Uploadsnelheid lager dan 0,5 Mbps met download boven de 900 Mbps

  • 13 February 2024
  • 33 reacties
  • 258 Bekeken

Via een bekabelde verbinding haal ik slechts een uploadsnelheid van ~0,5 Mbps. Ook na de Media Converter en Router te hebben gereset. Glasvezel kabel is aan beide uiteinden groen. Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem te verhelpen. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? 
PS de snelheid is al zo sinds de initiële installatie. De verbinding is echter wel meerdere weken non-actief geweest doordat wij verbouwde. 

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @dbassie, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Dit komt vaak doordat de internetkabel niet goed aangesloten zit of defect is. Heb je toevallig een extra internetkabel in huis om die te testen? Let er op dat de kabel minimaal Cat5e moet zijn om de 1000 Mbit/s te halen. Test de kabel tussen het modem en ONT en de kabel tussen het modem en pc/laptop bedraad. Als het dan nog steeds niet in orde is, dan ontvang ik graag een volledige speedtest. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Bekijk origineel

33 reacties

Goedemorgen @Tommie van Odido,

Gisteravond heb ik bezoek gehad van de Guidion monteur. Deze kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie; de apparatuur/kabels na de FTU lijken niet het probleem te zijn. 

Wat is een volgende stap die jullie kunnen ondernemen? Lijkt mij logisch dat KPN Netwerk aan zet is om de glasvezelverbinding naar mijn huis te controleren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, ik heb het ticket opnieuw voor je doorgezet!

Hoera!

Een KPN monteur is vanochtend langs geweest en heeft de patchkabel in de wijkcentrale vervangen. Het resultaat mag er eindelijk zijn! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dbassie, gelukkig is het eindelijk wat het moet zijn! Ik wens je alvast een heerlijk weekend. 

Als we het uiteindelijk opgelost hebben dan zullen we na de tijd een passende compensatie gaan bedenken @dbassie

Hoor graag wat je kan betekenen voor de maand+ met nauwelijks upload!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dbassie, ik vergoed graag de gehele periode voor je. Ik heb hier 13-02 tot en met 15-03 staan, klopt die periode? 

@Tommie van Odido, die periode klopt. Ik zie de vergoeding graag tegemoet, bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de vergoeding voor je in gang gezet @dbassie! Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een prettige middag. 

Reageer