[Opgelost) Problemen met de vaste verbinding in verschillende steden

  • 19 February 2024
  • 91 reacties
  • 19424 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

91 reacties

Reputatie 3

Is er geen status page waar je kan inschrijven voor updates van de storing? Dan hoef ik niet elke keer de deze pagina te verversen. 
 

voorkeur een update via whatsapp of sms. Er zijn genoeg diensten die dit soort services aanbieden.

 

Dan betekent nog niet dat het een goed idee is. En er moet iemand de eerste zijn 

Nee, zeker, dat ben ik met je eens. Vandaar mijn verzoek hierboven. Misschien kun je daar je idee van sms/WhatsApp aan toevoegen?

Reputatie 7
Badge +16

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Not working in Amsterdam 1091HJ

Reputatie 1

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

we're all in the hands of the one technician 🙏🏽

Als je ook vindt dat Odido pro-actief de kwaliteit van hun internetverbindingen zou moeten monitoren, laat dan ajb een reactie achter op https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/automatisering-storingsmeldingen-362367?postid=1770310#post1770310

Jammer dat jouw goede intenties door mee te denken ogenschijnlijk door Odido niet wordt gewaardeerd:

This topic has been closed for comments
Reputatie 3

Hotspot heeft de hele ochtend prima gewerkt. Sinds 15 minuten werkt hotspot ook niet meer. 

Ook USB tethering werkt niet meer…

Bij een andere Odido abonnement is er ook geen internet via hotspot.

Heeft Odido hotspot op mobiel beperkt?

 

Edit: zojuist iemand anders gevraagd om hotspot te testen, zelfde probleem, geen internet via hotspot maar wel via 5G

Iemand anders hetzelfde probleem?

Reputatie 3

Als je ook vindt dat Odido pro-actief de kwaliteit van hun internetverbindingen zou moeten monitoren, laat dan ajb een reactie achter op https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/automatisering-storingsmeldingen-362367?postid=1770310#post1770310

Jammer dat jouw goede intenties door mee te denken ogenschijnlijk door Odido niet wordt gewaardeerd:

This topic has been closed for comments

Bedankt voor het attenderen!

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een provider. Wat is dit voor vreemde vorm van censuur? Ik zeg volgens mij geen gekke dingen. Ik had me nog kunnen voorstellen dat het onderwerp verplaatst wordt omdat het beter elders past, of dat Odido mij erop wijst dat er een beter kanaal is, maar dit? 

Reputatie 1

Hotspot heeft de hele ochtend prima gewerkt. Sinds 15 minuten werkt hotspot ook niet meer. 

Ook USB tethering werkt niet meer…

Bij een andere Odido abonnement is er ook geen internet via hotspot.

Heeft Odido hotspot op mobiel beperkt?

 

Edit: zojuist iemand anders gevraagd om hotspot te testen, zelfde probleem, geen internet via hotspot maar wel via 5G

Iemand anders hetzelfde probleem?

Dat exact de reden dat met mijn mobiel bij een ander netwerk zit. Kans dat ze beide te gelijk problemen hebben is een stuk kleiner 

Reputatie 1

Het zou bij combi abonnement (vast internet+mobiel) van service getuigen als je bij storing op vaste net geen data-teller laat lopen op je mobiel zolang de storing duurt……..

Nou, de maandag is nog lang niet voorbij, maar als je na een uurtje storing al door je databundel heen bent kun je misschien wat tips gebruiken om er zuiniger mee om te springen? Bv. Safing Portmaster gebruiken om geen enkel proces toegang tot internet te geven behalve het gewenste. En verder zijn er methodes om de snelheid te vertragen, zodat je Teams/Zoom iets mindere kwaliteit heeft maar wel minder snel MBs verbruikt.

Maar ik snap je punt - storingen zijn bloedirritant.

Jammer dat ik (en zeker ook andere thuis werknemers) software als Safing Portmaster niet op mijn werklaptop kan installeren omdat mijn werkgever alleen bepaalde software toestaat... 

Reputatie 3

Hotspot heeft de hele ochtend prima gewerkt. Sinds 15 minuten werkt hotspot ook niet meer. 

Ook USB tethering werkt niet meer…

Bij een andere Odido abonnement is er ook geen internet via hotspot.

Heeft Odido hotspot op mobiel beperkt?

 

Edit: zojuist iemand anders gevraagd om hotspot te testen, zelfde probleem, geen internet via hotspot maar wel via 5G

Iemand anders hetzelfde probleem?

Dat exact de reden dat met mijn mobiel bij een ander netwerk zit. Kans dat ze beide te gelijk problemen hebben is een stuk kleiner 

In dit geval is er geen storing met 5G. Hotspot en USB tethering stopt er opeens mee…

En toevallig ook bij 2 andere Odido gebruikers.

Als dit inderdaad een beperking is vanwege de storing zodat er niet teveel data verbruikt wordt dan is het voor mij einde verhaal met Odido.

Reputatie 3

Nou, de maandag is nog lang niet voorbij, maar als je na een uurtje storing al door je databundel heen bent kun je misschien wat tips gebruiken om er zuiniger mee om te springen? Bv. Safing Portmaster gebruiken om geen enkel proces toegang tot internet te geven behalve het gewenste. En verder zijn er methodes om de snelheid te vertragen, zodat je Teams/Zoom iets mindere kwaliteit heeft maar wel minder snel MBs verbruikt.

Maar ik snap je punt - storingen zijn bloedirritant.

Jammer dat ik (en zeker ook andere thuis werknemers) software als Safing Portmaster niet op mijn werklaptop kan installeren omdat mijn werkgever alleen bepaalde software toestaat... 

O ja, dat heb ik ook op de laptop waarmee ik voor een bank werk. Maar dan moet de werkgever/opdrachtgever maar lappen, lijkt me?

Een trucje om in elk geval het tempo van je internet te verlagen is om in de browser devtools te openen (vaak via F12) en daar onder 'Network' in plaats van 'No throttling' 'Slow 3G' te selecteren (of custom een nog lagere snelheid in te stellen). Zo kun je ook bij dichtgetimmerde omgevingen de snelheid verlagen. Ik gebruik zo in voorkomende gevallen ook Teams etc. via de browser. Helaas kan je laptop zo wel Windows updates gaan installeren. Tenzij je wel een 'metered connection' kunt instellen.

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Reputatie 3

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Tja, dat zou mooi zijn. Maar het consumentenrecht in deze is nogal beperkt. Je hebt pas recht op enige vergoeding bij een storing van langer dan 12 uur, en dan nog slechts 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag dat de storing duurde.

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Tja, dat zou mooi zijn. Maar het consumentenrecht in deze is nogal beperkt. Je hebt pas recht op enige vergoeding bij een storing van langer dan 12 uur, en dan nog slechts 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag dat de storing duurde.

With another famous provider I got 10gb free last year on a 2 hours interruption.

Reputatie 3

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Tja, dat zou mooi zijn. Maar het consumentenrecht in deze is nogal beperkt. Je hebt pas recht op enige vergoeding bij een storing van langer dan 12 uur, en dan nog slechts 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag dat de storing duurde.

With another famous provider I got 10gb free last year on a 2 hours interruption.

Odido can also be a bit more forthcoming sometimes in practice although they will only top up your credits if your mobile data is from Odido and friends. But you're not entitled to anything beyond what I write above.

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

Reputatie 1

I find it ridicolous that such a big company is managing such a big issues through a post on their community. They are not even able to send an sms notification or even the basic to offer updates in the storingen section of your account. Well at least they deserve the nick name Odildo 😂

Reputatie 1

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

This is not the right place to ask this. Odido is not really forthcoming with information. But I can imagine that providers who share the fibers with Odido is also down 

Duurt wel irritant lang, al meer dan 3,5 uur! Hoelang gaat e.e.a. nog duren? Wordt verloren dag zo!

Peter

Reputatie 1

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

This is not the right place to ask this. Odido is not really forthcoming with information. But I can imagine that providers who share the fibers with Odido is also down 

Why isn’t it the right place to ask this? Answer: go to https://allestoringen.nl/ and you can see that all providers in whole Nederland are in trouble, even Belastingdienst. 

Reputatie 1

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

go to https://allestoringen.nl/ and you can see that all providers in whole Nederland are in trouble, even Belastingdienst. 

Reputatie 3

[19-02-2024/10:16] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in meerdere steden. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

 

Jason.

Is USB tethering en Hotspot door jullie beperkt / uitgezet? Ik heb meerdere mensen gesproken die storing hebben met Odido en via 5G hotspot en USB tethering ook geen verbinding meer krijgen.

Wat tot 1 uur na begin storing nog prima werkte.

Engineer langer dan 2 uur op de site, maar nog steeds geen update?

Reputatie 3

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

This is not the right place to ask this. Odido is not really forthcoming with information. But I can imagine that providers who share the fibers with Odido is also down 

Why isn’t it the right place to ask this? Answer: go to https://allestoringen.nl/ and you can see that all providers in whole Nederland are in trouble, even Belastingdienst. 

The Belastingdienst is not a provider, and is perfectly reachable (as long as you use a working internet connection). 

The problem is that people try to reach Belastingdienst with a non-working connection so it would seem down to them.