Haperende internetverbinding: Eindhoven 5643

  • 19 February 2024
  • 61 reacties
  • 734 Bekeken

Hoi Odido,

Sinds ~ twee weken hebben we en de buren veel last van een haperende internet verbinding.

Daarnaast is het in de avonden en weekenden ook meestal trager. Hebben we eerder gehad bij t-mobile en toen lag het aan de wijkcentrale (reset) en onvoldoende bandbreedte.

Ashley van de klantenservice heeft vandaag al een lijn analyse gedaan; modem, etc. zijn okee bevonden. En zoals met haar besproken hierbij mijn speedtest (die van de buren volgt)

 

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @RiekieMartin en @HJHome, ik wil jullie graag verder helpen zodat we hier een onderzoek voor kunnen opstarten! Zijn er ook al speedtesten uitgevoerd met een bekabelde verbinding? Zouden jullie allebei het modem en de Mediaconverter een powerflip willen geven en vervolgens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op het moment dat de problemen spelen? In dit topic kan je vinden hoe je een powerflip uitvoert: 

 

De instructies voor de bekabelde speedtest vind je op onze website:

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 5

Beste @Tommie van Odido 
Zondag 05/05/2024 ontving ik van Odido een e-mail met “Melding: opgelost!“
Daarna heb ik alle apparaten van de stroom afgehaald en één voor één weer aangezet.

De routering van mijn internetverkeer bij Intern Odido lijkt te zijn veranderd:
Was:1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven) naar 10.10.10.153, naar 10.10.80.141 en naar 10.226.4.18
Nu: 1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven)  naar 10.10.10.153, naar 10.10.80.137, naar 10.226.4.12, naar unlabelled-2-46-59-62.versatel.net naar 107-86-143-37.ftth.glasoperator.nl

Helaas hapert internet (en dus ook e-mail, TV en websites) nog steeds.


Graag je reactie



 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, we hebben dit als laatste hoop doorgezet naar onze Technische Dienst. Als zij niks kunnen vinden dan kunnen wij jammer genoeg ook niks meer betekenen.

Reputatie 5

Dankjewel weer @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HJHome, het is doorgezet naar onze Tech afdeling. Ik heb de testen aan het ticket toegevoegd!

Reputatie 5

Nog een toevoeging @Tommie van Odido 

En mogelijk helpt de technische dienst onderstaande screen prints van de UptimeRobot HTTP(s) Rapportage van "overheid.nl" met de meetgegevens tot vandaag?

Deze geeft voor mij het beste weer dat ik storingen, vertraging, haperingen, etc. ervaar, voornamelijk in de avonduren.

Wil je die ook toevoegen aan het prio ticket?

Alvast/alweer bedankt

 

 

 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 
Dankjewel voor je actie, heel fijn

Inmiddels is het wel een langdurig topic geworden.

Misschien helpt de technische dienst deze samenvatting?
- tot februari 2024 hadden wij een prima internetverbinding
- alle door Odido gevraagde testen zijn zowel bedraad als via wifi uitgevoerd
- de screen prints van die testresultaten heb ik gemaakt op mijn mobiele telefoon
Handiger voor mij en Ik heb een Ookla account waardoor ik ook alle bedrade testen op mijn mobiel kan zien en delen
- ik heb in huis geen last van slechte wifi ontvangst, een wifi versterker is dus niet nodig
- Sinds de start van deze melding zijn er 3 monteurs geweest die de router, kabels, etc. in huis hebben vervangen, dat bracht geen verandering in de testresultaten (hoge ping, package loss, etc.)


 

Reputatie 7
Badge +9

 Hey @HJHome, het ticket is gesloten omdat er niks bedraad is aangesloten en ze zijn uitgegaan van wifi. Het is dus foutief gesloten. Ik heb opnieuw een prio ticket voor je geopend. Hopelijk wordt het nu goed opgepakt. 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 

Wil je ervoor zorgen dat mij zo snel mogelijk een update wordt gegeven over wat er is en wordt gedaan door de technische dienst?

Mogelijk helpen de referentienummers die ik sinds de start van deze melding vanuit Odido heb ontvangen daarbij: 69970538, 69546836 en 70309316.

Dat laatste referentienummer heb ik op 2024-04-16 13:42 ontvangen per e-mail met de vermelding dat ik binnen 1 werkdag een reactie vanuit Odido zou krijgen.

Sindsdien zijn er 5 werkdagen verstreken zonder nog een bericht
En de problemen zijn nog niet verholpen

Reputatie 5

Dankjewel voor je reactie @Tommie van Odido 

Graag verneem ik zo spoedig mogelijk van je de expliciete bevestiging dat in het onderzoek van jullie techneuten de correcte afhandeling van de verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerkgoed wordt meegenomen, inclusief bewijs van goede werking.
(Van 1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven) naar 10.10.10.153, naar 10.10.80.141 en naar 10.226.4.18)

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @HJHome. Ik zie dat de monteur het opnieuw voor je doorgezet heeft om nogmaals door onze techneuten te laten onderzoeken. Als zij verder niks kunnen vinden dan ben ik bang dat we het niet stabiel kunnen krijgen.

Reputatie 5

@Tommie van Odido 
Vanochtend is monteur nr. 3 geweest (1ste was van Odido, 2de van KPN en nu weer Odido)

Hij constateerde eerst dat de dempingswaarde een klein beetje buiten de norm viel.
Heeft toen toch nog een keer de glasvezelkabel vervangen en opnieuw een dempingswaarde lijnmeting aangevraagd. Deze was binnen de norm.

Ik neem aan dat hiermee nu echt is uitgesloten dat de oorzaak binnen mijn huis zit.

Tot januari had ik een fijne verbinding. Sinds deze melding zijn er verstoringen in mijn internetverbinding met missende e-mails, reconnects/wegvallende verbinding, zeer traag/niet ladende websites en TV storingen (grijze blokjes, zwarte melding met "er ging iets mis", etc.) tot gevolg


Van wat ik er tot nu toe van heb begrepen kan de monteur enkel iets verhelpen t.a.v. mijn nu te hoge dempingswaarde en niets doen aan verstoring in de afhandeling van het dataverkeer/verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerk.

  • Kun je (laten) garanderen dat deze verkeerstromen binnen het Odido domein/netwerkgoed werken?
    Van 1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven) naar 10.10.10.153, naar 10.10.80.141 en naar 10.226.4.18

Want de tracert laat nu al maanden daarin dezelfde timeouts/vertraging/stagnatie/package loss zien

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben benieuwd of de monteur het kan oplossen @HJHome.

De enige test van @RiekieMartin die ik hier zie staan is een speedtest. Ik vind het oprecht super aardig dat je het voor hem wilt regelen maar ik moet toch echt de testen van hem zelf ontvangen. Anders kan en mag ik niks doen.  

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 
Ik heb een afspraak gemaakt met de Gideon monteur voor a.s. dinsdag.
En ik reageer namens @RiekieMartin op jouw vraag om nog meer testen te doen.
Zij hebben al die testen al gedaan en aangeleverd(zie dit topic) en de monteur die toen kwam is vergeten hun ONT kastje te vervangen. Wil je op die basis een ticket voor @RiekieMartin aanmaken?

Verder wil ik best geloven dat er voldoende capaciteit beschikbaar is, maar dat sluit m.i. niet uit dat er verstoring is in de afhandeling van het dataverkeer/verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerk (1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven), 10.10.10.153, 10.10.80.141 en 10.226.4.18)

Kun je daar ook van garanderen dat die wel goed werken?
Want de tracert laat nu al maanden daarin dezelfde timeouts/vertraging/stagnatie zien.
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, als @RiekieMartin mij de screenshots aanlevert die gevraagd worden dan kan ik een ticket aanmaken. Dit moet wel vanuit @RiekieMartin zelf komen anders mag ik het niet aanmaken.

Wij mogen geen die data jammer genoeg niet delen met de klanten maar ik kan je garanderen dat de capaciteit vanuit onze kant goed zit. Dus ik zie graag @RiekieMartin weer terug in dit topic met de benodigde screenshots zodat ik een ticket kan aanmaken hiervoor!

Reputatie 5

Hallo @Ishana van Odido (en @Tommie van Odido)
Dank voor je reactie

Die hoge demping in mijn huis was er voorheen niet.
Logischerwijs denk ik dan dat ik die nu heb omdat de KPN een poort switch heeft uitgevoerd.
De tracert naar Odido.nl laat nu ook voor het eerst een vertraging zien tussen hop 1 en 2
 

En berder is m.i. te zien dat de verkeersafhandeling vanaf hop 2 nog steeds niet goed wordt afgehandeld


Uit jouw reactie maak ik op dat je m.b.t. onze bovenstaande vraag 1 “compensatie" deze pas kunt toekennen als de storing is verholpen. Daar kunnen de buren ( @RiekieMartin ) en ik ons in vinden.

Wij missen dan nog een antwoord op vraag 2 “Monteur die bij @RiekieMartin het ONT kastje vervangt “
- Wil je daar ook een ticket voor aanmaken?
Dan kunnen de buren en ik de afspraak combineren

En missen ook het antwoord op vraag 3 “ screenshots waaruit blijkt dat mijn en@RiekieMartin verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerk aantoonbaar goed worden afgehandeld.”
Ook daar heb ik meermaals om gevraagd.
- Kun je daarvoor (laten) zorgen?

Alvast bedankt
 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HJHome, ik begrijp je wens absoluut! Maar in dit geval zijn wij afhankelijk van de technische dienst. Zij hebben besloten dat er een Guidion monteur moet langskomen voor de hoge demping. Wij kunnen dan ook pas een vergoeding in ons systeem plaatsen als het echt verholpen is. Dan weten we hoelang het heeft geduurd en welke periode we moeten vergoeden. Zou je de afspraak met Guidion willen maken? Groetjes, Ishana

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 

Dankjewel voor je inspanning en antwoord.

Helaas twijfel ik of een derde bezoek van een monteur in mijn huis de oplossing zal gaan bieden, omdat:
- er al 1 Gideon/Odido monteur bij mij en @RiekieMartin is geweest die herstelwerkzaamheden heeft verricht en daarna mijn en hun verbinding oké heeft bevonden
- ik daarna nog een bezoek kreeg van een KPN monteur (die zelfs een poort switch uitvoerde) en nogmaals vaststelde dat alles vanaf mijn huisverbinding t/m de wijkcentrale goed functioneert. Hij kon niet bij @RiekieMartin gaan kijken, omdat hij daar geen ticket voor had
- @RiekieMartin en ik serieuze andere zaken heb te doen dan het ontvangen van een monteur die (hoogstwaarschijnlijk) hetzelfde constateert als de voorgangers


Samenvattend Voorafgaande
- @RiekieMartin en ik hebben op 19 februari 2024 gemeld dat wij toen al ~2 weken last hadden van deze storing => Er gaan serieuze zaken mis
- Daarna hebben wij een veelvoud aan testen uitgevoerd, is er apparatuur vervangen in onze huizen en zijn er monteur bezoeken geweest => Dat kost teveel tijd
- Bij @RiekieMartin werd daarbij vergeten om het ONT kastje te vervangen. Ondanks herhaaldelijke vraag is dat nu nog niet gebeurd => Ook dat kost teveel tijd
- "Testmoe" heb ik op 26/03/2024 verzocht om screenshots waaruit blijkt dat mijn verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerk goed worden afgehandeld. => Waarom duurt dat zolang?


Gewenst:
1. Compensatie voor een slechte internet verbinding vanaf 5 februari (inclusief TV, etc.) tot moment van oplossing
2. Monteur bezoek voor vervanging van het ONT-Kastje bij @RiekieMartin, in combinatie met het nogmaals nakijken van de apparatuur in hun en mijn huis, zoals Tommie voorstelt. Zodat definitief wordt uitgesloten dat qua verstoring alles aan mijn, @RiekieMartin en de KPN zijde is uitgesloten en de oplossing door Odido binnen het Odido Netwerk moet en gaat worden gezocht
3. Screenshots waaruit blijkt dat mijn en @RiekieMartin verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerk aantoonbaar goed worden afgehandeld.
 

@Tommie van Odido 

​Graag ontvangen wij jouw reactie op het gewenste.
Kun je die geven of anders aangeven wie dat wel kan?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Ze hebben een te hoge demping geconstateerd en Guidion is aangestuurd om te kijken waar dit vandaan komt @HJHome

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 

Ik krijg nu weer een uitnodiging om een afspraak met een monteur te maken.
Dat lijkt me niet goed, omdat mijn thuisapparatuur al is uitgesloten.

Kun jij kijken wat de reden voor die uitnodiging is en mij een update geven van wat jullie technische dienst aan het bekijken is?
Alvast bedankt

P.s Misschien is die monteur bedoeld voor @RiekieMartin om hun ONT Kastje te vervangen?

Ik heb net dit topic doorgenomen. Het is bizar wat jullie klanten allemaal laten doen tegenwoordig, terwijl er helemaal geen probleem is waar de klant iets aan kan doen.

Jullie zouden je moeten schamen en intern de netwerkproblemen op moeten lossen in plaats van deze onzin. Het is vrij duidelijk dat er te weinig capaciteit op het netwerk is. Doe er wat aan en geef toe dat je je zaken niet op orde hebt. In plaats van op deze manier mensen aan het lijntje houden.

Reputatie 5

Dankjewel @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een notitie aan de case geplakt met alle informatie @HJHome. Hopelijk kunnen we het nu eindelijk oplossen! 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 
Ja, een uur geleden belde de klantenservice mij (attent).
Helaas met de vraag of de poort switch van KPN had geholpen, terwijl ik hier al had aangegeven dat dit niet zo was.
Daarna kreeg ik een mail met een nieuw referentienummer: 69970538, dat het in behandeling is bij de technische dienst en dat ik binnen 3 werkdagen een reactie krijg
Op 14 maart heb ik een soortgelijke e-mail ontvangen met referentienummer 69546836.

Kun jij ervoor (laten) zorgen dat beide tickets met elkaar worden verbonden en de link bevatten naar dit topic?
Zodat dan alle gegevens van de storing die @RiekieMartin en ik hebben beschikbaar is


Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, ik zie dat er al een ticket voor je is aangemaakt. Hopelijk kunnen we nu de oorzaak vinden en eindelijk oplossen! 

Reputatie 5

@TechRacing93 
Dankjewel voor het meedenken.
Ik vind ook dat de buren en ik voldoende bewijs middels screenshots hebben aangeleverd.

Nu verwacht ik van Odido hetzelfde/ook screenshots, wat ik redelijk vind na zoveel testen vanuit ons
 

En ook ik heb er vertrouwen in dat  @Tommie van Odido er snel voor gaat (laten) zorgen dat alles weer 100% werkt

Reageer