Ik heb sinds een week last van packet loss,
heb gecontroleerd dat het niet aan de kabel ligt of aan het apparaat, het probleem speelt op mijn pc en mij mobiel (en laptop).
Als ik inlog in mijn T50 (zou volgens mij een T54 moeten zijn misschien is dat het probleem?) zie ik dat er alleen de ontvangen packets een probleem hebben. Het zou geen bandwidth issue moeten zijn, aangezien ik een 1gig abbonement heb en dit gebeurd terwijl er op 1 pc 1 stream/game aanstaat of als ik alleen een packetloss test op mijn mobiel doe.
Ik heb de modem al meerdere malen gerestart, en laatst ook “factory reset” echter het probleem blijft. Het is niet altijd een probleem maar wel regelmatig rond etenstijd en nu in het weekend (13u).
Alvast bedankt
Dylan
Dagelijks packet loss, wifi en bedraad
Hi
Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor jullie moeite!
Hoi Tommie,
bedankt voor je reactie zie bijgevoegd de gevraagde screenshots.
Het viel me op dat tijdens de speedtest de snelheid veel minder snel naar de max van ~950 gaat, vanmiddag gebeurde dat meteen en nu duurde het een paar seconde.
Hopelijk helpt dit
https://crimson-delcine-39.tiiny.site/
Hey Dylan,
Ik kan je aangeven dat wij nog lang problemen gaan hebben. Kreeg van Tommie dit als antwoord: Hi
Als je dit van een medewerker hoort en ook nog eens op een glasvezelverbinding van 1000mb zit, is er tijdens het opleiden wat goed mis gegaan. Sorry dat ik misschien brutaal overkom maar het is gewoon niet acceptabel dat zo’n percentage packet loss simpelweg als ‘normaal’ wordt gezien.
Het is nu 7 werkdagen later en ik zou binnen 5 een antwoord ontvangen dus ik vraag het toch nog een keer.
Ik ervaar 0 verbetering het blijft rond 1800-2300 zeer zeer slechte verbinding (minder dan 5% van de contractuele snelheid) en ik snap dat dit misschien een lastig probleem is om te vinden en te verhelpen maar ik zou wel graag op de hoogte willen blijven.
Ik heb zelf regelmatig spikes van 10% en soms tot +50% (inclusief 2+s frame freeze) in games. Wat het spelen van deze games compleet onmogelijk maakt. Ben met je eens dat dit niet normaal (of acceptabel) is maar laten we het wel vriendelijk houden.
Hi
Ik heb net te horen gekregen dat het opgelost moet zijn, ik heb alleen confirmatie van jullie nodig. Zouden jullie een complete powerflip kunnen uitvoeren, eigen apparatuur loskoppelen en testen of het is opgelost? Ik hoor het graag!
- Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Alle 4 de servers geven hetzelfde beeld en is weer rond dezelfde tijd als de vorige tests.
Jij hebt nog een redelijk snelheid, bij mij is naast de t mobile servers dit al als resultaat:
Snelheid kan inderdaad variëren van server tot server. Voor mij geeft i3d eigenlijk altijd het beste resultaat (beter zelfs dan de T-mobile server).
Hoi
Net als jij wil ik wil ook graag dat dit wordt opgelost, echter hebben we dan wel wat meewerking nodig! Ik heb je al meegenomen in het onderzoek, graag ontvang ik als nog de stappen die ik in mijn vorige bericht heb voorgelegd op verzoek van onze techneuten. Dit is niet alleen om de snelheden te achterhalen maar ook om te kijken wat er allemaal achter je netwerk zit. Wij kunnen niet alles van een afstandje zien. Dit helpt ons om onze werkzaamheden te versnellen en het euvel te achterhalen. Zou je als nog alle stappen zorgvuldig willen uitvoeren en hier kunnen delen?
Ik stel de moeite zeer op prijs, alvast bedankt!
We zijn weer een week verder, al een update?
omdat ik ook al een eigen topic open heb staan wilde ik hier niet al te uitgebreid posts plaatsen.
Betreft die post van mij waarop jij gereageerd hebt, dat resultaat behaal ik op ieder ander server buiten de t mobile servers. Binnen Nederland buiten Nederland maakt niks uit. En dit is alleen het geval na 18:00 tot 23:00.
Dit probleem speelt zich ook bij mijn buren en bij een aantal familieleden af die in een compleet ander kant van de stad wonen.
Dit is een specifiek regio probleem binnen ‘Deventer’. Denk een misconfiguratie aangezien dit probleem zich pas sinds zo,n 2-3 weken voordoet.
Zoals beloofd zou ik nog een update geven over de KPN monteur, die kon gelukkig al vandaag langskomen inplaats van aankomende Donderdag. Kort gezegd aangezien ik het al ook in mijn eigen topic heb beschreven, heeft de wijzigingen geen verbetering toegepast op het internet probleem die wij ervaren.
Wat de monteur vandaag heeft gedaan:
Glasvezel lijn demping gecontroleerd (zat ergens aan de 2,5)
Portswitch gedaan in de centrale
bekabeling gecontroleerd in mijn huis, (allemaal in orde)
Mijn geduld houdt nu eigenlijk op, als er geen andere oplossingen vanuit T-Mobile kan gegeven wordt stap ik over naar KPN aangezien mijn buren daar wel de volledige 950/950 behalen de hele dag door.
Nou
Aangezien er weer niks vanuit jou kant gekomen is vraag ik het zelf weer.
Is er wat nieuws? Zo nee, wat gaan jullie nou eraan doen? Blijven jullie dezelfde onderzoeken doen?
Als jullie het probleem niet kunnen vinden en jullie ‘specialist’ ook niet. Dan moet er maar extra kosten gegeven worden voor een extern partij die het probleem wel kan vinden.
Snap niet dat dit probleem zich na zoveel maanden nog voordoet. Wordt er helemaal geen prioriteiten gesteld binnen T-Mobile?
Hoi
Ik zal mijn navraag scherp in de gaten houden, maar hou er rekening mee dat het onderzoek zeker nog een week zal doorlopen, misschien wel langer. Ik durf echt geen belofte te maken of tijd vast te zetten. Voor nu dank ik je wel hartelijk voor je geduld!
Hi
Bedankt voor het antwoord, maar dit is toch ook vanuit jullie (ik snap dat jij hier niet veel aan kan doen) geen normale timeline meer en krijg ook niet echt een indicatie van wanneer ik deze wel kan verwachten.
Nou ja ik wacht wel weer af :(
Bedankt voor de moeite en fijn dat het eindelijk weer lijkt te werken.
Hi
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
- Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Alvast bedankt!
Hi
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
- Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.