alweer geen internet

  • 1 June 2023
  • 33 reacties
  • 313 Bekeken

Vandaag is mijn internet er weer uit geknald. LOS knippert rood en PON brandt niet.

De klantenservice al gesproken, maar gezien zijn “power” toch maar escaleren via hier. Het kan toch niet zo zijn dat jullie niet van werkzaamheden af weten in de centrale? De vorige keer was hing mijn kabel zomaar los waardoor ik geen internet had en nu vrees ik hetzelfde. 
 

Graag zo spoedig mogelijk actie zonder tussenpersonen, iemand is weer bezig geweest in de centrale. Weer heb ik geen internet en TV.

 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @S elka, ik zie inderdaad dat je de klantenservice al gesproken hebt.

Ook zie ik dat er al een ticket is aangemaakt. Naar mijn weet zijn er inderdaad geen werkzaamheden gebeurt in de wijkcentrale. Het lijkt meer op een kabelbreuk, dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Onze technische dienst gaat voor je aan de slag. Zodra ze meer informatie hebben wordt er contact met je opgezocht!

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@S elka bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de vergoeding direct voor je in orde gemaakt. Dit is terug te zien en wordt verrekend op een volgend factuur!

 @Tommie Dat klopt. 

Reputatie 7
Badge +9

@S elka dat kan kloppen, ik zie namelijk nog geen compensatie terug in mijn systeem. Dit zal ik meteen voor je regelen, kloppen deze data? 

Periode 21-06 tot en met 28-06 heb je geen diensten gehad. Als dit klopt, zie ik graag je reactie terug. Dan maak ik het meteen voor je in orde!

@Tommie Ik heb nog geen bevestiging gekregen mbt mijn compensatie?

Reputatie 7
Badge +9

@S elka uiteraard! 

Ik ben intern gaan schakelen, en heb dit doorgezet naar de juiste afdeling. Ook heb ik het doorgezet naar ons aanspreekpunt die dit bespreekbaar gaat maken naar KPN NetwerkNL. De klacht van jou gaat daarbij ook zeker meehelpen. Ik wil namelijk niet dat dit nog een keer gaat gebeuren!

@Tommie Zoals ik dacht een klacht indienen bij KPN heeft geen zin, ik heb daar een klacht ingediend en zij kunnen niets doen. Zie onderstaande reactie van KPN.

"Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat u deze ervaring heeft gehad, onze excuses hiervoor. Het is inderdaad zo dat wij van KPN-netwerk alleen betrekking hebben op het aanleggen en beheren van ons glasvezelnetwerk. Helaas kunnen wij dus weinig voor u betekenen in deze kwestie los van dat we het natuurlijk ook erg vervelend voor u vinden. Wanneer dit vaker langdurige tijd voorkomt dan kunt u met uw provider bespreken voor een mogelijke tijdelijke oplossing. 

Wij lezen dat u deze klacht ook al bij uw provider heeft gemaakt. Hopelijk komen hen met een toepasselijke oplossing voor uw situatie. 

Dus vraag ik het nogmaals, ik dien een klacht in en wil dat jullie dit bespreken met KPN. Ik wil hier niet elke keer de dupe van worden.

Daarnaast wil ik een compensatie van de periode dat ik geen internet heb gehad. 21-06-2023 tot 28-06-2023.

@Tommie “Dit kan weleens gebeuren bij een onderzoek van storende KPNNetwerkNL ONT’s” Dit mag helemaal niet gebeuren! Nu is er iemand anders met geen internet en ik durf te wedden dat ik hier binnen de kortste keren weer terug kom.

Dus in principe accepteren jullie dit en doen jullie verder niets mee? Bij klachten moet ik maar KPN zijn? Een beetje medewerking vanuit Tmobile naar KPN toe had ik wel verwacht.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @S elka, ik ben erg blij dat je weer online bent!

Ik zie de reactie van de monteur inderdaad terug, hij vind ook dat niet niet mag gebeuren. Dit mag ook niet gebeuren en al helemaal niet drie keer! De monteur heeft de helpdesk opgebeld om te vragen hoe dit mogelijk is, het antwoord daarop is: Dit kan weleens gebeuren bij een onderzoek van storende KPNNetwerkNL ONT’s. Ik hoop dat dit niet nog een keer gaat gebeuren. Een klacht kan je op de website van KPNNetwerkNL indienen.

@Tommie het is weer gemaakt, maar voor hoelang? Zoals ik dacht en zei, mijn kabel hing weer los zodat iemand anders internet heeft, dit heeft de monteur bevestigd. Hierbij wil ik ook een klacht indienen voor wat daar allemaal in de centrale gebeurt. Dit mag en kan gewoon niet dat mijn kabel eruit wordt gehaald zodat iemand internet heeft. Wanneer gaat hier iets aan gedaan worden, er is gewoon geen capaciteit meer

Reputatie 7
Badge +9

@S elka ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er een afspraak met de monteur is ingepland! Wil je mij op de hoogte houden van het bezoek?

@Tommie wat is de nu status hiervan? Dit duurt me allemaal te lang. Ik heb vrijdag een email gekregen dat jullie KPN hebben ingeschakeld en dat ik per SMS een link zou ontvangen om een afspraak te maken. Tot heden niets meer vernomen, graag meer actie en spoed hier achter aan

@Tommie 

Dit kan ook nog komen dat een bestaande klant met de vrije router keuze een eigen glasvezel router probeert aan te sluiten.

Als dat bijvoorbeeld een Fritzbox AON is dan gaan de klanten op de passieve GPON splitter offline.

Helaas gaan we dit vaker mee maken met de vrije router keuze.

Het kan ook zijn wat je zegt dat een nieuwe klant nog de bijvoorbeeld Kpn NT (AON) heeft hangen die aangesloten is.

Dit is ook het probleem dat in de pop (wijkkast) AON en GPON technieken door elkaar gebruikt worden met verschillende providers.

 

 

@Tommie Heel vervelend, maar makkelijk te achterhalen? Zoek degene op die als laatst is aangesloten.. Ik hou m'n hart vast wanneer dit opgelost gaat worden, weekend nadert ook. Ik ben nog steeds niet gebeld voor aan afspraak overigens.

Reputatie 7
Badge +9

@S elka ik heb navraag gedaan naar de situatie en het lijkt er op dat er een foute ONT gebruikt wordt door nieuwe klant die op dezelfde lijn zit. Dit kan komen doordat een klant, die op dezelfde lijn zit, een ONT gebruikt die een oude aanbieder is. Nu moeten de montuers gaan onderzoeken welke nieuwe klant de foute ONT gebruikt. Ik hoop dat de stoorzender snel wordt gevonden. Ik heb je direct twee vouchercodes toegestuurd in een privébericht.

@Tommie graag ontvang ik weer twee codes voor internet, ik word hier echt moedeloos van 

@Tommie dit mag en kan gewoon niet. Een monteur of monteurs die hun werk niet goed uitvoeren in de centrale? Ze kunnen hiermee niet ongestraft blijven, dus waar en bij wie kan ik een klacht indienen? Hoevaak zal dit nog in de toekomst voorkomen? De zoveelste keer dat mijn KABEL WEER eruit wordt geplugd.

Reputatie 7
Badge +9

@S elka ik zit vol verbazing naar mijn scherm te kijken…

Dit mag niet gebeuren, de 2e keer was al te veel. Ik zie dat er een melding van is gemaakt en er opnieuw een ticket is aangemaakt. Ik ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen om dit met spoed op te pakken. Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijken te fixen.

@Tommie 

 

Waar zijn we toch mee bezig met die monteurs en al????!!!!

IK HEB WEER GEEN INTERNET EN WEER HEB IK RODE LAMPJES DIE BRANDEN!!!!!!!!!!!

Dit is de zoveelste keer binnen kortste keren, ik word hier moedeloos van.

Weer geen TV, weer geen internet, weer verbinden met een hotspot.

Ik wil dat er NU een KPN monteur in de centrale gaat kijken en GEEN guidion monteur.

Hoe gaan we ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt?

@Tommie Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +9

@S elka bedankt voor je snelle reactie.

Daarom dubbelcheck ik altijd! Ik zal de periode 01-06 tot en met 10-06 voor je vergoeden. Je ontvangt hier een bericht van en is terug te zien en wordt verrekend op een volgend factuur.

@Tommie Dat klopt niet, donderdag 01-06 tot zaterdag 10-06 ben ik offline geweest.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @S elka, bedankt voor deze update!

Ik ben erg blij om te horen dat alles hersteld is. Wel vind ik het gek dat er weer een kabel los hing. Ik vergoed graag de periode dat je offline bent geweest, klopt het dat je van 05-06 tot vandaag 12-06, geen internet gehad hebt? Zo ja, dan zal ik die periode voor je gaan vergoeden. Dit is vervolgens terug te zien en wordt verrekend op een volgend factuur! 

@Tommie Inmiddels is mijn verbinding weer hersteld. Afgelopen zaterdag zijn de KPN monteurs langs komen en hebben het opgelost. Bijzonder dat mijn "kabel” weer los hing in de centrale en dat dit ook door de Guidion niet was geconstateerd en opgelost. Weer door menselijke falen heb ik een week geen internet gehad net als in 2022. Bij wie kan ik terecht voor compensatie?

Gr,

Said

Reputatie 7
Badge +9

@S elka bedankt voor de update!

Ik zie inderdaad dat de monteur is langs geweest. Het ticket is aangemaakt en wordt opgepakt door onze Back Office! We gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag. Ik snap dat de situatie niet helemaal ideaal is op dit moment. Weet dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen.

@Nora @Tommie Monteur is vanmorgen langsgeweest en heeft helaas storing niet kunnen oplossen. Het lijkt erop dat het probleem groter is, kan dit met enige spoed verder opgepakt worden door jullie BO?Het werken met een mobiel als hotspot begint ondertussen niet prettig te werken en wil dat dit issue zo snel mogelijk wordt opgelost.

Reageer