Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120707 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Hoi,

 

Ik krijg een mail en brief dat ik mijn TV Box niet heb terug gestuurd. Ik heb dat wel gedaan. Waarom krijg ik nog een brief?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mord 

In de periode dat jij de apparatuur terug stuurt tot wanneer je bericht krijgt dat alles ontvangen is kun je herinneringen ontvangen die je dan kan negeren.

Je kreeg een brief aangetekend op 30 october en een bevestiging dat alles ontvangen is op 2 november. Volgens mij is er niet zoveel aan de hand maar bewaar het verzendbewijs voor de zekerheid voor het geval dat de boete toch nog wordt afgeschreven.

Hallo,

 

Ik heb op 26 oktober mijn interactieve tv boxen teruggestuurd, binnen de aantal dagen wat moest.

Op 2 november kreeg ik vervolgens een mail waarin stond dat alles goed ontvangen is.

Alleen heb ik vervolgens rond 4 november een brief gekregen, aangetekend op 30 oktober, dat de apparatuur nog niet ontvangen is en dat ik daardoor een boete heb.

Is het nu goed en vervalt dan mijn boete? In de mail stond namelijk niks over een boete vermeld en ik heb het op tijd ingeleverd.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Petroz86, hartstikke bedankt voor het verzendbewijs, ik heb deze meteen aan jouw klantprofiel gekoppeld zodat we altijd het bewijs paraat hebben.

Ik blijf jouw situatie monitoren en zal elke dag controleren of de boete op een factuur komt te staan, mocht dit het geval zijn dan zetten we dit gelijk recht dankzij jouw verzendbewijs. Het komt helemaal goed, geen zorgen! 

Stay safe and healthy!

Reputatie 1

Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!

Hoi Jason, 

dank u wel voor uw reactie, dat stelt me al meer gerust.

Hieronder het verzendbewijs:

In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,
Peter Rozendaal

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!

Reputatie 1

Hallo (Waqqas), 

Dank voor uw reactie.

Om op de vraag terug te komen; Nee, deze is niet genoteerd. De enige link zou het verzendlabel op de doos en mijn verzendbewijs zijn. 

Deze kan ik uiteraard toesturen indien gewenst.

Mocht het zover zijn hoor ik dit natuurlijk graag!

Vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Petroz86 

Heb je wel je klantgegevens ergens opgeschreven?

Houd er rekening mee dat het retourproces 2 tot 3 weken kan duren, herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je dan negeren.

Bewaar het verzendbewijs goed, het bewijs kan nodig zijn als er iets niet goed gaat.

 

Reputatie 1

Goedemiddag, 

Ik heb de retourdoos met modem/router verzonden, deze zal rond deze tijd aan moeten zijn gekomen. 

Echter vrees ik dat ik de retourcode nergens heb vermeld. 

Uiteraard heb ik een verzendlabel van Postnl.

Zou u mij verder kunnen helpen?

Vriendelijke groet.

Peter

Op zijn minst verwarrend als er staat “Bezorgd”

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ali-tm1, goed dat je contact opneemt! Ik heb de Track & Trace code bekeken en zie dat de status is 'retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender'. Dat houdt in dat de retourzending nog niet bij ons distributiecentrum is aangekomen. Op het moment dat de status op 'afgeleverd' staat, is het pakket bij ons afgeleverd. Vanaf dat moment kan het nog enkele dagen duren voordat het pakket verwerkt is in het systeem. Zodra dat gebeurd is, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. 

Omdat jouw pakket echter al sinds 8 oktober op deze status staat, heb ik de retourproducten afgemeld in jouw oude klantprofiel (het vorige abonnement). Je zult nu geen waarschuwingen en boetes ontvangen. Eventuele toekomstige waarschuwingen en e-mails met betrekking tot dit retourpakket kun je volledig negeren!

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Het is vandaag precies 3 weken geleden, nog een week afwachten ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Ik ben met t-mobile overgestapt naar een nieuwe klantnummer om gebruik te kunnen maken van 1Gb. Het oude apparatuur heb ik vrij snel naar het gewenste adres gestuurd met klantnummer erbij. Kunt u bevestigen dat deze is ontvangen? Ik krijg namelijk mails dat het nog niet ontvangen is.

Klantnummer: XXXX

Hierbij het verzendbewijs
 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kevinchi_w7, fijn dat de nieuwe Zyxel je zo goed bevalt!

Ik heb meteen gecheckt of het pakketje inmiddels binnen is en dat is gelukt. Op 16 oktober in de middag is het pakket officieel retour gemeld aan onze kant. Eventuele toekomstige waarschuwende e-mails kun je volledig negeren. Hartstikke bedankt dat je de Draytek geretourneerd hebt, echt top! 

Hoi @MalouIJ, sorry voor de foutieve, onvolledige e-mail die je hebt ontvangen. Jouw retournummer stuur ik een privébericht naar je toe.

Ik vind het zeer jammer dat je ons gaat verlaten, maar begrijp en respecteer je keuze natuurlijk voor de volle 100%. Indien je je in de toekomst bedenkt, dan ben je altijd meer dan welkom. Laat ons in dat geval weten welk abonnement het beste bij jouw wensen aansluit, dan zorgen wij ervoor dat de overstap zo naadloos mogelijk gaat. Veel plezier en succes bij je nieuwe provider. Stay safe and healthy!

Hoi,

ik heb gisteren mijn internet van T-Mobile Thuis opgezegd, maar het geautomatiseerde mailtje dat ik van jullie heb gekregen is niet ingevuld:

 

Stuur je apparatuur aan ons terug
De apparatuur die je van ons hebt is in bruikleen, dus die willen we graag terug als je opzegging afgerond is. Het gaat dan om:

0 modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)


Terugsturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos. Stop hier alle apparatuur in, inclusief kabels.
2. Stuur deze doos met apparatuur gratis terug, binnen 8 dagen nadat je T-Mobile Thuis abonnement is opgezegd. Vermeld hierbij altijd jouw retournummer: .
3. Ga hiervoor naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

 

Er is niet aangegeven welke apparatuur ik terug moet sturen, en wat mijn retournummer is.

 

Mvg

Bedankt voor de nieuwe Zyxel modem! Dit werkt stukken beter.

Jullie zijn wel streng, zelfs voor bestaande klanten :thinking:

Enkele werkdagen na de installatie heeft mijn partner de vervangen DrayTek modem bij een PostNL punt afgegeven om op te laten sturen. Hierbij het bewijs:

Ik hoop dat jullie de modem snel terugvinden en dit vervolgens verwerken in jullie systeem.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lexvanstralen, welkom op de Community!

De officiële retourmelding kan nog op zich laten wachten omdat de verwerkingstijd bij PostNL momenteel iets langer is dan gebruikelijk. Je kunt bij een retourprocedure doorgaans twee weken in het achterhoofd houden; dit betekent dat wanneer jij de box op 8 oktober hebt teruggestuurd, deze ongeveer rond 22/23 oktober bij ons geretourneerd zal zijn.

Eventuele aankondigingen en waarschuwingen per e-mail kun je voor nu negeren. Bedankt voor het terugsturen. Wij handelen het verder af. Stay safe!

Reputatie 7
Badge +16

@Jason huawei modem?

@narayda Pardon, ik keek verkeerd; de Huawei uit 2017 stond er vlak boven. Mijn fout, ik zal iets alerter zijn! Het is nu in orde, bedankt voor je scherpte!

1 week geleden al een wifi punt terug gestuurd helaas hebben jullie die nog niet ontvangen en krijg ik hier een boete voor? waarom zit hier een boete op?

het is niet dat ik geen klant meer ben van jullie. de wifi punt heeft nooit gedaan wat hij moest doen en dacht stuur heb terug en na het aanmelden van het retouren kreeg ik een mail dat dat binnen 8 dagen opgestuurd moest zijn…. nu krijg ik een mail dat ik een boete moet betalen… ik heb al een uur aan de lijn gehangen voor de klanten service maar helaas niemand aan de lijn gekregen.

 

graag zou ik in contact willen komen met jullie.

@Jason huawei modem?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @narayda, geen zorgen: de TV Box is inmiddels netjes retour gemeld en het verzendbewijs daarvan is niet langer noodzakelijk. Het Huawei modem is echter nog niet retour, weet je zeker dat je deze in dezelfde doos hebt gedaan? Als dit wel zo is, dan ga ik navraag doen bij onze distributiepartner, want dan is deze per ongeluk niet aangemeld als zijnde retour. 

Het komt hoe dan ook helemaal goed, dat weet ik zeker! 😉

@Brian Het is begin augustus verzonden en heb geen verzendbewijs meer, heel stom van mij dat ik dat weggegooid heb, maar ben ik dan nu echt t dupe als jaren klant en nog steeds gebruik van diensten? Het is in de post kwijt geraakt en nu is dat dus mijn probleem. 

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Hi @brian bedankt ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en inderdaad zou het probleem nu opgelost zijn en alles alsnog ontvangen. Het is ook wel raar dat de modem wel ingeboekt is en de mediabox niet zat allemaal in dezelfde doos. Maar goed eind goed al goed zal ik maar zeggen. 

Reputatie 7

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Reageer