Uploadsnelheid lager dan 0,5 Mbps met download boven de 900 Mbps

  • 13 February 2024
  • 33 reacties
  • 258 Bekeken

Via een bekabelde verbinding haal ik slechts een uploadsnelheid van ~0,5 Mbps. Ook na de Media Converter en Router te hebben gereset. Glasvezel kabel is aan beide uiteinden groen. Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem te verhelpen. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? 
PS de snelheid is al zo sinds de initiële installatie. De verbinding is echter wel meerdere weken non-actief geweest doordat wij verbouwde. 

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @dbassie, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de vergoeding voor je in gang gezet @dbassie! Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een prettige middag. 

@Tommie van Odido, die periode klopt. Ik zie de vergoeding graag tegemoet, bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, ik vergoed graag de gehele periode voor je. Ik heb hier 13-02 tot en met 15-03 staan, klopt die periode? 

Als we het uiteindelijk opgelost hebben dan zullen we na de tijd een passende compensatie gaan bedenken @dbassie

Hoor graag wat je kan betekenen voor de maand+ met nauwelijks upload!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, gelukkig is het eindelijk wat het moet zijn! Ik wens je alvast een heerlijk weekend. 

Hoera!

Een KPN monteur is vanochtend langs geweest en heeft de patchkabel in de wijkcentrale vervangen. Het resultaat mag er eindelijk zijn! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, ik heb het ticket opnieuw voor je doorgezet!

Goedemorgen @Tommie van Odido,

Gisteravond heb ik bezoek gehad van de Guidion monteur. Deze kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie; de apparatuur/kabels na de FTU lijken niet het probleem te zijn. 

Wat is een volgende stap die jullie kunnen ondernemen? Lijkt mij logisch dat KPN Netwerk aan zet is om de glasvezelverbinding naar mijn huis te controleren.

Reputatie 7
Badge +9

Als we het uiteindelijk opgelost hebben dan zullen we na de tijd een passende compensatie gaan bedenken @dbassie

@Tommie van Odido, is dat even lekker. Ik zit nu al praktisch een maand met die uploadsnelheid waar je niks mee kan. Welke passende compensatie gaan jullie hiertegenover zetten?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, het ticket was gesloten omdat er geen testen waren aangeleverd. Nu heb ik het opnieuw doorgezet met prioriteit en de juiste speedtest. Mijn exuses voor het ongemak. 

@Ishana van Odido/@Teresa van Odido , bedankt voor het checken. Is er ondertussen al wat duidelijk geworden?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @dbassie, ik heb het meteen nagekeken! De verwerkingstijd is op dit moment vier werkdagen, ze zullen het zo snel mogelijk oplossen! Groetjes, Ishana

Goedemorgen @Teresa van Odido

Van de technische dienst heb ik nog niks vernomen. Heb jij misschien een status-update?
En kan je een indicatie geven wanneer het probleem opgelost is?

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Super, dank je wel! Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en opnieuw een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij gaan dit voor je oplossen! 

Switch is los 👍🏻

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie ah sorry, ik snap het helemaal, morgenochtend is ook prima. Het staat genoteerd! 😀

Dat klopt ook. Maar deze ochtend ben ik het dus vergeten ;) Daarom morgen een nieuwe poging.

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Ik dacht dat wij sowieso voor vanochtend hadden afgesproken, komt het nu uit? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@dbassie Super, ik zet het in mijn agenda! 😊 Je hoeft inderdaad niet zelf aanwezig te zijn. 

Zodra ik de lijnmeting heb gedaan, plaats ik mijn bevindingen in dit topic. 

Helaas vergeten de switch los te halen. Morgen nog een poging?

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Super, ik zet het in mijn agenda! 😊 Je hoeft inderdaad niet zelf aanwezig te zijn. 

Zodra ik de lijnmeting heb gedaan, plaats ik mijn bevindingen in dit topic. 

@Teresa van Odido Dan zal ik maandagochtend de switch loskoppelen. Het is voor mij niet nodig om tijdens de test aanwezig te zijn toch?

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Morgen ben ik zelf niet aanwezig, maar maandag moet lukken. Ik werk dan zelf een halve dag in de ochtend, komt dat uit voor jou? 

Hi @Teresa van Odido,
Is zaterdag (morgen) een mogelijkheid? Zo ja, hoor ik graag welk tijdstip schikt. Zo nee, zal ik komende maandag de switch weer even loskoppelen.

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Sorry dat je nog niks hebt terug gehoord. @Tommie van Odido is momenteel niet aanwezig, maar ik pak dit graag voor je op! 

Het is onderhand geen woensdag meer dus ik snap goed dat je alle apparatuur weer hebt terug geplaats, dit zie ik ook terug in de lijnmeting. Graag maak ik een nieuwe afspraak met je, zodat we dit kunnen regelen en doorzetten naar de technische dienst (indien nodig). 

 

Reageer