Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 142 reacties
  • 2862 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

142 reacties

Ook ik wil graag de nieuwe firmware, ik kan mijn video deurbel niet eens installeren. Ik heb nu 

  • V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Waarom zijn de nieuwe modems niet gelijk uitgerust met nieuwe firmware?

Reputatie 7
Badge +14

Omdat de nieuwe routers al enige tijd geleden geproduceerd zijn..

Ok duidelijk, enig idee hoe lang dit duurt?

Zonder deurbel is best lastig 😂, of kan ik software zelf ergens downloaden en installeren?

Reputatie 7
Badge +14

B10 is general avaliable verklaard. Alle routers worden nu automatisch geüpdate. Door de grote hoeveelheden kan dat tot 14 dagen duren.

Hi @SanderBons & @verkerkk, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden!

 

Hey @BartWe, ik heb je instellingen er eens bijgepakt en zag dat Wifi 6 nog aan stond. Ook zie ik de 5 GHz band uit staan. Ik heb Wifi 6 voor je uitgeschakeld. Heb je toevallig een SSID wachtwoord met rare tekens er in of niet? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding krijgt. 

 

Hoi Tommie, bedankt voor het controleren. Echter helpt dit ook allemaal niet.

Ik heb geprobeerd de EZVIZ camera en Solaredge HD Wave omvormer zowel via de Wifi van mijn Acces Point als via de Wifi van het modem toe te voegen, via 2,4 GHz en 5 GHz maar het werkt allemaal niet.

Terwijl via de vorige provider ook al mijn apparaten verbinding maakte met dit huidige Acces Point zonder problemen. Vandaag het Acces Point meegenomen naar een familielid, daar op het Ziggo modem aangesloten en mijn EZVIZ camera probleemloos kunnen toevoegen. Maar thuis werkt helaas niet meer.

Dit ligt toch aan jullie modem of de internetverbinding. Zijn er misschien poorten die open gezet moeten worden om dit werkend te krijgen? Of kunnen jullie nog iets anders doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Johan_71 & @Rico71, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

 

Hey @BartWe, wat gebeurt er als je je wifipunt loskoppelt en verbinding probeert te maken met het modem?

 

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
 

Zou ik aub de firmware update mogen? 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
 

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

Hi @Johan_71 & @Rico71, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

 

Hey @BartWe, wat gebeurt er als je je wifipunt loskoppelt en verbinding probeert te maken met het modem?

 

Dat ik al ook geprobeerd en dan krijg ik helaas ook geen verbinding met de EZVIZ camera. Terwijl de camera bij een familielid direct verbinding maakt met hun modem (Ziggo) maar ook met mijn acces point als ik dit op hun modem aansluit. Lijkt dus echt door het Odido modem te komen.

@Tommie van Odido Mag ik ook op de lijst voor de nieuwe firmware? Huidige firmware is V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 en ik krijg ook dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

Reputatie 4
Badge

Hi @Johan_71 & @Rico71, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

 

Hey @BartWe, wat gebeurt er als je je wifipunt loskoppelt en verbinding probeert te maken met het modem?

 

Dat ik al ook geprobeerd en dan krijg ik helaas ook geen verbinding met de EZVIZ camera. Terwijl de camera bij een familielid direct verbinding maakt met hun modem (Ziggo) maar ook met mijn acces point als ik dit op hun modem aansluit. Lijkt dus echt door het Odido modem te komen.

Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak begin te zien waarom sommige apparaten niet verbinden bij Odido en wel bij andere providers. Ik ga je even volgen voor een latere follow-up 

Reputatie 6
Badge +2

@jaricool Ik wil je heel graag helpen en de firmware update uitsturen, maar dat kan alleen als ik contact heb gehad met de contracthouder. Wil je vragen of zij zelf via deze weg of anders via Facebook (facebook.com/odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland op x.com/odidonederland) contact op kunnen nemen? Dan regel ik het direct!

 

@Buzzpath Ik heb je direct op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update later vandaag zult ontvangen. 

@BartWe Heb je al eens geprobeerd om WPA 3 naar WPA 2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen? Ik verneem graag wat dit doet! 

Hallo Teresa, Liever niet, kan dat niet via mij lopen?

 

Ik heb je een prive bericht gestuurd, aub de firmware update ook voor mijn klant doorvoeren, die gaan niet zelf via facebook en twitter contact opnemen.

@Teresa van Odido firmware ontvangen en probleem opgelost. Dank!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @Buzzpath, fijn weekend! 😎 

@Teresa van Odido, @Tommie van Odido 

Kan ik ook op de lijst gezet worden. Ik heb een remarkable en jbl boxen die niet werken met de router. Ik heb de firmware B08 en zou heel graag zo spoedig mogelijk de nieuwste versie willen ontvangen. 

Mag ik er ook een upgrade,

Karianne

Reputatie 6
Badge +2

@Kjannekeman Tuurlijk, ik heb je meteen op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag ontvangt. Alvast bedankt voor je geduld! 

Kan ik ook op de lijst gezet worden ? Unify Cloud key gen2 krijgt geen IP adres. bij vast IP adres werkt het ook niet. dus alle camera's zijn offline.

Alvast bedankt.

Groet, Daan

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Daan van Egmond, ik heb je inmiddels op de lijst gezet! 

Kan deze firmware ook bij mij gepusht worden?

Reputatie 6
Badge +2

@Ammz Uiteraard zet ik je graag op de lijst voor de nieuwe firmware update. Echter kan ik op dit moment nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? Dan zet ik je er gelijk op! 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? 

@Ammz Uiteraard zet ik je graag op de lijst voor de nieuwe firmware update. Echter kan ik op dit moment nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? Dan zet ik je er gelijk op! 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? 

Done.

Reputatie 6
Badge +2

@Ammz Top, ik heb je gelijk toegevoegd! 😊

@jaricool Ik wil je heel graag helpen en de firmware update uitsturen, maar dat kan alleen als ik contact heb gehad met de contracthouder. Wil je vragen of zij zelf via deze weg of anders via Facebook (facebook.com/odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland op x.com/odidonederland) contact op kunnen nemen? Dan regel ik het direct!

 

@Buzzpath Ik heb je direct op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update later vandaag zult ontvangen. 

@BartWe Heb je al eens geprobeerd om WPA 3 naar WPA 2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen? Ik verneem graag wat dit doet! 

Beste @Teresa van Odido ja dat is al allemaal geprobeerd. Zoals ik al aangaf werkt het voorheen via mijn Acces Point probleemloos. Nu de verbinding via Odido (en het Zyxel modem) verloopt, werkt het niet meer. Aan het Acces Point is verder niks veranderd. Ik heb ook geprobeerd de ENVIZ camera rechtstreeks op via de Wifi op jullie modem te connecten maar dat lukt dus ook niet. 

Ik heb echt al al het mogelijke geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BartWe, heb je toevallig het MAC-adres van je camera? Zou je die hier met mij willen delen? Probeen dan een paar keer verbinding te maken met het Zyxel modem. Kan je jouw Ubiquiti loskoppelen tijdens het verbinden met het Zyxel modem? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je speciale leestekens gebruikt hebt in je wachtwoord zoals een komma of een vraagteken? Dit kan er ook voor zorgen dat je geen verbinding kan maken. Kan de camera je netwerk wel zien?

Reageer