Dagelijks packet loss, wifi en bedraad

  • 18 February 2023
  • 68 reacties
  • 1260 Bekeken


Toon eerste reactie

68 reacties

Reputatie 1

Hi @Dylan1997 en @Tekes, mag ik aan jullie vragen om een aantal speedtesten te doen, het liefst op het moment dat de pieken het hoogst zijn? 

 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. 

 

  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) 

 

  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster 

 

  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor jullie moeite!

Hoi Tommie,

bedankt voor je reactie zie bijgevoegd de gevraagde screenshots.

Het viel me op dat tijdens de speedtest de snelheid veel minder snel naar de max van ~950 gaat, vanmiddag gebeurde dat meteen en nu duurde het een paar seconde.

Hopelijk helpt dit

https://crimson-delcine-39.tiiny.site/

Reputatie 2

Hey Dylan,

Ik kan je aangeven dat wij nog lang problemen gaan hebben. Kreeg van Tommie dit als antwoord: Hi @Tekes, bedankt voor de screenshots. Ik heb ze bekeken en een packet loss van 3% is niks mis mee, erg goed zelfs.

Als je dit van een medewerker hoort en ook nog eens op een glasvezelverbinding van 1000mb zit, is er tijdens het opleiden wat goed mis gegaan. Sorry dat ik misschien brutaal overkom maar het is gewoon niet acceptabel dat zo’n percentage packet loss simpelweg als ‘normaal’ wordt gezien.

Reputatie 1

@Tommie ik heb je gisteren een dm gestuurd maar die heb je misschien gemist, hebben jullie al iets gehoord/gevonden?
Het is nu 7 werkdagen later en ik zou binnen 5 een antwoord ontvangen dus ik vraag het toch nog een keer.

Ik ervaar 0 verbetering het blijft rond 1800-2300 zeer zeer slechte verbinding (minder dan 5% van de contractuele snelheid) en ik snap dat dit misschien een lastig probleem is om te vinden en te verhelpen maar ik zou wel graag op de hoogte willen blijven. 
 

Reputatie 1

Ik heb zelf regelmatig spikes van 10% en soms tot +50% (inclusief 2+s frame freeze) in games. Wat het spelen van deze games compleet onmogelijk maakt. Ben met je eens dat dit niet normaal (of acceptabel) is maar laten we het wel vriendelijk houden.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dylan1997, het is echter niet volgens de huisregels om een moderator te PM'en tenzij deze daar in een topic om gevraagd heeft. Als het om een update gaat is het ook handiger en wordt er sneller gereageerd als je dit in het topic doet, andere moderators kijken namelijk ook mee en kunnen niet in mijn PM. Ik ben hier persoonlijk nog even achteraan gegaan en heb nogmaals uitvraag gedaan naar een update. Ik wacht dit antwoord af! Zodra ik meer weet houd ik je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 geeft helemaal niks! Liever via het topic, anders raken onze inboxen zo vol en is er geen overzicht meer. 

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 en @Tekes, ik heb hopelijk goed nieuws!

Ik heb net te horen gekregen dat het opgelost moet zijn, ik heb alleen confirmatie van jullie nodig. Zouden jullie een complete powerflip kunnen uitvoeren, eigen apparatuur loskoppelen en testen of het is opgelost? Ik hoor het graag!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Tommie Met alle respect, ik heb geen zin om de stappen te volgen die je mij hebt opgenoemd want daar zit het probleem echt niet aan. Het zou geen toeval zijn dat iedereen precies op het zelfde moment en tijdstip packet loss heeft, jullie moeten de probleem zoeken bij t-mobile niet bij de klanten, daarnaast moest ik ook via email een video sturen naar t mobile om te ‘bewijzen’ dat ik packet loss heb dat is ook weer leuk alsof ik uit mijn nek zit te lullen :D Mijn geduld raakt ook langzamer hand op, ik zal deze week nog afwachten en zal daarna helaas moeten overstappen naar een andere provider.

Reputatie 1

@Tommie Zie bericht hierboven voor de nieuwe speedtests.

Alle 4 de servers geven hetzelfde beeld en is weer rond dezelfde tijd als de vorige tests.

Reputatie 6
Badge

Jij hebt nog een redelijk snelheid, bij mij is naast de t mobile servers dit al als resultaat:

 

Snelheid kan inderdaad variëren van server tot server. Voor mij geeft i3d eigenlijk altijd het beste resultaat (beter zelfs dan de T-mobile server).

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @QRSN, dank voor je reactie.

Net als jij wil ik wil ook graag dat dit wordt opgelost, echter hebben we dan wel wat meewerking nodig! Ik heb je al meegenomen in het onderzoek, graag ontvang ik als nog de stappen die ik in mijn vorige bericht heb voorgelegd op verzoek van onze techneuten. Dit is niet alleen om de snelheden te achterhalen maar ook om te kijken wat er allemaal achter je netwerk zit. Wij kunnen niet alles van een afstandje zien. Dit helpt ons om onze werkzaamheden te versnellen en het euvel te achterhalen. Zou je als nog alle stappen zorgvuldig willen uitvoeren en hier kunnen delen?

Ik stel de moeite zeer op prijs, alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 ontzettend bedankt! Ze gaan dit met spoed oppakken.

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997 bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit gelijk aan het ticket toegevoegd. Ook heb ik een melding gemaakt bij onze techneuten dat dit met spoed opgepakt moet worden! Ik wacht hun reactie af. 

Reputatie 1

We zijn weer een week verder, al een update?

 

Reputatie 2

@louisL 

omdat ik ook al een eigen topic open heb staan wilde ik hier niet al te uitgebreid posts plaatsen.

Betreft die post van mij waarop jij gereageerd hebt, dat resultaat behaal ik op ieder ander server buiten de t mobile servers. Binnen Nederland buiten Nederland maakt niks uit. En dit is alleen het geval na 18:00 tot 23:00.

Dit probleem speelt zich ook bij mijn buren en bij een aantal familieleden af die in een compleet ander kant van de stad wonen.

Dit is een specifiek regio probleem binnen ‘Deventer’. Denk een misconfiguratie aangezien dit probleem zich pas sinds zo,n 2-3 weken voordoet.

Reputatie 2

@Dylan1997 
Zoals beloofd zou ik nog een update geven over de KPN monteur, die kon gelukkig al vandaag langskomen inplaats van aankomende Donderdag. Kort gezegd aangezien ik het al ook in mijn eigen topic heb beschreven, heeft de wijzigingen geen verbetering toegepast op het internet probleem die wij ervaren.

Wat de monteur vandaag heeft gedaan:

Glasvezel lijn demping gecontroleerd (zat ergens aan de 2,5)

Portswitch gedaan in de centrale

bekabeling gecontroleerd in mijn huis, (allemaal in orde)

 

Mijn geduld houdt nu eigenlijk op, als er geen andere oplossingen vanuit T-Mobile kan gegeven wordt stap ik over naar KPN aangezien mijn buren daar wel de volledige 950/950 behalen de hele dag door.

 

Reputatie 2

Nou @Tommie,
Aangezien er weer niks vanuit jou kant gekomen is vraag ik het zelf weer.

Is er wat nieuws? Zo nee, wat gaan jullie nou eraan doen? Blijven jullie dezelfde onderzoeken doen?

Als jullie het probleem niet kunnen vinden en jullie ‘specialist’ ook niet. Dan moet er maar extra kosten gegeven worden voor een extern partij die het probleem wel kan vinden.

Snap niet dat dit probleem zich na zoveel maanden nog voordoet. Wordt er helemaal geen prioriteiten gesteld binnen T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Dylan1997, sorry dat we je dit gevoel geven. Ik snap je echt heel goed maar het is nu super lastig hier een tijd aan vast te pinnen. Ik heb mijn collega's intern wel aangeschoten en navraag gedaan. Een vergoeding had ik graag geregeld, maar zolang het issue speelt is dit voor mij niet mogelijk. Hier kunnen we dus achteraf zeker naar kijken, ik ben er dan voor je.

Ik zal mijn navraag scherp in de gaten houden, maar hou er rekening mee dat het onderzoek zeker nog een week zal doorlopen, misschien wel langer. Ik durf echt geen belofte te maken of tijd vast te zetten. Voor nu dank ik je wel hartelijk voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dylan1997, op dit moment heb ik nog geen nieuwe update hierover! Ik houd het ticket in de gaten, zodra ik meer weet, laat ik het direct weten. 

Reputatie 1

Bedankt voor het antwoord, maar dit is toch ook vanuit jullie (ik snap dat jij hier niet veel aan kan doen) geen normale timeline meer en krijg ook niet echt een indicatie van wanneer ik deze wel kan verwachten. 
Nou ja ik wacht wel weer af :(

Reputatie 1

@Tommie heb gisteren geen last gehad, ik zal vandaag en morgen nog even in de gaten houden maar het lijkt te werken. 
Bedankt voor de moeite en fijn dat het eindelijk weer lijkt te werken.

@Dylan1997 @Tekes Ik heb precies het zelfde probleem op de aangegeven tijdstippen, ik woon zelf ook in Deventer, heb meerdere malen contact gehad met t-mobile ze zouden me terug bellen maar helaas ben ik al 2 weken verder zonder enig informatie, De packet loss heeft een grote impact op mijn leven omdat ik geld verdien met gamen. Als dit niet word opgelost moet ik helaas overstappen naar een andere provider dit zou erg jammer zijn want ik ben al jaren tevreden klant bij t-mobile. @Tommie ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @QRSN, welkom op onze Community! Mag ik je vragen om een aantal testen uit te voeren op het moment dat je dit ervaart? Dan kan ik met zoveel mogelijke informatie dit doorzetten naar onze techneuten!  Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dylan1997, het ticket staat open maar onze techneuten missen alleen nog een onderdeel van de speedtest, namelijk de ipconfiguratie. Zou je deze nog kunnen aanleveren, dan voeg ik die meteen bij het openstaande ticket. Excuus voor het ongemak.

 

  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dylan1997, onze specialisten willen graag een recente speedtest hebben om te vergelijken. Die van 22 februari zijn jammer genoeg niet geactualiseerd en momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar. Sorry voor de herhaling! Kun je me vandaag een drietal speedtests aanleveren, alsjeblieft? Dan beloof ik dat dit stante pede opgepakt wordt!

Reageer