Dagelijks packet loss, wifi en bedraad

  • 18 February 2023
  • 68 reacties
  • 1260 Bekeken


Toon eerste reactie

68 reacties

Reputatie 1

We zijn weer een week verder, al een update?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 ontzettend bedankt! Ze gaan dit met spoed oppakken.

Reputatie 1

@Tommie 

Volgens mij niks anders t.o.v. vorige keer 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dylan1997, het ticket staat open maar onze techneuten missen alleen nog een onderdeel van de speedtest, namelijk de ipconfiguratie. Zou je deze nog kunnen aanleveren, dan voeg ik die meteen bij het openstaande ticket. Excuus voor het ongemak.

 

  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Reputatie 2

@Dylan1997 
Zoals beloofd zou ik nog een update geven over de KPN monteur, die kon gelukkig al vandaag langskomen inplaats van aankomende Donderdag. Kort gezegd aangezien ik het al ook in mijn eigen topic heb beschreven, heeft de wijzigingen geen verbetering toegepast op het internet probleem die wij ervaren.

Wat de monteur vandaag heeft gedaan:

Glasvezel lijn demping gecontroleerd (zat ergens aan de 2,5)

Portswitch gedaan in de centrale

bekabeling gecontroleerd in mijn huis, (allemaal in orde)

 

Mijn geduld houdt nu eigenlijk op, als er geen andere oplossingen vanuit T-Mobile kan gegeven wordt stap ik over naar KPN aangezien mijn buren daar wel de volledige 950/950 behalen de hele dag door.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit gelijk aan het ticket toegevoegd. Ook heb ik een melding gemaakt bij onze techneuten dat dit met spoed opgepakt moet worden! Ik wacht hun reactie af. 

Reputatie 1

@Tommie Zie bericht hierboven voor de nieuwe speedtests.

Alle 4 de servers geven hetzelfde beeld en is weer rond dezelfde tijd als de vorige tests.

Reputatie 1

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSG1txDju2RJyPmqfJts9yKHQ_4d523IHrxupK3ZkiGKaI6opuj8m6sQgNJ4Ms3vf8R0PYX4FUs4Pum/pubhtml
De data van de speedtests van de 4 servers zoals hierboven beschreven staat, 
ik zal proberen deze ~1x per uur te updaten zodat er weer een duidelijk beeld naar voren komt.

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997, super bedankt voor de moeite! Zodra je vanavond de testen hebt gedaan en doorgestuurd hebt, voeg ik dit allemaal toe aan het ticket. Zo heeft onze technische dienst zoveel mogelijk informatie om dit euvel te verhelpen!  

Reputatie 1

De tabel hierboven:
Hier de testen naar de 4 servers die dichtbij staan met 
Arnhem      VodafoneZiggo
Arnhem      signetbreedband
Apeldoorn  Solcon internetdiensten
Deventer    Daxis-ICT

Ik heb op dit moment geen problemen met het internet, de snelheid naar de Daxis-ICT server is waarschijnlijk gelimiteerd aan hun kant.

Ik zal vanavond de zelfde 4 servers periodiek testen en invoegen.

Reputatie 1


 

Id
Date Latency Download Upload ConnType ServerName Lat Lon
89ce6620-271c-4ac3-bc5c-78f353be151d Mar/10/2023 16:08 6.808 946.4873 917.5453 Ethernet Arnhem 52.2539 6.2097
ef7c426b-79b3-4f52-a83d-4373aedc4603 Mar/10/2023 16:08 3.707 947.124 665.4629 Ethernet Arnhem 52.2539 6.2097
4c0a3abf-3a2d-49cf-ac52-20a65289dfed Mar/10/2023 16:07 4.825 946.7717 850.4611 Ethernet Apeldoorn 52.2539 6.2097
46850f96-2c70-4417-8519-fcccea33c210 Mar/10/2023 16:05 7.335 170.7566 105.6039 Ethernet Deventer 52.2539 6.2097
Reputatie 1

https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/e/2PACX-1vSJ-l7gCMG4O0ZaJf9VC9D-DrxqXtYTihSAIxaE7WBPRl5w1vE8NUHHJxkOE-L5_f28QvXuTUERzDZV/pubhtml

Dit zijn alle tests die ik de afgelopen tijd van “KPN amsterdam”

Heel duidelijk alle testen over meerdere dagen geven eigenlijk exact dezelfde grafiek
Hieronder alleen download (y-axis) v time (x-axis)
 

 

Reputatie 1

ik zal er wat speedtests uitgooien als ik thuis ben maar deze zullen “goed” zijn aangezien het nog te vroeg is.
Ik zal de eerste resultaten proberen voor het eind van de werkdag te sturen. Echter heb ik op dat moment dus alleen testen van KPN Amsterdam tijdens de “probleemuren” en niet van de servers in deventer/arnhem/apeldoorn.

Ik snap dat jij/jullie misschien niet precies kunnen zien wat er gedaan is, maar ik wil graag blijven benadrukken dat ik een tijdspecifiek probleem is en dat volgens mij de testen dus ook hierop afgesteld moeten worden. Hopelijk (en waarschijnlijk) hebben de engineers hier zelf ook aan gedacht, het is meer dat ik het graag duidelijk en goed voor ogen heb zodat we niet langs elkaar praten.

Bedankt voor de reactie en hopelijk komen we er toch redelijk snel achter. 

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997, ontzettend bedankt voor de moeite! Om antwoord te geven op je vragen:

 

Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?

Graag op de dichtsbijzijnde server testen.

“momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?

Dit is op basis van de testen die onze specialisten hebben uitgevoerd.
 

Reputatie 2

Beste @Dylan1997 
Volgende week donderdag komt er een KPN monteur bij mij langs, zodra er een verbetering is of iets dergelijks laat ik het je weten via hier. Wel jammer dat het pas vanaf volgende week donderdag is maar goed beter dan niks.

Hopelijk kan de monteur iets betekenen aangezien die tussen 13:00 - 17:00 komt wanneer het probleem zich niet voordoet.

Je hoort van me!

Reputatie 1

Hoi @Jason bedankt voor de reactie.
Dat wil ik best weer opsturen, zal ik vanmiddag doen tot hoe ver ik het nu heb en vanavond als het weer gebeurd.


Ik heb zelf de afgelopen 2 weken regelmatig een speedtest naar kpn amsterdam gedaan en elke dag gebeurd er exact hetzelfde zoals in de grafiek te zien is; rond een uur of 7 gaat de snelheid omlaag en de ping omhoog en rond half 11 verbeterd dit weer de upload is altijd ~900

Twee vragen, welke servers willen jullie zien? 
Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?

Tweede vraag “momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?

Ik stel deze vraag omdat ik heel goed snap dat overdag er geen probleem te zien is, aangezien er geen probleem is overdag.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dylan1997, onze specialisten willen graag een recente speedtest hebben om te vergelijken. Die van 22 februari zijn jammer genoeg niet geactualiseerd en momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar. Sorry voor de herhaling! Kun je me vandaag een drietal speedtests aanleveren, alsjeblieft? Dan beloof ik dat dit stante pede opgepakt wordt!

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 geeft helemaal niks! Liever via het topic, anders raken onze inboxen zo vol en is er geen overzicht meer. 

Reputatie 1

Mijn excusses dat wist ik niet, bedankt voor het antwoord ik hoor graag spoedig meer

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dylan1997, het is echter niet volgens de huisregels om een moderator te PM'en tenzij deze daar in een topic om gevraagd heeft. Als het om een update gaat is het ook handiger en wordt er sneller gereageerd als je dit in het topic doet, andere moderators kijken namelijk ook mee en kunnen niet in mijn PM. Ik ben hier persoonlijk nog even achteraan gegaan en heb nogmaals uitvraag gedaan naar een update. Ik wacht dit antwoord af! Zodra ik meer weet houd ik je op de hoogte.

Reputatie 1

@Tommie ik heb je gisteren een dm gestuurd maar die heb je misschien gemist, hebben jullie al iets gehoord/gevonden?
Het is nu 7 werkdagen later en ik zou binnen 5 een antwoord ontvangen dus ik vraag het toch nog een keer.

Ik ervaar 0 verbetering het blijft rond 1800-2300 zeer zeer slechte verbinding (minder dan 5% van de contractuele snelheid) en ik snap dat dit misschien een lastig probleem is om te vinden en te verhelpen maar ik zou wel graag op de hoogte willen blijven. 
 

Reputatie 6
Badge

@Dylan1997

heb jij al een verbetering gemerkt? Zelf zie ik namelijk geen verbetering…

Ook krijgen we helemaal geen updates vanuit t-mobile…

Ik vermoed dat de engineers nog wat willen testen en als niets helpt hoop ik dat ze een port wissel doen.

Reputatie 2

@Dylan1997 

heb jij al een verbetering gemerkt? Zelf zie ik namelijk geen verbetering…

Ook krijgen we helemaal geen updates vanuit t-mobile…

Reputatie 1

Tommie heeft het doorgestuurd naar de engineers, ik verwacht deze week een antwoord.

Reputatie 2

@louisL 

omdat ik ook al een eigen topic open heb staan wilde ik hier niet al te uitgebreid posts plaatsen.

Betreft die post van mij waarop jij gereageerd hebt, dat resultaat behaal ik op ieder ander server buiten de t mobile servers. Binnen Nederland buiten Nederland maakt niks uit. En dit is alleen het geval na 18:00 tot 23:00.

Dit probleem speelt zich ook bij mijn buren en bij een aantal familieleden af die in een compleet ander kant van de stad wonen.

Dit is een specifiek regio probleem binnen ‘Deventer’. Denk een misconfiguratie aangezien dit probleem zich pas sinds zo,n 2-3 weken voordoet.

Reageer