Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6492 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

88 reacties

2023-05-15 update T-mobile Thuis, helaas een herhaling van zetten uit februari 2015

  1. tv-gids is amper te lezen
    • onder andere doordat de gekozen zender door de gids wordt getoond
    • daarnaast door gekozen lettertype/kleur/contrast
    • niet doen; 1 ding tegelijk, svp optimale ervaring gids dus leesbaarheid
    • zo nodig keuze in menu maken:
      • doorzichtig onbruikbare gids / niet doorzichtig bruikbaar
    • verzoek: tv-gids niet doorzichtig
  2. wisselen tussen zenders is traaaaaaaaag, duurt dik een seconde
    • zowel gewoon zender up/down als via tvgids
    • hoe en waarom zou dit zo lang duren ipv direct
    • verzoek: snel schakelen tussen zenders (<0,2sec)
  3. klok weergave (als box aan) is weer voluit, kan er een boek bij lezen
    • voorgaande feature requests zijn nog steeds valide of zijn die weggegooid?
    • verzoek: menu helderheid klok instellen (dimmen)
  4. geen klok weergave als box uit
    • huh, tijd wordt niet weergegeven als box uitstaat?
    • verzoek: tijd (gedimd) weergeven
  5. box aan/uit zetten
    • niet men knop op box, wel met afstandbediening
    • als aan met afstandbediening, niet uit met knop op box
    • als uit met afstandbediening, wel uit met knop op box
    • als aan met knop op box, alleen uit als tweemaal uit op afstandbediening
    • verzoek: aan/uit met 1 druk knop op box, aan/uit met 1 druk op afstandbediening, knop op box / afstandbediening onafhankelijk van elkaar

Pas de update van vandaag ajb zsm aan en maak de interface beter bruikbaar ok?

Reputatie 2

Het geluid loopt sinds gisteren op ten duur niet synchroon.

Reputatie 7
Badge +6

@Themis De voorbereidingen lijken in volle gang. Zie mijn reactie in onderstaand topic.

 

Reputatie 2

Ik neem aan dat het ressetten niet voor de afstandsbediening van mijn Samsung tv geld. Hier bedien ik de app mee namelijk. En werkt het ook anders om.

voor de tvbox afstandsbediening zal ik mijn afstandsbediening bediening resetten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @H Heek, fijn dat je dit nagaat, dit is namelijk niet de bedoeling! Graag raad ik je aan om de afstandsbediening te resetten. Hoe je dat kan doen vind je onder kopje 6 ‘Reset Afstandsbediening’ in dit topic: Afstandsbediening bestellen en handleiding.  Ik gok dat je hierbij de afstandsbediening met de magenta knop rechtsboven hebt.

Hiermee kan je weer snel zappen! 🙂

Reputatie 2

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Hou je vraag in 1 topic.  Is een stuk overzichtelijker.

Misschien moet je zoiets aan de T-Mobile moderators over laten.

Om een bericht te verplaatsen of te verwijderen.

Hun beheren tenslotte het forum.

Dubbel plaatsen hoeft natuurlijk niet voor een groot probleem te zorgen.

Ik vindt veel quoten (met name alles) dat dat pas een topic onoverzichtelijk maakt. 😉 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hou je vraag in 1 topic.  Is een stuk overzichtelijker.

Reputatie 7
Badge +16

@peter-keetfm Ik heb een snel antwoord: 4 is als maximum gekozen door T-Mobile en wordt niet uitgebreid naar 6, ook al is de wens er. Ik ga de wens derhalve uit de tabel halen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peter-keetfm, goede vraag! Ik ga informeren bij ons tv-team: thanks voor de reminder! 

Hallo! 

- Ik zou graag alle muziekzenders willen hebben, maar nu moet ik er ook de kinder zenders bij nemen, waarom is dit een combi pakket?

 

Die combi is mij ook niet duidelijk.

Ik heb dan ook alleen die muziek zenders nodig.

Maar een ander punt het is maar 3,75 euro per maand.

Daar kan ik mij dan niet druk over maken.

@Jason

Is er al meer bekend over meer apparaten aangemeld zijn.? 

Dan max 4 naar bijvoorbeeld 6 dat zal een verademing zijn voor ons. 😀👈

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo! 

Ik wil graag de volgende punten voorstellen:

- Ik zou graag via de info knop gelijk de programma details willen zien, nu moet ik daar teveel voor klikken

- Ook kan ik niet zien welk seizoen of welke aflevering er wordt uitgezonden, erg vervelend... 

- Ik mis heel erg de Love Nature zender in het pakket, ik zag in een andere topic van een jaar geleden dat deze 'hopelijk spoedig zou worden toegevoegd', gaat dat daadwerkelijk gebeuren? 

- Ik zou graag alle muziekzenders willen hebben, maar nu moet ik er ook de kinder zenders bij nemen, waarom is dit een combi pakket?

- Is er een mogelijkheid om te stemmen op deze wensen en suggesties zodat voor jullie inzichtelijk wordt welke wensen en suggesties het meest gewild zijn?

Alvast bedankt! 

Ik voeg jouw wensen toe aan de tabellen, bedankt voor je suggesties! 

 

*Met betrekking tot Love Nature: dit ga ik er niet als wens in zetten. We hebben dit meermaals besproken, maar ligt echt bij de desbetreffende omroep. Mocht hier wat in veranderen, dan laten we dat weten.

*Met betrekking tot stemmen op wensen: nee die mogelijkheid is er niet en gaan we ook niet invoeren. We nemen deze tabellen regelmatig door en maken mogelijk wat realistisch mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +16

Deze wens is verwijderd omdat deze sinds kort geïntroduceerd is als nieuwe tv-app: Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)! | T-Mobile Community

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Nieuwe wens toegevoegd op basis van topic: Opnames in alle profielen | T-Mobile Community

 

 

Reputatie 2

Natuurlijk doet TMobile dit wel om meer winst te maken. Ik snap dat je je werkgever verdedigd Jason maar als TMobile zich zo druk maakt om inflatie zou ik ook maar een loonsverhoging eisen van 9% bij je werkgever TMobile.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @R84, de aanstaande inflatiecorrectie is geen prijsverhoging in de betekenis dat T-Mobile de prijzen bewust verhoogt om hier extra winst op te boeken of omdat de concurrentie duurder wordt; dit is een correctie op de prijsinflatie van 2022. Concurrenten verhogen echter tijdens lopende contracten nog weleens de abonnementsprijzen, dit doet T-Mobile over het algemeen niet. 

Ik zie dat er bij jou een maximale snelheid mogelijk is van 1000 Mbit/s; we bieden geen pakket aan van 200 Mbit/s, maar wel één van 400 Mbit/s - mocht die stap aantrekkelijker zijn! 😊

Reputatie 2

Concurrentie van jullie verhoogd nog wel eens de internetsnelheden (en voert prijsverhogingen door). Nu gaan jullie de prijzen behoorlijk verhogen per 1 januari, mogen we daar op zn minst een hogere internet snelheid voor terug? Zou mooi zijn als mijn 100/100mbps per 1 januari 200/200mbp. 

En nee, zelf verhogen gaan ik niet doen want ik kom dan als trouwe klant in jullie fijne nieuwe tarief met kpn-boete.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tun0, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Deze wens stond inderdaad in het oude topic vermeld en heb ik er zelf volgens mij nog ingezet destijds! 😊 De reden dat deze niet meegegaan is/verwijderd is, komt doordat we nu al een tijdje de mogelijkheid bieden om eigen mediaboxen te gebruiken voor onze handige TV-app. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Apple TV's, Firesticks en Androidboxen. Hiermee wordt kijken zonder TV Box ondersteund en is deze wens - in ieder geval grotendeels - ingewilligd. 

Reputatie 7
Badge +16

Wens toegevoegd in de TV/RADIO-sectie:

 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, dit is ook niet mogelijk jammer genoeg! Hopelijk gaat dit in de toekomst veranderen, zoals @BeMu aangeeft. Je zegt dit inderdaad helemaal goed @BeMu

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij als ik de zin goed lees is er de mogelijkheid dat de zender misschien in de toekomst word toegevoegd omdat er staat (nog) niet,  nu is het sowieso al zeer lang stil bij T-Mobile als het gaat om toevoeging nieuwe zenders.

De laatste was Insight en dat is inmiddels alweer een eeuwigheid geleden.

Reputatie 5
Badge

Heel jammer dat Love Nature niet kan worden toegevoegd!

Kan deze zender ook niet via de TV app?

 

Reputatie 7

Hi allemaal, wij zijn altijd onwijs blij met alle goede ideeën die jullie insturen! Er zijn heel veel mooie suggesties waar ook echt wat mee gaat gebeuren. Deze verbeterpunten delen wij uiteraard, zodra deze zijn doorgevoerd. Naar alle input die jullie delen wordt gekeken, maar sommige dingen zijn jammer genoeg niet haalbaar. Graag deel ik hieronder een update met jullie van punten niet haalbaar zijn:

  • Adult zenders beschikbaar voor de Android TV App: Google wil dit niet. Van Samsung mag het bijvoorbeeld wel of het kan via de TV Box, maar anders dan dit kan het niet.
  • De-activatie van themapakketten in de TV Box: dit is waarschijnlijk niet mogelijk. We hebben het meegenomen als idee, maar we kunnen niet zeker zeggen of dit eraan gaat komen.
  • Voorkeurstaal in het Engels: sommige kanalen die zenden de programma’s in het Engels uit en sommige in het Nederlands, hierbij kan je dan een voorkeurstaal aangeven. Maar niet alle programma’s die op die zender afspelen ondersteunen beide talen. Het ligt er maar net aan welk programma dat wel of niet heeft. Wij zijn hierin compleet afhankelijk van de provider.
  • Spoel-knop/pijl-knop andere functie laten krijgen: nu doen zowel de spoel-knoppen als de pijl-knoppen hetzelfde. Het is een bewuste keuze geweest om het op deze manier in te richten. Zo kan een ander dit wel prettig vinden, dus dit laten wij zo.  
  • De mogelijkheid voor Formule 1 losse race: dit is niet mogelijk in verband met Viaplay. Check hier ons Viaplay topic: 

     

  • Reminders zetten voor programma's: dit is niet iets wat we gaan doen. Nu tonen we eerst in beeld een pop-up. Het is een bewuste keuze dat dit niet automatisch overspringt. Stel je drukt per ongeluk, dan is zo’n pop-up toch wel prettig.
  • Love Nature: dit is een 4K-zender en die ondersteunen wij (nog) niet.
  • Nieuw afstandsbediening model: dit gaan we niet doen. We zijn een duurzaam bedrijf, dus we willen niet te veel batterijen verbruiken.
  • Picture-in-picture op TV Box: dit is niet haalbaar.  
  • Langer Terug Kijken: dit is niet mogelijk in verband met contentrechten.
  • Betere merge tussen Terug Kijken via de TV-gids en Terug Kijken via menu: we gaan dit niet doen, omdat er bewust voor is gekozen om dit niet op deze manier te doen.
  • USB activeren TV Box: dit gaan we niet openstellen.
  • Reeds bekeken Cloud Opnames verwijderen: dat gaan we niet doen. We zijn bang dat er dan te veel klanten dingen gaan verwijderen dat ze eigenlijk niet willen.

Ook heb ik nog een paar aanvullende vragen voor een enkeling van jullie om zo goed mogelijk te weten wat jullie precies bedoelen met bepaalde suggesties én om eventuele bugs te tackelen. Hiervoor slide ik in jullie privébericht. Blijf vooral al jullie feedback met ons delen! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@coenb Doe ik gelijk: wel eventjes het vriendelijke verzoek om er rekening mee te houden dat er niet altijd op basis van short lists gewerkt wordt met beta's, maar duly noted! 😁

Goedemiddag @Ollie_nl, we zullen je noteren en op de short-list zetten - mocht het via die weg gaan bij een potentiële beta-test, dan zullen we zeker contact met je opnemen - leuk! 😄

Zet mij ook maar op de short-list :-)