Uploadsnelheid lager dan 0,5 Mbps met download boven de 900 Mbps

  • 13 February 2024
  • 33 reacties
  • 258 Bekeken

Via een bekabelde verbinding haal ik slechts een uploadsnelheid van ~0,5 Mbps. Ook na de Media Converter en Router te hebben gereset. Glasvezel kabel is aan beide uiteinden groen. Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem te verhelpen. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? 
PS de snelheid is al zo sinds de initiële installatie. De verbinding is echter wel meerdere weken non-actief geweest doordat wij verbouwde. 

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @dbassie, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Bekijk origineel

33 reacties

Ah top, ik zet het in mijn agenda @dbassie! Dan voer ik morgen de lijnmeting uit. 

Ben benieuwd naar het resultaat!

Goedemorgen @Teresa van Odido

Van de technische dienst heb ik nog niks vernomen. Heb jij misschien een status-update?
En kan je een indicatie geven wanneer het probleem opgelost is?

Switch is los 👍🏻

Hoera!

Een KPN monteur is vanochtend langs geweest en heeft de patchkabel in de wijkcentrale vervangen. Het resultaat mag er eindelijk zijn! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, gelukkig is het eindelijk wat het moet zijn! Ik wens je alvast een heerlijk weekend. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als we het uiteindelijk opgelost hebben dan zullen we na de tijd een passende compensatie gaan bedenken @dbassie

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de vergoeding voor je in gang gezet @dbassie! Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een prettige middag. 

Reputatie 7
Badge +9

Ah top, ik zet het in mijn agenda @dbassie! Dan voer ik morgen de lijnmeting uit. 

Het wisselen van de kabel tussen ONT en modem levert helaas niks op:

 

Goedemorgen @Tommie van Odido,

Gisteravond heb ik bezoek gehad van de Guidion monteur. Deze kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie; de apparatuur/kabels na de FTU lijken niet het probleem te zijn. 

Wat is een volgende stap die jullie kunnen ondernemen? Lijkt mij logisch dat KPN Netwerk aan zet is om de glasvezelverbinding naar mijn huis te controleren.

Dag Tommie,

 

Tot op heden heb ik geen reactie gekregen vanuit de Technische dienst en het probleem is er nog steeds. Waar staan we nu? 
Tevens hoop ik dat we hier een terechte vergoeding voor krijgen aangezien we nu al deze tijd geen fatsoenlijk gebruik van het internet kunnen maken.

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Super, dank je wel! Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en opnieuw een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij gaan dit voor je oplossen! 

@Ishana van Odido/@Teresa van Odido , bedankt voor het checken. Is er ondertussen al wat duidelijk geworden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, bedankt voor de testen. Ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen hun best doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen! 

Als we het uiteindelijk opgelost hebben dan zullen we na de tijd een passende compensatie gaan bedenken @dbassie

Hoor graag wat je kan betekenen voor de maand+ met nauwelijks upload!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, ik heb het ticket opnieuw voor je doorgezet!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, het ticket was gesloten omdat er geen testen waren aangeleverd. Nu heb ik het opnieuw doorgezet met prioriteit en de juiste speedtest. Mijn exuses voor het ongemak. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @dbassie, ik heb het meteen nagekeken! De verwerkingstijd is op dit moment vier werkdagen, ze zullen het zo snel mogelijk oplossen! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, ik vergoed graag de gehele periode voor je. Ik heb hier 13-02 tot en met 15-03 staan, klopt die periode? 

@Tommie van Odido, die periode klopt. Ik zie de vergoeding graag tegemoet, bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Sorry dat je nog niks hebt terug gehoord. @Tommie van Odido is momenteel niet aanwezig, maar ik pak dit graag voor je op! 

Het is onderhand geen woensdag meer dus ik snap goed dat je alle apparatuur weer hebt terug geplaats, dit zie ik ook terug in de lijnmeting. Graag maak ik een nieuwe afspraak met je, zodat we dit kunnen regelen en doorzetten naar de technische dienst (indien nodig). 

 

Hi @Teresa van Odido,
Is zaterdag (morgen) een mogelijkheid? Zo ja, hoor ik graag welk tijdstip schikt. Zo nee, zal ik komende maandag de switch weer even loskoppelen.

Reputatie 6
Badge +2

@dbassie Morgen ben ik zelf niet aanwezig, maar maandag moet lukken. Ik werk dan zelf een halve dag in de ochtend, komt dat uit voor jou? 

@Tommie van Odido, is dat even lekker. Ik zit nu al praktisch een maand met die uploadsnelheid waar je niks mee kan. Welke passende compensatie gaan jullie hiertegenover zetten?

Reageer