Beantwoord

traag tot geen internet in de avonduren

  • 13 December 2022
  • 65 reacties
  • 1564 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

Reputatie 1

Deze topic is aangemerkt als beantwoord, echter is mijn probleem nog niet opgelost. Sterker nog, het probleem is erger geworden. Sinds dat de “melding” van T-Mobile naar KPN is doorgestuurd, is er geen internet meer in huis. Er is mij verteld dat KPN contact met mij zal opnemen, echter is dat tot op heden nog niet gebeurd.

Ondanks de feestdagen, had ik wel verwacht dat er tussendoor iemand contact met mij op zou nemen om dit probleem te bespreken.

Van wat ik heb gelezen op dit forum, vind ik het wel opvallend dat er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Is het dan niet inmiddels bekend wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Een capaciteit probleem bij het netwerk van KPN bijvoorbeeld?

Onderstaande forum posts van gebruikers die hetzelfde probleem hebben gemeld.

Het lijkt me daarom wel erg onwaarschijnlijk dat het onbekend is waar het probleem ligt. Vooral het probleem gemeld in deze topic lijkt het probleem tot in de details te beschrijven, zoals ik deze ook ervaar:

Ik zie het ook niet zitten om dezelfde metingen en ervaringen te moeten doorlopen om tot een goed resultaat uit te komen. Ik hoop dat T-Mobile leert van deze ervaringen van andere gebruikers om de problemen in de avond uren tot een goed resultaat te brengen.

Graag zie ik deze week een oplossing voor onze internet problemen. Sinds dat wij zijn verhuisd naar deze woning, hebben we nog geen enkele volledige dag gehad waarbij we fatsoenlijk gebruik van ons internet hebben kunnen maken.

Reputatie 1

Ik zie inderdaad hun overstapaanvraag in ons systeem staan @AnT12! Hiermee kon ik meteen voor je in orde maken dat er geen afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik zal daarnaast op 23 februari een vergoeding voor je aanmaken voor de afgelopen periode. 

Hopelijk kan je bij je nieuwe provider zorgeloos genieten van je verbinding!

Ik heb vandaag van ze te horen gekregen dat de overstap aanvraag is afgekeurd. Ik neem aan dat jullie dit verder afhandelen?

ouch T-mobile, dat krijg je als je alleen maar reseller bent en compleet afhankelijk van onderaanneemprutsers. Maar wel goed om te zien dat jullie niet moeilijk doen als iemand dan wegloopt.

Wáren ze maar een ‘reseller’.  

Ze beheren echter een volledige ISP, inclusief het netwerk, de verbindingen/peerings (of gebrek daaraan) met internet, etc. 

Alleen voor de ‘last mile’ zijn ze in de ene regio afhankelijk van fysieke infra van KPN en ook de actieve apparatuur van KPN (KPN WBA), in andere regio's hebben ze eigen apparatuur in de glasvezelcentrales. 

En uit allerlei recente ‘fails’ (2023, misschien 2022), waarbij ze ALLE abonnees alleen nog maar in Duitsland het internet op sturen (bij moedertje Deutsche Telekom), dus niet meer via Nederlandse Internet eXchanges, met uitzondering van wat regionale sites of caching servers voor Netflix en andere grotere CDN's, blijkt dat ze ontzettend denken te moeten bezuinigen op het aanbieden van goede internetconnectiviteit……

 

Probleem van @AnT12 staat zeker niet op zichzelf . 

 

Het erge hieraan is ook nog eens dat ze bij iedere klant die problemen meldt, zelfs als de klant al met zeer uitgebreide info alles heeft onderbouwd, toch aan komen met het doen van stompzinnige speedtests en uiteindelijk KPN en KPNNetwerkNL aan het werk zetten om zaken zoals demping te testen. Terwijl al overduidelijk blijkt dat het daar niet aan kan liggen omdat alles overdag probleemloos werkt. 

Nee…. voor mobiel ben ik al jaren prima tevreden klant bij T-mobile. Maar voor internet thuis zal ik nooit overstappen (of ik moet op financieel gebied wanhopig zijn). 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12, fijn dat je dit patroon hebt kunnen ontdekken, dat helpt om dit voor je op te lossen! Ik vermoed dat het niet helemaal goed gaat met je glasvezellijn en daarom wil ik ‘m graag voor je onderzoeken. Omdat je jouw Community account nog niet gekoppeld hebt aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement raad ik je graag aan om de volgende gegevens via een privébericht te sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik snel meer voor je betekenen!

Reputatie 1

Hey @kalpik,  I cannot troubleshoot own equipment unfortunately. I am happy to start an investigation but during the investigation, I would like to ask you to connect only the Zyxel without your own peripherals. Please follow the tests in my previous comment with only the Zyxel connected. That way we can rule out the peripheral and see if it is down to our network yes or no. This could be many options and is very difficult for us to solve.

 

The problem that I see is that out of the 20-30 threads about this same issue, the only solution was to switch to another provider. So I am pretty sure the investigation will just be a waste of time. And thus, I would rather save time for all of us, and just terminate the connection. I am still within the 14 days period (my connection was only activated on the 1st of March). Could you please put in a request for disconnection without any penalties?

 

If you would like to solve it further, anyone who reads the threads about this issue can conclude that the problem is basically congestion on your own network. So if you instead of making customer run around in circles, invest some time in acknowledging the core issue and addressing it, maybe you can solve this issue once and for all.

Reputatie 4

Straks hebben we een triopolie van Ziggo, KPN en Odido. En één klein gallisch dorpje: freedom internet.

Reputatie 1

I’ll be honest, I was kind of ready to take some measurements for you, but this evening, I did not face the issue with the slow Internet. I will keep an eye on it.

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig regio Roosendaal?

Zo ja, zie dit topic :

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/verzameltopic-hoge-latency-sinds-17-45-in-gebied-4761kr-354293

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig Roosendaal? Zo ja, zie dit topic:

 

 

Reputatie 1

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig Roosendaal? Zo ja, zie dit topic:

 

 

Nee, in Ede (6717HE). Maar het probleem lijkt hetzelfde te zijn

Reputatie 7
Badge +4

Een kleine update: door een aantal extra administratieve handelingen verwacht ik dat je maandag 27 februari een definitieve bevestiging van de vergoeding zal ontvangen. Ik blijf hier bovenop zitten!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @kalpik, to give you the best possible service, we need more information. This information is needed to start an investigation to find out about any problems with the internet connection. 

 

The instructions for this can be found on our website.
- If you have a computer with macOS, please check this page: handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf (odido.nl)
- If you have a Windows computer, please check this page: handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf (odido.nl)

Please follow all the steps carefully, please share the screenshots in the topic instead of to our e-mail. We cannot process an application with missing steps. Thanks in advance!

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12, sorry dat dit nog niet is opgelost, dit is ook zeker niet wat ik voor ogen heb! Inmiddels heeft KPN NetwerkNL gisterochtend rond 9:00 je gecontacteerd op je nummer dat eindigt op 613. Graag raad ik je aan om via de afspraaklink die ze je hebben toegestuurd een afspraak te maken. Mocht het niet lukken dan zullen zij sowieso vrijdag proberen om je telefonisch te bereiken.

Ook ik sta voor je klaar als je er niet uitkomt, dit komt helemaal goed!

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt voor de uitgebreide informatie @AnT12, daar hebben wij een hoop aan! Omdat er, achter de schermen, al een hoop geprobeerd is durf ik niet exact te zeggen wat de vervolgstap gaat zijn. In ieder geval voeg ik dit toe aan het lopende onderzoek en ik hoop je snel van een waardevolle update te kunnen voorzien!

Reputatie 1

Gisteren ochtend heb ik geen contact gehad met KPN. Vandaag heb ik een T-mobile medewerker aan de telefoon gebeld en zij heeft mij aangegeven dat KPN vandaag contact op zal nemen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Hoe gaan we hier nu mee om? Ik wil graag vandaag iemand spreken. We zitten inmiddels te lang zonder internet waar we wel voor betalen.

Reputatie 6
Badge +2

@Markiemarkopdefiets Goed dat je dit aankaart. Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat er precies besproken is. Echter lees ik niet terug dat er contact zou worden opgenomen. Wel zie ik dat mijn collega om een speedtest heeft gevraagd, maar dat deze uiteindelijk niet gedaan of verstuurd is. 

Ondanks dat meerdere last hebben van dit probleem in hetzelfde postcode gebied, onderzoeken wij de zaak alsnog individueel om uit te sluiten dat het probleem niet binnenshuis ligt. Ik wil je daarom vragen om alsnog een bekabelde speedtest te sturen. Je kunt de screenshots in dit topic plaatsen. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12, omdat ik in een openbaar bericht niet jouw privénummer kan delen neem ik snel via een privébericht contact met je op. Hier ga ik voor je achteraan! 

Reputatie 1

Same problem again right now. Internet is really bad, works sometimes, and sometimes it’s unusable.

 

Reputatie 1

And this is a laptop connected directly to your modem.

 

Reputatie 1

Just for closure on this one, I have now switched back to KPN, and I have ZERO issues with the SAME router and the SAME ONT. So the problem definitely lies with Odido, and for anyone who has this problem, there is NO solution provided by Odido, since they do not want to acknowledge this as a problem in the first place. The only solution is to switch to another provider.

Reputatie 1

As you can see, most of the packet loss is happening on 10.226.4.6, which is *outside* of my home. So this is definitely something up with your network, and not my home network.

Reputatie 1

ipconfig output

 

Reputatie 1

Hi @Cal ,

vandaag is de KPN monteur langs geweest en het internet overdag werkt nu weer. Alleen in de avond is het gelijk weer niet te gebruiken. Zie bijgevoegde screenshots met bijbehorende tijden. Dit is op de WiFi en bedraad is het hetzelfde. Wat zijn nu de volgende stappen? Wij willen dit opgelost hebben, in de avond is hier niet mee te werken.

 

 

Reputatie 1

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig Roosendaal? Zo ja, zie dit topic:

 

 

Nee, in Ede (6717HE). Maar het probleem lijkt hetzelfde te zijn

Hoi Edwin,

Ik had dit zelfde probleem in Ede (6717NM). Zie mijn topic: 

Ik heb het na bijna 4 maanden opgegeven en ben overgestapt. Na maanden over en weer mailen/bellen, steeds weer opnieuw testjes doen om weer met T-mobile te delen, 3 keer een "monteur” over de vloer, ben ik geen steek opgeschoten.

Ik ben zelf nu overgestapt naar Ziggo. Ik weet dus niet of de oorzaak uiteindelijk ligt bij de netwerkbeheerder (KPN) of de provider (T-mobile). Feit is dat T-mobile mij niet heeft kunnen helpen.

Als je overstapt zou ik of voor Ziggo kiezen (geen glasvezel) of voor KPN in de hoop dat als er problemen zijn zij je beter helpen (zowel beheerder als provider zijn dan KPN).

Succes ermee.

Reputatie 1

Overigens is die van 19:24 via 4g gegaan.

Reageer