Beantwoord

Geen internet DSL


Reputatie 1

Goedemorgen,

Ik ben bezig om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile Internet + TV.

Afgelopen donderdag was de T-Mobile aansluitdatum.

Ik heb het modem aangesloten door de meegeleverde kabel in de telefoonstekker te stoppen en die stekker in de oude telefoon contactdoos in de woonkamer te stoppen.

Ik zeg oude want dat ding in al zo'n 15 jaar niet meer gebruikt.

Er gingen spontaan 4 groene lampjes branden op het modem dus dat zag er al goed uit. Helaas blijft het daarbij want als ik een netwerkkabel aansluit op m'n laptop gaat er een rood lampje branden bij de wereldbol en krijg ik in mijn scherm de mededeling: 'Verbinding mislukt. Activeren van netwerkverbinding mislukt.

Klantenservice gebeld en volgens de mevrouw van de klantenservice heeft KPN bevestigd dat er hier een dsl verbinding binnen zit.

Ik heb ook de contactdoos in de meterkast geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat.

Zo ziet het er in de meterkast uit:

De draad uit de de contactdoos bovenin komt uit op een zelfde contactdoos in de woonkamer.

Wat doe ik fout? En hoe los ik het op?

Oh ja, logisch misschien, maar Wifi doet het ook niet.

icon

Beste antwoord door Jaap 11 April 2022, 11:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

39 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mevr-A, onwijs fijn dat het nu werkt; soms zie je de relatief simpele oplossing niet voor je doordat je te ver doordenkt, gelukkig zijn er attente users die het antwoord wel weten! 😄 @Waqqas 

Geniet nog van je verbinding en de mooie, zonnige middag en weet dat we altijd voor je klaarstaan bij vragen of onduidelijkheden.

Reputatie 1

@Mevr-A

De wachtwoord achter Login Password is voor de web interface. Wireless Key is het wachtwoord voor de WiFi.

👍 Dat was 'm, dank.  (Niet echt duidelijk, maar stond waarschijnlijk ergens in een handleiding?)

Alles werkt nu.

 

Fijne middag nog. 🙂

 

Reputatie 7
Badge +15

@Mevr-A

Het wachtwoord achter Login Password is voor de web interface. Wireless Key is het wachtwoord voor de WiFi.

Reputatie 1

@soepkip67 ;

Ik heb nu handmatig het wachtwoord ingevuld (De lettercombinatie achter 'Login Password'), maar dat haalt dus niets uit. Op m'n laptop moet dat sowieso handmatig. De rest van de gegevens (SSID en IP e.d.) staan standaard op automatisch. Misschien dat daar iets aan gewijzigd moet worden.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mevr-A ,

Zou u kunnen proberen om de gegevens van de wifi handmatig in te voeren. Dit heb ik namelijk ook een keer ervaren, de qr gescand en dat werkte niet. Daarna de gegevens handmatig ingevuld en kreeg daarna wel verbinding. 

Reputatie 1

Goedemorgen Waggas,

Helaas, de kabel van boven haalt maar net het kastje waan ie nu in zit. Voor direct naar het israpunt is de kabel zo'n 30 cm te kort.

Modem gereset; Helaas geen verschil.

Dit zijn de lampjes die branden:

Ik heb met m'n telefoon de qr-code gescand dus dat zou moeten kloppen. Hij blijft hardnekkig zeggen "Kon niet verbinden. Probeer het opnieuw"

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mevr-A 

Je hoeft niks te doen met de WPS kbop misschien dat je eens een fabrieksreset van de modem kan uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld zodat alle instellingen weer terug naar standaard gaan?

Voor in de meterkast is de kabel die van boven komt lang genoeg om op het ISRA te worden aangesloten op 1A en 1B? Dat scheelt je weer een onnodig doosje (bridge tap) hier?

Reputatie 1

Jé, het doet 't. Althans de bekabelde variant. In de woonkamer en alles. Ik heb zojuist voor het eerst de updates via de nieuwe lijn binnengehaald. In de meterkast ziet 't er nu zo uit:

Nou Wifi nog; Als het oranje lampje knippert, wat moet er dan precies verbonden worden? Ik heb alleen dit modem dusse… Nog een keer dat wps knopje indrukken of zo?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Mevr-A Geen enkele dank nodig, jij bedankt voor je vlotte medewerking en updates. We houden goede hoop dat het spoedig volledig werkt. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft en tot morgen! 😄

Reputatie 1

Heren, hartelijk dank.

Ik ga er morgen mee aan de slag.

@Jason; Ik had die knop ook ingedrukt (niet per ongeluk, maar om te kijken of 't dan wel werkte) maar dan gaat aan de voorkant ook het bijbehorende lampje uit.

En vervolgens nog eens ingedrukt om 'm weer aan te zetten. (Waarna het bijbehorende lampje weer ging branden 😉)

 

Tot morgen

 

Reputatie 7
Badge +16

@Mevr-A In principe heeft Waqqas al alles beantwoord, maar kleine toevoeging: in sommige gevallen kan het zijn dat je per ongeluk de wifi-knop indrukt tijdens het beetpakken of verplaatsen van het Zyxel modem. Het gaat om deze knop:

 

Ik heb het weleens zien gebeuren dat daardoor wifi uitgeschakeld wordt en dat is met een simpele handomdraai weer gefixt. Mocht dit niet zo zijn, laat het zeker weten, dan zorgen we ervoor dat we de wifi op afstand weer aan de praat krijgen!

Reputatie 7
Badge +15

@Mevr-A

WiFi hoort gewoon te werken en als dat niet het geval is dan kun je hier om hulp vragen om te kijken wat het probleem is.

Wat betreft je tweede vraag, je kunt de kabel die naar de woonkamer gaat eens aansluiten op het ISRA punt op 1A en 1B en maak de huidige draadjes los.

De stabiliteit van de verbinding zal echter aan de kabel (kwaliteit) liggen en de lengte van die kabel.

Reputatie 1

Oké

Ik heb wel nog 2 vraagjes dan:

1; Kan ik na aansluiten van het modem, nu wel of geen wifi ontvangen?

2: Als ik de kabel naar de woonkamer rechtstreeks op dat vanmorgen aangesloten kastje aansluit (rood naar rood en blauw naar blauw), werkt het dan niet gewoon eigenlijk? Want dan is er verder niets meer nodig.

Reputatie 7
Badge +16

Aah pardon, ik begreep de situatie eventjes verkeerd - @Jaap lichtte me zojuist ook in! 😊 Bedankt voor je terugkoppeling en laten we het voor nu aankijken dan inderdaad. 

@Mevr-A Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat Guidion niet zonder extra kosten een wandcontactdoos aanlegt in de meterkast. Dit valt namelijk onder meerwerk en daar zit een vast tarief aan vast - het zal geen gigantisch bedrag zijn (afhankelijk van de hoeveelheid tijd die de monteur eraan kwijt is), maar wel iets om van te voren van op de hoogte te zijn. Op onze website lees je hier meer over: wifi-service-extra-werkzaamheden-thuis-tarieven.pdf (t-mobile.nl)

Reputatie 1

Hoi @Jason 

Zoals eerder vermeld, heb ik donderdag gebeld met de helpdesk. Ik heb toen gezegd dat ik na het weekend een afspraak zou maken als het niet zou lukken. Blijkbaar had de mevrouw van de helpdesk er heel weinig vertrouwen in heeft er toch een aanvraag voor een monteur van gemaakt.

De aansluiting zit volgens mij wel degelijk op het hoofdaansluitpunt, maar omdat ik de wifi vanmiddag niet direct aan de praat kreeg en het stopcontact aan de andere kant van de voordeur zit, heb ik het modem voor nu even afgekoppeld. Daarom is er waarschijnlijk geen meetbare activiteit. (Ziggo doet 't voorlopig nog)

Hoe dan ook; Volgens mij zit het goed nu, maar ik ik zal voor maandag of zo dan wel een afspraak maken. Kan die monteur mooi een stopcontact aanleggen in de meterkast.

 

Edit: Wát… €60,- voor een stopcontact…

Nou, laat maar zitten dan.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mevr-A, er is nog geen officieel online signaal binnengekomen vanuit de aansluiting, daarom staat jouw order nog op de geplande status - normaliter heeft dit geen enkele invloed op het draadloze netwerk, maar dit wil toch eventjes met je checken: ik zie een aangevraagd bezoek van Guidion staan (onze monteursdienst) omdat je geen verbinding kon maken. Kun je een afspraak maken met hen om alles correct te laten installeren, alsjeblieft? Ik krijg sterk het vermoeden dat het modem niet op het hoofdaansluitpunt aangesloten is óf dat er sprake is van een verlengd ISRA-punt - dat laatste lijkt me sterk gezien Jaaps eerdere bevindingen. Op dit moment zie ik in de lijnmeting dat alles offline is en er geen WAN-management actief is. Dit moet door Guidion hersteld worden zodat alles werkt zoals het hoort.

Reputatie 7
Badge +15

@Mevr-A 

Welke probleem ervaar je precies met de WiFi?

Ik zie wel gewoon het 2,4 en 5 GHz lampje branden dus WiFi zou aan moeten staan. Ook even achter op de modem middels het zwarte knopje WiFi uit en weer aan gezet?

Reputatie 1

Hartelijk dank voor alle hulp. 🙂

Helaas, die Wifi wil niet erg.

Vanavond nog eens proberen.

Tot morgen maar weer.

Eet smakelijk

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mevr-A ,

Fijn dat het bekabeld weer werkt.

Heb hier een link met wat onderwerpen met meer uitleg.

https://community.t-mobile.nl/wifi-535

Hopelijk vind u hier de juiste informatie.

Reputatie 1

Oké, bedraad internet doet het voorlopig.

Wifi nog niet.

Even mee stoeien, tot zo 😉

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mevr-A ,

Wilt u de gele kabel of andere utp kabel gebruiken voor de laptop? Stop deze dan in Lan1 ,2,3 of 4( de gele aansluitingen achterop het modem)
Doe dit pas na het opvolgen van het advies van @Jaap 

Reputatie 5

die blauwe poort moet je alleen gebruiken bij glasvezel. Als je die kabel er uit laat en het modem opnieuw opstart, werkt het dan wel?

 

en op je eerste foto zijn je wachtwoorden zichtbaar. die kan je beter weghalen. (ik heb 'm nou toch al gezien)

Reputatie 1

 

Reputatie 1

De gele netwerkstekker zit voor de grijze, maar die grijze zit in de grijze ingang.

Reputatie 5

Begrijp ik dat de kabel op de foto uit het ISRA punt (die op de achtergrond van de foto) komt? Zo ja, kan je eens een foto van de voorkant met de lampjes en de achterkant met de aansluiting van het modem sturen? Dan hebben we alles wel geprobeerd.