Dagelijks packet loss, wifi en bedraad

  • 18 February 2023
  • 68 reacties
  • 1260 Bekeken


Toon eerste reactie

68 reacties

Reputatie 1

Er komt vandaag rond 1700 een monteur langs om te testen, maar aangezien de omschrijving vanuit t-mobile niet klopte met het probleem en aangezien de monteur langs komt op een tijdstip dat er geen probleem is verwacht ik er weinig van maar zal jullie op de hoogte houden.

Reputatie 2

Dit kan toch niet serieus zijn… wat heb ik 14 dagen geleden hier nog gepost betreft het guidion monteur en kpn monteur die al alles gecontroleerd heeft. Het is een regio probleem specifiek bij t-mobile en niet bij andere providers.

Denk dat het hierbij wel ophoudt met t mobile voor mij, want dit support is echt lachwekkend.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dylan1997 en @Tekes, ik heb een lange poos gezocht of het ergens, vanuit onze kant, vandaan kan komen. Helaas ben ik op een doodlopend spoor terecht gekomen. Misschien dat @Pieter_B, @TMTV of @louisL hier een blik op kunnen werpen. Packetloss blijft een lastig verhaal en is vaak door de provider niet op te lossen. Wellicht kunnen onze Super Users hier een handje bij helpen.

Reputatie 2

Beste @Dylan1997 
Zoals ik al aangaf zou dit lang duren totdat het opgelost gaat worden. Zelf ben ik al op zoek naar een ander provider, denk dat het uiteindelijk KPN gaat worden.

Heb namelijk het vertrouwen verloren van T-Mobile wegens geen oplossing na zoveel weken verder.
Het kan toch niet normaal zijn dat we naar zoveel weken verder nog geen enkel oplossing hebben of een indicatie betreft het probleem die wij ervaren.

Ook lees ik in ander topics die ouder dan onze topics zijn met hetzelfde probleem waarbij het nog steeds niet opgelost is.

Reputatie 1

Hey @Dylan1997 en @Tekes, ik heb een lange poos gezocht of het ergens, vanuit onze kant, vandaan kan komen. Helaas ben ik op een doodlopend spoor terecht gekomen. Misschien dat @Pieter_B@TMTV of @louisL hier een blik op kunnen werpen. Packetloss blijft een lastig verhaal en is vaak door de provider niet op te lossen. Wellicht kunnen onze Super Users hier een handje bij helpen.

Hoi Tommie,

Bedankt voor dit antwoord en de moeite, ik snap dat je helaas niks kan vinden, hopelijk hebben de superusers een idee.

Klopt het wel dat rond 1900-2300 er meer traffic is vergeleken met de rest van de dag (in regio Deventer)? 
Want dit is wat ik zelf zo apart vind, het is zeer specifiek in de tijd die ik als “peak traffic” in schat.
 

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997, ontzettend bedankt voor de moeite! Om antwoord te geven op je vragen:

 

Moeten jullie de kpn en de t-mobile test hebben of nog meer verschillende of hoe hebben jullie dit nodig?

Graag op de dichtsbijzijnde server testen.

“momenteel is er geen directe bron van verstoring zichtbaar.” is dit op het moment van testen of als jullie (artificieel) testen met een avond load vanuit deventer naar een andere server?

Dit is op basis van de testen die onze specialisten hebben uitgevoerd.
 

Reputatie 1

ik zal er wat speedtests uitgooien als ik thuis ben maar deze zullen “goed” zijn aangezien het nog te vroeg is.
Ik zal de eerste resultaten proberen voor het eind van de werkdag te sturen. Echter heb ik op dat moment dus alleen testen van KPN Amsterdam tijdens de “probleemuren” en niet van de servers in deventer/arnhem/apeldoorn.

Ik snap dat jij/jullie misschien niet precies kunnen zien wat er gedaan is, maar ik wil graag blijven benadrukken dat ik een tijdspecifiek probleem is en dat volgens mij de testen dus ook hierop afgesteld moeten worden. Hopelijk (en waarschijnlijk) hebben de engineers hier zelf ook aan gedacht, het is meer dat ik het graag duidelijk en goed voor ogen heb zodat we niet langs elkaar praten.

Bedankt voor de reactie en hopelijk komen we er toch redelijk snel achter. 

Reputatie 1

tommie kom op nou, ik snap echt wel dat dit de standaard “to do” lijst is maar wanneer gaan jullie nou eens geloven dat er iets mis is met het tmobile netwerk in de regio deventer.
Het is geen toeval dat iedereen hier in deventer woont het is geen toeval dat de monteur in de laatste paar weken al bij 5 andere klanten met exact hetzelfde probleem is geweest. Iedereen gaat dezelfde testen geven en dan krijgen we weer niks te horen en weer van “we gaan kijken”.
 

 

Nogmaals ik snap echt wel dat jij/jullie ons proberen te helpen maar het is weer een week verder en ik heb weer niks gehoord en nu lees ik weer iemand die exact dezelfde problemen heeft en beginnen we weer van voor af aan. QRSN gaat wat testen geven die allemaal prima werken behalve tussen een uur of 7 en 11 op dat moment zullen alle speedtest van buiten het tmobile netwerk een snelheid van effectief nul geven en dan ga ik volgende week weer vragen om een update en krijg ik weer “geen nieuws we houden je op de hoogte”. 
 

Reputatie 1

https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/e/2PACX-1vSJ-l7gCMG4O0ZaJf9VC9D-DrxqXtYTihSAIxaE7WBPRl5w1vE8NUHHJxkOE-L5_f28QvXuTUERzDZV/pubhtml

Dit zijn alle tests die ik de afgelopen tijd van “KPN amsterdam”

Heel duidelijk alle testen over meerdere dagen geven eigenlijk exact dezelfde grafiek
Hieronder alleen download (y-axis) v time (x-axis)
 

 

Reputatie 1

Monteur kwam langs om 1900 dit was precies het moment dat de problemen beginnen dus dat hielp.
Ik heb een nieuwe modem gekregen maar dit hielp niet, verder vond hij het ook heel apart dat het probleem specifiek alleen “download/ping en niet upload” was en dat het alleen in de avond gebeurd.
Ook laten zien dat een speedtest naar T-mobile perfect werkt terwijl dezelfde speedtest naar kpn (of elke andere server) niet werkt.


Het probleem is blijkbaar bij minimaal 4 andere mensen in regio deventer het geval en hij gaat het zelf ook doorzetten naar de backoffice aangezien hij het niet kan oplossen. Een andere klant had een probleem waar de tv bleef hangen omdat snelheid onder de 10 mb/s viel. 

Krijg morgen nog een lijnmeting, maar dat is al een keer eerder gedaan (verwacht dat deze dus ook weer “goed” terugkomt) en verder moet ik hem deze week op de hoogte houden van hoe de verbinding het deed.

Dus nogmaals het probleem is heel specifiek maar dus ook niet uniek, Tekes, ik en nu dus minimaal 4 andere klanten hebben dit probleem.
Hoop dus dat jullie ook nogmaals kunnen aandringen dat er actief gekeken/test wordt hoe het kan dat 
​​​inkomende pakketjes van buiten het tmobile netwerk een “overload” creëren waardoor de eindsnelheid effectief nul is.
De monteur gaat dit ook doorgeven via zijn kanalen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dylan1997, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, dat moet inderdaad opgelost worden! Heb je nog een eigen router of switch waar je gebruik van maakt? Ik zie namelijk dat het inderdaad niet goed gaat met een apparaat die op poort 1 is aangesloten op het modem. Ook heeft het apparaat momenteel een maximale doorvoersnelheid van 10 MBit/s. Zou je de bekabeling naar het apparaat of het apparaat zelf na kunnen kijken?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997, ik ben het helemaal met je eens! Ik heb alleen deze informatie nodig om door te zetten naar onze techneuten. Zonder deze informatie kunnen zij niet aan de slag gaan voor de klant en wordt er vervolgens als nog gevraagd naar deze informatie. Ik heb ook meteen voor je gekeken of er een nieuwe update is over jouw situatie. Deze heb ik jammer genoeg nog niet.

Reputatie 7
Badge +9

@Dylan1997, super bedankt voor de moeite! Zodra je vanavond de testen hebt gedaan en doorgestuurd hebt, voeg ik dit allemaal toe aan het ticket. Zo heeft onze technische dienst zoveel mogelijk informatie om dit euvel te verhelpen!  

Reputatie 1

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSG1txDju2RJyPmqfJts9yKHQ_4d523IHrxupK3ZkiGKaI6opuj8m6sQgNJ4Ms3vf8R0PYX4FUs4Pum/pubhtml
De data van de speedtests van de 4 servers zoals hierboven beschreven staat, 
ik zal proberen deze ~1x per uur te updaten zodat er weer een duidelijk beeld naar voren komt.

Reputatie 2

Hey Dylan,

Kan jij ook even rond die tijd wanneer packetloss zich voordoet even een speedtest doen bij andere servers, want het viel mij op dat je bij je vorige post van screenshots alleen T-Mobile servers had geselecteerd. Want gister deed ik speedtest bij andere tientallen servers, en viel mij op dat mijn download niet boven de 50mb kwam, upload schommelde tussen de 200-800. Maar op de T-Mobile speedtest servers kreeg een perfect en stabiel 900+ down en up, daarnaast nog natuurlijk wel een te hoog ping met packetloss.

Iets is gewijzigd binnen T-Mobile infrastructuur zo'n 2 weken terug wat uiteindelijk voor dit probleem zorgt of het is een capaciteit zoals je al aangaf te veel traffic wat logisch is na 18:00-19:00 omdat iedereen dan terug is van werk.

In het verleden wat in de geschiedenis binnen de community vast terug te vinden is, was er een vergelijkbaar probleem wat binnen 2 dagen was opgelost. Helaas werd de oplossing toen niet gedeeld aan de klanten, dus hoop dat de medewerkers het wel terug kunnen vinden zodat misschien de oplossing die toen toegepast is nu weer hetzelfde geval is?

Reputatie 2

@Dylan1997 

heb jij al een verbetering gemerkt? Zelf zie ik namelijk geen verbetering…

Ook krijgen we helemaal geen updates vanuit t-mobile…

Reputatie 6
Badge

@Dylan1997

heb jij al een verbetering gemerkt? Zelf zie ik namelijk geen verbetering…

Ook krijgen we helemaal geen updates vanuit t-mobile…

Ik vermoed dat de engineers nog wat willen testen en als niets helpt hoop ik dat ze een port wissel doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dylan1997, enorm bedankt voor je update! De monteur heeft inderdaad een notitie gemaakt en gaat dit doorzetten. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Reageer