Beantwoord

Glasvezel 2gb pakket, Ik krijg wel gewoon 2gb download maar upload maar 160mb

  • 27 February 2024
  • 47 reacties
  • 606 Bekeken


Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het met onze Back Office besproken @Gurlerkaratas. We denken dat wellicht de server overbelast is. Maar om toch zeker te zijn hebben we Guidion aangestuurd om een portmove uit te voeren, just to be sure! Je ontvangt zodadelijk een bericht om een afspraak in te plannen.

Reputatie 1

@Gurlerkaratas  CAT5 kabel is niet bedoeld voor die hoge snelheden. Het beste is toch om die kabel te vervangen door een CAT6A of hogere kabel. Die zijn beter geschikt voor snelheden boven de 1Gb.

die hebben we vervangen met een cat 6a kabel en nu is de download speed wel gewoon altijd 1900mb maar upload is elke dag wel iets anders en de ping sinds dat ik van 1gb naar 2gb ben gegaan alleen maar slechter geworden

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Gurlerkaratas, dankjewel voor het uitvoeren van de speedtest en het sturen van de gegevens! Ik heb gelijk een monteur van Guidion voor je aangestuurd, zodat zij hier eerst naar kunnen komen kijken voor je. Je zult een e-mail en SMS ontvangen van Guidion om een afspraak met ze in te plannen. De monteur zal de verbindingen nalopen en zijn bevindingen terugkoppelen zodat we hiermee aan de slag kunnen gaan. 

ICTvanLoon met de resultaat:
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gurlerkaratas, ik zie dat je je eigen Asus router weer hebt aangesloten. Kan je de testen uitvoeren zonder je eigen router? Dus ONT → Zyxel → Laptop/pc bedraad in de 2.5 Gbit poort. 

kunnen jullie die box vervangen of?

Ja die gebruiken we boven als een acces point dus die is boven aangesloten ja
ik test zelf beneden direct op de zyxel

het probleem is volgens mij gewoon dat het onstabiel is er zijn dagen dat het goed is en dagen waarop het echt veel te slecht is dus waar het aan ligt weet ik helaas niet

Is dit misschien de oorzaak?

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @Gurlerkaratas, de firmware zal spoedig geupgraded worden! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gurlerkaratas, ik weet niet of het al geprobeerd is - zie het in dit topic nog niet staan in ieder geval - wat we nog kunnen proberen, is om de ONT opnieuw te registreren zodat er een zetje in de rug komt op de down- en upload. Meestal geeft dit de boost op vooral upload die nodig is. Ik kan geen beloftes doen, maar het is het proberen waard! Zal ik dit vandaag voor je uitvoeren of kun je niet tijdelijk zonder verbinding zitten?

Ja dat kan gewoon

Reputatie 7
Badge +9

Die tweede test ziet er dan weer super uit @Gurlerkaratas. Als je de asus loskoppelt en een paar testen achter elkaar doet, zie je dan een groot verschil? 

Nee, de Asus lijkt geen verschil te maken. Vooral omdat de speedtest resultaten direct op de Zyxel zijn aangesloten. Het lijkt erop dat op verschillende dagen de resultaten wel goed zijn, maar andere dagen weer niet. Dus het is onstabiel. Bovendien is de ping in games vergeleken met vroeger ook best hoog.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het opnieuw voor je doorgezet @Gurlerkaratas. Ik heb op dit moment ook geen idee waar het nou aan kan liggen. Ook omdat op sommige momenten de upload wel in orde is. Hopelijk kunnen we erachter komen wat er nu precies aan de hand is. 

Reputatie 7
Badge +9

Het is logisch dat het per server verschilt @Gurlerkaratas. Sommige servers hebben niet de juiste bandbreedte of zijn simpelweg te ver van je af of het is te druk. Maar het gekke is is dat de aangewezen server niet de juiste upload laat zien, dat zou wel moeten. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is wel vreemd @Gurlerkaratas, op andere servers behaal je dus wel meer upload maar op de aangewezen server niet? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gurlerkaratas 

Kan je het volgende eens proberen?

Internetkabel tussen ONT en router vervangen.

Internetkabel tussen router en apparaat waarmee je test vervangen.

ONT herstarten door de stroom even te verwijderen.

Zit er verder een switch tussen of heb je een directe verbinding?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gurlerkaratas, de poortmove is op 04-04 uitgevoerd, daarna heeft de monteur je proberen te bereiken en is bij je langsgegaan, echter werd er niet open gedaan op dat moment. Behaal je nog steeds niet de juiste snelheid? 

kan ik ook vragen voor een firmware update?
en wat anders kunnen jullie nog doen want de upload speed is niet stabiel en de ping is ook slechter geworden

Reageer