Welkomstkorting verdwenen bij upgraden internetsnelheid naar 2 gbit?

  • 28 November 2023
  • 30 reacties
  • 718 Bekeken

Reputatie 1

Ik refereer graag naar mijn reactie uit het oorspronkelijke topic:

Uit de FAQ van het oorspronkelijke topic:

“Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.”

Mijn upgrade naar 2 gbit is doorgevoerd, maar toch lijkt mijn welkomstkorting verdwenen uit Mijn Odido. Als ik bovenstaande lees, zou deze alleen moeten vervallen op het moment dat ik voor 8 gbit kies. Kan dit nog worden hersteld? Ik had namelijk 10 maanden internet voor 30 Euro (voormalig Tweak klant). Ook mijn korting op TV lijkt helaas verdwenen.

Ook zou ik graag een (Android) mediabox willen toevoegen aan mijn abonnement, maar ik ben bang dat als jullie de boel weer rechttrekken, dat het dan weer misgaat haha. 😅

Jason van Odido 5 maanden geleden

Hoi all, de Klantvoordeel-issues en kortingsproblemen zijn bekend en zouden vanaf vanmorgen voor 90 procent opgelost moeten zijn. Houd hierbij wel scherp of jij daadwerkelijk onder de voorwaarden valt - @Akiranon In jouw geval denk ik dat je er onder valt als ik het zo zie! Heb nog heel even geduld, alsjeblieft. Ik verzeker jullie dat het in kaart gebracht is.

Bekijk origineel

30 reacties

Bij mij is de welkomskorting nog steeds missend helaas 

Reputatie 1

Helaas heb ik geen antwoord mogen ontvangen op mijn vorige vraag. Ik heb echter twee nieuwe vragen:

Downgraden snelheid en gevolgen voor welkomstkorting TV abonnement

Welkomstkorting op internet is door de upgrade naar 2 Gbit verdwenen. Hiervoor heb ik in de plaats een compensatie gekregen. Welkomstkorting op TV abonnement is wel opnieuw toegevoegd.

Stel dat ik mijn internet weer wil downgraden naar 1 Gbit (van 2 Gbit), vervalt dan opnieuw de welkomstkorting op mijn TV abonnement? Of kan ik weer downgraden naar 1 Gbit zonder dat dit consequenties heeft op mijn TV welkomstkorting?

Inflatiecorrectie

Het valt mij op dat het bedrag (incl. kortingsbedrag) voor TV is aangepast naar €13,21. Inflatiecorrectie is toch alleen van toepassing wanneer het abonnement voor 1 oktober 2023 is ingegaan? Ik ben klant sinds 3 oktober 2023. Mijn inziens is er (nog) geen inflatiecorrectie van toepassing.

Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

@uiterlix Het maandbedrag incl. de korting voor 2GB wordt €30, met Klantvoordeel is dit €25. 

@Hymphy Ik zie gelukkig dat de korting inmiddels is toegepast en je hier nu heerlijk van kunt genieten! 

@Akiranon Mijn excuses, ik had jouw vorige vraag helemaal over het hoofd gezien, Ik beantwoord deze natuurlijk graag voor je! Ik heb het voor je nagekeken en het klopt inderdaad dat mijn collega de resterende korting voor 1GB heeft toegepast (8 x €15). Ik heb een notitie in gemaakt waarin staat dat de overige korting (€119) wordt toegepast, zodra de actieperiode is verlopen. Als ik dit nu in het systeem aanpas en je kiest er voor om het abonnement te downgraden, heb ik je namelijk te veel korting gegeven. Je kunt er voor kiezen om het abonnement terug te zetten naar 1GB, maar dan zal de korting opnieuw komen te vervallen. Ik kan dit er achteraf wel inzetten als een vergoeding, maar wij adviseren eigenlijk om geen wijzigingen in het pakket te maken gedurende de actieperiode. 

Betreft jouw vraag over de inflatiecorrectie, dit zou inderdaad niet voor jou moeten gelden gezien je pas na 1 oktober klant bent geworden. Ik heb dit gelijk nagevraagd bij mijn collega. Zodra ik hier een antwoord op heb, laat ik het je direct weten in dit topic. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Akiranon Ik heb inmiddels antwoord op mijn vraag. De inflatiecorrectie zou inderdaad nog niet zijn moeten toegepast. Mijn collega gaat dit voor je aanpassen. Goed dat je hier op let! 

Reputatie 1

Dankjewel voor je antwoord Teresa. Ik zal voor mezelf een reminder aanmaken 😁

Reageer