Beantwoord

traag tot geen internet in de avonduren

  • 13 December 2022
  • 65 reacties
  • 1587 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

Reputatie 1

Hi Cal,

Ik heb de screenshots gestuurd via PM.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ikbendwin, ik heb het ook direct voor jou nagekeken! We hebben geen meldingen buiten de regio Roosendaal. Ik heb daarom meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

Reputatie 1

Hi Cal,

Inmiddels is het twee weken geleden dat ik heb aangegeven over te willen stappen wanneer er binnen twee weken geen passende oplossing is geboden. Dit termijn is inmiddels gepasseerd.

Hiermee wil ik dus aangeven dat wij ons thuis contract willen opzeggen met T-mobile. Wij zien onze gemaakte abonnementskosten sinds het ontstaan van onze problemen graag retour en verwachten geen opzegvergoeding te betalen.

Ik zie graag jouw reactie tegemoet.

Mvg,

An

Reputatie 1

Hey @kalpik, to give you the best possible service, we need more information. This information is needed to start an investigation to find out about any problems with the internet connection. 

 

The instructions for this can be found on our website.
- If you have a computer with macOS, please check this page: handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf (odido.nl)
- If you have a Windows computer, please check this page: handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf (odido.nl)

Please follow all the steps carefully, please share the screenshots in the topic instead of to our e-mail. We cannot process an application with missing steps. Thanks in advance!

 

 

I can do this. Only one problem I’ve noticed. When you do a speedtest to Odido server in Amsterdam, it shows full speed. The issue is only when I try to connect *outside* the Odido network. If I do a speedtest to any other speedtest server, I get very bad speeds.

Reputatie 6
Badge +2

@Markiemarkopdefiets Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij een oplossing zullen vinden! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12, super dat je dit hebt weten te ontdekken en bedankt voor de uitgebreide meetgegevens! Ik ga dit meteen toevoegen aan het onderzoek wat ik voor je heb lopen. Inmiddels zijn we weer in overleg met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Tot dusver heb ik daar nog geen verdere update over. Ik houd het voor je in de gaten en ik hoop dat ik je snel meer kan vertellen!

Reputatie 7
Badge +9

Keep me posted @kalpik

Reputatie 2

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/verzameltopic-hoge-latency-sinds-17-45-in-gebied-4761kr-354293/index9.html#post1725474

 

Vergelijkbaar ook postcode 4700

Reputatie 1

Okay, I have the same issue again. See screenshots attached. One is a HTTP request to google.com and the other is a ping to Cloudflare DNS (1.1.1.1). This is all via monitoring software (uptime kuma) running on a Linux server. I do not have Windows or Mac. This server is directly connected via cable. And I have the same symptoms again, I cannot browse the internet, and I cannot stream anything (like youtube, Netflix, etc.). As you can see, this only happens in the evening.

 

Again,

  • This is *not* something wrong on my network, this only happens in the evening.
  • The fiber line is absolutely fine, I was with KPN on the exact same fiber line, with the exact same ONT for 2 years, and this never happened. So sending a technician at my home to fix it won’t help.
  • This is 100% a problem somewhere higher up in the Odido network.

 

My question to you is: do you want to investigate this from YOUR network perspective, if so, I am happy to help. If you want to blame this on my network setup, then I am afraid this is a waste of time for both you, your technician, and me. In which case, I would rather have this subscription cancelled (I only started last Friday, 1st March), without any penalties. You have enough evidence on your forum for anyone to conclude that this is an problem with the Odido network, possibly network congestion during peak times.

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad misgegaan met het overstapdossier @AnT12, maar geen zorgen ik zal er zeker voor zorgen dat je verbinding de 23e wordt opgezegd. Ik laat het in goede banen voor je begeleiden!

Reputatie 1

Hi Cal,

Er is mij beloofd vanuit de klantenservice dat er gisteren gebeld zou worden door KPN. Jij zou er gisteren achteraan gaan. Ik heb nog steeds niks vernomen van KPN of iemand van jullie.

Hier in Ede 6717 LE hetzelfde probleem. ‘s avonds na 19:30 is het internet bizarre traag. Tv werkt niet meer, spotify bizar traag. Internet op telefoon dood. 
 

 

na resetten modem gaat het beter. Maar blijf dit niet elke avond doen. Contact gehad met Odido medewerker. Zou terug gebeld worden. Tot nu toe nog niet gebeurd 

Reputatie 1

For evidence, this is exactly the same problem as described in the following threads

 

And many, MANY more, going back years. So it definitely seems Odido is either unwilling, or incapable of solving these issues. So I would really like to request an accelerated cancellation, and I will be going back to KPN.

Reputatie 1

Ook vanavond  is het een grote ramp.

 

Reputatie 1

Once again internet is unusable. Happens almost every day.

Reageer