F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62807 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Reputatie 2

@weust Het is niet zo netjes dat T-Mobile eerst incasseert voordat je een specificatie kunt inzien, maar deze komt binnen een paar dagen wel beschikbaar online. Dan kun je zien wat er precies anders is t.o.v. je vorige facturen. Weet je zeker dat je 12 maanden € 25 korting zou krijgen? Als het 6 maanden zou zijn, verklaart dat alvast een groot deel van het verschil.

Reputatie 2

Ik zag zojuist op mijn bankrekening dat er 62,29 Euro is afgeschreven. voor mijn alles-in-1 abo (geen idee hoe het precies heet).

Afgelopen maanden was het 31,48 Euro. Dat is al 1,48 Euro hoger dan in mijn contract staat welke van 9 april 2020 tot 9 april 2021 loopt.

In dat contract heb ik ook 25 Euro korting voor de duur van 12 maanden.

 

De rekening kan ik nog niet bekijken, er staat alleen een info knop bij voor het filmpje met uitleg.

Dat gaat in dit geval dus niet op.

 

Waar komt die 62,29 Euro dus ineens vandaan? Want 31,48 + 25 = 56,48, dus dat gaat ook niet op.
Heb wel iets over inflatie correcte gelezen, maar dan bijna 6 Euro wel veel.

Na meer dan 52 min nog steeds niet door weten te komen bij de klantenservice van T-Mobile Thuis, dus dan maar zo: ik kan de facturen van April, Mei, Juni en December 2020 niet meer inzien.

Zou bijna geneigd zijn om de automatische incasso van december tegen te houden.. Als ik geen factuur krijg valt er ook niks te betalen toch?

Ondertussen via Twitter geholpen en opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

Mislukte incasso. 

 

Heb het ook nog via een ander nummer nagevraagd. Dit is inderdaad een bekend probleem. Het advies, kijk volgende week nogmaals in je account en als het goed is moet de melding verdwenen zijn. Indien dit niet het geval is, neem contact op met T-Mobile Thuis. 


Kijk net in mijn T-Mobile Thuis account en de melding is weg. Nu netjes verwerkt.:wink:

Reputatie 2

Goedemorgen @JorikC, de SMS is ontstaan doordat de factuur waarop de buitengerechtelijke incassokosten verrekend worden pas officieel op 27 november gefactureerd wordt, tot die tijd staat technisch gezien het bedrag nog open. Dit kun je absoluut negeren, beloofd! Geniet van jouw weekend en stay safe! 

Hoi Jason,

Dit heeft geen haast (denk ik), dus geniet van je vakantie. 

Het leek allemaal goed te gaan, totdat ik zojuist wéér een incasso-verzoek ontving voor €15 van T-Mobile Thuis, uiteraard heb ik die niet geaccepteerd. In mijn account staat er wel een regel voor een factuur van €15, maar nog geen PDF, dus het is me niet helemaal duidelijk waarom er weer iets onterechts geïncasseerd zou moeten worden… Helaas is het einde dus na ruim 6 maanden nog steeds niet in zicht. Als jullie akkoord zijn, dat alles netjes afgehandeld is, kunnen jullie mijn T-Mobile Thuis account dan niet verwijderen of mijn bankgegevens leegmaken, zodat het niet per ongeluk weer mis kan gaan?

Groet,
Jorik

Reputatie 7
Badge +7

Mislukte incasso. 

 

Heb het ook nog via een ander nummer nagevraagd. Dit is inderdaad een bekend probleem. Het advies, kijk volgende week nogmaals in je account en als het goed is moet de melding verdwenen zijn. Indien dit niet het geval is, neem contact op met T-Mobile Thuis. 

Reputatie 7
Badge +7

Wat gaat er mis bij T-Mobile Thuis??

Zit net in mijn T-Mobile Thuis account dat de incasso niet gelukt is op 23 december. Volgens mijn bank gegevens is het bedrag wel degelijk op 23 december afgeschreven . Graag een reactie op dit voorval,  ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn.

 

Heb net telefonisch contact opgenomen met T-Mobile: Het advies was :kijk maandag nogmaals of het dan wel goed staat in thuis acount, zo niet neem dan nogmaals contact op.(als het goed is zou de mevrouw een aantekening in mijn dossier aanmaken)

Reputatie 3

Hallo, zie ook mijn separate posting. Jullie beweren (overigens zonder ook maar 1 mail of sms daarover te versturen) dat de incasso van 23 december is mislukt, dat zag ik zojuist in Mijn T Mobile nadat sinds 0900 internet het niet meer doet. De incasso is volgens mijn bankafschrift gewoon op 23 december afgeschreven, zoals elke maand altijd het geval is geweest. Volgens mij gaat het niet helemaal goed op ullie administratie, maar belangrijker, ik wil per direct mijn verbinding weer actief krijgen. Telefonisch kom ik er niet door, daarom graag via deze weg: help!

Na meer dan 52 min nog steeds niet door weten te komen bij de klantenservice van T-Mobile Thuis, dus dan maar zo: ik kan de facturen van April, Mei, Juni en December 2020 niet meer inzien.

Zou bijna geneigd zijn om de automatische incasso van december tegen te houden.. Als ik geen factuur krijg valt er ook niks te betalen toch?

Hi @Carl ,

 

Bedankt, ik kan ze nu inderdaad allemaal inzien.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ekeemink,

 

Slim dat je dat hier aan de kaak stelt! Ik ben meteen voor je in jouw dossier gedoken, en alle facturen zijn weer tot jouw beschikking. Mocht er nog iets anders spelen, geef het gerust aan. Voor nu alvast een mooie kerst gewenst!

Hoi Tmobile,

 

Ik wil de rekeningen van januari-juni van dit jaar inzien, maar deze zijn niet zichtbaar in mijn overzicht. Van oktober 2019 en terug en juli 2020 en later kan ik wel inzien. De missende rekeningen van 2019 zijn eerder wel beschikbaar geweest, omdat ik hier een lokale kopie van heb. 

 

Kan dit gemaakt worden of kan ik deze op een andere manier krijgen? Alvast bedankt.

Reputatie 2

Hoi @BjOrK1972, onze specialiste heeft overlegd met andere experts en komt tot de volgende conclusie: er is een voorlopige factuur uitgedraaid nadat de vergoeding was ingediend (waarschijnlijk om te kijken of de vergoeding op de volgende factuur komt) – echter is deze factuur nooit verwijderd. Het is dus geen bestaande factuur die via het systeem is aangemaakt.

Dit heeft ervoor gezorgd dat de vergoeding niet herkend wordt door het systeem en niet mee is genomen naar de volgende incassocyclus.

Men is nu intern aan het kijken hoe dit het beste opgelost kan worden – waarschijnlijk moet de factuur handmatig ingelegd worden in ons financiële systeem. Zodra dit opgelost is, zou het niet meer moeten kunnen voorkomen. Jouw situatie heeft daarmee een goede oplossing opgeleverd.

@Jason het antwoord klinkt hoopvol en ik hoop dat het met de te nemen stappen die nu nog gaan volgen verholpen zal zijn. Ik zal van mijn kant het dashboard blijven monitoren of daar de veranderingen zichtbaar worden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BjOrK1972, onze specialiste heeft overlegd met andere experts en komt tot de volgende conclusie: er is een voorlopige factuur uitgedraaid nadat de vergoeding was ingediend (waarschijnlijk om te kijken of de vergoeding op de volgende factuur komt) – echter is deze factuur nooit verwijderd. Het is dus geen bestaande factuur die via het systeem is aangemaakt.

Dit heeft ervoor gezorgd dat de vergoeding niet herkend wordt door het systeem en niet mee is genomen naar de volgende incassocyclus.

Men is nu intern aan het kijken hoe dit het beste opgelost kan worden – waarschijnlijk moet de factuur handmatig ingelegd worden in ons financiële systeem. Zodra dit opgelost is, zou het niet meer moeten kunnen voorkomen. Jouw situatie heeft daarmee een goede oplossing opgeleverd.

Reputatie 7
Badge +16

@BjOrK1972 Onze specialiste heeft het bekeken en het lijkt erop alsof de factuur van 30 september handmatig is aangemaakt in plaats van via het systeem (kijkend naar de datum klopt het niet). Ze heeft het nu uitstaan voor verder onderzoek en komt hierop terug. 

Zodra ik haar antwoord heb, plaats ik dit meteen in het topic. Bedankt voor jouw terugkoppeling, nu nog de volledige boete rechtzetten en dan is het eindelijk verholpen. 

Reputatie 2

@BjOrK1972 De specialiste in kwestie heeft nog geen antwoord kunnen geven. Zodra dit wel het geval is, ontvang je direct een bericht van me! Mochten we elkaar niet meer spreken vóór het weekend, dan wens ik je een prachtig weekend toe. Stay safe!

@Jason zojuist zie ik een wijziging in het rekeningoverzicht. Het bedrag van €15,00 is als compensatie opgevoerd. Dat is al iets maar nu beide rood gemarkeerde gedeeltes laten verdwijnen en dan denk ik dat het verholpen is.

 

Reputatie 2

@BjOrK1972 De specialiste in kwestie heeft nog geen antwoord kunnen geven. Zodra dit wel het geval is, ontvang je direct een bericht van me! Mochten we elkaar niet meer spreken vóór het weekend, dan wens ik je een prachtig weekend toe. Stay safe!

@Jason dank voor de terugkoppeling. Ik blijf in de wachtmodus en wens je ook een goed weekend toe.

Reputatie 7
Badge +16

@BjOrK1972 De specialiste in kwestie heeft nog geen antwoord kunnen geven. Zodra dit wel het geval is, ontvang je direct een bericht van me! Mochten we elkaar niet meer spreken vóór het weekend, dan wens ik je een prachtig weekend toe. Stay safe!

Reputatie 2

Goedemorgen @BjOrK1972, er gaat iets niet helemaal goed in ons betalingssysteem inderdaad. Op 30 september is de vergoeding aangemaakt en goedgekeurd, dat bedrag staat ook op een rekening (1 oktober), maar toch blijft die € 175,00 openstaan. Ik begrijp oprecht niet waar dit misgaat, duizendmaal sorry. Het had allang opgelost moeten zijn.

Twee collega's hebben navraag gedaan bij de financiële specialisten zodat dit eindelijk definitief verholpen wordt en jij geen onterechte aanmaningen meer zult ontvangen. Ik houd je op de hoogte van de status en zal zelf ook een onderzoek starten. Later vandaag hoop ik een antwoord voor je te hebben, ik zal je dan per privébericht een update geven.

@Jason bedankt voor jouw reactie en de uitgezette actie. Ik wacht op de reactie. Had afgelopen dinsdag een collega van de klantenservice aan de lijn en zij gaf ook aan de nodige stappen te gaan ondernemen. Meerdere lijnen staan nu uit en hoop op een goed eind...al juich ik nog niet 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @BjOrK1972, er gaat iets niet helemaal goed in ons betalingssysteem inderdaad. Op 30 september is de vergoeding aangemaakt en goedgekeurd, dat bedrag staat ook op een rekening (1 oktober), maar toch blijft die € 175,00 openstaan. Ik begrijp oprecht niet waar dit misgaat, duizendmaal sorry. Het had allang opgelost moeten zijn.

Twee collega's hebben navraag gedaan bij de financiële specialisten zodat dit eindelijk definitief verholpen wordt en jij geen onterechte aanmaningen meer zult ontvangen. Ik houd je op de hoogte van de status en zal zelf ook een onderzoek starten. Later vandaag hoop ik een antwoord voor je te hebben, ik zal je dan per privébericht een update geven.

@Dewivg Daar help ik je graag mee! Wat is je vraag precies? Sorry dat we telefonisch niet bereikbaar waren, dat had te maken met een serverprobleem. Gelukkig is dit weer snel hersteld. Indien jouw vraag betrekking heeft op je meest recente rekening, deze is zichtbaar in jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Laat me weten welke vraag ik voor je kan beantwoorden, alsjeblieft.

@HamzaSener Jouw nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand (januari) rond de 30e zijn. Indien ik je nog ergens anders mee kan helpen, let me know!

 

 

 

Hoi Jason, 

Bedankt voor het antwoorden. Ik zag gisteren in mijn rekeningen op de website dat ik 2 maanden niet betaald had maar het is gewoon afgeschreven, voor beide maanden. Nu zie ik net dat het wel weer goed staat, dus ik heb geen problemen meer.

 Mvg Dewi

Reputatie 2

T-mobile,

Nu 6 maanden bezig om definitief af te komen van de steeds terugkerende aanmaningen die onterecht door t-mobile gestuurd worden. Het gaat nog steeds om €175,00 waarvan gezegd wordt dat dit in rekening gebracht wordt vanwege een niet geretourneerde tv-box. Alle sinds 2016 in bruikleen geleverde apparatuur zijn in één en dezelfde roze doos bij een postnl inleverpunt aangeboden en naar het antwoordnummer (Schiphol) verzonden. Waarschijnlijk gaat het daar nog steeds niet goed als ik andere berichten op deze community lees.

De afbeeldingen geven duidelijk aan dat het bedrag van €175,00 voldaan is maar toch probeert t-mobile bedragen af te schrijven. Helaas boek ik deze terug aangezien het abonnement sinds juli 2020 beëindigd is en de automatische incasso daarmee gestopt is. De €15,00 die in rekening gebracht worden vanwege incassokosten ga ik niet betalen.

Zorg aub dat deze maandelijkse rompslomp stopt!

 

Reputatie 7
Badge +16

@Dewivg Daar help ik je graag mee! Wat is je vraag precies? Sorry dat we telefonisch niet bereikbaar waren, dat had te maken met een serverprobleem. Gelukkig is dit weer snel hersteld. Indien jouw vraag betrekking heeft op je meest recente rekening, deze is zichtbaar in jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Laat me weten welke vraag ik voor je kan beantwoorden, alsjeblieft.

@HamzaSener Jouw nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand (januari) rond de 30e zijn. Indien ik je nog ergens anders mee kan helpen, let me know!

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen.

Groet,

 

Hamza

Hallo, ik heb een vraag over mijn rekening. Jullie zijn dus, wat echt heel vervelend is, telefonisch niet bereikbaar dus wat nu? 

Bedankt alvast

 

Reageer