Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!



Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jimmy Huijgens een andere router betekend een ander ipadres en vaak ook een andere gateway, dit kan dus ook fysiek een ander apparaat zijn. als deze niet goed werkt omdat er bijvoorbeeld een hardware probleem is of overbelasting dan zou dat het verschil kunnen verklaren.

ik kan dat helaas voor geen mogelijkheid na kijken maar dat kan @Jason vast wel.

mac adressen zou dan handig zijn zodat ze dit kunnen bekijken.

Reputatie 1

@Jason

Het wordt nu wel een mooi verhaal:

ik heb de Draytek zelf even vervangen voor een TP-Link MC220L en een AC2300. De juiste VLANS geconfigureerd en ik heb weer Internet en TV in volle snelheid.

Daarna wilde ik het MAC adress clonen (dus het MAC adress van de Draytek in de TP-Link gebruiken) , maar dan is de snelheid weer weg.

Het lijkt er dus op dat er op MAC adress iets gebeurd/geknepen wordt.

Dit zou ik graag snel veranderd hebben of een goede uitleg over hebben.

Hier nog een klant die de problemen herkent. Sinds afgelopen maandag is dit mijn snelheid:

 

 

Het lijkt erop dat veel mensen er dus last van hebben. Maar nergens wordt er aangegeven dat er een storing is.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rick V, dan gaan we dit op de bodem uitzoeken! Ondanks het feit dat ik de conclusie dat het aan je VPN-verbinding ligt ietwat voorbarig vind en me achter jouw opvatting schaar, wil ik dat toch uitsluiten.

Welk andere netwerk gebruik je wanneer alles wel gewoon naar behoren werkt? Het kan zijn dat er in de instellingen iets tegengehouden wordt wat onze verbinding blokkeert. Dat is geen gekke gedachte. Kun je een screenshot sturen (zonder privégegevens alsjeblieft) waarop te zien is wat de snelheid doet wanneer je op ons netwerk verbonden bent, alsjeblieft? Dan loop ik na waar het euvel vandaan komt. 

We gaan net zolang door totdat het wel werkt. Ook in deze hitte is de Community onvermoeibaar. Probeer tussendoor nog van de zon te genieten (maar niet te lang)! 🌞

Ik heb ditzelfde probleem Ook sinds maandag! Echter is dit alleen als ik verbonden ben met de VPN server van mijn werk. Zonder VPN is mijn snelheid in orde. 

Als ik mijn laptop aansluit op een ander netwerk dan dat van mij is alles in orde.

Ik heb dit aangegeven bij de klantenservice via Twitter, echter houden ze vast aan het feit dat dit aan de VPN verbinding ligt. Dit is niet het geval.

Ook ligt het niet aan mijn systeem, ik heb dit op mijn eigen systeem en mijn werklaptop.
Het zou prettig zijn als hier een oplossing voor komt.

Zyxel router heeft een factory reset gehad, dit heeft niet geholpen, verder ben ik bang dat ik niet zoveel kan doen.

Aaa, op die manier, dan begreep ik hem.dus verkeerd @Jimmy Huijgens 

Reputatie 7
Badge +16

@RuudZuid, kun je mij het MAC-adres en serienummer van de TV Box toesturen in een privéberichtje alsjeblieft? Dan zoek ik ook voor jou uit waar het probleem zit en hoe we het gaan oplossen. Thanks voor je feedback en dat je het aankaart, zo kunnen we het zo snel mogelijk verhelpen! 💪😎

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jimmy Huijgens, er wordt zeker aan het probleem gewerkt. Ik heb het ticket aangevuld met de aangeleverde informatie. Dat ik nog geen reactie heb gegeven komt puur doordat wij doorgaans binnen 24 tot 48 uur reageren. We moeten dagelijks enorm veel topics en berichten beantwoorden en het spijt me dat dit niet sneller kan, daar balen wij ook van.

Sorry dat we hierdoor het gevoel hebben gegeven dat er niet aan gewerkt wordt, dat is kwalijk en mag nooit de intentie zijn en is het ook niet.

Ik check gelijk bij onze techneuten wat de status is, be right back!

@Hidden.nld Thanks voor de update en je reactie! 😊👍

 

Update: Guidion is aangestuurd om het euvel te duiden en het probleem te verhelpen! Nogmaals, sorry dat je al langer wachtte! Een voucher bied je de optie om in ieder geval gedurende de komende periode via hotspot online te zijn met PC en/of laptop. Kan ik je deze in een privéberichtje toesturen? Laat me weten wat ik kan doen, ik beloof je deze keer het topic continu in de gaten te blijven houden! 

Reputatie 1

@Doornekamp33 

Dat begrijp ik nu ook. Ik doelde ook meer op… dat een reactie geven zoals Hidden.nld deed beter is dan helemaal niets meer laten horen. Al had de reactie beter vanuit TM kunnen komen.

Hoe dan ook…. het werkt nog niet.:pensive:

Nou KPN zal niet komen met een nieuw modem voor de concurent.

P.S. @Hidden.nld is net als jij en ik klant, medewerkers kun je herkennen aan het magenta TM blokje achter de naam.

@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Een monteur(kpn) met nieuwe modem sturen lijk mij wel aardig...

Reputatie 1

@Doornekamp33

Al geprobeerd om poort 1 en 2 te wisselen, dat maakt niks uit. Geen idee of er een firmware update geweest is. Als dat zo is dan is het geen hele goeie :grinning:

Overigens is het TV signaal ook slecht. Alleen Ned 1 en 3 doen het soms… de rest is bagger

Reputatie 1

@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Jimmy Huijgens 

 

Welke update wil je hebben ? 

Gister melde je dat het tot 6 dagen kan duren voor je een reactie krijgt.

@Jason heeft het ticket aangevuld zodat ze een beter overzicht hebben

ik verwacht dat je binnen 5 dagen een reactie krijgt van de techneuten

 

Vanwege de onwerkbaarheid van je verbinding zou je wel een onbeperkt internet voucher kunnen krijgen op een T-Mobile sim

@Jimmy Huijgens, Misschien al geprobeerd, maar wissel de kabel eens uit tussen poort 1 en 2, zit die in 1 naar 2 of andersom, dit om te kijken of er een poort stuk is.

3 en 4 zijn voor TV, dus die werken niet.

En ook voor @RuudZuid , Weten jullie misschien of er een firmware update uitgerold is voor het modem.

Ik sluit mij aan bij Jimmy, u wordt terug gebeld…….mn T-mobile foon doet het….maar geen T-Mobile .

Tis slordig om zo met je klanten om te gaan.

 

Dus: wordt er aangewerkt?

 

Reputatie 1

Ik heb nu van alles aangeleverd. Zowel via mail aan de klantenservice als via dit forum. Nu is het alleen al een tijd stil en zie ik geen voortgang. Ook op mijn vraag of dit nu in behandeling is krijg ik geen reactie.

Ik weet dat ik "maar” consument ben, maar dat wil niet zeggen dat je iemand dagen kan laten zitten zonder hem op de hoogte te houden.

Ik zou graag een status update willen!

Reputatie 1

Ik heb dit vanaf maandag lijkt het. Ik wilde thuiswerken, maar dat valt niet mee op deze manier.

Het lijkt alsof de bandbreedte geknepen wordt. Teveel gedownload? :wink:

En ik ben het er inderdaad mee eens dat er niet veel actie genomen lijkt te worden.

@Jason Dit zijn overigens de screenshots van de andere pc's. De eerste is een mini pc met wat mindere hardware. De ander zijn I7 Gen 8 processoren, SSD disken en 16Gb geheugen.

getest met Windows 10 en Window7. Verschillende browsers waaronder Edge en Chrome

Domoticz PC 2
Mediacenter PC
Domotica PC 1

 

 

 

 

 

 

Dit is sinds vrijdag aan de gang.

En weinig respons van T-mobile

 

Reputatie 1

@RuudZuid@Jason Het lijkt dat dit probleem niet alleen bij mij speelt.

Upload snelheid is normale snelheid...onveranderd.

Ned 1 bevroren, rest blokkerig.

Tv kijken alleen mogelijk als alles uit cq afgesloten is.

Reputatie 1

@RuudZuid . Is jouw upload dan wel snel net als bij mij?

Vanochtend, woensdag 24 juni nog steeds in Barendrecht langzame internet, lees 1 mb…

Thuis werken gaat niet.

Tv kijken...wat is dat ook al weer, sinds vrijdag bijna onmogelijk.

5 x gebeld...geen oplossing……

Info geleverd….aan technische dienst...na 5 dagen contact?

Oplossing?

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Die matige streamkwaliteit klopt wel. Alle zenders vanaf RTL4 zijn niet meer te bekijken. Alleen NED 1,2 en 3 lijken het te doen, de rest is blokkerig. Ik heb alles losgekoppeld (ook TV) behalve 1 PC met dit resultaat.

 

De PC heeft een Gigabit Netwerkkaart. Zoals je kan zien wordt deze volledig gebruikt tijdens de upload test.

Het vervelende is dat ik op dit moment mijn werkzaamheden voor het RIVM bijna niet kan uitvoeren.

Alvast bedankt voor het zoeken naar een oplossing

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jimmy Huijgens, goed dat je het aangeeft en dat je ook al de klantenservice op de hoogte hebt gebracht! Je geeft aan dat je het al op vier apparaten hebt geprobeerd. Zouden we de screenshots van al die speedtests mogen hebben? Het is wellicht veel werk, sorry voor het ongemak, maar zo kunnen onze techneuten achterhalen waar het misgaat. 

Wat me opvalt wanneer ik een lijnmeting uitvoer, is dat allebei de TV Boxen sinds afgelopen weekend een zeer matige streamkwaliteit tonen. Dit kan natuurlijk door de lage downloadsnelheid komen, maar ik wil even gekruist testen of het niet andersom zo is. Zou je alle apparaten behalve één laptop/PC los willen koppelen en dan een speedtest willen doen? Mocht het resultaat hetzelfde zijn, dan hebben we nagenoeg alles uitgesloten in ieder geval. 

We komen er samen uit! 💪😎

Reageer