Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6492 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Internet +TV van Odido. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

 

Je hebt je tv aangezet en denkt: “Hmm, er ontbreekt eigenlijk nog iets aan mijn kijkervaring!” Mooi zo! Schrijf ‘em op en plaats je reactie in dit topic. We verzamelen hier namelijk alle wensen en suggesties voor Internet + TV. Dat betekent dat jij jouw eigen ideeën kunt loslaten op Internet, TV en Vast Bellen, maar bijvoorbeeld ook op de Community (Overig). 

 

Ideation is live sinds 21 november 2023! Check alle ideeën en de nieuwe categorieën in ons gloednieuwe platform: Wensen en suggesties, hoe werkt het? | Odido community

 

 

Zodra het zover is, kondigen we het groots aan en komen we met een concrete update waarin alles uitgelegd wordt. Tot die tijd zet ik dit topic (TIJDELIJK) dicht. Bedankt voor alle ideeën en tot snel! 😄

[13-11-2023] UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.

 


This topic has been closed for comments

88 reacties

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

Reputatie 1

Opname gezien? Check!

Wat wij missen is een indicatie bij opgenomen programma's in de cloud of je de aflevering al hebt gezien. Wij nemen bijvoorbeeld een dagelijkse spelshow op. In de lijst met opgenomen afleveringen is niet zichtbaar welke opgenomen aflevering we al hebben bekeken. 

Een vinkje achter de afleveringen die al bekeken zijn zou erg fijn zijn. (en dan bedoel ik niet of we toevallig al een aflevering live voorbij hebben zien komen, maar echt het actief aanzetten van een opname)

In het kader van de Cloud opruimen: als er dan toch geregistreerd staat welke opnames al bekeken zijn, kan er misschien ook een optie komen als “alle reeds bekeken opnames verwijderen”. Scheelt een hoop klikken.

Daarnaast ook onze support voor deze reeds door anderen benoemde wensen:  

  • Met de pijltoetsen op de afstandsbediening niet doorspoelen, maar 30 seconden verder/terug springen
  • Cloud opnemen vanaf het begin van een programma, ook als je er halverwege in valt
  • LG TV app zodat het kastje weg kan.  

 

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien, @H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

Reputatie 7
Badge +6

@furfix T-Mobile has recently started shipping the Zyxel T56 for fibre connections. This router has a 2.5Gbit WAN port and ditto LAN port, so it seems faster connections are just around the corner. Furthermore, they now send the Huawei HN8010Ts to XGSPON customers. This ONT even supports 10Gbit, which probably means their ambitions go further than 2Gbit. Patience is a virtue, but I hope they will announce new subscriptions shortly.

Reputatie 7

Hi allemaal, wij zijn altijd onwijs blij met alle goede ideeën die jullie insturen! Er zijn heel veel mooie suggesties waar ook echt wat mee gaat gebeuren. Deze verbeterpunten delen wij uiteraard, zodra deze zijn doorgevoerd. Naar alle input die jullie delen wordt gekeken, maar sommige dingen zijn jammer genoeg niet haalbaar. Graag deel ik hieronder een update met jullie van punten niet haalbaar zijn:

  • Adult zenders beschikbaar voor de Android TV App: Google wil dit niet. Van Samsung mag het bijvoorbeeld wel of het kan via de TV Box, maar anders dan dit kan het niet.
  • De-activatie van themapakketten in de TV Box: dit is waarschijnlijk niet mogelijk. We hebben het meegenomen als idee, maar we kunnen niet zeker zeggen of dit eraan gaat komen.
  • Voorkeurstaal in het Engels: sommige kanalen die zenden de programma’s in het Engels uit en sommige in het Nederlands, hierbij kan je dan een voorkeurstaal aangeven. Maar niet alle programma’s die op die zender afspelen ondersteunen beide talen. Het ligt er maar net aan welk programma dat wel of niet heeft. Wij zijn hierin compleet afhankelijk van de provider.
  • Spoel-knop/pijl-knop andere functie laten krijgen: nu doen zowel de spoel-knoppen als de pijl-knoppen hetzelfde. Het is een bewuste keuze geweest om het op deze manier in te richten. Zo kan een ander dit wel prettig vinden, dus dit laten wij zo.  
  • De mogelijkheid voor Formule 1 losse race: dit is niet mogelijk in verband met Viaplay. Check hier ons Viaplay topic: 

     

  • Reminders zetten voor programma's: dit is niet iets wat we gaan doen. Nu tonen we eerst in beeld een pop-up. Het is een bewuste keuze dat dit niet automatisch overspringt. Stel je drukt per ongeluk, dan is zo’n pop-up toch wel prettig.
  • Love Nature: dit is een 4K-zender en die ondersteunen wij (nog) niet.
  • Nieuw afstandsbediening model: dit gaan we niet doen. We zijn een duurzaam bedrijf, dus we willen niet te veel batterijen verbruiken.
  • Picture-in-picture op TV Box: dit is niet haalbaar.  
  • Langer Terug Kijken: dit is niet mogelijk in verband met contentrechten.
  • Betere merge tussen Terug Kijken via de TV-gids en Terug Kijken via menu: we gaan dit niet doen, omdat er bewust voor is gekozen om dit niet op deze manier te doen.
  • USB activeren TV Box: dit gaan we niet openstellen.
  • Reeds bekeken Cloud Opnames verwijderen: dat gaan we niet doen. We zijn bang dat er dan te veel klanten dingen gaan verwijderen dat ze eigenlijk niet willen.

Ook heb ik nog een paar aanvullende vragen voor een enkeling van jullie om zo goed mogelijk te weten wat jullie precies bedoelen met bepaalde suggesties én om eventuele bugs te tackelen. Hiervoor slide ik in jullie privébericht. Blijf vooral al jullie feedback met ons delen! 😊

Reputatie 1

Hoi @coenb, duly noted! 😉👍

De wens staat er al een poosje in en we hopen ermee aan de slag te kunnen binnenkort - dat is geen indicatie voor tijd, maar meer dat het weleens tijd wordt wat ons betreft!

Mochten jullie hier in de toekomst beta-testers voor zoeken, dan houdt ik me van harte aanbevolen.

Reputatie 7

Hi @H3rmien, top dat je deze nieuwe punten hier doorgeeft en laat weten welke benoemde punten jij graag terug zou willen zien! Ik heb jouw voorstel toegevoegd aan de lijst:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit Marciano: kan deze niet terugvinden in bovenstaande lijst. Daarom laat ik dit bericht + originele klantwens even staan!

Reputatie 7
Badge +6

@Themis De voorbereidingen lijken in volle gang. Zie mijn reactie in onderstaand topic.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Paulv8 Die pincode kan twee redenen hebben. Als je in het menu naar Account > Profielen > Admin gaat, staat daar ‘Leeftijdsgrens’. Mocht dat nog niet het geval zijn, zet 'm dan op 18. Dan hoef je niet meer je pincode in te voeren bij programma's met een hoge Kijkwijzer-leeftijd. Het zou ook kunnen dat je de hele zender zelf achter het kinderslot hebt gezet. Dat kun je controleren door naar Account > Mijn zenders te gaan. Als er een slotje bij ESPN staat, is dat het geval. Als je dat weghaalt, zou je weer zonder pincode moeten kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +6

@Paulv8 Voor het synchonisatieprobleem: gebruik je externe audio-apparatuur (soundbar) of kijk je rechtstreeks via de TV? Je kunt ook proberen of switchen tussen stereo en surround (AC3) helpt. Dat gaat via Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling.

@Sylver84 Er is een app voor LG TV's die T-Mobile TV heet. Zie dit topic voor alle ins en outs zoals de eisen waar je TV aan moet voldoen. Er kunnen nog een paar problemen in de app zitten, maar een update is onderweg. Dan kun je de afstandsbediening van de TV gebruiken en heb je die van TM niet meer nodig. Hopelijk gaat het zappen dan ook sneller en werkt het een stuk fijner!

Reputatie 7
Badge +16

@peter-keetfm Jouw verzoek heb ik al ingediend bij ons TV-team, vandaar de reactie in jouw topic! 😉 Dit is nu nog niet mogelijk, maar er wordt wel al een tijdje serieus naar gekeken. Ik kom hier op terug zodra er een update is. 

 

@BertVoorburg Dat kan zeker, de belangrijkste op een rijtje: Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV | T-Mobile CommunityAlles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV! | T-Mobile CommunityAlles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)! | T-Mobile Community en Alles over My T-Mobile | T-Mobile Community

 

 

2023-05-15 update T-mobile Thuis, helaas een herhaling van zetten uit februari 2015

  1. tv-gids is amper te lezen
    • onder andere doordat de gekozen zender door de gids wordt getoond
    • daarnaast door gekozen lettertype/kleur/contrast
    • niet doen; 1 ding tegelijk, svp optimale ervaring gids dus leesbaarheid
    • zo nodig keuze in menu maken:
      • doorzichtig onbruikbare gids / niet doorzichtig bruikbaar
    • verzoek: tv-gids niet doorzichtig
  2. wisselen tussen zenders is traaaaaaaaag, duurt dik een seconde
    • zowel gewoon zender up/down als via tvgids
    • hoe en waarom zou dit zo lang duren ipv direct
    • verzoek: snel schakelen tussen zenders (<0,2sec)
  3. klok weergave (als box aan) is weer voluit, kan er een boek bij lezen
    • voorgaande feature requests zijn nog steeds valide of zijn die weggegooid?
    • verzoek: menu helderheid klok instellen (dimmen)
  4. geen klok weergave als box uit
    • huh, tijd wordt niet weergegeven als box uitstaat?
    • verzoek: tijd (gedimd) weergeven
  5. box aan/uit zetten
    • niet men knop op box, wel met afstandbediening
    • als aan met afstandbediening, niet uit met knop op box
    • als uit met afstandbediening, wel uit met knop op box
    • als aan met knop op box, alleen uit als tweemaal uit op afstandbediening
    • verzoek: aan/uit met 1 druk knop op box, aan/uit met 1 druk op afstandbediening, knop op box / afstandbediening onafhankelijk van elkaar

Pas de update van vandaag ajb zsm aan en maak de interface beter bruikbaar ok?

Reputatie 7
Badge +6

@Mirjam1411 Sinds de update gaat de TV-box automatisch uit als er 8 uur lang geen knop wordt ingedrukt. Daar is op dit moment geen instelling voor, maar de wens is bekend.

De leeftijd moet juist op 18 staan als je geen pincode wilt invoeren. Je moet de instelling zien als bovengrens voor het niet hoeven intoetsen van de pincode. Als je AL kiest, kun je alleen programma’s zonder pincode kijken die voor Alle Leeftijden geschikt zijn.

Wat wel mogelijk is een andere bluetooth afstandsbediening koppelen aan de Nvidia Shield.

Zo gebruik ik een Logitech Harmony afstandsbediening met hub.

De meeste functies werken.

Gids niet maar die kun je ook benaderen via menu.

 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: twee nieuwe wensen toegevoegd aan de TV-sectie hierboven:

 

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Ik gok dat je favorieten hebt geactiveerd, die worden standaard namelijk verkeerd gesorteerd.

  • De zendernaam is amper te zien in de nieuwe tv-gids
    • in de tv-gids worden de logo’s van zenders gebruikt. Leuk idee maar bepaald niet voor alles bruikbaar, een heel breed logo wordt onleesbaar
    • De nieuwe logo’s van bijv. RTL zijn niet te lezen, vooral niet het cijfer
    • Ofwel het logo moet meer ruimte krijgen in de UI, of je moet de naam uitschrijven
    • verzoek: geschreven zendernaam of groter logo
Reputatie 2

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Ik gok dat je favorieten hebt geactiveerd, die worden standaard namelijk verkeerd gesorteerd.

Klopt inderdaad ja.

Reputatie 7
Badge +16

Nieuwe wens toegevoegd op basis van topic: Opnames in alle profielen | T-Mobile Community

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ollie_nl, we zullen je noteren en op de short-list zetten - mocht het via die weg gaan bij een potentiële beta-test, dan zullen we zeker contact met je opnemen - leuk! 😄

Reputatie 7
Badge +16

@coenb Doe ik gelijk: wel eventjes het vriendelijke verzoek om er rekening mee te houden dat er niet altijd op basis van short lists gewerkt wordt met beta's, maar duly noted! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Statisch IP-adres → onuitvoerbaar voor nu.

Reputatie 7
Badge +16

@Hio en @CrisTien Jullie wensen zullen zeer spoedig toegevoegd worden aan de lijst. Omdat het momenteel tijd is om de boel weer eens op te schonen, ga ik wensen die op dit moment onmogelijk uitvoerbaar zijn - om wat voor reden dan ook - uit de lijst halen. Het wordt nu te onoverzichtelijk. Oude, reeds behandelde of toegevoegde wensen, verwijderd ik eveneens.

Reputatie 1

Zitten pas een maand of 2 bij T-Mobile, komen van Ziggo. Maar er loopt hier iemand al af te tellen tot het contract voorbij is en we “weer terug mogen”. En dat wil wat zeggen, want bij Ziggo liep het beeld vaak te flikkeren vanwege een brakke hoofdaansluiting. Dus doe ik maar een poging om te kijken of verbeteringen mogelijk zijn:

 

  • We zijn eerst begonnen met tv kijken via Chromecast, maar vonden dat niet echt gebruiksvriendelijk. Om bijvoorbeeld naar de gids te gaan moet je eerst het menu in en dan op het juiste tabblad kun je naar Gids. Handiger zou zijn als dat een keuze is die je krijgt als je op OK drukt. We hebben nu een tv box en daar is het gelukkig een knop op de afstandsbediening.
  • Wat we op de tv box missen is het Favorieten menu zoals je dat bij Chromecast rechts krijgt als je pijltje omhoog doet (uit m’n hoofd). Bij de tv box doet dat hetzelfde als omlaag. Ook verwarrend voor mensen die beiden gebruiken, lijkt me.
  • Het zou fijn zijn als vaker de tijd even in beeld kan staan, zoals tijdens zappen.
  • Als je zapt, krijg je info onderin. Maar je kunt niet meteen naar links/rechts om vorige/volgende te bekijken of omhoog/omlaag om te kijken wat er op andere zenders is. Het zou handiger zijn als je altijd de info balk met pijltjes krijgt.
  • Bij de info onderin ook melden wat starttijd en eindtijd zijn zou een hele verbetering zijn. En om welk seizoen/aflevering het gaat!
  • Als je in die balk onderin naar een vorig/volgend programma bent gegaan en je wilt daar de info van zien dan krijg je de info van het huidige programma.
  • Maar als je in die balk onderin de info opent van een volgend programma via OK dan krijg je wel de info. Alleen, als je dan terug gaat, dan ben je al uit die balk. Het zou veel handiger zijn als je terug gaat naar die balk, bij het programma waar je de info van opende. Dan kun je makkelijker van steeds het volgende programma de info openen, zonder weer eerst helemaal terug te moeten.
  • Het magenta balkje wat in de info balk aangeeft hoever een programma is klopt niet. Bij programma’s van een uur met nog een minuut te gaan zie je het balkje bijvoorbeeld vaak op zo’n 80% staan.
  • Als je die info balk onderin hebt is omhoog/omlaag precies andersom dan je zou verwachten (bij Ziggo trouwens ook). Zou mooi zijn als je dit in kunt stellen.
  • Spoelen is echt drama. Bij Ziggo Next is dat gewoon naar rechts voor +30sec, naar links voor -10sec  en vasthouden voor (steeds) snel(ler) spoelen. Kon altijd in no time voorbij reclames, etc. spoelen. Hier is het x2, x4, x8, x16, x32, x64. Dus als je een half uur vooruit wil moet je heel lang op x64 wachten tot je er bent. En dan schiet je er voorbij. Moet je weer terug. Maar als je er dan bent begint ie toch weer op het verkeerde punt. En x64 is niet eens op 64 speed. Het is erg onregelmatig. Je zou elke seconde meer dan een minuut vooruit moeten gaan. Maar de teller laat wat anders zien. En qua beeld kun je vaak een hele reclame herkennen.
  • Als je live terugspoelt zou het mooi zijn als je ook weer vooruit kunt spelen tot minimaal waar je begon met spoelen i.p.v. dat je agressieve foutmeldingen krijgt.
  • Bij opnames geen tijd meer vooraf en achteraf in hoeven te stellen zou echt een hele verbetering zijn. Die je dan vervolgens ook weer moet doorspoelen. Het zou al een hele verbetering zijn als het oorspronkelijke startpunt 0:00 is en je naar -5:00 kunt voor als een programma te vroeg begonnen is. En nog mooier zou het zijn als je het bij opnemen niet meer hoeft in te stellen.
  • Als je een opname kijkt die nog niet volledig is opgenomen dan stopt het afspelen opeens en moet je het opnieuw starten en helemaal spoelen om weer verder te kunnen kijken. Voorbeeld, als je iets opneemt van 1 uur en je gaat alvast kijken als het halverwege is dan stopt het afspelen na een half uur. Oplossing is simpel: Van tevoren weet je hoe lang de opname gaat duren, dus gewoon een uur aan opname reserveren.
  • De info via de Info knop mag echt wel een stuk beter. Wat we heel erg missen is het jaar van release, seizoen/aflevering, welke acteurs/presentator. Vooral bij meerdere films met dezelfde titel weet je dan al heel wat meer. En de info tekst die automatisch voorbij komt voor een x aantal seconden is wel erg traag. Zou mooi zijn als je zelf kunt bepalen hoe snel je daar doorheen gaat, bijvoorbeeld met channel up/down toetsen. En dat ie niet na het vaste aantal seconden sluit, want soms is de tekst nou eenmaal langer. Of je loopt even weg en dan is opeens de info uit beeld.
  • Nummering van favorieten gewoon 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i.p.v. de kanaalnummering. Eventueel met een instelling aanpasbaar voor degenen die anders niet kunnen wennen.
  • Als je bij opnames de laatste aflevering hebt verwijderd krijg je een no data melding i.p.v. gewoon een map hoger te gaan.
  • Bij Opnames een scrollbalk toevoegen of pijltjes boven en onder, zodat duidelijker is dat de lijst langer is dan alleen de 5 dingen die in beeld staan.
  • Bij opnames wordt de sortering Eerste/Laatste niet onthouden. Nu moet je steeds naar helemaal naar onderen om de oudste opname te bekijken. Erg onhandig als je een heel seizoen van iets hebt (Wie begint er nou met de laatste aflevering…?).
  • Bug: Als de tv box uit standby komt moet je eerst zappen voordat je beeld krijgt.
  • Bug: Als je een tijdje niet gezapt hebt, bijvoorbeeld als je een opname hebt gekeken, dan kun je daarna niet zappen via cijfers of up/down. Om dat te fixen moet je eerst naar menu of gids o.i.d. en er weer uit.
  • Maar 1 week vooruit kunnen in de gids is meestal wat krap. Mag dat a.u.b. 2 weken worden?
  • Ook voor Samsung tv’s van 5 jaar oud de app beschikbaar stellen.
  • Alle zenders mogen opnemen, dus ook de regionale zenders, etc. Desnoods in een cloud+ abo.
  • Een nice to have zou zijn om bij opnames te kunnen zien waar de reclames zitten. Bij Ziggo kon dat bij veel zenders. Blijkbaar sturen die zenders dat mee, om aan te geven dat je daar niet mag spoelen bij terugkijken. Bij een opname krijg je dan een vele beter idee hoe lang het programma netto duurt.
  • Helemaal mooi zou het zijn als er een API beschikbaar wordt gesteld om de tv box via het lokale netwerk te bedienen, voor iedereen die aan home automation doet.

Ik weet, het is een aardig flinke lijst, maar ik vrees dat ik nog niet eens alles opgeschreven heb.

Reputatie 1
  • Onthouden wat er al is opgenomen, zodat het niet steeds opnieuw wordt opgenomen.