Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 211 reacties
  • 41873 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

211 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Misschien kan je het ISRA punt eens opzoeken waar deze kabel vandaan komt want nu heb je loze draden aangesloten die je eigenlijk niet nodig hebt.

Die loze draden kunnen na verloop van tijd misschien voor problemen met de verbinding zorgen.

Reputatie 1

Ik zal proberen contact op te nemen met KPN, misschien komt er dan meer te weten waarom er zo'n verbinding is

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Als je nu een speedtest doet is de snelheid bekabeld en via de WiFi snel en stabiel?

Als dat zo is dan zou je het zo kunnen laten maar ik snap niet waarom er ook een actief signaal staat op de andere draden, wellicht dat iemand anders je hier een betere uitleg bij kan geven.

Het punt waarop deze kabel is aangesloten (dus waar de kabel vandaan komt), daar zijn misschien alle draden aangesloten op 1 aansluiting?

Reputatie 1

 @Waqqas 

Is de verbindingsmethode van belang? Dat wil zeggen, of blauw of oranje hebt gebruikt. Snelheid of op de een of andere manier zullen de verbindingen hetzelfde zijn?

Moet ik me er geen zorgen over maken en blij zijn dat het internet werkt?:-)

Reputatie 7
Badge +15

De vorige eigenaar zei dat ze een keer geen kabel van KPN konden vinden en een monteur kwam en ze hebben hem aangesloten en het werkte. Helaas weet ik niet welke router ze gebruikten. Als ik deze kabel nu op blauwe kabels heb aangesloten, werkt internet met T-mobile.

Oh excuses, ik las er overheen maar je hebt dus wel internet.

Ik zou niet weten waarom er een rj45 connector op zat en volgens mij is er geen enkele router die een rj45 ingang heeft voor DSL @B. Lewikowski 

 

Reputatie 1

De vorige eigenaar zei dat ze een keer geen kabel van KPN konden vinden en een monteur kwam en ze hebben hem aangesloten en het werkte. Helaas weet ik niet welke router ze gebruikten. Als ik deze kabel nu op blauwe kabels heb aangesloten, werkt internet met T-mobile

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Een rj45 connector is niet voor DSL, weet je toevallig of die grijze kabel op foto 1 van buiten de woning komt of niet?

Volgens mij heb je die kabel nodig dus dan zou er een monteur moeten komen.

Reputatie 1

@Waqqas 

Ik heb met deze grijze kabel verschillende combinaties geprobeerd, maar de modem reageerde niet. Er is geen signaal op deze kabel. Misschien heeft de monteur van KPN een nieuwe aansluiting gemaakt op de kabel van foto 3, maar waarom voor de RJ45 stekker?

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Die onderste grijze kabel op foto 1 zou moeten werken volgens mij, Probeer eerst rood en blauw en als het niet werkt dan oranje en wit.

Die witte kabel heb je niet nodig, heb je niks kunnen vinden in de meterkast?

Reputatie 1

@Waqqas

Alleen DSL is beschikbaar op mijn adres.

In de mail van T-Mobile stond dat ik oude apparaten mee kan nemen en aansluiten: "Apparatuur" Je hebt straks Standard (DSL) internet, daarom kun je al je T-Mobile Thuis apparatuur meenemen naar je nieuwe adres. Wel zo makkelijk! "

 

Ik vond er een in de woonkamer.

 

Er waren twee kabel binnen en geen enkele was vastgeschroefd. Helaas is er geen signaal op een van hen.

In deze kabel heb ik de stekker veranderd naar rj11 en het signaal is er.

Het internet werkt. Ik deed verschillende combinaties en er was internet op bijna elke combinatie. Kun je me uitleggen waarom er een rj45-stekker en 4-kabel was waarop het signaal zit?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B. Lewikowski 

Kun je eens op de T-Mobile postcodecheck kijken of er DSL of glasvezel beschikbaar is op jouw adres?

Je kan eens in de meterkast of woonkamer kijken of je iets van deze ISRA's tegen komt.

Bij een verhuizing sluit je een nieuwe contract af en krijg je ook nieuwe apparatuur, heb je dat ontvangen en klopt alles in je T-Mobile thuis account zoals het adres en of je diensten actief zijn?

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Vandaag ben ik verhuisd. Ik zou een signaal moeten hebben op mijn nieuwe adres. Maar er komt een kabel met RJ45-stekker uit de muur, maar op het oude adres had ik een RJ11-modem aangesloten. De oude eigenaren hadden internet bij KPN, ze konden het ISRA-punt niet vinden, dus de installateurs van KPN hebben het aangesloten. Mijn vraag is wat ik nu moet doen om de modem te kunnen aansluiten en te kunnen internetten met T-mobile.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rohanmalhotra88, I'm very sorry to hear how unstructured the connection process enveloped. On the other hand, I am quite happy to see that you have been online for more than a week without disruption. Don't worry, our customer care number is free of charge and thus did not impact your bundle. I'll also definitely make sure that the € 15,- are credited to the invoice of your Thuis account for the month of April. Soon, you will receive a confirmation email about this. I hope that this brought some light to your day and I hope you enjoy your weekend!

Reputatie 1

Hi guys! I just thought i’d follow up since it’s been 9 days after my last message and no response. 
The package delivered to me for the move wasn’t correct. Even though this was repeatedly mentioned via me on phone and here. The technician who came somehow fixed the wifi by cutting up wires and leaving a hole in my wall which he said will be fixed in another appointment he would make. It’s been a week since then. And i got an email from T mobile saying they are closing my case/complaint number since everything is fixed. I got a 7 day voucher for free Mobile data , 2 weeks after i lost all wifi from my place. What happens to the extra costs of the mobile data i had to buy myself this month because of this? And the calling minutes i lost because of calling tmobile repeatedly? I’m very disappointed in the service this time after years of using tmobile. Shoddy , mismanaged and no real resolution. 

Reputatie 1

@Cal I've already spent 15 euros to get 5 GB extra mobile data, so I don’t need to use the code you are sending, thank you. I will speak to T-mobile customer care to get the 15 euros debited back once I have wifi installed.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sj0kkie,

Allereerst gefeliciteerd met jouw nieuwe huis! Het klopt inderdaad dat wij in het verleden hiervoor een ander beleid hadden. Ik had je heel graag het antwoord gegeven waar je op hoopte, alleen ons nieuwe beleid is nog steeds in lijn met onze oude voorwaarden. Zou ik je mogen vragen (om via een privébericht) te delen om welke reden je het abonnement niet mee wil verhuizen? Hoewel ik niet altijd iets aan de situatie kan veranderen, denk ik wel erg graag met je mee en wil ik zeker mijn best doen om wat voor je geregeld te krijgen!

Hey @rohanmalhotra88,

Like @Jason said it's good to hear that a technician is coming over! We'll certainly not charge you up until the connection is established and I will also send you the voucher code which Jason propagated in his previous message. With this code, you'll have all the data you could wish for in the coming 7 days. 

Reputatie 1

Hi @Jason , thanks for getting back to me.

the technician coming on the 29th is something I had to arrange myself via T-mobile customer care. Hopefully that solves the problem and confusion. I do use T-mobile Sim as well, and I already purchased an unlimited internet data bundle that should last me for my current cycle. I’m assuming I will be comped for that? as well as not charged for no internet availability for T-mobile Thuis for the duration it is not active. Is that something you can arrange, so is that something I need to call customer care for again? 

Ik zie toch meerdere topics in de community van mensen welke het contract vroegtijdig hebben kunnen ontbinden door middel van een verhuisbewijs. De techniek / snelheid op het nieuwe adres was daar compleet irrelevant.

 

Waar staat dit in de voorwaarden dat dit niet meer mogelijk is? Ik kan het nergens terugvinden. De klantenservice medewerker geeft aan dat dit sinds halverwege februari 2021 is aangepast, maar ik heb het contract in November 2020 afgesloten met diens voorwaarden. 
 


 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sj0kkie 

Volgens mij is dit van invloed voor jou.

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het T-Mobile Thuis pakket niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

Bij jou is dezelfde snelheid via dezelfde techniek beschikbaar op je nieuwe adres.

Goedemiddag,

Kan iemand mij uitleg geven over dit verhaal, ik lees overal op de community dat vroegtijdig het contract stopzetten prima mogelijk is met een officieel verhuisbericht en nu opeens zou het niet meer kunnen?

Bedankt alvast!
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @rohanmalhotra88, sorry for the inconvenience!

Our technician will come over and fix the issue on the 29th. To help you with a temporary solution, you may use our 4G-network for free with an Unlimited Internet voucher. Do you perhaps have a T-Mobile sim card? A prepay or subscription will do. If you do, please let me send you an Unlimited Internet voucher for the coming week. That way you'll be able to use the Internet via hotspot.

Of course your cellphone isn’t the only device which uses Internet, but no worries! Set up your phone as a mobile hotspot to create a Wifi network for your laptop and other devices. You can find the steps to set up your phone as a hotspot on our website: www.t-mobile.nl/toestelhulp.

Reputatie 1

@Ginny thanks for getting back to me. 

let me quickly summarise my current situation.

about 20 days before moving to my new address , I arranged via the T-mobile site everything.

I was immediately informed that I would receive a package in the mail at my new address. few days later I get a post NL slip (without any email notification of a delivery) that my package is at a neighbour. When I checked, my neighbour had received nothing. I then spoke to a customer care at T-mobile who confirmed that I actually did not need any package and that this was perhaps some miscommunication. 

then I was informed that my internet would only start at the new address when I plug my modem in. this is also when I was informed about my new place having DSL and my old place having fiber optic. I had in my first communication with T-mobile submitted 22nd march as my start date at the new address. So yesterday the 22nd , I wake up to no wifi at the old address. which is fine. so I take the modem to the new address and it doesn't work there either. I call customer care, we try a few things and your colleague says she will call me back but I never get a call. Towards the end of the day I call back and this time your colleague says that since my original package was for fiber optic that means I would never have never received a cable for DSL. so now she has ordered a DSL cable for me which will take a week to deliver. Meanwhile I have no wifi at any of my addresses. I just had to update my mobile internet with 15 euros for more internet. these are costs that I would not have needed to make if my wifi was working. I’m a bit disappointed with the service if I'm being honest. More so with all the confusion and miscommunication. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Flere 

Met de overstapservice heb je te maken met een opzegtermijn van 1 maand, geef de verhuizing ook ongeveer 4 weken van tevoren door zodat er genoeg tijd is om alles te regelen.

Hallo

ik heb nu T-mobile via koper in een huurhuis. 

ik verhuis binnenkort naar een nieuwbouw woning. Daar ligt een glasvezel aansluiting. Met zo’n kartonnen doosje van KPN erop. Blijkbaar kan ik daar ook T-mobile op krijgen. Ik weet echter niet of, en zo ja wanneer, T-mobile die aansluiting kan activeren. Ik wil dat graag weten voordat ik een verhuizing afsluit.  Ik wil er niet later achter komen dat het maaaaaanden gaat duren omdat er iets is met de technologie van KPN die nog niet door T- mobile ondersteunt word. 
kunnen jullie dit controleren voor mij?

Flere

Reputatie 6

Hi @rohanmalhotra88, I immediately checked your profile and I see that we didn't send you a package. You can move the modem to your new place, we only ask you to send the Media Converter back to us. You will receive an email with instructions about that around the moving date!

Reageer