Sticky

Inloggen Mijn Odido lukt niet!

Inloggen Mijn Odido lukt niet!

Toon eerste reactie

718 reacties

Reputatie 1

Lukt het ook niet op een ander apparaat @GS1905GS

Hallo Tommie van Odido, 

Ik heb deze melding sinds vanavond ook. 

Na aanpassen tv abonnement, upgrade.... zie ik ook hetzelfde als hierboven. 

Alles al geprobeerd, maar melding blijft hetzelfde. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Idiodo, ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JvanHoeve, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je oude abonnement nog gekoppeld was. Deze heb ik voor je ontkoppeld, je zou nu je abonnement moeten kunnen koppelen. Zo niet? Dan moet ik het doorzetten naar onze specialisten omdat er een actief en inactief abonnement in ons systeem staat en die zorgen ervoor dat je waarschijnlijk niet kunt koppelen. Kan je me laten weten of het gelukt is of niet? Thanks!

Reputatie 1

Dit krijg ik wanneer ik me abonnement inzien wilt

 

Ik heb hetzelfde met tv abonnement upgrade. 

Weet niet wat ik er aan kan doen en of wat ze doen om het weer goed te krijgen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @poemeke1, ook voor jou wil ik het graag in orde maken! Zou je een screenshot kunnen delen van je foutmelding? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hoi @Idiodo, ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

 

Mijn klantnummer is toegevoegd 

Hoi @poemeke1, ook voor jou wil ik het graag in orde maken! Zou je een screenshot kunnen delen van je foutmelding? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

En dit blijft al paar dagen zo

Reputatie 1

Hallo Odido,

 

Ik probeer in te loggen op mijn Odido, maar mijn browser (Firefox) houdt de redirect naar http://www.odido.nl/login (zonder HTTPS/SLL). Dat lijkt mij ook erg prettig dat dit gedaan wordt, maar volgens mij moet dit wel altijd via HTTPS gaan, zeker als het hier om een inlog actie gaat.

 

Als je nu naar https://www.odido.nl/login gaat, wordt je door gestuurd naar http://www.odido.nl/login, die je vervolgens weer doorstuurd naar https://www.odido.nl/login/NATicket=<weggelaten>&IV=<weggelaten>. Dus mijn vraag is, waarom zit hier een redirect via HTTP tussen, lijkt mij de omgekeerde wereld 😉 ?

 

Daarnaast, zouden jullie misschien ook kunnen overwegen om HSTS aan te zetten voor jullie website.

 

Alvast bedankt.

ik kan niet inloggen bij  mij ….@t-mobilemail.nl , wachtwoord gereset , ook niet . Krijg volgende melding : .Kan iemand mij helpen aub .? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GooyVanDeBerg, dat is inderdaad wel apart. Uiteraard zijn wij voorzien van HTTPS/SSL. Als je een andere browser probeert zie je wel de HTTPS staan. Waarom FireFox dit niet laat zien durf ik niet te zeggen.  

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Reelben, goed dat je dit aangeeft! Heb je al geprobeerd het abonnement te ontkoppelen en opnieuw te koppelen? Groetjes, Ishana

Als ik klik naar de link krijg ik melding : HELAAS ! DEZE PAGINA ZIT OP SLOT . En als ik les op bovenstaande omschrijving , ik heb wel andere t-mobile account aangemaakt , maar ik kan mijn bestaande abonnement niet toevoegen naar de nieuwe account . Word ik doorgestuurd naar de ….@t-mobilemail.nl account en daar heb ik geen toegang van .

 

Reputatie 1

Hoi @Reelben, goed dat je dit aangeeft! Heb je al geprobeerd het abonnement te ontkoppelen en opnieuw te koppelen? Groetjes, Ishana

Hi Ishana, 

Ik had het nog niet geprobeerd. 

Maar dacht zal het eens proberen. 

Alleen dit helpt ook niet. 

Ik kom dan dezelfde problemen tegen. 

Alles al geprobeerd via me pc of andere telefoon. 

 

Maar melding blijft hetzelfde na inloggen.. Klik ik op abonnement... Oops!.... 

Dus weet ook niet wat ik verder kan doen. 

Abbonement is nu ook niet aan te passen etc 😅🥳

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ahmed79, bedankt dat je deze details kon delen! Ik zie dat je account twee email adressen heeft geregistreerd, namelijk ook je @live email adres. Kan je proberen om hiermee een wachtwoord op te vragen via deze link: Inloggegevens Opvragen.

Ik verwacht dat je hiermee snel alles in kan zien! 🙂

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido ,

 

Een andere browser gebruiken lijkt mij niet de juiste of veilig oplossing. Dit is namelijk geen browser issue, maar een applicatie/server issue. Alle redirects zouden ten alle tijden naar HTTPS moeten gaan voor de veiligheid van de klant.

Mocht je willen weten hoe dit kan gebeuren, of hoe je kan aantonen dat dit fout gaat, kan je het volgnede doen: Op de command line moet je dan het volgende uitvoeren `curl -I -X GET https://www.odido.nl/login`. (Dit is eigenlijk wat de browser ook doet).

Dit geeft het volgende resultaat:

HTTP/2 302
content-type: text/html; charset=utf-8
content-length: 142
set-cookie: afck-httpsetting-backendpool-lfwd-www-t-mobile-nl-main-httpsCORS=; Path=/; SameSite=None; Secure
set-cookie: afck-httpsetting-backendpool-lfwd-www-t-mobile-nl-main-https=; Path=/
location: http://www.odido.nl/login
server: Microsoft-IIS/10.0
set-cookie: ASP.NET_SessionId=; path=/; secure; HttpOnly; SameSite=Lax
set-cookie: NATest=NATest; path=/; HttpOnly
content-security-policy: frame-ancestors http://*.t-mobile.nl https://*.t-mobile.nl http://*.tele2.nl https://*.tele2.nl http://*.ben.nl https://*.ben.nl https://app.storyblok.com https://internet.odido.nl http://*.odido.nl https://*.odido.nl
x-powered-by: ASP.NET

In het resulaat zie je “Location: http://www.odido.nl/login” ; Dat houdt in dat de browser naar een onbeveiligde webpagina moet gaan zonder SSL. Dit wordt, zo is te zien, teruggestuurd door “Microsoft-IIS/10.0” of een “ASP.NET” applicatie. (Overigens zou ik het afraden om deze gegevens prijs tegeven)

 

Hopelijk maakt dit mijn verhaal wat meer duidelijk en hoop ik dat jullie dit op de juiste manier op gaan lossen.

Met vriendelijke groet.

Hallo

De monteur komt maandag voor mijn internet aansluiting aan te sluiten.

Mijn vraag is, ik kan inloggen op my T Mobile maar als ik mijn gegevens wil invoeren zegt hij dat alle gegevens onbekend zijn.

Wie kan mij hierbij helpen?

Tevens heb ik telefonisch de wifiversterkers besteld. Deze zou ik deze week krijgen maar heb nog steeds niks ontvangen.

Met vriendelijke groet, 

Roger

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reelben, ik heb je abonnement ontkoppeld. Zou je eens kunnen inloggen en je abonnement opnieuw proberen te koppelen? Lukt het nu wel? 

Reputatie 1

Hey @Reelben, ik heb je abonnement ontkoppeld. Zou je eens kunnen inloggen en je abonnement opnieuw proberen te koppelen? Lukt het nu wel? 

Hallo Tommie, 

Ik heb het nog eens getest. 

Maar het blijft herzelfde. 

Zodra ik op mijn abonnement druk.. 

 

Ik heb al andere browser geprobeerd... etc.

Maar is gekomen door tv abonnement met espn, viaplay te activeren. 

Normaal hiervoor werkte het prima.

Heb net ook de app geprobeerd, maar hetzelfde…🥳

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GooyVanDeBerg, gebaseerd op mijn eigen headerresponse is te zien dat het beveiligd is met HTTPS.

 

HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 14 Sep 2023 09:26:05 GMT
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Length: 165376
Connection: keep-alive
Set-Cookie: afck-httpsetting-backendpool-lfwd-www-t-mobile-nl-main-httpsCORS=0d75e0ca9b0babb359ec771329d3a1a7; Path=/; SameSite=None; Secure
Set-Cookie: afck-httpsetting-backendpool-lfwd-www-t-mobile-nl-main-https=0d75e0ca9b0babb359ec771329d3a1a7; Path=/
Cache-Control: private
Server: Microsoft-IIS/10.0
Set-Cookie: ASP.NET_SessionId=l4kxu5ij2it3bzzadw1edig3; path=/; secure; HttpOnly; SameSite=Lax
X-AspNetMvc-Version: 5.2
X-Frame-Options: SAMEORIGIN
X-AspNet-Version: 4.0.30319
Set-Cookie: ASP.NET_SessionId=l4kxu5ij2it3bzzadw1edig3; path=/; secure; HttpOnly; SameSite=Lax
Set-Cookie: __RequestVerificationToken=j3AzQh610UlH9YygiHkKIkjo6DR_Lv4zkyV54YgE899yyMF1VSzgrIH8mdtd-cca6HQjOXUK67HZllTyqMg0TJDJL3CENSPkv4kPhOIweLTHNlacyAdsFjWlsPLmqZdzb9ooJyVx4Kta8w2nRIt1HQ2; path=/; secure; HttpOnly
Content-Security-Policy: frame-ancestors http://*.t-mobile.nl https://*.t-mobile.nl http://*.tele2.nl https://*.tele2.nl http://*.ben.nl https://*.ben.nl https://app.storyblok.com https://internet.odido.nl http://*.odido.nl https://*.odido.nl
X-Powered-By: ASP.NET 

 

Hier zijn de aanwijzingen die erop wijzen dat HTTPS wordt gebruikt:

  1. Set-Cookie met "SameSite=None; Secure": De cookies in de respons bevatten de attributen "SameSite=None" en "Secure". Het "Secure"-attribuut geeft aan dat de cookies alleen worden overgedragen via een beveiligde HTTPS-verbinding.

  2. Content-Security-Policy met HTTPS-bronnen: In de "Content-Security-Policy" header zie je dat HTTPS-bronnen zijn toegestaan voor bepaalde domeinen, waaronder "https://internet.odido.nl" en "https://*.odido.nl". Dit geeft aan dat de website gebruikmaakt van HTTPS voor deze bronnen.

  3. Server: Microsoft-IIS/10.0: De server die wordt vermeld, is Microsoft Internet Information Services (IIS) versie 10.0, wat een veelgebruikte webserver is die HTTPS-ondersteuning biedt.

Al deze aanwijzingen duiden erop dat de website odido.nl is beveiligd met HTTPS, waardoor de communicatie tussen de client en de server versleuteld en beveiligd is.

Hello, I can not login to My Oddido.

I have mobile + internet subscription. The account is created, as I remember to login in to my T-Mobile a while ago, when I enabled esim, but now I can not login with my email.

I have access to the email to which I receive factures from Oddido, but when I use that email to restore the password Oddido says there is no phone number connected to that email.

Can someone please help me with that ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roger007, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat je abonnement nog niet gekoppeld is, echter gaat er iets meer mis dan alleen de My T-Mobile. Je huidige bestelling loopt niet door omdat de hardware van je vorige bestelling nog niet door ons ontvangen is. Daarom kunnen we de bestelling niet door laten lopen. De hardware dient eerst teruggestuurd te worden, zodra dit bij ons is aangekomen kunnen wij je huidige bestelling door laten lopen!

Beste Tom

We zitten al 10 dagen zonder internet.

Een medewerker van t mobile had mij telefonisch toegezegd dat ik op 30 Juni een afspraak zou krijgen met een monteur omdat mijn Ziggo abonnement op 31 Juni zou aflopen.Dat bleek opeens niet te kunnen.

Vanaf 30 Juni zou ik pas een afspraak met een monteur kunnen maken voor een afspraak werd mij verteld door een medewerker.

Hier heb ik de bevestiging van en dat heb ik ook gedaan, deze zal dan dus morgen op 10 juli ook komen. Dus 10 dagen zonder internet.

Ik heb met iemand van jullie gesproken dat ik mijn oude pakket gewoon kan houden en dat hij het nieuwe pakket geannuleerd heeft. Als ik toch nog een nieuw pakket toegezonden zou krijgen dan zou ik dat weer mee retour kunnen geven. Dan ga ik er toch vanuit dat het geregeld is.

Omdat er zoveel mis is gelopen in de afgelopen tijd was ik bang dat ik het nieuwe pakket niet zou krijgen en dadelijk de monteur voor de deur staat en er geen installatie pakket is waardoor mijn internet nog meer vertraging oploopt.

Morgen staat namelijk de monteur op de stoep.

De afgelopen tijd heb ik in totaal al 3 uur met t mobile gebeld en is als ik het goed begrijp nog steeds niks geregeld.

Ik weet echt niet meer wat te doen nu.

Ik heb een eigen bedrijf en kan echt niet meer langer zonder internet.

Morgen zal mijn pakket aangesloten worden op hoop van zegen dan.

 Als ik WiFi versterkers bestel en ze zeggen deze worden deze week geleverd, dan mag ik er toch vanuit gaan dat dat ook zo is.

Vrijdag zou ik ook nog terug gebeld worden voor 17.00 uur dit is helaas ook niet gebeurd.

Dus ik denk probeer het maar op deze manier.

Ik wil eigenlijk iemand spreken die alles van tot en met z oplost maar heb er nog weinig vertrouwen in.

Op my t mobile inloggen lukt maar er zijn geen gegevens bekend.

Trouwens dit is nog niet alles wat er fout gelopen is!!!!!!

 

 

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido,

 

Wat je zegt klopt deels, maar waar het om gaat is het volgende: Het verzoek doen we naar “https://www.odido.nl/login” (met SSL). De server antwoord met HTTP 302 Found (redirect) met een header “Location: http://www.odido.nl/login”. Dat houdt in dat de browser een volgend verzoek moet doen naar een HTTP (zonder SSL) adres. Dit hoort niet en zou voorkomen moeten worden. Als we dat http verzoek volgen, komen we uiteindelijk weer op de HTTPS variant uit met wat extra query parameters. Maar je wil als eindgebruiker nooit een HTTP (zonder SSL) verzoek willen hebben tijdens een inlogactie.

 

Voor de volledigheid; De punten die je noemt kloppen deels. De “Set-Cookie: Secure” kan inderdaad alleen via HTTPS (met SSL) verstuurd worden. De CSP (Content Security Policy) is enkel bedoelt voor de browser om vast te leggen wat wel en niet mag. Dus dit is ter bescherming van de eindgebruiker en heeft niks te maken met SSL beveiliging. Als laatste; Microsoft-IIS kan inderdaad HTTPS verkeer verwerken, maar ook zonder SSL. Dus dat laat niet zien dat dit altijd met SSL gebeurt zoals ook te zien in het cURL verzoek. Dus het grootste deel van de verzoeken zullen keurig via HTTPS gaan, maar er zit toch een curciaal verzoek tussen die niet via HTTPS gaat.

 

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Roger007, bedankt voor je snelle reactie.

Het is inderdaad misgegaan bij de desbetreffende persoon die verteld heeft dat het oude pakket kon blijven staan. Bij een nieuwe order mag dit nooit gebeuren. Ons systeem loopt dan niet goed door, zoals nu bij jou. Ik zag dat de monteur onderweg is, kan je mij een terugkoppeling geven na het bezoek? Ik ben namelijk erg benieuwd wat er gezegd wordt.

 

Normaliter als je een wifipunt besteld, komt deze ook binnen een week aan. Omdat je bestelling blijft hangen, kunnen er helemaal geen orders doorlopen en staat je abonnement volledig vast. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Telman Ahababov I would love to help you gain access into your account. I can't seem to find a contract with us that is linked to your email address. I want to ask you to add your customer number to your profile, so that way I can look into it for you! 

Since you get the notification that there is no account found, you can try to register your email like a new account. It could be that this way you will get access to your account again! You can do this easily on our website. Will you let me know if this has worked? 

Reageer