Beantwoord

Glasvezel 2gb pakket, Ik krijg wel gewoon 2gb download maar upload maar 160mb

  • 27 February 2024
  • 47 reacties
  • 589 Bekeken

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 February 2024, 14:23

Bekijk origineel

47 reacties

de ping in games is ook echt hoog is er een oplossing?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gurlerkaratas, ik weet niet of het al geprobeerd is - zie het in dit topic nog niet staan in ieder geval - wat we nog kunnen proberen, is om de ONT opnieuw te registreren zodat er een zetje in de rug komt op de down- en upload. Meestal geeft dit de boost op vooral upload die nodig is. Ik kan geen beloftes doen, maar het is het proberen waard! Zal ik dit vandaag voor je uitvoeren of kun je niet tijdelijk zonder verbinding zitten?

Ja dat kan gewoon

Reputatie 7
Badge +9

ONT opnieuw geregestreerd @Gurlerkaratas! Kan je eens checken of het iets gedaan heeft of niet? 

Het lijkt erop dat er geen verschil is. Zijn er nog andere alternatieven die we kunnen bekijken?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het opnieuw voor je doorgezet @Gurlerkaratas. Ik heb op dit moment ook geen idee waar het nou aan kan liggen. Ook omdat op sommige momenten de upload wel in orde is. Hopelijk kunnen we erachter komen wat er nu precies aan de hand is. 

mail ontvangen ongeveer 5 dagen geleden alles opgestuurd met een reply nog steeds geen update

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het met onze Back Office besproken @Gurlerkaratas. We denken dat wellicht de server overbelast is. Maar om toch zeker te zijn hebben we Guidion aangestuurd om een portmove uit te voeren, just to be sure! Je ontvangt zodadelijk een bericht om een afspraak in te plannen.

er is helaas geen verandering na de portmove

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gurlerkaratas, de poortmove is op 04-04 uitgevoerd, daarna heeft de monteur je proberen te bereiken en is bij je langsgegaan, echter werd er niet open gedaan op dat moment. Behaal je nog steeds niet de juiste snelheid? 

ik zie niet echt een verandering helaas

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gurlerkaratas, ik zie dat je je eigen Asus router weer hebt aangesloten. Kan je de testen uitvoeren zonder je eigen router? Dus ONT → Zyxel → Laptop/pc bedraad in de 2.5 Gbit poort. 

die asus router is boven een acces point
als ik beneden test direct aangesloten op de zyxel is er geen verschil

Reputatie 7
Badge +9

Heb je de asus router dan wel of niet aangesloten zitten @Gurlerkaratas

Ja die gebruiken we boven als een acces point dus die is boven aangesloten ja
ik test zelf beneden direct op de zyxel

het probleem is volgens mij gewoon dat het onstabiel is er zijn dagen dat het goed is en dagen waarop het echt veel te slecht is dus waar het aan ligt weet ik helaas niet

Reputatie 7
Badge +9

Die tweede test ziet er dan weer super uit @Gurlerkaratas. Als je de asus loskoppelt en een paar testen achter elkaar doet, zie je dan een groot verschil? 

Nee, de Asus lijkt geen verschil te maken. Vooral omdat de speedtest resultaten direct op de Zyxel zijn aangesloten. Het lijkt erop dat op verschillende dagen de resultaten wel goed zijn, maar andere dagen weer niet. Dus het is onstabiel. Bovendien is de ping in games vergeleken met vroeger ook best hoog.

Ik merk dat er een probleem lijkt te zijn met jullie netwerk. Zijn jullie momenteel bezig met het identificeren en oplossen van het probleem?

Als dit probleem zich blijft voordoen zonder een afdoende oplossing, overweeg ik om over te stappen naar een andere provider die een meer stabiele service kan bieden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gurlerkaratas, de laatste testen zijn op twee verschillende servers gedaan en op de server in Arnhem ziet de snelheid er perfect uit. De poortmove heeft weldegelijk een verschil gemaakt zoals je kunt zien op de speedtesten van voorheen en van nu. Waar ervaar je op dit moment de meeste issue's mee?

Soms zijn er dagen waarop alles goed lijkt te gaan, terwijl er andere dagen zijn waarop het veel slechter gaat. Dus zou ik zeggen dat het onstabiel is.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het toch nog besproken met onze Back Office, echter denken wij dat het toch aan de overbelasting van de server ligt @Gurlerkaratas. Juist omdat het op bepaalde momenten wel goed is en sommige momenten weer niet. 

Reageer