Beantwoord

Retourneren apparatuur

  • 23 November 2023
  • 41 reacties
  • 873 Bekeken

Beste medewerkers Odido,

Helaas ervaar ik de contactmogelijkheden van Odido als onprettig. Het kost moeite om iemand te bereiken en ik krijg bovendien tegenstrijdige adviezen van verschillende medewerkers. De chatbot adviseert een mail te sturen, maar op dat mailadres volgt een autoreply dat deze niet in behandeling wordt genomen!?

Voor het retourneren van mijn apparatuur (modem + wifipunt) kon ik geen retourlabel downloaden i.v.m. een foutmelding in de Odido app. Daarop heb ik de apparatuur verstuurd via een DHL servicepunt in Zaltbommel.

De track and trace codes bevestigen de goede ontvangst door Odido, echter de app geeft nog steeds aan dat de apparatuur niet retour is gestuurd. Kunnen jullie helpen om dit op te lossen?

 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 23 November 2023, 16:47

Bekijk origineel

41 reacties

Ik kreeg een mail over niet ontvangen apparatuur. Deze is echter al op 5 januari verstuurd via DHL Servicepunt.

 

Reputatie 7
Badge +1

Eerlijk gezegd maak ik me daar nooit zo druk over de provider in kwestie krijgt terug wat ze graag retour willen hebben, bij een tv box b.v. doe ik de netvoeding erbij, dingen als HDMI kabels of UTP kabels niet die zijn door gebruik vies geworden.

Na aflevering bij een DHL punt krijg ik vanzelf wel een mail als het is ontvangen en verwerkt.

Hi,

Ik heb een tijdje terug mijn WiFi punten opgezegd. Ook heb ik deze al retour gestuurd en is volgens track and tracé ontvangen door jullie. Echter staat er in het systeem dat het nog in behandeling is. Hoe lang gaat dit nog duren??

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Twan.mathijssen & @Ziya, normaliter zou ik jullie apart een bericht schrijven maar ik zie dat zowel de apparatuur van Twan als van Ziya toevallig gisteren verwerkt is. Hierover hebben jullie beiden ook een e-mail ter bevestiging ontvangen. Ik wil jullie allebei nog hartelijk bedanken voor het retourneren! 😃

Reputatie 1

Hi @Patricia8043 geen zorgen: je zult inderdaad geen boete hoeven te betalen als DHL het pakket niet bij ons heeft kunnen afleveren. Door jouw verzendbewijs zie ik dat je het pakket netjes en op tijd naar ons opgestuurd hebt. Mocht je toch een boete van ons ontvangen, laat het me dan gelijk weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je deze niet hoeft te betalen! 


Hallo, helaas staat toch op mijn factuur van deze maand de boete van €70. Zouden jullie er even naar kunnen kijken?

 

groetjes Patricia 

Reputatie 1

@Nora van Odido  ik heb een boete ontvangen van 3×70,- in februari. Deze is vandaag afgeschreven. In totaal is  235,-. Dat is inclusief het abonnement natuurlijk. Dus toch een boete ontvangen. Kunt u hier naar kijken? Moet ik u de factuur via privébericht sturen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Patricia8043, ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @anoniemanoe, ook voor jou heb ik meteen een vergoeding in ons systeem gezet! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Ishana van Odido super bedankt en een fijn weekend alvast.

Hoi @Twan.mathijssen & @Ziya, normaliter zou ik jullie apart een bericht schrijven maar ik zie dat zowel de apparatuur van Twan als van Ziya toevallig gisteren verwerkt is. Hierover hebben jullie beiden ook een e-mail ter bevestiging ontvangen. Ik wil jullie allebei nog hartelijk bedanken voor het retourneren! 😃

Ik krijg zojuist een factuur voor het niet retourneren van apparatuur, maar had wel bevestiging gehad dat die was ontvangen 

Reputatie 6
Badge +2

@Twan.mathijssen Mijn oprechte excuses hiervoor! Ik heb gelijk een credit in het systeem gezet, zodat je het bedrag terugkrijgt. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over. 

Ik zit met hetzelfde probleem.

2 defecte TV boxen zijn al lang retour en meerdere malen bevestigd voor ontvangst, zowel schriftelijk als telefonisch..

Er worden er 4 berekend op de laatste factuur. Dat corrigeert de administratie, die ziet dat de retour levering is ontvangen, en stuurt een creditnota.

Helaas,  weer "computer says no”. Kennelijk hebben de op hol geslagen systemen het bij ODIDO over genomen.

Ik krijg nu een boete van € 90,-- opgelegd en die wordt automatisch verrekend en geïnd?!

What the XXXX f! Heeft ODIDO echt zo'n enorme verachting voor klanten?

Waar zijn jullie mee bezig?

Los je probleem zelf op. Ik heb hier part nog deel aan.

Dit gaat anders een leuke case worden voor RADAR.

Moderator edit - scheldwoord/kwetsende uiting verwijderd: het is niet toegestaan om te schelden of andersoortige kwetsende uitingen te plaatsen op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft door en houd je hieraan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Bij een volgende waarschuwing zijn we genoodzaakt je te bannen.

 

voor alle duidelijkheid.

bevestiging van 5 maart 2024

We hebben de apparatuur ontvangen

 

Hallo Paul,

 

Bedankt! We hebben je Odido voor thuis apparatuur ontvangen.


Hieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben:

De TV Box(en)
 

Reputatie 6
Badge +2

@Schimanski Goed dat je hier over aan de bel trekt en mijn oprechte excuses voor dit ongemak. 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie inderdaad de e-mail waar je het over hebt, dit is een fout van ons systeem. Ik zie alleen nog geen factuur met de boete en kan daarom (nog) niks crediteren. Wil je het mij alsjeblieft laten weten wanneer je hier een factuur over ontvangt? Dan zet ik de credit er direct in, zodat dit met elkaar verrekend kan worden. 

 

ook ik heb een mail gehad dat ik te laat ben met terug sturen. Ik heb  het pakket retour gestuurd.

XXXX [Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.]  In de app retour verzonden naar verzender.

ik heb gedaan wat moet doen het lijkt beter als jullie contact opnemen met DHL.

 

Vr gr oscar

 

 


 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Oscar1966, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je het pakket netjes en op tijd naar ons teruggestuurd hebt. Ik ga de apparatuur afmelden bij ons en we zullen dit verder met DHL afhandelen. Mocht je op de volgende factuur toch kosten krijgen voor het niet retourneren van de apparatuur, wil je me dit dan laten weten? Dan ga ik het gelijk voor je in orde maken! 

Reageer