F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62807 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Hé T-mobile,

Ik zou graag met ingang van maart mijn incassomoment veranderen naar moment 3, dus rond de 30ste

Alvast bedankt!

Hallo,

Mijn automatische incasso werkt niet van internet thuis. Ik zal het geld vandaag overmaken. Maar nu ben ik dus al een maand te laat met het betalen van mijn eerste rekening, omdat ik dit nu pas door heb. Ik mag hopen dat de rekening van deze maand wel automatisch lukt, want anders moet ik elke keer dit handmatig indienen. Terwijl mijn rekeningnr wel klopt. Wat kan ik hier tegen doen? 

Groeten,


Bianca

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maurits2511, goed dat je aan de bel trekt! Heel graag helpen wij je hier verder, zou je wat meer kunnen vertellen waarmee we je kunnen helpen? Mocht je toch liever op een andere manier contact met ons willen leggen, dan vind je al onze contactopties hier: T-Mobile voor Thuis contact. Ik hoop dat we hier snel samen uit kunnen komen!

Bedankt @Brian!
Reputatie 2

He Peepz,modz, etc,

Ik heb sinds januari al geen rekeningen meer gehad. Fijn, “gratis” abonnementen. Maar schijn bedriegt natuurlijk, want de bedragen stapelen op. Goed, de hamvraag (na al meerdere keren gebeld te hebben met de klantenservice), waar blijven mijn rekeningen?

Gegeven redenen vanuit de klantenservice waarom ik er geen krijg, storing administratie, verwerkingstermijn verhuizing, krijg het later want verwachte datum is veranderd, administratieve termijn loopt nog en gegevens staan niet goed.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Apex1990, terugkomend op waarom je de tweede verrekening niet ziet staan in My T-Mobile Thuis: de compensatie op rekening tab doet vermoeden dat het gehele bedrag à € 90,00 op de factuur van februari al verrekend is. Ondanks het feit dat je dit bedrag gewoon verrekend krijgt en dit in ons systeem correct vermeld staat, snapt de My T-Mobile Thuis toepassing deze koppeling niet. Sorry dat het hierdoor verkeerd aangegeven wordt, je kunt dit deze keer negeren en erop rekenen dat we het overgebleven deel maandbedrag van maart (€ 5,00) tegen het eind van de maand zullen incasseren.

 

PM verstuurd @Brian
Reputatie 1
Ik zie dat sinds januari ik opeens een paar euro meer kwijt ben voor mijn internet + TV bundel. Volgens het contract dat ik in april 2018 heb afgesloten, zou ik de eerste 6 maanden 47,50 kwijt zijn, en daarna voor de rest van het contract 57,50, ivm een korting van 10 euro die na de eerste 6 maanden vervalt.

Nu wordt er echter opeens 58 euro nog wat afgeschreven. Geen wereldschokkende bedragen, maar ik vind het raar dat hierover niet gecommuniceerd wordt, en dat de bedragen in het contract dus blijkbaar niet kloppen.

Hoe zit dit precies? Op de factuur vind ik er niets over terug?
Reputatie 7
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Beste,

Ik ontvang nu een rekening/boete voor het niet retourneren van mijn glasvezelmodem, terwijl ik deze begin januari al heb geretourneerd en waarvan ik ook een verzendbewijs heb. Waar kan ik dit heen sturen en hoe lossen we dit op?

Groet,
Pascal
Reputatie 1
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁


Dat is prima, en helder. Ik vind het dan wel gek dat nieuwe klanten 20 euro korting krijgen de eerste zes maanden. Blijkbaar is de inflatiecorrectie dan niet echt nodig...
Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan en blij dat het duidelijk is nu! 😄 

Mocht je in de toekomst nog eens ergens mee zitten of iets niet helemaal helder hebben, schroom dan niet om het aan mij of een andere user te vragen. We helpen en denken graag mee op de Community! @Apex1990 

Reputatie 7
Badge +5
Dat is niet de bedoeling @delyon! Ik stond in de startblokken om dit tot op de bodem voor je uit te zoeken, máár ik zie dat je ondertussen al contact hebt gehad met mijn collega Kimberly. Zij heeft de boete netjes vergoed! My work here is done... Fijne dag! 👋🏼
Reputatie 1
Hallo, ik zie dat ik een maand dubbel heb betaald, eenmaal op de factuur van maart en eenmaal op de factuur van april. Hoe krijg ik dit gecrediteerd of de debitering gecorrigeerd?
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁


Dat is leuk bedacht, maar in feite voor klanten die nog in het eerste jaar van het contract zitten een behoorlijk klant-onvriendelijk standpunt. Er is een contract aangegaan met duidelijke prijzen voor het eerste jaar. Althans dat wordt op zijn minst gesuggereerd. Nu blijkt uit de kleine lettertjes dat daar zonder gevolgen voor de provider gewoon een verhoging op mag worden doorgevoerd. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Het artikel dat dit bepaalt is artikel 8.4, en ik vraag mij af of dat artikel wel rechtgeldig is. Ik zal het eens voorleggen aan mijn adviseur.
Voor die paar euro ga ik niet heel veel moeite doen, maar wel mijn abonnement opzeggen omdat ik niet gediend ben van dit soort praktijken.

groeten
John

Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Dat is leuk bedacht, maar in feite voor klanten die nog in het eerste jaar van het contract zitten een behoorlijk klant-onvriendelijk standpunt. Er is een contract aangegaan met duidelijke prijzen voor het eerste jaar. Althans dat wordt op zijn minst gesuggereerd. Nu blijkt uit de kleine lettertjes dat daar zonder gevolgen voor de provider gewoon een verhoging op mag worden doorgevoerd. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Het artikel dat dit bepaalt is artikel 8.4, en ik vraag mij af of dat artikel wel rechtgeldig is. Ik zal het eens voorleggen aan mijn adviseur.
Voor die paar euro ga ik niet heel veel moeite doen, maar wel mijn abonnement opzeggen omdat ik niet gediend ben van dit soort praktijken.

groeten
John


Nog even gekeken op de website, de prijs waarvoor mijn abonnement kan worden afgesloten is nog het tarief van vóór de inflatiecorrectie. Er is dus helemaal geen inflatiecorrectie, het is gewoon een slinkse manier om een hoger tarief te incasseren dan is afgesproken.
Lijkt me een leuk onderwerp voor radar of een ander consumenten programma...
John
Reputatie 7
@BBo Ik heb meteen met je meegekeken en geen zorgen, dit komt door de wijziging van je abbonnement (de verlenging). Op je factuur van volgende maand wordt het bedrag dat 'te veel' in rekening is gebracht automatisch verrekend. Je factuur van mei zal dus een stuk lager uitvallen!

@JohnVanes Inflatiecorrectie is iets wat elk jaar terug komt bij meerdere contracten die je afneemt, niet alleen mobiel of vast internet maar bijvoorbeeld ook je huur of je treinkaartje en dit gebeurt al jaren. Radar of Kassa kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen 😉
Reputatie 7
Badge +4

Hi @ekeemink,

 

Slim dat je dat hier aan de kaak stelt! Ik ben meteen voor je in jouw dossier gedoken, en alle facturen zijn weer tot jouw beschikking. Mocht er nog iets anders spelen, geef het gerust aan. Voor nu alvast een mooie kerst gewenst!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @biancaxxxxx, bedankt voor het melden en welkom op de Community!

Na de facturatie bekeken te hebben, kan ik ook nog geen conclusies trekken. Het enige dat ik me op dit moment kan bedenken, is dat de bank onze incasso geweigerd heeft (om wat voor reden dan ook) - het betrof in ieder geval geen stornering want dat zou aangegeven zijn. 

Ik vermoed toch echt een foutief rekeningnummer: daarom staan er geen andere meldingen bij. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het juiste rekeningnummer, alsjeblieft?

We gaan dit tot op de bodem uitzoeken, sorry voor het ongemak!

Per 1 Januari is de prijs die ik betaal voor mijn abonnement verhoogt.
Van 40,00 naar 40,85.
Nu heb ik wel ergens gevonden dat dit waarschijnlijk onder de noemer van inflatiecorrectie is gebeurd.
Als ik het zelfde abonnement opzoek en opnieuw afsluit dan is de prijs wel 40 euro.
Waarom moet ik als bestaande klant meer betalen voor het zelfde abonnement dan nieuwe klanten?
Reputatie 7
Hi @Snater83, klopt helemaal, de verhoging in januari is inderdaad inflatiecorrectie. Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland, dit geldt ook voor ons als T-Mobile. Deze stijging is jaarlijks van toepassing op bestaande abonnementen en vast lasten omdat ze anders scheef gaan lopen met de daadwerkelijke kosten. Een nieuwe abonnement is nog niet gestart en daarom hoeft hier geen correctie op toegepast te worden.
Hoi,

Ik heb sinds 4 april een internet thuis abonnement, maar ik heb sinds vandaag pas internet, omdat er iets mis was met mijn KPN aansluiting. Alle reparaties en het voltooien van de aansluiting heeft dus meer dan een maand gekost.

Nu zie ik echter op mijn eerste rekening kosten voor de maand april en ook voor het begin van de maand mei. Vreemd, want ik gebruik dus pas sinds vandaag internet omdat het eerder simpelweg niet kon. Ik neem aan dat dit een fout op de factuur is, maar ik heb wel automatisch incasso aan staan en hoop dat er binnenkort dus niet zo'n hoog bedrag afgeschreven wordt. 😅

Hoe moet ik nu verder?

Met vriendelijke groet,
Maarten

Hallo, ik heb alle blokkades verwijderd, maar ik kan mijn telefoon niet verbinden met de Google Play Store en ik kan de extra kosten niet gebruiken, Alle rekeningen zijn betaald

Reputatie 7
Hi @MH12, op het moment dat je lijn "actief" wordt start de facturatie automatisch, maar geen zorgen, ik heb de abonnementskosten van 04-04 tot en met 10-05 zojuist voor je vergoed! Dit wordt verrekend met je factuur van volgende maand en het overgebleven bedrag maken we daarna naar je over. Volgende maand ontvang je dus een bedrag van ons! 😉
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jevgenijs Tabolkins 

Heb je het over mobiel?

Als je in de app bij meer > blokkades alles op toestaan hebt staan dan zou het moeten lukken om in de Play Store via je factuur te betalen mits je ook geen openstaande facturen hebt.

Er geldt bovendien een maximum van 50 euro per aankoop en 300 euro per kalendermaand.

Reageer