Ik heb sinds een week last van packet loss,
heb gecontroleerd dat het niet aan de kabel ligt of aan het apparaat, het probleem speelt op mijn pc en mij mobiel (en laptop).
Als ik inlog in mijn T50 (zou volgens mij een T54 moeten zijn misschien is dat het probleem?) zie ik dat er alleen de ontvangen packets een probleem hebben. Het zou geen bandwidth issue moeten zijn, aangezien ik een 1gig abbonement heb en dit gebeurd terwijl er op 1 pc 1 stream/game aanstaat of als ik alleen een packetloss test op mijn mobiel doe.
Ik heb de modem al meerdere malen gerestart, en laatst ook “factory reset” echter het probleem blijft. Het is niet altijd een probleem maar wel regelmatig rond etenstijd en nu in het weekend (13u).
Alvast bedankt
Dylan
Dagelijks packet loss, wifi en bedraad
We zijn weer een week verder, al een update?
Volgens mij niks anders t.o.v. vorige keer
Hi
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
- Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Zoals beloofd zou ik nog een update geven over de KPN monteur, die kon gelukkig al vandaag langskomen inplaats van aankomende Donderdag. Kort gezegd aangezien ik het al ook in mijn eigen topic heb beschreven, heeft de wijzigingen geen verbetering toegepast op het internet probleem die wij ervaren.
Wat de monteur vandaag heeft gedaan:
Glasvezel lijn demping gecontroleerd (zat ergens aan de 2,5)
Portswitch gedaan in de centrale
bekabeling gecontroleerd in mijn huis, (allemaal in orde)
Mijn geduld houdt nu eigenlijk op, als er geen andere oplossingen vanuit T-Mobile kan gegeven wordt stap ik over naar KPN aangezien mijn buren daar wel de volledige 950/950 behalen de hele dag door.
Alle 4 de servers geven hetzelfde beeld en is weer rond dezelfde tijd als de vorige tests.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSG1txDju2RJyPmqfJts9yKHQ_4d523IHrxupK3ZkiGKaI6opuj8m6sQgNJ4Ms3vf8R0PYX4FUs4Pum/pubhtml
De data van de speedtests van de 4 servers zoals hierboven beschreven staat,
ik zal proberen deze ~1x per uur te updaten zodat er weer een duidelijk beeld naar voren komt.
De tabel hierboven:
Hier de testen naar de 4 servers die dichtbij staan met
Arnhem VodafoneZiggo
Arnhem signetbreedband
Apeldoorn Solcon internetdiensten
Deventer Daxis-ICT
Ik heb op dit moment geen problemen met het internet, de snelheid naar de Daxis-ICT server is waarschijnlijk gelimiteerd aan hun kant.
Ik zal vanavond de zelfde 4 servers periodiek testen en invoegen.
Id | Date | Latency | Download | Upload | ConnType | ServerName | Lat | Lon |
89ce6620-271c-4ac3-bc5c-78f353be151d | Mar/10/2023 16:08 | 6.808 | 946.4873 | 917.5453 | Ethernet | Arnhem | 52.2539 | 6.2097 |
ef7c426b-79b3-4f52-a83d-4373aedc4603 | Mar/10/2023 16:08 | 3.707 | 947.124 | 665.4629 | Ethernet | Arnhem | 52.2539 | 6.2097 |
4c0a3abf-3a2d-49cf-ac52-20a65289dfed | Mar/10/2023 16:07 | 4.825 | 946.7717 | 850.4611 | Ethernet | Apeldoorn | 52.2539 | 6.2097 |
46850f96-2c70-4417-8519-fcccea33c210 | Mar/10/2023 16:05 | 7.335 | 170.7566 | 105.6039 | Ethernet | Deventer | 52.2539 | 6.2097 |
https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/e/2PACX-1vSJ-l7gCMG4O0ZaJf9VC9D-DrxqXtYTihSAIxaE7WBPRl5w1vE8NUHHJxkOE-L5_f28QvXuTUERzDZV/pubhtml
Dit zijn alle tests die ik de afgelopen tijd van “KPN amsterdam”
Heel duidelijk alle testen over meerdere dagen geven eigenlijk exact dezelfde grafiek
Hieronder alleen download (y-axis) v time (x-axis)
ik zal er wat speedtests uitgooien als ik thuis ben maar deze zullen “goed” zijn aangezien het nog te vroeg is.
Ik zal de eerste resultaten proberen voor het eind van de werkdag te sturen. Echter heb ik op dat moment dus alleen testen van KPN Amsterdam tijdens de “probleemuren” en niet van de servers in deventer/arnhem/apeldoorn.
Ik snap dat jij/jullie misschien niet precies kunnen zien wat er gedaan is, maar ik wil graag blijven benadrukken dat ik een tijdspecifiek probleem is en dat volgens mij de testen dus ook hierop afgesteld moeten worden. Hopelijk (en waarschijnlijk) hebben de engineers hier zelf ook aan gedacht, het is meer dat ik het graag duidelijk en goed voor ogen heb zodat we niet langs elkaar praten.
Bedankt voor de reactie en hopelijk komen we er toch redelijk snel achter.
Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?
Graag op de dichtsbijzijnde server testen.
“momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?
Dit is op basis van de testen die onze specialisten hebben uitgevoerd.
Beste
Volgende week donderdag komt er een KPN monteur bij mij langs, zodra er een verbetering is of iets dergelijks laat ik het je weten via hier. Wel jammer dat het pas vanaf volgende week donderdag is maar goed beter dan niks.
Hopelijk kan de monteur iets betekenen aangezien die tussen 13:00 - 17:00 komt wanneer het probleem zich niet voordoet.
Je hoort van me!
Hoi
Dat wil ik best weer opsturen, zal ik vanmiddag doen tot hoe ver ik het nu heb en vanavond als het weer gebeurd.
Ik heb zelf de afgelopen 2 weken regelmatig een speedtest naar kpn amsterdam gedaan en elke dag gebeurd er exact hetzelfde zoals in de grafiek te zien is; rond een uur of 7 gaat de snelheid omlaag en de ping omhoog en rond half 11 verbeterd dit weer de upload is altijd ~900
Twee vragen, welke servers willen jullie zien?
Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?
Tweede vraag “momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?
Ik stel deze vraag omdat ik heel goed snap dat overdag er geen probleem te zien is, aangezien er geen probleem is overdag.
Hoi
Mijn excusses dat wist ik niet, bedankt voor het antwoord ik hoor graag spoedig meer
Hi
Het is nu 7 werkdagen later en ik zou binnen 5 een antwoord ontvangen dus ik vraag het toch nog een keer.
Ik ervaar 0 verbetering het blijft rond 1800-2300 zeer zeer slechte verbinding (minder dan 5% van de contractuele snelheid) en ik snap dat dit misschien een lastig probleem is om te vinden en te verhelpen maar ik zou wel graag op de hoogte willen blijven.
heb jij al een verbetering gemerkt? Zelf zie ik namelijk geen verbetering…
Ook krijgen we helemaal geen updates vanuit t-mobile…
Ik vermoed dat de engineers nog wat willen testen en als niets helpt hoop ik dat ze een port wissel doen.
heb jij al een verbetering gemerkt? Zelf zie ik namelijk geen verbetering…
Ook krijgen we helemaal geen updates vanuit t-mobile…
Tommie heeft het doorgestuurd naar de engineers, ik verwacht deze week een antwoord.
omdat ik ook al een eigen topic open heb staan wilde ik hier niet al te uitgebreid posts plaatsen.
Betreft die post van mij waarop jij gereageerd hebt, dat resultaat behaal ik op ieder ander server buiten de t mobile servers. Binnen Nederland buiten Nederland maakt niks uit. En dit is alleen het geval na 18:00 tot 23:00.
Dit probleem speelt zich ook bij mijn buren en bij een aantal familieleden af die in een compleet ander kant van de stad wonen.
Dit is een specifiek regio probleem binnen ‘Deventer’. Denk een misconfiguratie aangezien dit probleem zich pas sinds zo,n 2-3 weken voordoet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.