenshot van gemaakt en dat die screenshots hier gepost. Een heel gedoe...


Als laatste stap vermeld de door jou gestuurde handleiding dit:
“….Stuur alle gemaakte schermafdrukken naar klantenservice@t-mobilethuis.nl => hoezo een T-mobile adres, jullie zijn nu toch Odido? of stuur een privébericht naar ons via ons Facebook of Twitter. => Ik heb geen facebook of Twitter (dat nu “X” heet) De klantenservice zal dan zo snel mogelijk naar de situatie kijken. Voeg de volgende gegevens toe zodat we weten over welk abonnement het gaat:
• Je postcode en huisnummer.
• Je geboortedatum.
• De laatste vier cijfers van je rekeningnummer.
• Het MAC adres van het modem (deze vind je op de sticker op het modem).
• Het serienummer van het modem (deze vind je op de sticker op het modem)…
.”
=> waarom worden deze stappen/private gegevens gevraagd voor het melden van een Internet storing??

 

Een deel van de stappen die jij/de handleiding aangeeft kunnen we dus niet afronden en dat laatste deel van de stappen uit de handleiding willen we niet afronden.


Bij onze telefonische melding van de internet storing (dagen geleden) gaf de telefonische klantenservice n.a.v. de uitgevoerde lijnmeting al aan dat het waarschijnlijk niet aan onze thuisapparatuur/instellingen lag, omdat wij (twee huizen) beiden last hebben van hetzelfde.
En werd ons enkel gevraagd om nog de speedtesten te e-mailen.

 

Ik heb toen gevraagd of we- in plaats van die te e-mailen - de speedtesten via een (dit) topic in de Community mocht plaatsen, zodat ik dan de voortgang kon volgen. Dat mocht en hebben we aansluitend gedaan. Daar heb ik nu spijt van.

We zijn nu dagen verder zonder dat er merkbaar actie is ondernomen om onze internetstoring te verhelpen. Daarbij worden de internetverstoringen steeds groter/erger bij ons: inmiddels geeft - naast de haperende Internetradio en Wifi disconnects - ook de tv media box en app steeds vaker aan aan dat ie moet re-connecten.
 

Tot slot:

Aan de ene kant worden we super geholpen (vervangen apparatuur, bijstellen abonnement) en de andere kant zijn we nu al dagenlagen uren kwijt voor een  - in onze ogen - simpele internetstoring, wat enorm tijdrovend en frustrerend is.

Graag verneem ik dan ook van jou dat er nu voldoende informatie is aangeleverd door ons en jullie de technische dienst (o.i.d.) gaan inschakelen, zodat er duidelijk wordt dat er voldoende bandbreedte beschikbaar is voor onze wijk en de spullenboel wijkcentrale is gereset/weer naar behoren werkt.

Reputatie 5

Hallo @Nora van Odido 
Inmiddels zijn er twee dagen verstreken sinds jouw laatste reactie, mogelijk ben je afwezig?


Vannacht om ~01:00 viel internet geheel uit.
Vanochtend heb ik weer de powerflip uitgevoerd; dat gaf geen verbetering.
Tv, internetradio, mail, etc. alles hapert nog steeds

Hallo @Jason van Odido 
Kun jij hierin iets voor ons betekenen?

Horen we graag

Reputatie 5

Als extra informatie 2 tracert naar odido.nl en een ping naar 104.44.44.43 die 100% package lost geeft

 

 

Reputatie 5

En de resultaten van WinMrt voor Odido.nl en Overheid.nl
 

 

De vorige keer achterhaalde @Jason van Odido er apparatuur in de wijkcentrale was kapot en was de oplossing dat deze werd deze vervangen door de monteur

Hebben jullie zo genoeg informatie/Kan iemand ons nu gaan helpen om weer goed werkend internet te krijgen?

Alvast bedankt

Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
Inmiddels zag ik in andere topics dat je vandaag aan het werk bent.

De storing duurt maar voort en nu blijken er bij mij ook belangrijke e-mails niet te zijn aangekomen bij de ontvanger 

Kun je ons vandaag alsjeblieft een reactie geven?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +8

Hi @HJHome Geen zorgen we werken de topics af van oud naar nieuw. Wanneer een topic echter gebumped wordt, komt het topic automatisch onderaan de lijst te staan waardoor we hier later dan ook pas aan toe komen. Sorry voor de verlate reactie! 

Wat betreft de inhoud van de documenten voor de speedtest, wordt deze nog up-to-date gemaakt en hoef je op de Community dit niet te sturen naar een e-mailadres. De instructies zijn voornamelijk bedoelt voor als je telefonisch contact met ons hebt gehad. Hier in het topic met ons delen is in jouw geval dan ook voldoende. Super dat je alles met ons kon delen! Ik heb dit meteen doorgezet in een ticket naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

Over de vraag van jouw buren, zou het super fijn zijn als al deze informatie ook aangeleverd kan worden. Dan wordt namelijk in het onderzoek ook duidelijker dat het niet adres gebonden is, maar eventueel de regio/wijk en kan het hopelijk sneller opgelost worden! 😊

 

Ik zie daarnaast ook dat een Guidion monteur dinsdag bij jou langskomt. Hopelijk kan hij dan ook meer ontdekken over de verbinding!

Reputatie 5

Hallo @Demi van Odido 

Dankjewel voor je toelichting.

Afgelopen vrijdag hebben @RiekieMartin en ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice, omdat hier geen reactie meer werd gegeven.
Zij hebben ook e.a. nagekeken en nu komt a.s. dinsdag de Odido/Gideon monteur om bij mij en de buren de installatie na te kijken.
We wachten dat bezoek af.

Reputatie 7
Badge +8

@HJHome Helemaal super, ik heb in ieder geval voor de zekerheid ook een ticket uitgezet voor verder onderzoek just in case! 😊

Reputatie 5

Hallo @Demi van Odido 
Dankjewel daarvoor

Reputatie 5

Hallo @Demi van Odido ,


Hierbij - mede namens @RiekieMartin  - de Update m.b.t. onze beider huizen "Internet, TV en Bellen" storing.
 

Die Update schrijven we in één (belachelijk lang) bericht, zodat we door jullie systeem niet nog een keer worden aangemerkt als “Bumpers” en we daardoor nog eens onderop de stapel belanden….
 

Daarbij willen we met klem aangeven dat alle vragen vanuit jullie en testen die we van jullie moeten uitvoeren ons steeds enorm/veel te veel tijd en inspanning kosten.
 

En dat we ons niet serieus genomen voelen.
In ons eerste bericht hebben we al aangegeven dat de oorzaak van onze verstoringen buitenshuis ligt. De op 23/02/2024 geposte betreurenswaardige “tracert”-resultaten en het monteur bezoek van gister bevestigen dat, omdat er daarna geen/nauwelijks verbetering is opgetreden in het gebruik van jullie Diensten.

Tot op heden heb ik er nog geen vertrouwen in dat jullie/Odido de hand in eigen boezem willen gaan steken en dus gaan kijken of er iets is veranderd/mis gaat binnen de Odido Internet infrastructuur. Terwijl dat één van de eerste vragen is vanuit jullie aan mij: “heb je iets veranderd aan je apparatuur?”.

Nog altijd gaan er zaken serieus mis, omdat onze internetverbinding blijft haperen met wisselende Up- en Download snelheden, veel te veel latency, spikes in pings, jitter, etc.
Waarbij dat in de avonden en weekenden meer optreed dan overdag.

Dus graag zo spoedig mogelijk jouw/de Odido (re)actie op het verhelpen van onze verstoorde Internet Dienst en het - conform nummering - beantwoorden van de drie vragen die onderstaand worden gesteld aan jou/de technische dienst o.i.d.

 

Alvast bedankt voor het plaatsen van die vragen bij de juiste afdeling.

-------

Resultaat Odido/Gideon Monteur bezoek beide huizen

HJHome

  • monteur heeft vooraf en achteraf de dempingswaarde getest => Ok en OK
  • Vanwege de veel te hoge ping het ONT kastje en kabels vervangen
    ping leek daarna iets beter, maar nog steeds onder de maat.  

Zie Gideon werk-bon.

Resultaat: Alle hardware (ONT, Router en TV kast) en kabels zijn nu vervangen door de nieuwste versie
 

RiekieMartin

Dempingswaarde bleek vanuit de metingen van de klantenservice NOK (= Niet OKee).

  • Monteur heeft vanwege de veel te hoge ping de glasvezel en UTP kabels vervangen en schoongemaakt. Ping leek daarna iets beter, maar nog steeds onder de maat.
  • En daarna Dempingswaarde getest => OK

Zie Gideon werk-bon.
- ONT kastje werd niet vervangen
 

Vraag 01: Willen jullie alsnog de nieuwste ONT-kastje versturen aan @RiekieMartin?
(wij kunnen dat zelf aansluiten)
 

Na het monteursbezoek van gister en de niet/weinige verbetering qua Internet Dienstverlening heb ik de Odido community doorzocht:

  • o.a. op “hapert internet”, “Hoge ping”, “Latency”, “Wisselende up/down snelheden”, en “IP DHCP renew (1800)/verlies”.
    Ik kom dan veel klanten tegen die hetzelfde ervaren als wij.
  • In diverse topics zie ik mede-klant @louisL aangeven dat - bij een herhaaldelijk uitgevoerd ‘Tracert” commando met steeds slechte resultaten vanaf Hop 2 - de problemen niet binnen een thuisnetwerk liggen, maar aan de infrastructuur waar Odido gebruikt van maakt om het internet verkeer van een Klant te routeren.
    Voorbeeld: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/slechte-ping-345376
    *In de berichten hierboven staan onze tracert resultaten vanaf de eerste melding en die zijn vandaag nog steeds slecht (screenprints kunnen beschikbaar worden gesteld op verzoek van jullie).
    *Daarmee tonen we m.i. aan dat de verbindingsproblemen reproduceerbaar zijn en buiten ons thuisnetwerk liggen
  • En medeklant @AnneliesUtrecht die de Uptimerobot had ingeschakeld als bewijsvoering dat het echt niet aan haar internetverbinding lag. Ik heb die sinds gister lopen voor “Router Ping” en “Https Check Odido.nl”. Dat geeft deze - nog steeds - ondermaatse resultaten:
    * Router Ping Gemiddeld: 159.31ms, High: 588ms
    * Https Check Odido.nl: Gemiddeld: 2258.23ms, High: 6827ms
     (screenprints kunnen beschikbaar worden gesteld op verzoek van jullie).

In de community die ik heb gezien dat het klanten heel veel moeite kost totdat Odido de hand in eigen boezem steekt bij verstoringen.
Daarna worden klantmeldingen uiteindelijk opgelost, omdat Odido de oorzaak van de problemen binnen haar eigen infrastructuur hersteld.

 

En dan voor het Odido technische Team (denk ik)

Vanuit internet maak ik op dat Odido voor het routeren van Internet verkeer gebruik maakt van AMS-IX

Vraag 02: Maakt Odido gebruik van AMS-IX?

En los van welk bedrijf jullie gebruiken voor het routeren van Internet verkeer kan ik me voorstellen dat werkzaamheden bij AMS-IX (groot Internet Knooppunt) een weerslag kunnen hebben op jullie dienstverlening.

Vraag 03: Monitoren jullie/Odido intern zelf iedere x minuut hoe goed de routering van Dataverkeer wordt afgehandeld, zodat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind?

Reputatie 5

Hallo @Nora van Odido, @Demi van Odido of @Jason van Odido 

Inmiddels zijn er 12 dagen verstreken sinds het aanmelden van @RiekieMartin en mijn storing met Internet, TV en Bellen. En hebben we geen enkele reactie ontvangen op ons laatste bericht van 3 dagen geleden.

Kan Odido antwoord geven op onze vragen of - als dat vandaag niet kan - aangeven wanneer wij de antwoorden dan mogen verwachten?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, graag ontvang ik een volledige pingtest om dit verder te onderzoeken.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

Vraag  1:  We kunnen niet zomaar een nieuw ONT opsturen jammer genoeg. Hier zit een proces aan gebonden.

Vraag 2: Ja wij maken ook gebruik van AMS-IX

Vraag 3: Wij houden inderdaad een goed oogje in het zeil, maar we kunnen niet meteen altijd alles zien waar het mis gaat. Dit soort issue's kunnen door de hardware komen maar ook door de firmware. Soms ligt het euvel ergens in het netwerk, vaak komt het dan door een capaciteits issue.

Reputatie 5


Hallo @Tommie van Odido 

Fijn dat je wilt helpen!

Onderstaand onze antwoorden op jouw vragen en aan het eind onze verdere vragen.
Daarmee hopen we echt dat jullie zo voldoende informatie hebben, omdat al deze testen ons enorm veel tijd kosten.


Antwoorden op nog meer vragen van Odido:
i. Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Odido modem Zycel T-56, firmware *_b10*

ii. Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- De hele dag, waarbij het tegen de avond en in het weekend vaker stoort (e-mail die niet of veel later wordt verzonden, websites die enorm traag laden, TV die onscherp beeld geeft, onderbroken wordt door grijze en zwarte vlakken, internet radio die stopt met afspelen, Netflix, Chromecast, etc. die de verbinding verliezen/opnieuw moeten worden gestart, etc.)
Hierbij de UptimRobot screenprint van vandaag (met dank aan @Hidden.nld  voor de tip om die te gebruiken)


iii. Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- op de 2.5 Gbit/s Lan poort

iv. Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8


v. Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.    

    Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)    
        Start een traceroute naar 8.8.8.8    
            Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
 

1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1]
Het gehaper/verstoring lijkt tussen/naast Hop 5 en 6 te zitten

       
 vi       Ping het gevonden IP-adres    
            Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
            Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 
Onze openstaande vragen
Vraag  1: Willen jullie alsnog het nieuwste ONT-kastje versturen aan @RiekieMartin?
Tommy van Odido: We kunnen niet zomaar een nieuw ONT opsturen jammer genoeg. Hier zit een proces aan gebonden.
Wij: Dat snappen we en dat proces denken we al doorlopen te hebben met de telefonische contacten met jullie klantenservice . Alleen is de monteur vergeten het ONT kastje te vervangen. (zie boven)
1a. Kun jij er voor zorgen dat dit alsnog gebeurd of aangeven wat wij daarvoor moeten doen?


Vraag 3: Monitoren jullie/Odido intern zelf iedere x minuut hoe goed de routering van Dataverkeer wordt afgehandeld, zodat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind?
Tommy van Odido: Wij houden inderdaad een goed oogje in het zeil, maar we kunnen niet meteen altijd alles zien waar het mis gaat. Dit soort issue's kunnen door de hardware komen maar ook door de firmware. Soms ligt het euvel ergens in het netwerk, vaak komt het dan door een capaciteits issue.
Wij: De hardware in onze beider huizen zijn zo goed als vervangen en beide modems beschikken over firmware *_B10
3a. Is dat de laatste versie van de firmware?

Bij ons beiden lijkt het nog steeds mis te gaan na de tweede Hop (zie o.a. tracerts screenprints hierboven) wat zou kunnen duiden op een verkeersroutering o.i.d. probleem in jullie netwerk
3b. Is er door jullie al vastgesteld dat de routering van het dataverkeer vanaf de tweede Hop geen problemen heeft/geeft?

Je geeft aan dat er ook capaciteits issues kunnen zijn.
Dat zou mogelijk kunnen verklaren dat we meer storingen ervaren vanaf het begin van de avond en in het weekend, omdat er dan meer mensen thuiskomen/thuis zijn. We vonden dit topic waarin het Uitgelichte Antwoord van Demi van Odido een soortgelijke situatie lijkt te beschrijven die werd hersteld door werkzaamheden uit te voeren binnen jullie  glasvezelnetwerk.
3c. Hebben jullie intern Odido netwerk al gekeken of er voldoende capaciteit, etc. beschikbaar is voor ons?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, thanks voor de testen.

Dit ziet er op zich prima uit. Het gaat bij hop 6 inderdaad mis maar dit ligt niet aan ons netwerk, dit is bij Google zelf. Zou je eens 1.1.1.1 willen pingen in plaats van 8.8.8.8?

Om antwoord te geven op je vragen:

Vraag  1: Hiervoor moet ik een nieuw onderzoek laten lopen en dan moet de Back Office Guidion aansturen met een nieuw ONT om te testen. Daavoor heb ik opnieuw een volledige speed/pingtest nodig om dit weer in gang te zetten.

Vraag 3a: Dat is inderdaad de laatste firmware en jullie beschikken ook over de nieuwe Agent V3 die voor ping kon zorgen maar dat is met de nieuwe agent opgelost.

3b: Dat zijn pings naar ons eigen netwerk, dat ziet er perfect uit. Op Hop 6 ga je naar de server van Google en daar gaat het mis hier.

3c: Dat is gecheck en er is inderdaad voldoende capaciteit op het netwerk. Het is erg lastig om hier de vinger op de juiste plek te leggen. Ik ben er benieuwd dat wanneer je dit ervaart of de snelheid dan wel in orde is of is dat ook niet voldoende? Ik ga er vanuit dat dit allemaal bekabeld getest is neem ik aan of via Wifi?

 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 
Jij schrijft vandaag: "Dit ziet er op zich prima uit. Het gaat bij hop 6 inderdaad mis maar dit ligt niet aan ons netwerk, dit is bij Google zelf."
Daarover verschillen we van mening (zie onder)
 

Antwoorden op nog meer vragen van Odido:
viii. Zou je eens 1.1.1.1 willen pingen in plaats van 8.8.8.8?
Bij deze het resultaat van de door jou gevraagde "ping -n 1000 1.1.1.1"
 

Waaruit blijkt dat er nog steeds spikes zijn van 290Ms.

En als toevoeging een screenprint van WinMTR naar 1.1.1.1 die nu uren heeft gelopen en o.a. een package-loss van 59% aangeeft op Odido's node 10.226.4.18
 


Verder met onze openstaande vragen aan Odido
Vraag  1: Willen jullie alsnog het nieuwste ONT-kastje versturen aan @RiekieMartin?
... Al het voorgaande in deze ...
+ de nieuwste vandaag vanuit Odido/jou: "Hiervoor moet ik een nieuw onderzoek laten lopen en dan moet de Back Office Guidion aansturen met een nieuw ONT om te testen. Daarvoor heb ik opnieuw een volledige speed/pingtest nodig om dit weer in gang te zetten."
Ons antwoord: Met respect voor jouw inspanningen in deze, gaat jouw vraag om reeds aangeleverde gegevens toch nog eens aan te leveren ons te ver.
Iedereen kan fouten maken en zo is gebleken dat de monteur is vergeten om het ONT kastje te vervangen bij RiekieMartin. Daarom zien we niet waarom we daarvoor nog eens al de reeds aangeleverde gegevens opnieuw/weer moeten opleveren.
- Kunnen jullie dit nu gaan oplossen zonder verdere tussenkomst van ons?

Vraag 3a: Is "*_B10*" de laatste versie van de firmware?
Tommies antwoord vandaag: Dat is inderdaad de laatste firmware en jullie beschikken ook over de nieuwe Agent V3 die voor ping kon zorgen maar dat is met de nieuwe agent opgelost.
Wij vandaag: Dank voor de bevestiging dat wij beschikken over de laatst beschikbare software. we weten niet wat je bedoelt met de beschikking over "agent V3". Ons internet hapert nog steeds


3b: Is er door jullie al vastgesteld dat de routering van het dataverkeer vanaf de tweede Hop geen problemen heeft/geeft?
Tommie vandaag: Dat zijn pings naar ons eigen netwerk, dat ziet er perfect uit. Op Hop 6 ga je naar de server van Google en daar gaat het mis hier. En Tommie vandaag: "Dit ziet er op zich prima uit. Het gaat bij hop 6 inderdaad mis maar dit ligt niet aan ons netwerk, dit is bij Google zelf."
Wij vandaag: Daarover verschillen we dan van mening. Hop 5, node 10.226.4.18 van Odido geeft iedere keer en nog steeds timeouts, waardoor we denken dat het verkeer vanaf jullie niet goed wordt aangeleverd naar de volgende Hop 6 (Google in dit geval)
- kun jij/Odido een screen print verschaffen waaruit blijkt dat jullie de door ons geconstateerde vertraging van Hop 5 onderbouwd hebben uitgesloten?

3c: Hebben jullie intern Odido netwerk al gekeken of er voldoende capaciteit, etc. beschikbaar is voor ons?
Tommie vandaag: Dat is gecheck en er is inderdaad voldoende capaciteit op het netwerk.
Wij vandaag: Goed om te horen
Tommie vandaag: Het is erg lastig om hier de vinger op de juiste plek te leggen. Ik ben er benieuwd dat wanneer je dit ervaart of de snelheid dan wel in orde is of is dat ook niet voldoende? Ik ga er vanuit dat dit allemaal bekabeld getest is neem ik aan of via Wifi?
Wij vandaag: Dat snappen we en hebben we begrip voor.
Alles is steeds (en wordt) bekabeld  getest en de snelheid hapert/flappert alle kanten op. De flapperende up/download snelheid is hier te zien, denken wij
 


Met als laatste de vraag: Kunnen jullie - zonder verdere tussenkomst van ons- alles nu gaan oplossen , zodat wij zorgeloos kunnen gaan beschikken over een kwalitatief goede en betrouwbare Internet verbinding?

Reageer