Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6504 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

88 reacties

Reputatie 7
Badge +16

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.

Reputatie 2

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hio, we zijn altijd druk bezig om zoveel mogelijk wensen te volbrengen, dit lukt niet altijd. Wel kan ik je mededelen dat we op dit moment bezig zijn met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid! We zullen dit aankondigen zodra het kan en mag.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @H Heek, fijn dat je dit nagaat, dit is namelijk niet de bedoeling! Graag raad ik je aan om de afstandsbediening te resetten. Hoe je dat kan doen vind je onder kopje 6 ‘Reset Afstandsbediening’ in dit topic: Afstandsbediening bestellen en handleiding.  Ik gok dat je hierbij de afstandsbediening met de magenta knop rechtsboven hebt.

Hiermee kan je weer snel zappen! 🙂

Reputatie 2

Ik neem aan dat het ressetten niet voor de afstandsbediening van mijn Samsung tv geld. Hier bedien ik de app mee namelijk. En werkt het ook anders om.

voor de tvbox afstandsbediening zal ik mijn afstandsbediening bediening resetten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tun0, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Deze wens stond inderdaad in het oude topic vermeld en heb ik er zelf volgens mij nog ingezet destijds! 😊 De reden dat deze niet meegegaan is/verwijderd is, komt doordat we nu al een tijdje de mogelijkheid bieden om eigen mediaboxen te gebruiken voor onze handige TV-app. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Apple TV's, Firesticks en Androidboxen. Hiermee wordt kijken zonder TV Box ondersteund en is deze wens - in ieder geval grotendeels - ingewilligd. 

Hey @Hio, bedankt voor je terugkoppeling.

Heb je de TV Box al voorzien van een harde factory reset? Zo niet, zou je dit kunnen uitvoeren?

Al eerder gedaan maar nogmaals. Na reset start het ding op met 2.88 en haalt dan 2.97 op.

Je hoort morgen van me hoe de weergave dan is.

Reputatie 7
Badge +14

Hou je vraag in 1 topic.  Is een stuk overzichtelijker.

Reputatie 2

Het geluid loopt sinds gisteren op ten duur niet synchroon.

Hou je vraag in 1 topic.  Is een stuk overzichtelijker.

Misschien moet je zoiets aan de T-Mobile moderators over laten.

Om een bericht te verplaatsen of te verwijderen.

Hun beheren tenslotte het forum.

Dubbel plaatsen hoeft natuurlijk niet voor een groot probleem te zorgen.

Ik vindt veel quoten (met name alles) dat dat pas een topic onoverzichtelijk maakt. 😉 

 

Sinds laatste update loopt het geluid niet meer sync met het beeld. Daarnaast moeten we nog steeds elke keer als we naar ESPN schakelen de pincode invoeren. Bijzonder irritant, beide issues!!😡

Reputatie 3

XXXX


Moderator edit: alhoewel we de humor er wel van inzien, is het plaatsen van een dergelijke afbeelding in een topic niet gewenst.

Ik heb niets achter het kinderslot gezet, maar dat was wel het geval. 1 van de problemen opgelost. Nu de synchronisatie beeld/geluid nog.

maar in elk geval dank

Reputatie 3

@Paulv8 Voor het synchonisatieprobleem: gebruik je externe audio-apparatuur (soundbar) of kijk je rechtstreeks via de TV? Je kunt ook proberen of switchen tussen stereo en surround (AC3) helpt. Dat gaat via Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling.

@Sylver84 Er is een app voor LG TV's die T-Mobile TV heet. Zie dit topic voor alle ins en outs zoals de eisen waar je TV aan moet voldoen. Er kunnen nog een paar problemen in de app zitten, maar een update is onderweg. Dan kun je de afstandsbediening van de TV gebruiken en heb je die van TM niet meer nodig. Hopelijk gaat het zappen dan ook sneller en werkt het een stuk fijner!

Eventuele ervaringen ook in dat draadje neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +6

Eventuele ervaringen ook in dat draadje neem ik aan?

Ja, als je ergens tegenaan loopt, kun je dat het beste melden in dat topic. Dan kunnen de moderators dat meenemen naar de ontwikkelaar.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, momenteel zijn we bezig met het mod-team en een aantal afdelingen om alles in de wensenlijst door te spitten. Het doel is om de lijst weer eens op te schonen en om wensen die onmogelijk zijn eruit te filteren. We proberen natuurlijk altijd naar iedereen te luisteren, het kan echt voorkomen dat een bepaald idee simpelweg (technisch) niet uitvoerbaar is of wegens andere redenen niet ingewilligd kan worden. We hopen dit volgende week helemaal uitgeplozen te hebben. Tot die tijd: plaats vooral je wens en weet dat, ook al komt er nog geen antwoord, we hiermee bezig zijn. 

Kleine toevoeging: dit topic is er niet voor bedoeld om bugs en ervaringen te delen. Dat mag gedeeld worden in de daarvoor bestemde feedback- en verzameltopics. Bedankt voor jullie begrip!

Reputatie 2

Concurrentie van jullie verhoogd nog wel eens de internetsnelheden (en voert prijsverhogingen door). Nu gaan jullie de prijzen behoorlijk verhogen per 1 januari, mogen we daar op zn minst een hogere internet snelheid voor terug? Zou mooi zijn als mijn 100/100mbps per 1 januari 200/200mbp. 

En nee, zelf verhogen gaan ik niet doen want ik kom dan als trouwe klant in jullie fijne nieuwe tarief met kpn-boete.

Sinds de update zijn er nog wat vervelende zaken:

  • bij bladeren in de gids duurt het vrij lang voor de programma-titel worden weergegeven (laden...)
    • verzoek: tv-gids informatie in cache laden ipv lazyload
  • de tv-app geeft regelmatig de melding “netwerkverbinding verloren, herstarten”
    • de tv-app verplicht een pincode voor een profiel, moet elke keer inloggen
    • verzoek: geen verplichte pincode voor profiel
  • de (samsung) tv-app werkt anders dan op de entone
    • je kan in de tv-app niet direct naar de gids, je komt altijd eerst in het menu, wat een extra handeling kost. minder handeling = beter
    • hiermeer niet dezelfde ervaring op settop box en tv-app
    • verzoek: direct naar tv-gids ipv naar menu

Helaas nu ook de Entone box die de netwerkverbinding elke keer kwijt is op een nette cat-6 kabel die niet is aangeraakt, goed is aangesloten, getest en goed bevonden. Dit is niet de HW maar een bug in de Entone, is te toevallig dat dit nu gebeurt na de update.

Iemand anders ook voor een rollback naar de vorige versie?

Reputatie 7
Badge +14

Roll backs zijn niet mogelijk.  Wel kan een moderator de tv box vervangen voor een nieuwe variant.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @R84, de aanstaande inflatiecorrectie is geen prijsverhoging in de betekenis dat T-Mobile de prijzen bewust verhoogt om hier extra winst op te boeken of omdat de concurrentie duurder wordt; dit is een correctie op de prijsinflatie van 2022. Concurrenten verhogen echter tijdens lopende contracten nog weleens de abonnementsprijzen, dit doet T-Mobile over het algemeen niet. 

Ik zie dat er bij jou een maximale snelheid mogelijk is van 1000 Mbit/s; we bieden geen pakket aan van 200 Mbit/s, maar wel één van 400 Mbit/s - mocht die stap aantrekkelijker zijn! 😊

Wat een slechte update van t mobile interactive tv, elke nacht gaat de box vanzelf uit. Als ik de tv opstart moet ik de zenders ontgrendelen terwijl ik maar 1 profiel heb. Leefdtijd staat op all,kinderslot zit er niet op. Als ik radio wil luisteren sky radio en ik start de radio op zit hij altijd op npo1,echt vervelend. Ik moet ook altijd hdmi kiezen voordat ik tv kan kijken,erg irritant. Hoop dat jullie daar snel verandering in brengen.

Reputatie 7
Badge +16

@BertVoorburg Als er nog geen geschikte topics tussen staan, kun je een eigen topic aanmaken waarin je de bugs noteert. Zo kunnen onze specialisten ermee aan de slag. Overigens probeer ik het uit dit specifiek topic te houden zodat het niet “vervuilt”; anders wordt het erg onoverzichtelijk. Bedankt voor je begrip!

@CrisTien@H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@Jason de vijf punten die ik noem waren allen goed geregeld in de vorige versie, dat zou geen probleem moeten zijn al wordt ik soms toch verrast...

@CrisTien@H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@jason extra bug gevonden….

  • favoriete zenders worden op volgorde van toevoegen getoond in de tv-gids
    • de laatst toegevoegde wordt dus het eerst getoond…
    • dus als je NPO1/NPO2/NPO3 op volgorde toevoegt en je opent de gids dan krijg je NPO3/NPO2/NPO1. Ja ik kan de volgorde wijzigen, nee dat ga ik niet handmatig doen. De std sortorder is brak.
    • verzoek: sorteer favorieten standaard op zendernummer

Hallo, ik heb een aantal wensen/suggesties voor tv waarvan ik hoop dat dit toegepast kan worden:

(sorry voor het hoge aantal/lange post, maar dit zijn dingen die ik in het afgelopen half jaar (als ex ziggo klant) gemist heb, of die mij oogevallen zijn) 

 

1. nu doen zowel de spoelknoppen als de pijlknoppen hetzelfde (namelijk gewoon spoelen), maar wat ik graag zou zien is:

spoel knop= gewoon spoelen, pijl toetsen = skip "x" tijd (het liefst instelbaar, denk aan 30s, 60s, 120s etc.) 

 

2.1 Werkende instelling voor geluid: zet je het geluid op stereo krijg je surround, en als je het op ac3 zet stereo, tenzij  je eerst naar bbc first gaat, en dan werkt het af en toe wel. 

2.2 aanvullend hierop: voor sommige programma's heeft de live uitzending 5.1 geluid, maar een opname hiervan alleen stereo geluid. Het zou fijn zijn als dit voor beide hetzelfde zou zijn. 

​3. Bij serie opnames wil het bij sommige programmas voor komen dat herhalingen en andere seizoenen mee opgenomen worden. 

(bij het blok australie kan ik op sommige dagen van de 3 opnames er 2 verwijderen, dit zijn dan bijvoorbeeld een vorig seizoen en een herhaling) 

 

4. Sommige kanalen worden (bij bijvoorbeeld ziggo) vanaf een bepaalde tijd in het engels uitgezonden (denk aan nickelodeon) maar zelfs als je de voorkeurstaal op engels zet blijft alles in het nederlands.

 

5. Het zou fijn zijn als thema/aanvullende pakketten ook vanuit de tv box ge(de)activeerd kunnen worden.

​​

​​​​​​6.1 de mogelijkheid om (als gebruiker van het nieuwe tv systeem) het kinderslot permanent van alle zenders te verwijderen. 

6.2 om in het 18+ thema te blijven. Er word een abonnementvorm aangeboden waarbij je geen gebruik maakt van het tv-kastje, maar wel van bijvoorbeeld de androidtv app. Helaas is het nu zo, dat als je voor deze optie kiest, je de nodige zenders niet kan zien (waaronder de 18+zenders).