Via een bekabelde verbinding haal ik slechts een uploadsnelheid van ~0,5 Mbps. Ook na de Media Converter en Router te hebben gereset. Glasvezel kabel is aan beide uiteinden groen. Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem te verhelpen. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? PS de snelheid is al zo sinds de initiële installatie. De verbinding is echter wel meerdere weken non-actief geweest doordat wij verbouwde.
Tommie van Odido3 maanden geleden
Hi @dbassie, welkom op onze Community!
Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Er hangt inderdaad een switch achter jullie router. De eerdere test heb ik uitgevoerd met een kabelverbinding met de router. Ik zal woensdagochtend de switch loskoppelen. Lukt het jullie om woensdag dan de benodigde testen uit te voeren?
Hey @dbassie, ik ben voor je gaan kijken en de technische dienst heeft het ticket gesloten omdat je eigen router/switch aangesloten is. Had je de bekabelde test direct op het modem uitgevoerd? Graag voer ik een lijnmeting uit als het randapparatuur niet aangesloten is. Dan kunnen ze het ticket niet sluiten. Is het mogelijk om alles los te koppelen zodat ik een lijnmeting kan doen?
Tot op heden heb ik geen reactie gekregen vanuit de Technische dienst en het probleem is er nog steeds. Waar staan we nu? Tevens hoop ik dat we hier een terechte vergoeding voor krijgen aangezien we nu al deze tijd geen fatsoenlijk gebruik van het internet kunnen maken.
Hey @dbassie, bedankt voor de testen. Ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen hun best doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen!
Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.