Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!



Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 1

@Brian Oke. Bedankt voor je update :thumbsup_tone2:

Reputatie 7

Hi Jimmy, bedankt voor het testen. Ik zou je graag een indicatie geven maar deze hebben wij ook niet altijd. De aanpassingen van vannacht hebben geen effect gehad (zoals je al had gemerkt). Dit betekent dat we nu contact op hebben genomen met onze netwerkpartner om de netwerk hardware voor te onderzoeken en eventueel te vervangen.

Afhankelijk van wat er moet gebeuren kan dit een kwestie van dagen zijn maar het kan ook langer duren (als er bijvoorbeeld nieuwe hardware besteld moet worden). We zijn er in ieder geval hard mee aan het werk en zijn nu weer een stap verder. We houden je uiteraard op de hoogte zodra we meer weten!

Reputatie 1

@Brian@Jason@Sander 

Ik snap dat niet alles meteen opgelost kan worden, maar het zou wel fijn zijn als er enige indicatie komt.

De niet werken TV zenders speelt al weken. De trage verbinding bij sommigen ook.

Op verzoeken vanuit TMT reageer ik (net als de anderen) vaak direct met hopelijk daarbij extra informatie waarmee er hopelijk verder onderzoek gedaan kan worden. Het zou dan fijn zijn als er enige vorm van communicatie komt en eventueel een plan van aanpak. 

Het kan toch niet zo zijn dat we nog weken doormodderen op deze manier?

Ik heb geen zin om de Formule 1 te missen namelijk :wink:

Graag reactie!

Reputatie 1
@Brian 
De speedtest van deze ochtend….. niet heel best

@Brian ook doen de betreffende TV zenders het nog steeds niet. Is er enig zicht op een oplossing?

Reputatie 7

@Jimmy Huijgens @Mojopriest @Timo78 @RuudZuid Naar aanleiding van jullie meldingen zijn er vanancht wat handelingen uitgevoerd aan een acces switch. Hoe is de verbinding nu? Ik hoor het graag!

Reputatie 1

@Timo78 Nee. Lees nou alles even :wink: . Als ik het mac-adres van de Draytek clone is de download 1mbit. Er gaat vanuit T-Mobile iets mis. Het ligt niet aan mijn instellingen/hardware

@Timo78Dit is wat anders lijkt het. Het Mac adres van de TMT router wordt geblokkeerd/geknepen lijkt het.

Heb je een VPN geïnstalleerd en/of maak je daar gebruik van? Of een “parent control”?

Reputatie 1

@RuudZuid Net even getest met de T-Mobile Thuis router, maar nee, helaas. Snel maar weer mijn TP-Link hardware aangesloten en dan heb ik weer volle snelheid.

Reputatie 1

@Timo78Dit is wat anders lijkt het. Het Mac adres van de TMT router wordt geblokkeerd/geknepen lijkt het.

Jimmy,

 

Een rare vraag, doet het internet weer als vanouds?

 

@Jimmy Huijgens,

ik had ook ineens een download”dip”. Na veel dingen geprobeerd te hebben heb ik de DNS gegevens in mijn modem en op de laptop veranderd naar de OpenDNS instellingen en hierna werkte alles weer goed na een DNS flush.

Modem en pc/laptop aanpassen naar de volgende waardes:

Voorkeurs-DNS-server: 208.67.222.222

Alternative DNS-server:208.67.220.220

 

Open CMD en dan uitvoeren als Administrator:

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

 

Hopelijk werkt dit voor jouw ook.

Mvg Timo

Reputatie 1

@Sander Duidelijk. Kan je aangeven waar het probleem waarschijnlijk ligt? Zowel het mac adres probleem als de niet werkende TV zenders?

Met de aankomende Formule 1 is TV wel weer belangrijk natuurlijk :grinning:

Ook een indicatie wanneer er een oplossing komt zou fijn zijn. Indien mogelijk natuurlijk :wink:

Reputatie 7

Hi @Jimmy Huijgens

 

Laat de afspraak voor nu nog even staan, maar het lijkt mij inderdaad niet de oplossing.

Reputatie 1

@Sander Er staat een afspraak met een monteur van Guidion gepland op 2-7-2020. Is dit nog wel noodzakelijk? Het probleem lijkt niet lokaal te liggen.

Reputatie 1

@SanderNee, ook met mijn eigen modem kan ik die niet bekijken. Zenders als Ned1, Ned3, SBS6 en RTL7 doen het bv wel dus de configuratie van het modem lijkt goed.

Ik ben toch wel benieuwd wat er speelt. Kan je iets verklappen?

:grinning:

 

Reputatie 7

Ja, ik heb bevestiging dat dit inderdaad samenhangt.

 

@Jimmy Huijgens: kan je de zenders wel correct bekijken als je je eigen modem aansluit?

Reputatie 1

@Sander Dat klopt helemaal bij mij. Deze zenders zijn op dit moment niet te bekijken.

Reputatie 7

Ik ben op onderzoek. Ik houd jullie hier op de hoogte. 

 

Kanttekening: er is momenteel ook lokaal in Amersfoort een probleem met enkele TV-zenders. Hebben jullie TV in het pakket en hebben jullie ook problemen (geen beeld) met deze zenders?

RTL4
NPO2
Disney / Veronica
RTL5
Net5
MTV
RTL Z
SBS9
Canvas
Viceland
BBC One
BBC Two
NPO1 GOS
Fox Sports 1

@Sander Yes, ik ben benieuwd naar een oplossing! Ik zit ondertussen bijna door mijn mobiele databundel heen door hem als hotspot te gebruiken. Op het moment is werken op de thuisverbinding eigenlijk onmogelijk.

Reputatie 1

Ah duidelijk…. en nu?

:grinning:

Reputatie 7

@SanderDit heeft er allemaal niets mee te maken. Het gaat om een mac adres wat geknepen lijkt te worden. Als ik met dit mac adres 00-1D-AA-D1-65-01 (wat van de Draytek is) op het internet ga is het mis. Dat staat toch los van splitsers/firewalls en andere zaken.

 

Helemaal met je eens, @Jimmy Huijgens! Ik plaatste die algemene tips voor klanten die meelezen, omdat ze mindere snelheid hadden. Dan zijn die zeven stappen de eerste check (en oplossing vaak) voor snelheidsproblemen. Waar dit topic over gaat, lijkt inderdaad op een macadres issue te wijzen. 

Reputatie 1

@Sander Dit heeft er allemaal niets mee te maken. Het gaat om een mac adres wat geknepen lijkt te worden. Als ik met dit mac adres 00-1D-AA-D1-65-01 (wat van de Draytek is) op het internet ga is het mis. Dat staat toch los van splitsers/firewalls en andere zaken.

@Jason, het lijkt erop dat mijn probleem verholpen is. Zojuist alles getest en lijkt in orde te zijn.
Wel speedtest ik constant op 500 mbit waar ik ongeveer een gigabit moet hebben. Geen probleem voor nu.
Mocht dit langer aanhouden laat ik nog wel wat weten. 

Reputatie 7

Hoi @Jimmy Huijgens,

 

Mijn complimenten, dit is een vondst dat duidelijk aangeeft in welke hoek we moeten kijken. Ik had gehoopt dat we door een aanpassing in het netwerk (van vrijdag op zaterdagnacht) ook dit snelheidsprobleem bij jullie konden verhelpen. Ik begrijp dat het dit weekend nog steeds speelt. We zullen hier komende week op terugkomen. 

 

Om het iets algemener te bespreken voor andere klanten die mogelijk meelezen en ook snelheidsproblemen hebben, heb ik hier een checklist waarmee je al veel zaken kunt uitsluiten:

Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?

1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset). 

2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 

3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.  

4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.  

5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 

6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen. 

7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel) 

Reputatie 1

@Hidden.nld 

Ik ben het met je eens, je zou een ander IP adres verwachten, maar dat is niet het geval. Ik heb met de nieuwe TP-Link hardware exact dezelfde IP gegevens gekregen. Dat verbaasde mij overigens ook.

Van de Draytek zijn dit de mac adressen

WAN       00-1D-AA-D1-65-01
LAN        00-1D-AA-D1-65-00

Als ik het WAN mac adress in de AC3200 ingeef dan stort de snelheid in naar 1Mbit

Als ik de laatste 1 in een 0 verander (wat kan omdat dit de LAN kant van de Draytek is die toch uit staat) heb ik weer de volle snelheid.

In alle gevallen krijg ik dezelfde IP gegevens:

IP:  85.146.*.*

Gateway: 85.146.0.1

Misschien wil iemand dit mac adress eens testen: 00-1D-AA-D1-65-01

 

Reageer