Geen Fiber signaal

  • 28 February 2023
  • 39 reacties
  • 498 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, ik heb je voor de zekerheid nog een code toegestuurd. Als je een bevestiging hebt gehad zou dit gewoon moeten werken. Er is nog geen nieuwe update hierover. Ik houd het ticket voor je in de gaten! 

Hey @alfredschreuder, ik heb je meteen een vouchercode toegestuurd via een privébericht. Dit kan met een Ben®️ abonnement. Ik heb ook een kijkje genomen naar het ticket, KPNNetwerkNL is nu goed aangestuurd. Dit is bij het aanmaken van het eerste ticket niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Onze verwerkingstijden zijn standaard zeven dagen. Het aansluitpunt is goed! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik hoop dat KPNNetwerkNL di zo snel mogelijk geregeld heeft.

Hey @Tommie

Bedankt voor de voucher, hoe werkt dat op een Ben abo? Kreeg een bevestiging sms, maar de eigen databundel gaat wel op. 

Is er daarnaast nog een update vanuit KPN? Niks gehoord ondanks dat er een storingsmelding zou moeten zijn gemaakt!?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @alfredschreuder, ik heb je meteen een vouchercode toegestuurd via een privébericht. Dit kan met een Ben® abonnement. Ik heb ook een kijkje genomen naar het ticket, KPNNetwerkNL is nu goed aangestuurd. Dit is bij het aanmaken van het eerste ticket niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Onze verwerkingstijden zijn standaard zeven dagen. Het aansluitpunt is goed! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik hoop dat KPNNetwerkNL di zo snel mogelijk geregeld heeft.

En ik krijg zelfs geen mogelijkheid aangeboden voor een tijdelijke oplossing. Ik heb zelf een abonnement bij KPN via werkgever en vrouw bij BEN, dus hierin zal ook wel niks mogelijk zijn.

Als ik zo een beetje door de ervaringen heen lees met de afhandeling van storingen kan dit voor mij nog wel even duren. Overstappen is waarschijnlijk nog de snelste oplossing.

@Tommie Mijn glasvezel aansluitpunt ziet er trouwens nog zo uit: 

Hier zit nog een groen vinkje sticker op en daarvanuit gaat een gebundelde kabel naar de NT. Klopt dit of zou deze door de monteur afgewerkt moeten worden en vervangen door een ander kastje? In mijn vorige huis had ik namelijk een groter kastje met lampjes.

Inmiddels meerdere malen contact gehad met T-Mobile en KPN Netwerk, de een zegt dat er een taak ligt bij de ander en vice versa. Reggefiber zou hebben gekeken en er de verbinding zou er moeten zijn, deze komt echter niet binnen. Dus word er weer een nieuw ticket aangemaakt, ditmaal met storing.

Ik vind dat het werk slecht gedaan word, als er een ticket binnenkomt, hier kort naar gekeken word, een deel van de verbinding werkt, dus markeren we het als werkend zonder dit te checken bij klant of waar dan ook. Nu kan ik weer opnieuw wachten totdat het volgende ticket in behandeling word genomen. Wat een matige service! 

@Tommie Ik zou wel graag zien dat ze een ongelimiteerde mobiele bundel beschikbaar stellen zolang dit probleem niet afgehandeld is. Kan jij daar wat in betekenen of moet ik daarvoor de klantenservice bellen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @alfredschreuder, er is nog geen nieuwe update hierover! 

 

Is dit mogelijk of eventueel snel op locatie te checken?

Je adres is opgeleverd en de patch is geplaatst. Ik kan verder niet checken of de kabel licht geeft, dit kan alleen de monteur.

Reputatie 7
Badge +15

@alfredschreuder 

Ah, je hebt een nieuwe mediaconverter die T-Mobile nu ook levert bij glasvezel installaties, volgens mij is er geen glasvezel signaal.

Hallo @alfredschreuder 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.

Hallo @Waqqas,

Ik heb een vergelijkbaar kastje als de Zyxel B50A die aangesloten zit op het KPN glasvezel aansluitpunt met de lampjes:

Power - groen

Fiber - uit

Speed - uit

WAN - groen

Daarnaast heb ik een vergelijkbare router als de Zyxel T50 die weer via UTP kabel op de WAN aansluiting zit, waarbij het Internet lampje rood is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alfredschreuder 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.

Hey @Tommie, bedankt voor je reactie! Al een update bekend?

Ik vroeg me daarnaast af of het mogelijk is om op afstand te checken of de aansluiting in de centrale voor ons huis open staat. Dit vraag ik omdat de monteur er 1,5 uur over deed om de centrale uberhaupt te vinden en daarnaast aangaf dit nog nooit aangesloten te hebben. Dus dit geeft wat wantrouwen of dit goed gegaan is. Het zou zonde zijn als de verbinding hierdoor niet binnen komt en ik zit te wachten op hulp vanuit KPN netwerk.
 

Is dit mogelijk of eventueel snel op locatie te checken?

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @alfredschreuder op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken. Er is op dit moment nog geen, nieuwe, update hierover. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer