Uploadsnelheid lager dan 0,5 Mbps met download boven de 900 Mbps

  • 13 February 2024
  • 33 reacties
  • 258 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

Ah top, ik zet het in mijn agenda @dbassie! Dan voer ik morgen de lijnmeting uit. 

Ben benieuwd naar het resultaat!

Reputatie 7
Badge +9

Ah top, ik zet het in mijn agenda @dbassie! Dan voer ik morgen de lijnmeting uit. 

Hi Tommie,

Er hangt inderdaad een switch achter jullie router. De eerdere test heb ik uitgevoerd met een kabelverbinding met de router. Ik zal woensdagochtend de switch loskoppelen. Lukt het jullie om woensdag dan de benodigde testen uit te voeren?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, ik ben voor je gaan kijken en de technische dienst heeft het ticket gesloten omdat je eigen router/switch aangesloten is. Had je de bekabelde test direct op het modem uitgevoerd? Graag voer ik een lijnmeting uit als het randapparatuur niet aangesloten is. Dan kunnen ze het ticket niet sluiten. Is het mogelijk om alles los te koppelen zodat ik een lijnmeting kan doen? 

Dag Tommie,

 

Tot op heden heb ik geen reactie gekregen vanuit de Technische dienst en het probleem is er nog steeds. Waar staan we nu? 
Tevens hoop ik dat we hier een terechte vergoeding voor krijgen aangezien we nu al deze tijd geen fatsoenlijk gebruik van het internet kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, bedankt voor de testen. Ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen hun best doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen! 

Het wisselen van de kabel tussen ONT en modem levert helaas niks op:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Reageer