Geen internet

  • 15 June 2023
  • 55 reacties
  • 650 Bekeken

Reputatie 3

Hallo, 

 

Sinds woensdag 15 mei rond 10 uur is mijn internet compleet weggevallen en niet meer teruggekomen en dit probleem lijkt als twee druppels water als de melding op:

 

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-los-lampje-is-uit-349453

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-347916

 

En eerste instantie heb ik alles bij mezelf gecontroleerd inclusief het herstarten van mijn net keer Netgear Orbi RBR50 router, maar dit heeft niet mogen baten.

 

Ik heb daarom contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice en zij hebben een check gedaan waaruit bleek dat op de HUAWEI media converter van  de status van de lampjes het PON lampje een error status aanvaf:

 

Power staat aan (OK)

PON knippert (NOK)

LOS staat uit (OK)

LAN staat aan (OK)

 

Daarop heeft het T-Mobile Klantenservice en ticket aangemaakt en hopelijk zal een derde partij (Guidion of KPN) dit probleem wat te wijten is aan een probleem met de doorgifte van het internationaal via glasvezel zullen oplossen. 

 

T-Mobile gaf aan dat er binnen 24 uur actie zal worden ondernomen.

 

Mocht iemand of een moderator meer informatie hierover hebben dan hoor ik het graag.

 

Wordt vervolgd.

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 3

Hoi moderatoren,

Ik wil jullie vragen om alsjeblieft aandacht te besteden aan het probleem van de kabelbreuk die onlangs door Guidion is ontdekt (geen licht). Ik zit nu al bijna 3 weken zonder internet en ik hoop echt dat KPN Netwerkbeheer het probleem deze week kan oplossen.

Ik ben een klant van T-Mobile sinds 17 april dit jaar. Maar ik begrijp dat KPN Netwerkbeheer verantwoordelijk is voor het oplossen van dit soort technische problemen. Daarom richt ik me tot jullie.

Het gebrek aan internet heeft een enorme impact op mijn dagelijks leven. Ik heb het nodig voor werk, communicatie en gewoon om online te zijn. Het belemmert mijn productiviteit en maakt het moeilijk om contact te houden met anderen.

Ik begrijp dat kabelbreuken tijd kosten om te herstellen, maar als jullie dit probleem kunnen doorgeven aan de juiste afdeling en vragen om het snel op te lossen, zou dat geweldig zijn. Ik ben afhankelijk van een betrouwbare internetverbinding en ik hoop dat jullie begrijpen hoe frustrerend het is om zo lang zonder te zitten.

Ik hoop dat jullie mijn situatie begrijpen en hier snel actie op kunnen ondernemen. Bedankt voor jullie begrip en ik kijk uit naar een snelle oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, ik zie inderdaad de notitie van Guidion terug in mijn systeem. Op 01-07 is het ticket aangemaakt voor KPN NetwerkNL, zij hebben 5 dagen de tijd om dit op te pakken. Ik ga ervan uit dat je deze week een bericht ontvangt en dat het hopelijk, eindelijk, opgelost is! 

Reputatie 3

Hi @Michel281, ik zie inderdaad de notitie van Guidion terug in mijn systeem. Op 01-07 is het ticket aangemaakt voor KPN NetwerkNL, zij hebben 5 dagen de tijd om dit op te pakken. Ik ga ervan uit dat je deze week een bericht ontvangt en dat het hopelijk, eindelijk, opgelost is! 

Dank je wel voor je update Tommie. 

Ik zit momenteel bijna 3 WEKEN (!!!) zonder internet. Nu hebben zij 5 dagen de tijd om dit op te pakken! En dat duurt het nog een week of langer om deze kabelrbreuk te verhelpen! Waarschijnlijk betekent dit dat ik 4 weken of langer zonder internet zit en mij moet behelpen met de wekelijkse mobiele hotspot-oplossing.

 

Ik weet dat KPN Netwerkbeheer dit moet oplossen en waarschijnlijk beschikken jullie niet over voldoende mogelijkheden om hun aan te sporen op een snellere oplossing dan die vijf dagen.

Maar toch vraag ik jullie te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om toch de komende dagen mij een oplossing te kunnen bieden want Dit loopt echt de spuigaten uit!

 

Reputatie 3

Het probleem is OPGELOST!!!!

Het bleek achteraf toch geen kabelbreuk te zijn, maar een configuratiefout! 

 

Nu maar hopen dat het opgelost blijft!

Beste dames en heren moderatoren. Dank jullie wel voor jullie steun! 

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 wat super fijn om te horen dat het opgelost is! Hopelijk blijf je nu up and running en kan je genieten van de snelheid.

Reageer