Beantwoord

Geen internet DSL


Reputatie 1

Goedemorgen,

Ik ben bezig om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile Internet + TV.

Afgelopen donderdag was de T-Mobile aansluitdatum.

Ik heb het modem aangesloten door de meegeleverde kabel in de telefoonstekker te stoppen en die stekker in de oude telefoon contactdoos in de woonkamer te stoppen.

Ik zeg oude want dat ding in al zo'n 15 jaar niet meer gebruikt.

Er gingen spontaan 4 groene lampjes branden op het modem dus dat zag er al goed uit. Helaas blijft het daarbij want als ik een netwerkkabel aansluit op m'n laptop gaat er een rood lampje branden bij de wereldbol en krijg ik in mijn scherm de mededeling: 'Verbinding mislukt. Activeren van netwerkverbinding mislukt.

Klantenservice gebeld en volgens de mevrouw van de klantenservice heeft KPN bevestigd dat er hier een dsl verbinding binnen zit.

Ik heb ook de contactdoos in de meterkast geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat.

Zo ziet het er in de meterkast uit:

De draad uit de de contactdoos bovenin komt uit op een zelfde contactdoos in de woonkamer.

Wat doe ik fout? En hoe los ik het op?

Oh ja, logisch misschien, maar Wifi doet het ook niet.

icon

Beste antwoord door Jaap 11 April 2022, 11:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

39 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Aah pardon, ik begreep de situatie eventjes verkeerd - @Jaap lichtte me zojuist ook in! 😊 Bedankt voor je terugkoppeling en laten we het voor nu aankijken dan inderdaad. 

@Mevr-A Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat Guidion niet zonder extra kosten een wandcontactdoos aanlegt in de meterkast. Dit valt namelijk onder meerwerk en daar zit een vast tarief aan vast - het zal geen gigantisch bedrag zijn (afhankelijk van de hoeveelheid tijd die de monteur eraan kwijt is), maar wel iets om van te voren van op de hoogte te zijn. Op onze website lees je hier meer over: wifi-service-extra-werkzaamheden-thuis-tarieven.pdf (t-mobile.nl)

Reputatie 1

Oké

Ik heb wel nog 2 vraagjes dan:

1; Kan ik na aansluiten van het modem, nu wel of geen wifi ontvangen?

2: Als ik de kabel naar de woonkamer rechtstreeks op dat vanmorgen aangesloten kastje aansluit (rood naar rood en blauw naar blauw), werkt het dan niet gewoon eigenlijk? Want dan is er verder niets meer nodig.

Reputatie 7
Badge +15

@Mevr-A

WiFi hoort gewoon te werken en als dat niet het geval is dan kun je hier om hulp vragen om te kijken wat het probleem is.

Wat betreft je tweede vraag, je kunt de kabel die naar de woonkamer gaat eens aansluiten op het ISRA punt op 1A en 1B en maak de huidige draadjes los.

De stabiliteit van de verbinding zal echter aan de kabel (kwaliteit) liggen en de lengte van die kabel.

Reputatie 7
Badge +16

@Mevr-A In principe heeft Waqqas al alles beantwoord, maar kleine toevoeging: in sommige gevallen kan het zijn dat je per ongeluk de wifi-knop indrukt tijdens het beetpakken of verplaatsen van het Zyxel modem. Het gaat om deze knop:

 

Ik heb het weleens zien gebeuren dat daardoor wifi uitgeschakeld wordt en dat is met een simpele handomdraai weer gefixt. Mocht dit niet zo zijn, laat het zeker weten, dan zorgen we ervoor dat we de wifi op afstand weer aan de praat krijgen!

Reputatie 1

Heren, hartelijk dank.

Ik ga er morgen mee aan de slag.

@Jason; Ik had die knop ook ingedrukt (niet per ongeluk, maar om te kijken of 't dan wel werkte) maar dan gaat aan de voorkant ook het bijbehorende lampje uit.

En vervolgens nog eens ingedrukt om 'm weer aan te zetten. (Waarna het bijbehorende lampje weer ging branden 😉)

 

Tot morgen

 

Reputatie 7
Badge +16

@Mevr-A Geen enkele dank nodig, jij bedankt voor je vlotte medewerking en updates. We houden goede hoop dat het spoedig volledig werkt. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft en tot morgen! 😄

Reputatie 1

Jé, het doet 't. Althans de bekabelde variant. In de woonkamer en alles. Ik heb zojuist voor het eerst de updates via de nieuwe lijn binnengehaald. In de meterkast ziet 't er nu zo uit:

Nou Wifi nog; Als het oranje lampje knippert, wat moet er dan precies verbonden worden? Ik heb alleen dit modem dusse… Nog een keer dat wps knopje indrukken of zo?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mevr-A 

Je hoeft niks te doen met de WPS kbop misschien dat je eens een fabrieksreset van de modem kan uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld zodat alle instellingen weer terug naar standaard gaan?

Voor in de meterkast is de kabel die van boven komt lang genoeg om op het ISRA te worden aangesloten op 1A en 1B? Dat scheelt je weer een onnodig doosje (bridge tap) hier?

Reputatie 1

Goedemorgen Waggas,

Helaas, de kabel van boven haalt maar net het kastje waan ie nu in zit. Voor direct naar het israpunt is de kabel zo'n 30 cm te kort.

Modem gereset; Helaas geen verschil.

Dit zijn de lampjes die branden:

Ik heb met m'n telefoon de qr-code gescand dus dat zou moeten kloppen. Hij blijft hardnekkig zeggen "Kon niet verbinden. Probeer het opnieuw"

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mevr-A ,

Zou u kunnen proberen om de gegevens van de wifi handmatig in te voeren. Dit heb ik namelijk ook een keer ervaren, de qr gescand en dat werkte niet. Daarna de gegevens handmatig ingevuld en kreeg daarna wel verbinding. 

Reputatie 1

@soepkip67 ;

Ik heb nu handmatig het wachtwoord ingevuld (De lettercombinatie achter 'Login Password'), maar dat haalt dus niets uit. Op m'n laptop moet dat sowieso handmatig. De rest van de gegevens (SSID en IP e.d.) staan standaard op automatisch. Misschien dat daar iets aan gewijzigd moet worden.

Reputatie 7
Badge +15

@Mevr-A

Het wachtwoord achter Login Password is voor de web interface. Wireless Key is het wachtwoord voor de WiFi.

Reputatie 1

@Mevr-A

De wachtwoord achter Login Password is voor de web interface. Wireless Key is het wachtwoord voor de WiFi.

👍 Dat was 'm, dank.  (Niet echt duidelijk, maar stond waarschijnlijk ergens in een handleiding?)

Alles werkt nu.

 

Fijne middag nog. 🙂

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mevr-A, onwijs fijn dat het nu werkt; soms zie je de relatief simpele oplossing niet voor je doordat je te ver doordenkt, gelukkig zijn er attente users die het antwoord wel weten! 😄 @Waqqas 

Geniet nog van je verbinding en de mooie, zonnige middag en weet dat we altijd voor je klaarstaan bij vragen of onduidelijkheden.